وزارت خارجه آمریکا ـ انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبود. بخش عمده‌یی از ایرانیان ترجیح دادند که اصلاً شرکت نکنند.ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی در مسیر ایران یا احترام بیشتر به حقوق بشر شود. همانطور که خود کاندیداها گفته‌اند، سیاست ایران توسط رهبر تعیین می‌شود.

سوئیس اینفو نوشت: شورای ملی مقاومت روز شنبه تأکید کرد خامنه‌ای، بازنده استراتژیک انتخابات ریاست جمهوری است. آنها این انتخابات را نمایش انتخاباتی خواندند.

دویچه وله آلمان نوشت: در انتخابات ریاست جمهوری پزشکیان پیروز شد. او به‌رغم لفاظیهای معتدل خود، از سپاه پاسداران، حمایت کرد و حمله موشکی و پهپادی اخیر به اسرائیل در آوریل را ستود.

با پایان یافتن نمایش انتخاباتی، جنگ گرگ‌ها بین دستجات رقیب در باند خامنه‌ای اوج گرفت. کانال صابرین نیوز نزدیک به نیروی تروریستی قدس با حمله به باند پایداری‌چی‌ها نوشت: اعضای جبهه پایداری (به‌عنوان یارسوم اصلاح‌طلبان) بخصوص رسایی، ثابتی، رائفی‌پور، جبرائیلی و منصوری ضربه سنگینی به جبهه انقلاب وارد کردید.

مجتبی یوسفی عضو پیشین مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای خطاب به پزشکیان نوشت: پزشکیان باید راه رئیسی را ادامه بدهد و در تشکیل کابینه، به شکلی عمل کند که تکمیل کننده راه رئیسی باشد  و هنگام معرفی کابینه باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشید.

به گزارش رویترز،‌ اسرائیل روز شنبه اعلام کرد میثم مصطفی الطار یکی از عوامل کلیدی یگان دفاع هوایی حزب‌الله در شرق لبنان را کشته است. به گفته اسرائیل وی چندین بار به ایران سفر کرده است.

رویترز به نقل از  رسانه‌‌‌های دولتی لبنان نوشت خودرو  میثم مصطفی الطار در یک حمله پهپادی در شهر شعث در شمال شهر بعلبک در شرق لبنان مورد حمله قرار گرفت. حزب الله کشته شدن وی را تأیید کرد.

یک مقام حماس روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت حماس با برقراری یک آتش بس موقت شش هفته ای موافق است. این گروه تحت حمایت رژیم ایران از موضع خود مبنی بر لزوم برقراری آتش بس دائم پیش از مذاکره بر سر گروگان ها عقب کشیده است.

رویترز افرود: اسرائیل هنوز به طور رسمی به طرح سه مرحله ای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به درگیری ها میان اسرائیل و حماس در نوار غزه و برقراری آتس بس پاسخ نداده است.

به گزارش رسانه های محلی یک نوجوان ۱۶ ساله بلوچ به نام حبیب تیموری که روز پنجشنبه ۱۴ خرداد در زابل در برابر خانه‌اش با تیراندازی ماموران رژیم مجروح شده بود، درگذشت. ماموران به سر وی شلیک کرده بودند و اکنون هم از تحویل جسد به خانواده‌اش خودداری می‌کنند.

حامد فرنام، کارشناس انرژی در باره استهلاک و ورشکستگی صنعت نفت رژیم گفت: عدم وجود تکنولوژی خارجی ما را به جایی رسانده که بیش از ۲۰ درصد مخازنمان را نمی‌توانیم استخراج کنیم. و اگر بخواهیم صنعت نفت را سرپا نگه داریم نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم.

انجمن تجارت الکترونیک در تهران در گزارشی اعتراف کرد: گردش مالی بازار خرید و فروش ابزارهای فیلترشکن   در کشور سالانه بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.  طبق گزارش اندیشکده‌ی حکمرانی دانشگاه شریف و نظرسنجی ایسپا، ۸۳.۶ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند. و به طور میانگین هر کاربر ایرانی در طول روز، چهار ساعت از فیلترشکن استفاده می‌کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: