تحولات جنگ درمنطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز شنبه گزارش داد بمباران شهر غزه و اردوگاه‌های مغازی و نصیرات در مرکز نوار غزه توسط اسرائیل، دست کم ۱۱ کشته بر جای گذاشت. شهر دیرالبلح، محله زیتون و اردوگاه بیرج در مرکز نوار غزه نیز هدف توپخانه و بمبارانهای اسراییل قرار گرفتند که منجر به کشته و مجروح شدن شمار دیگری از ساکنان و آوارگان گردید.

وفا شمار کشته‌شدگان حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل به غزه را ۲۹ تن اعلام کرد و به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت تاکنون ۳۸ هزار و ۹۸ تن در غزه جان خود را از دست داده و ۸۷ هزار و ۷۰۵ تن مجروح شده‌اند.

وال استریت ژورنال در گزارشی که شامگاه جمعه منتشر کرد نوشت: پس از هفته‌ها که به نظر می‌رسید مذاکرات برای آتش‌بس میان اسراییل و حماس به‌طور کامل متوقف شده است، تغییراتی در پشت‌پرده به چشم می‌خورد.

اندکی پس از این‌که اسراییل اعلام کرد در حال آماده شدن برای پایان دادن به‌عملیات نظامی بزرگ ۹ ماهه در غزه است، مذاکره کنندگان، از جمله رئیس موساد، نخست‌وزیر قطر و دیگر طرفهای میانجی، به‌طور ناگهانی از روز جمعه مذاکرات را در قطر از سر گرفتند. دفتر نخست‌وزیر اسراییل اعلام کرد مذاکرات را در هفته آینده نیز ادامه خواهد داد.

در پی بمباران مقرها و سایتهای متعلق به حزب‌الله لبنان در جنوب لبنان توسط اسرائیل، صبح شنبه چهار پهپاد جنگی بدون سرنشین به سمت شمال اسراییل پرتاب شد. تایمز اسراییل با انتشار این خبر نوشت: سامانه پدافند هوایی اسراییل موفق به رهگیری دو پهپاد شد اما دو پهپاد دیگر به مناطقی در نزدیکی مجتمع های شمالی بیت خلیل اصابت کردند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: