الگوسازی خامنه‌ای از رئیسی برای گوشزد کردن و هشدار به پزشکیان

در دیدار با مخبر و اعضای باقیمانده دولت رئیسی

 
خامنه ای:
رئیسی عزیز به عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به عنوان رئیس جمهور
از مجموعه خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد

در اولین مصاحبه که ایشان کرد
راجع به ارتباط با فلان کشور پرسیدند شما ارتباط برقرار می‌کنید؟
گفت خیر، صریح یعنی هیچ!
ش خ - دیدار خامنه‌ای با اعضای دولت سیزدهم ارتجاع - ۱۴۰۳۰۴۱۷- ۱۲۳۰  
گوینده: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیأت دولت سیزدهم، تأکید کردند: رئیسی عزیز به عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به عنوان رئیس جمهور یک کشور از مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که آخرین دیدار اعضای دولت سیزدهم بود، دولت سیزدهم را دولت «کار و امید و حرکت» برشمردند و گفتند:

شهید رئیسی واقعاً امیدوار و به حق، به آینده خوش‌بین بود و تصمیم قاطع داشت که به اهداف ترسیم شده برسد.
خامنه ای: این نور چشمی‌ها از همه توقع‌شان بیشتر است، از همه صبرشان کمتر است، از همه کمکشون ضعیف‌تر و ناقابل‌تر است. وقت توقع از همه بیشتر توقع دارند، وقتی که بنا است یه کاری ارائه بدهند از همه کمتر وارد میدان می‌شوند، وقتی جنگی چیزی پیش بیاید حضورشون محسوس نیست یعنی در بر خلاف توده مردم که حالا ما خب نمونه‌هایش را دیگه شماها همه دیدید توی میدان دفاع مقدس در دفاع حرم و دیگر امور.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مأیوس نشدن شهید رئیسی از مشکلات و زخم زبان‌ها افزودند:

انسان غالباً از ناسپاسی یا انتقاد دیگران بدش می‌آید و دلسرد می‌شود اما رئیسی با وجودی که رنج می‌برد و گاهی هم به من شکایت می‌کرد، هیچگاه از این مسائل مأیوس و از پیگیری کارها دلسرد نمی‌شد.
ایشان افزودند: رئیسی از اختلافات، اوقاتش تلخ می‌شد اما با همه مدارا می‌کرد. در یک مورد هم که اختلافی جدی وجود داشت و ممکن بود دعوای بزرگی در کشور راه بیفتد، به ایشان گفتم مطلقا عکس‌العمل نشان ندهد؛ برایش سخت بود اما عکس‌العملی نشان نداد و مدارا کرد.
آقای مخبر با اشاره به شرایط کشور در تابستان سال ۱۴۰۰، اقدام برای رفع «تورم بجامانده از دهه نود، بدهی سنگین دولت دوازدهم، کاهش سرمایه‌گذاری و رکود و شرطی‌شدن اقتصاد» را اولین برنامهٔ دولت سیزدهم در آغاز کار خواند و با ارائه آمار مقایسه‌ای از عملکرد دولت شهید رئیسی با دولت پیش از خود در زمینه‌های چون «تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده، نرخ رشد نقدینگی، نرخ رشد پایه پولی، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، آبرسانی و تولید برق، رشد صنعت، احیای کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، ترانزیت، یارانه نقدی، طرح‌های معیشتی و بیمه سلامت»، به فراهم شدن تمام ملزومات برای رشد اقتصادی در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی دولت سیزدهم برای رشد اقتصادی در سال جاری، ۸ درصد است که اگر همین روند ادامه یابد، تردیدی برای تحقق آن وجود ندارد.
خامنه ای: « یک نکته برجسته دیگری که در ایشون وجود داشت صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی بود دوپهلو حرف زدن ملاحظه این رو کردن که اگر مواضع انقلابی مون رو ما صریح بیان کنیم فلان آدم فلان دسته فلان شخصیت ممکنه ناراحت بشوند این ملاحظات رو ایشون نداشت یعنی صریح مواضع انقلابی خودش رو همون که بهش معتقد بود پابند بود همون صریح ایشون بیان می‌کرد در اولین مصاحبه که ایشون کرد راجع به ارتباط با فلان کشور پرسیدند شما ارتباط برقرار می‌کنید گفت خیر صریح یعنی هیچ بی‌ملاحظه حالا حاشیه و نمی‌دانم لا به لا و نه خیلی صریح در همه موارد همین جور بود ایشون که دیده بودیم اینجوری بود».  

خامنه ای: « حالا من این موارد رو گفتم برای اینکه اینها ثبت بشه این ثبت بشه بعنوان یک الگو معلوم بشه یک کسی که رئیس قوه مجریه می‌تواند مجموعه این خصوصیات عملی و فکری و قلبی و اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند میشه می‌تواند ایشون بحمدالله داشت».

لطفا به اشتراک بگذارید: