مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱-تبریک مجدد خانم مریم رجوی به عزم و ارادهٴ مردم ایران برای سرنگونی دیکتاتوری دینی،

دومین پتک کوبنده تحریم بر اصل ولایت‌فقیه و بساط شعبده انتخابات خامنه‌ای

تلاش‌های مفتضح و بیهوده برای بالا بردن آمار و ارقام در دور دوم نمایش ورشکسته

«نـه» فراگیر به استبداد دینی، رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی و جمهوری دموکراتیک

در ایران دموکراتیک جایی برای استبداد و بقایای شیخ و شاه و اعدام و شکنجه نیست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲-پراتیک کانونهای شورشی در مورد انتخابات ارتجاع - تهران – ۱۵تیر۱۴۰۳

نصب تراکت فرشی با عکس برادر با شعار: شورشگرانی که برای آزادی خلق و میهن آتش بپا می‌کنند و در ارتش آزادی ایران را آزاد می‌کنند ۱۴۰۳

تهران – ۱۵تیر۱۴۰۳  

نصب تراکت عکس خواهر و فرشی لوگو. سیمرغ با شعار انتخاب ما مریم رجوی

تهران –۱۵تیر۱۴۰۳

نصب تراکت عکس خواهر با شعار: مریم رجوی مقاومت ایران برای ورق زدن تاریک‌ترین صفحه تاریخ ایران

لاهیجان – ۱۵تیر۱۴۰۳

شورشگرانی که برای آزادی خلق و میهن آتش بپا می‌کنند و در ارتش آزادی ایران را آزاد می‌کنند

مشهد – ۱۵تیر۱۴۰۳  

نه به انتخابات قلابی - آری به مریم رجوی ۱۴۰۳

قائمشهر – ۱۵تیر۱۴۰۳  

ساری – ۱۵تیر۱۴۰۳

بابل – ۱۵تیر۱۴۰۳

اصفهان – ۱۵تیر۱۴۰۳

گرگان – ۱۵تیر۱۴۰۳

گنبد کاووس – ۱۵تیر۱۴۰۳

زنجان – ۱۵تیر۱۴۰۳

خرم‌آباد – ۱۵تیر۱۴۰۳

کرج – ۱۵تیر۱۴۰۳

بندر عباس – ۱۵تیر۱۴۰۳

زاهدان – ۱۵تیر۱۴۰۳

زاهدان – ۱۵تیر۱۴۰۳

ایرانشهر – ۱۵تیر۱۴۰۳

چابهار – ۱۵تیر۱۴۰۳

نصب تراکت با شعار: رای من سرنگونی

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳- پراتیک زاهـدان -۱۵تیر۱۴۰۳

-مردم ایران بارها اعلام کرده‌اند رأی ما سرنگونی است۱۴۰۳

-از زاهدان تا تهران رأی مردم ایران قهر و سرنگونی

-پتک بزرگ تحریم رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی

-فریاد زاهدان: زمان انتخاب نیست زمان انقلاب و آتش است

-از ۳۰خرداد سال۶۰ رأی ما آتش و سرنگونی

-انتخابات قلابی برآیند بن‌بست و شکستهای دامنگیر رژیم است

-سگ زرد برادر شغال و پتک کوبنده تحریم در انتظار

-فریاد بلوچستان بساط تبلیغات خامنه‌ای ضحاک باید برچیده شود ۱۴۰۳

-دمکراسی آزادی با مریم رجوی ۱۴۰۳

-نه به انتخابات قلابی آری به جمهوری دموکراتیک ۱۴۰۳  

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴-گزارشگران سیمای آزادی از خلوتی حوزه‌های انتخاباتی رژیم

زاهدان ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

خبرنگار سیمای آزادی ۱۵تیر دبیرستان دخترانه... ساعت ۱۰صبح است.

شیراز ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

شیراز ۱۵تیر قمشه ساعت ۱۰ ورود هیچکس رأی ما سرنگونی خبرنگار سیمای آزادی

نورآباد فارس ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

خبرنگار سیمای آزادی ۱۵تیر۱۴۰۳شعبه انتخاباتی ۲۰ خیابان استادیوم ساعت ده و سی نورآباد فارس

زنجان ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

گزارش سیمای آزادی زنجان الهیه فاز۲ساعت ده و نیم ۱۴۰۳، ۱۵تیر

شلمچه ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵-تظاهرات یاران شورشگر- حمایت از تحریم کوبنده نمایش ورشکسته انتخابات رژیم - جمعه ـ ۱۵تیر۱۴۰۳

برلین ـ مقابل سفارت رژیم ـ ‍۱۵تیر۱۴۰۳

کلن ـ ‍۱۵تیر۱۴۰۳

آمستردام ـ۱۵تیر۱۴۰۳

هامبورگ ـ۱۵تیر۱۴۰۳

ٰبرای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۶-اطلاعیه‌های شورای ملی مقاومت ایران

نمایش دور دوم انتخابات ارتجاع – شماره ۱

بی اعتنایی گسترده مردم و کسادی نمایش انتخابات به‌رغم اقدامات و تبلیغات رژیم

گزارش برخی مناطق تهران به وزارت کشور حاکی از اینست که رأی دهندگان کمتر از دور اول است

گزارشات شعب مختلف اخذ رأی در ۱۴۰شهر از ۳۱استان نشان می‌دهد که تا ساعت ۱۱۳۰ دور دوم نمایش انتخابات ریاست جمهوری به‌رغم تدابیر و تبلیغات گسترده رژیم با بی اعتنایی کامل مردم روبه‌رو شده است. پاسداران، بسیجیها و سایر ارگانهای سرکوبگر و نهادهای وابسته به خامنه‌ای با تهدید و تطمیع تلاش می‌کنند مردم را وادار به رأی دادن کنند.

در تهران شمار رأی‌دهندگان در شعبه های دبیرستان نبوت، مسجد امام جعفر صادق، دبیرستان قاسم سلیمانی، مجتمع آموزشی نبی اکرم نارمک، مدرسه کمیل نارمک، دبستان زهرا در مهرآباد جنوبی، مدرسه امیر کبیر میدان رسالت انگشت‌شمار است. گزارشهایی که از برخی از مناطق تهران به وزارت کشور ارسال شده حاکی از اینست که میزان رأی دهندگان تا ساعت ۱۱صبح از دور اول ۳۰ تا ۴۰درصد کمتر بوده است.

در تبریز در شعبه خیابان ولی عصر ۷ نفر، در شعبه مسجد کبود ۳ نفر، در کرمان در شعبه بزرگراه خمینی ۹ نفر، در اصفهان شعبه محله سیچان ۹نفر رأی دادند. در سبزوار در شعبه هرستان دیواندری فقط چند نظامی برای دادن حضور داشتند. در ایذه شعبه مدرسه عترت با این‌که مواد نذری پخش کردند ولی کسی برای رأی دادن نیامده است.

در بابلسر بنیاد شهید مستمری بگیران را تهدید کرده که اگر رأی ندهند، مستمری آنها قطع می‌شود. در اراک کارکنان پالایشگاه را تهدید کرده‌اند که اگر رأی ندهند اخراج می‌شوند.

در تهران در بیمارستان دی به بیماران گفته‌اند برای این‌که دچار مشکل نشوند فقط کافی است برگه رأی داخل صندوق بیاندازند ولی فقط ۵نفر از بسیجی ها رأی دادند.

در بندرعباس از روز گذشته با دهیاران تماس گرفته و به آنها ابلاغ کرده‌اند که همه روستائیان باید برای رأی دادن بیایند و به جلیلی رأی بدهند. در عسلویه در شرکت پارس جنوبی کلیه مرخصی‌ها را لغو کرده‌اند و کارگران را به‌زور برای دادن رأی برده‌اند.

در زندان دستگرد اصفهان زندانیان از دادن رأی خودداری کردند. زندانیان کهنوج و لاهیجان را تهدید کرده‌اند که باید رأی بدهند.

گزارشگران سیمای آزادی از خلوتی حوزه‌های انتخاباتی رژیم-۲

زاهدان ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

خبرنگاری سیمای آزادی ۱۵تیر دبیرستان دخترانه... ساعت ۱۰صبح است.

شیراز ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

شیراز ۱۵تیر قمشه ساعت ۱۰ ورود هیچکس رأی ما سرنگونی خبرنگار سیمای آزادی

نورآباد فارس ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

خبرنگار سیمای آزادی ۱۵تیر۱۴۰۳شعبه انتخاباتی ۲۰ خیابان استادیوم ساعت ده و سی نورآباد فارس

زنجان ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

گزارش سیمای آزادی زنجان الهیه فاز۲ساعت ده و نیم ۱۴۰۳، ۱۵تیر

شلمچه ـ ۱۵تیر۱۴۰۳ ـ خبرنگار سیمای آزادی

نمایش دور دوم انتخابات ارتجاع – شماره ۲

کسادی نمایش انتخابات تا ساعت۱۳ به‌رغم تهدید و تطمیع ارگانهای رژیم و حضور فشرده نیروهای سرکوبگر

بر اساس گزارشات دریافتی از ۱۸۷شهر در ۳۱استان کشور، حوزه‌های انتخاباتی رژیم تا ساعت ۱۳هم‌چنان خلوت است و ترفندها و تهدید و تطمیع های رژیم برای وادار کردن مردم به رای دادن به جایی نرسیده است.

در تهران رژیم ۱۴‌اتوبوس از روستائیان را به مسجد جامع افسریه برده تا رای بدهند، در ساعات صبح در شعبه‌های مسجد شام اسبی و مسجد سید الشهدا در مشیریه و مسجد امیرالمومنین در زرندیه تهران کسی برای رای دادن مراجعه نکرد. در مسجد المهدی ۴نفر و در شعبه۵۵۰ در میدان پردیس ۹نفر رای دادند.

در اصفهان در شعبه های مسجد امام محمد باقر و مسجد باب الرحمه هیچ رای دهنده‌ای نیست. در شعبه مسجد رحیم خان فقط ۲رای دهنده مراجعه کردند. در بندرعباس شعبه‌های دبستان فرخی و مسجد جامع و دبیرستان مطهری رای دهنده ای وجود ندارد. در کردکوی در شعبه مسجد نبی اکرم ۹نفر و در رشت در شعبه دبستان هفت تیر ۷رای دهنده حضور دارد. در مشهد در شعبه مسجد جواد الائمه فقط ۳نفر برای رای گیری و ۱۵بسیجی حضور دارند. در ماهشهر در شعبه‌های حسینیه زین العابدین، حسینیه بنی بشیر و مسجد وصال رای دهنده‌ای حضور ندارد و در شعبه حسینیه باب الحوائج یک رای دهنده وجود دارد. در کرج شعبه دبستان رنجبرپور و شعبه دبستان خردمندی در ساعات اولیه صبح فقط یک نفر برای دادن رای مراجعه کرد.

شب گذشته در ایذه، مردم نماینده مجلس آخوندها را که مشغول تبلیغ برای جلیلی بود به‌شدت کتک زدند. سپاه در شهرهای مختلف در ادارات دولتی جلسات توجیهی گذاشته و ملتمسانه از کارمندان می‌خواهد به جلیلی رای بدهند. در برخی پادگانها به سربازان قول داده‌اند که اگر رای بدهند ۴روز مرخصی می‌گیرند. در همدان از روز گذشته بین مددجویان شایع کرده‌اند که اگر رای ندهند، سهمیه ماهانه برنج، روغن، قند و مبلغ ۶۰۰هزار تومان پول نقد ماهانه آنها قطع می‌شود.

در تهران و گرگان جلیلی برای بسیاری از بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ الی ۳میلیون واریز کرده و همراه آن پیامکی با امضای «برادر شما جلیلی» فرستاده است. در رشت ۲زن بسیجی با ماشین به درب خانه‌ها مراجعه می‌کنند و می‌گویند هم پول می‌دهیم و هم غذا که به جلیلی رأی بدهید. استادان مزدور در دانشگاهها، دانشجویان را تهدید کرده‌اند که اگر در انتخابات شرکت نکنند، به آنها نمره نمی‌دهند.

رژیم در تمام شهرها نیروهای سپاه و انتظامی و سایر ارگانهای سرکوبگر را مستقر کرده و در تمام شهرها به یکان ویژه آماده‌باش داده شده است. در کامرانیه تهران تیم‌های ضربت ناجا با ۵موتور گشت زنی می‌کردند. در تقاطع شریعتی و میرداماد یکانهای ویژه با ۷خودرو و یک ون مستقر شده‌اند. شمار نیروهای سرکوبگر بسیار بیشتر از هفته قبل است.

نمایش دور دوم انتخابات ارتجاع – شماره ۳

کسادی نمایش انتخابات در سراسر کشور، تبلیغات رژیم برای بالا نشان‌دادن مشارکت، زمینه سازی برای تقلبات کلان

بر اساس گزارشهای دریافتی از ۳۱استان کشور، تا ساعت۱۵۰۰ مراکز رای گیری رژیم هم‌چنان خلوت است و رژیم در کشاندن مردم به پای صندوقها شکست‌خورده است. رسانه‌های وابسته به سپاه شروع به پخش اخبار دروغ در مورد بیشتر شدن مشارکت نسبت به دور اول کرده‌اند تا زمینه را برای تقلبات گسترده آماده کنند.

بعدازظهر امروز در شعبه‌های خیابان هلال احمر، سعادت آباد، و خیابان علامه تهران حتی یک رای دهنده حضور نداشت. در شعبه های مسجد امام حسین ۳نفر، مسجد خمینی ۲نفر، مسجد امام حسن ۱۵نفر، دبستان حاج حسین ۲نفر، مسجد النبی نارمک ۱۰نفر و در ساعات صبح در شعبه‌های مسجد موسی بن جعفر ۲نفر، مدرسه فنی قاسمی ۳نفر، دبستان حجاب ۳نفر و هنرستان ساعی ۸نفر رای دهنده مشاهده شد. تعدادی از شعبه‌های میدان امام حسین به سمت دروازه دولت را تعطیل کرده‌اند.

در مشهد رژیم تعدادی از عوامل افغانی را به شعبه مسجد جواد‌الائمه آورده است. در شعبه های مسجد امام حسن و مسجد رقیه رای دهندگان انگشت‌شمار بودند. در ساعت ۱۳در مسجد سید اصفهان ۸نفر و در دبستان نواب صفوی ۲رای دهنده حضور داشتند. در شیراز، ساری، تبریز، سراب، کرمان، برازجان، ماهشهر، یزد، کیش، سمیرم، اندیمشک، سنندج، بوکان، اشنویه، کرمانشاه، ارومیه، فارسان چهارمحال و بختیاری، اسلامشهر، اهواز، و سایر شهرها تا ساعت ۱۵ به‌ندرت رای دهنده‌ای به چشم می‌خورد.

در تهران رژیم به جویندگان کار اعلام کرده شرط استخدام، شرکت در انتخابات است. در شادگان و آبادان رژیم به شیوخ عشایر عرب متوسل شده تا هموطنان عرب را به رای دادن تشویق کنند. در شیراز مزدوران به خانواده زندانیان مراجعه کرده و به آنها وعده می‌دهند که اگر رای بدهید فرزندانتان را آزاد می‌کنیم، اما خانواده‌ها جواب می‌دهند ما چنین ننگی را نمی‌پذیریم.

در خرمدره مادر یکی از مجروحان قیام ۱۴۰۱ از مردم می‌خواست رای ندهند که بسیجیان به او حمله کردند. مردم در حمایت از این مادر با مزدوران درگیر شدند. نیروی انتظامی این مادر و مردمی که به کمک او آمده بودند را دستگیر کرد.

در سراوان مزدوران رژیم با یک مینی بوس صندوق‌های رای را به مسجد صدیق اکبر آوردند تا از نمازگزاران رای جمع کنند، اما جوانان دلیر صندوقها و مینی بوس را آتش زدند و ناگزیر مینی‌بوس را با جرثقیل بردند. در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری طرفداران جلیلی صندوق‌های رأی در روستاهای علی‌آباد و فریدون‌آباد را دزدیدند. در آق‌قلا (استان گلستان) رژیم زنان بسیجی را برای رای دادن به جلیلی به شعب اخذ رای برده است. در بعضی از شعب در یزد به رای دهندگان یک ظرف پلو و خو رشت قیمه می‌دادند، اما کسی برای رای دادن نبود. در قائمشهر مأموران حکومتی افراد را تهدید می‌کردند که به جلیلی رای بدهند.

نیروهای سرکوبگر در تهران در خیابان انقلاب و میدان فردوسی نیروی زیادی مستقر کرده‌اند. در تئاتر شهر یگان ویژه با ۲۰موتور، ۳ون بزرگ و ۲گشت و یک نیسان ناجا حضور دارند. در میدان ولیعصر نیروهای سپاه و یگان ویژه با ۱۰موتور سپاه و ۲۰موتور یگان ویژه و یک نیسان فراجا مستقر هستند. در بلوار کشاورز موتورهای لباس شخصی بسیار زیاد هستند و در مقابل دانشگاه تهران یک نیسان اطلاعات سپاه گشت می‌زند، در تقاطع آزادی و توحید یک گشت ناجا و یک گشت سمند ناجا مستقر هستند.

۷-التماسها و حسرت به‌دلی خلیفه ارتجاع در وحشت از پتک سنگین تحریم بر اصل ولایت فقیه و زمینه سازی آشکار برای بالا بردن آمار و ارقام در دور دوم نمایش ورشکسته

خامنه‌ای-موقع به صندوق انداختن رای-۱۴۰۳۰۴۱۵-۰۶۳۰

شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل هست خدا کند اینجور باشد و اگر اینجور باشه خرسند کننده است و انشاالله مردم عزیزمان موفق بشوند و رای بدهند و بهترین رو انتخاب کنند و در این مرحله مردم قاعدتاً باید همت‌شان بیشتر باشه. برای این‌که کار را تمام می‌کنند دیگه. فردا ما انشاالله رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم.

دجالبازی مسخره سردژخیم قضاییه جلادان آخوند گوشخوار اژه‌ای

سردژخیم اژه‌ای ۱۵تیر ۱۴۰۳: استحضار دارید که رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی فضای مجازی هم هست یعنی اگر چنان‌چه کسانی امروز نسبت به فضای مجازی چه از جنبه‌های به‌اصطلاح فرصتی اون و چه از جنبه‌های تهدیدی اون نگاه بکنند، رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی میتونه مؤثر باشد.

رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌باشد از همین رو اگر کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نقطه نظراتی دارند و درصدد اصلاح و اعتلای آن هستند این‌جا نیز رئیس‌جمهور می‌تواند مؤثر و نافع باشد.

التماس رئیس شاخ شکستهٴ مجلس فرمایشی:  پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع هم گفت: امیدواریم مردم با حضور پرشور خود در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت پایین مرحله قبل را جبران کنند و سرنوشت ۴سال آینده خود را به درستی رقم زنند.

درخواستهای عاجزانه چماقدار مخبر معاون اول رئیسی جلاد و پاسدار جنایتکار حاجی زاده

پاسدار مخبر ۱۵تیر ۱۴۰۳: الان هم که ما بازدید داشتیم نسبت به همین ساعت هفته گذشته یک استقبال بهتری و معناداری انجام شده که من دیدم نزدیک تا الآن تا این ساعت تعداد نسبتاً بیشتری نسبت به هفته گذشته رأی‌شون رو به صندوق انداختند. امیدواریم انشاءالله خداوند کمک کنه دلها را برگردونه.

پاسدار حاجی‌زاده سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ۱۵تیر ۱۴۰۳: در دهه اول پیروزی انقلاب در دوران جنگ هم فراخوان شدیم برای دفاع از کشور اگر اون روز کوتاهی می‌شد الآن بخش‌های وسیعی از کشور در اختیار دشمنان بود. امروز رای دادن کار ساده‌ای که برای ایجاد اقتدار برای ایجاد قدرت و مردم بیان پای کار انشاالله... این مشارکت برای کشور ما بسیار بسیار لازم است یعنی هر رای معادل یک تیر موشک انشاالله.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸- گزارشهای رسانه‌های بین‌المللی از کسادی شعبده انتخاباتی خامنه‌ای

آسوشیتدپرس۱۵تیر۱۴۰۳: در این انتخابات پرداختن به مسائلی از جمله سرکوب داخلی پیرامون حجاب اجباری برای زنان، افزایش قیمت بنزین و نابسامانی مزمن اقتصادی توأم با بیکاری گسترده و تورم بالا، برجسته بوده است.پس از میزان پایین و بی‌سابقه مشارکت در دور اول این انتخابات، هنوز مشخص نیست که چه تعداد در رأی گیری روز جمعه شرکت خواهند کرد. نظرسنجی آسوشیتدپرس از ۳۰شعبه رأی‌گیری در سراسر تهران شاهد مشارکت اندکی از مردم است، هم‌چنانکه در دور اول شاهد آن بودیم... . تلویزیون دولتی تصاویری از صفهای ساده‌ای در حوزه های رأی گیری را نشان داد، اما بسیاری از محلهایی که آسوشیتدپرس از آنها بازدید کرد، رأی دهندگان خیلی کمی را نشان می‌دهد. رژیم ایران خود را جمهوری معرفی می‌کند و انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند... اما آن کسی که انتخاب نمی‌شود و حرف آخر را در مورد همه مسائل دولتی می‌زند، ولی فقیه است.

آ. اف. پ-خبرگزاری فرانسه: دور دوم رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بر بستر تشدید تنش‌های منطقه‌ای در جنگ غزه، اختلاف رژیم ایران با غرب بر سر برنامه هسته‌ای و نارضایتی عمومی مردم از وضعیت اقتصادی برگزار می‌شود. در دور اول این رأی گیری، مشارکت مردم در پایین‌ترین میزان خود از انقلاب سال۵۷ تاکنون بود. خامنه‌ای نیز تأیید کرده شرکت در دور اول «آنطور که انتظار می‌رفت نبود». در هر حال صرفنظر از این‌که نتیجه این رأی‌گیری چه باشد، رئیس‌جمهور بعدی مسئول اعمال سیاست‌های دولتی خواهد بود که ولی فقیه، یعنی خامنه‌ای، تعیین می‌کند.

رویترز در شروع رای‌گیری دور دوم شعبده انتخابات رژیم نوشت: در میان بی‌علاقگی مردم ایران و تشدید تنشهای منطقه‌ای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رژیم ایران شروع شد. دور دوم پس از رای گیری ۲۸ژوئن با مشارکت پایین کم سابقه‌ای برگزار می‌شود، مشارکت کم از نظر منتقدان به‌عنوان رای عدم اعتماد به جمهوری اسلامی تلقی می شود. خامنه‌ای روز چهارشنبه به «حضور کمتر از حد انتظار» اعتراف کرد، اما گفت «این اشتباه است که کسانی که در دور اول رای ممتنع دادند، مخالف حکومت اسلامی باشند».
مشارکت رای‌دهندگان در چهارٰسال گذشته کاهش یافته است، که منتقدان می‌گویند نشان می‌دهد که حمایت از این سیستم در بحبوحه نارضایتی فزاینده عمومی از مشکلات اقتصادی و محدود کردن آزادی های سیاسی و اجتماعی از بین رفته است.

وال استریت ژورنال، ۴ ژوییه۲۰۲۴: در انتخابات در ایران رای‌دهندگان می‌توانند از بین دو نامزد بسیار متفاوت انتخاب کنند، اما اکثر مردم ایران از نظامی که این دو محصول آن هستند صرفنظر کرده‌اند. انتظار می‌رود اکثر رأی دهندگان ایرانی هیچ‌کدام را نخواهند که نشانه ای از طرد گسترده نظامی است که محدودیت‌های اخلاقی سخت، رکود اقتصادی و بحران مشروعیت را به همراه داشته است. وال استریت ژورنال افزود: پزشکیان با دقت از عبور از خطوط قرمز نظام پرهیز کرده است. او خواستار پایان دادن به حجاب اجباری نشده است. تحریم انتخابات به ناگفته‌ای تبدیل شده است که ایرانیان با آن نفی نظام را بیان می‌کنند.

۹-توئیت‌ شخصیتهای کهکشان

سناتور لئو هوساکاس رئیس سنای کانادا (۲۰۱۵)

رئیس کمیتهٔ ترابری و ارتباطات سنا - ایران آزاد ۲۰۲۴

من قاطعانه در کنار مردم ایران در مبارزه آنها علیه سپاه پاسداران و برای آزادی در ایران ایستاده‌ام.

ماسیمیلیانو فرارو نمایندهٔ پارلمان آرژانتین، رئیس «ائتلاف مدنی» همراه با ماریانا استیلمن به «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴ پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک»

در پاریس دعوت شدیم و موضع خود را علیه رژیم فاشیستی، مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران، تأیید کردیم. در این ماه ۳۰سال از حمله تروریستی به آمیا می‌گذرد. ما در سخنرانی‌های خود در این اجلاس، (رژیم) ایران را به‌عنوان یک حکومت تروریستی مسئول این حمله محکوم کردیم و خواستار عدالت شدیم. ما بر حق مقاومت و مبارزه مریم رجوی تأکید کردیم، همراه با رهبری شمار کثیری از زنان در اپوزیسیون ایران که تغییرات مثبت را برای شکست بنیادگرایی اسلامی، تبعیض علیه زنان و اقلیتها و آزار، شکنجه و اعدام‌های ناشی از آن ترویج می‌کنند.

در این اجلاس رهبران جهان، اساتید و کارشناسان حقوق‌بشر و پیشگیری از تروریسم، از جمله مایک پمپئو، مایک پنس، متئو رنزی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، خوان گارسس، وولفگانگ شومبورگ، لیز تراس و دیگر رهبران بین‌المللی شرکت داشتند و از برقراری یک جمهوری دموکراتیک با جدایی در ایران حمایت کردند.

ماریانا استیلمن نماینده پارلمان آرژانتین ۲۰۲۳ وکیل در پروندهٴ آمیا ۲۰۱۷

ما بر حق مقاومت و مبارزه مریم رجوی تأکید کردیم همراه با رهبری شمار کثیری از زنان در اپوزیسیون ایران که تغییرات مثبت را برای شکست بنیادگرایی اسلامی تبعیض علیه زنان و اقلیتها و آزار، شکنجه و اعدام‌های ناشی از آن ترویج می‌کنند.همراه با ماکسیمیلیانو فرارو در «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴ – پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک» در پاریس شرکت و بر موضع خود علیه رژیم فاشیستی، مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران تأکید کردیم.

... امروز بیش از هر زمان دیگری صدای خود را در دفاع از دموکراسی، حقوق‌بشر، احترام به حقوق زنان و اقلیتها و آزادی مردم بلند می‌کنیم. ایران آزاد۲۰۲۴

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-آگهی مناسبت سالگرد جاودانگی خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی

خواهر مریم: انتصاب خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی به جانشینی فرماندهی کل ارتش آزادیبخش بر همه شما مبارک

خواهر سوسن: فرماندهی ارتش آزادیبخش تصمیم گرفت که مانور بزرگ سیمرغ رهایی رو که از ۱۵روز پیش آغاز شد و امروز مرحله پایانی آن را خواهیم دید با یک لشکر زرهی کامل اجرا کنه. تیب سوم زرهی تصرف مواضع دشمن رو در شرق تخت کوه بعهده‌داره.

یک فرمانده خواهر: آتش

خواهر سوسن: پیام فرماندهی کل ارتش آزادیبخش

خواهر سوسن: بذری که آن روز در میهنمون کاشته شد، امروز در قیام سراسری مردم ایران در پایداری پر شکوه اشرف و در عزم جزم خلقمون برای سرنگونی رژیم ننگین ولایت فقیه خرم و رویان است.

خواهر سوسن: ارتش آزادیبخش ملی به‌مثابه مهمترین عامل داخلی، پیر کفتار جنگ‌افروز جماران را ناگزیر از نوشیدن جام‌زهر آتش‌بس کرد.

به‌یاد مجاهد کبیر عذرا علوی طالقانی در سالگرد جاودانگی‌اش

سردار والای دیگری از ارتش فدا و آزادی، جاودانه و رستگار شد. یکی از برجسته‌ترین زنان انقلابی معاصر ایران، فدیهٔ مجاهدین در شب عید غدیر در آستان امیر مؤمنان و ملت ایران. با پدرش آقای نورالدین علوی طالقانی روحانی برجسته که بارها در روزگار ستم‌شاهی به زندان افتاده بود و جرمش کمک و تبلیغ برای مجاهدین بود، در زندان قصر هم‌بند بودم. یاد پدر طالقانی به خیر تا چون «ابر بگرید». خواهر سوسن از خویشاوندان نزدیک پدر طالقانی روح راستین انقلاب ضدسلطنتی بود.

پخش مشروح در پایان اخبار

۱۱-دژخیم غریب آبادی معاون قضائیه جلادان

دژخیم غریب آبادی معاون قضاییه جلادان: جمهوری اسلامی قربانی تروریسم است مجاهدین ۱۷هزار را کشته‌اند. کشور‌های غربی به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نمی‌کنند

خبرگزاری قضاییه جلادان (میزان ۱۵ تیر۴۰۳):غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی-آفریقایی (آلکو) در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی بزرگ تروریسم است. در طول بیش از چهار دهه گذشته، بیش از ۲۵هزار توسط گروهک‌های مختلف کشته شده‌اند. بسیاری از مرتکبان اکنون در کشور‌های غربی حضور دارند. در این ارتباط، دو نمونه مهم قابل ذکر است که با وجود مبنای حقوقی برای همکاری قضایی و استرداد مجرمین، این کشور‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. گروه اول، اعضای مجاهدین هستند که بیش از ۱۷هزار را کشته‌اند و دیگری، اقدام تروریستی فرودگاه بغداد در کشتن حاج قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم، می‌باشد. ... که توسط مقامات وقت آمریکایی و به دستور شخص رئیس‌جمهور سابق این کشور ترور شد. لکن آمریکا با وجود این‌که عضو کنوانسیون۱۹۷۳ می‌باشد، به هیچ یک از تعهدات خود مبنی بر استرداد یا محاکمه متهمان عمل نکرده است.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲-غیظ حکومت آخوندی از ضربات مجاهدین و لیست گذاری تروریستی سپاه پاسدران در کانادا

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم ۱۳تیر) با از برگزاری یک نمایش مسخره در تهران تحت عنوان «سازمان حقوقی مشورتی آسیایی - آفریقایی (آلکو) با هدف پیش‌گیری و مقابله با تروریسم»، خبر داد. در این خیمه‌شب بازی و فرار به جلو مقابله با تروریسم آن هم توسط بانکدار مرکزی تروریسم، نجفی معاون حقوقی وزارت‌خارجه رژیم اظهار کرد: «باید تأکید کنم که اقدام یکجانبه اخیر کانادا در تعیین سپاه پاسداران، یعنی نیروی نظامی نظام، به‌عنوان یک گروه به‌اصطلاح تروریستی، کاملاً خلاف حقوق بین‌الملل بوده و ناقض حاکمیت و مصونیت دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد». وی داغ دل رژیم جنایتکار آخوندها از ضربات مجاهدین را برملا کرد و گفت: در طول یک دهه، مجاهدین بیش از ۱۷۰۰۰ را کشتند... . طعنه آمیز این‌که آنها به ترتیب در سال های۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ در یک اقدامِ همراه با اغراض سیاسی توسط اتحادیه اروپایی و ایالات متحده آمریکا از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شدند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۳- سایت حوزه جهل و جنایت آخوندها: سازمان مجاهدین خلق از بدو تأسیس در سال‌۱۳۴۴مشی مسلحانه را در مبارزات خود علیه رژیم پهلوی برگزید. از ۳۰‌خرداد ۱۳۶۰ وارد فاز نظامی شد و با جنگ چریکی شهری  و جنگ کلاسیک، تمام توان خود را برای مبارزه با جمهوری اسلامی به کاربست.

سایت حوزه جهل وجنایت آخوندها(رسا ۱۳تیر۴۰۳) با ناراحتی از اینکه مجاهدین با رژیم شاه هم مبارزه مسلحانه پیشه کردند نوشت‌: سازمان مجاهدین خلق از بدو تأسیس در سال ۱۳۴۴، مشی مسلحانه را در مبارزات خود علیه رژیم پهلوی برگزید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هویدا شدن اختلافات عمیق با نظام نوپای جمهوری اسلامی، از ۳۰خرداد ۱۳۶۰ وارد فاز نظامی شد و با استفاده از طرق مختلف، جنگ چریکی شهری، و جنگ کلاسیک و ... تمام توان خود را برای مبارزه با جمهوری اسلامی به کار بست. در ۷ اکتبر ۱۹۹۷ (۱۵مهر ۱۳۷۶) وزارت خارجه‌ی آمریکا، سازمان مجاهدین خلق و ۲۹سازمان دیگر را رسماً به‌عنوان سازمان‌های تروریستی اعلام کرد. ...با وجود این که آمریکا این سازمان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده بود، در روز ۱۴اوت ۲۰۰۲ (۲۳‌مرداد‌۱۳۸۱)، کنفرانس مطبوعاتی این سازمان با موضوع افشای اطلاعاتی پیرامون برنامه‌ی هسته‌ای نظام در هتل ویلارد اینترکانتیننتال واشینگتن برگزار شد. این در حالی است که نام این گروه تروریستی تا ۲۸‌سپتامبر‌۲۰۱۲ (۷مهر‌۱۳۹۱)، در لیست گروه‌های تروریستی در آمریکا قرار داشته و حمله‌ی آمریکا به عراق نیز در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۱) صورت گرفته است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴-اطلاعیه کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان به محکومیت حکم بغی توسط قضاییه جلادان برای شریفه محمدی و اقدام فوری برای آزادی او

به گزارش رسانه‌ها، شریفه محمدی زندانی سیاسی و مبارز کارگری از ”اتحادیه آزاد کارگران ایران“ در زندان لاکان رشت، در بیدادگاه ضدانقلاب رشت توسط قاضی جنایتکار احمد درویش‌‌گفتار به اتهام آخوند‌ساخته ”بغی“ متهم شده که مجازات آن در فاشیسم دینی اعدام است. شریفه محمدی برای مدت طولانی توسط وزارت اطلاعات تحت شکنجه‌های فیزیکی و روانی برای اعتراف‌های اجباری قرار داشته و از دیدار خانواده و فرزندش هم محروم بوده است.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران خواهان محکومیت بین‌المللی احکام اعدام بیدادگاههای قضاییه جلادان به‌ویژه در مورد زنان در رژیم زن‌ستیز آخوندی است و مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان مخصوصاً گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران و گزارشگر خشونت علیه زنان را به اقدام فوری برای آزادی شریفه محمدی فرا می‌خواند.

شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان - ۱۵تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۵-اعتصاب کارگران نفت و گاز و اعتراض غارت شدگان و…

روز جمعه ۱۵تیر اعتصاب کارگران شرکت پروژه‌یی در مراکز نفت و گاز در شهرهای مختلف برای شانزدهمین روز ادامه یافت. این اعتصاب از روز ۳۰خرداد آغاز شده است.

روز پنجشنبه کارکنان ارکان ثالث حفاری شرکت نفت اهواز و غارت‌شدگان رضایت خودرو طراوت نوین در قزوین علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۶– خبرهای انتخابات

در اقدامی توهین‌آمیز ناشی از پتک کوبنده تحریم، سایت ولی‌فقیه ارتجاع در صفحه اول خود کسانی را که رأی نمی‌دهند تنبل نامید و در تراکتی نوشت: تنبلی شما به ضرر ملت ایران و جمهوری اسلامی است!

در حالی که گزارشها، حاکی از کسادی در صندوقهای رأی است، فخاری، استاندار رژیم در تهران در راستای مهندسی خامنه‌ای، اعلام کرد، حضور پای صندوقهای رأی نسبت به هفته قبل رشد ۲۰درصدی داشته است.

اما همزمان سایت حکومتی عصر ایران که از پزشکیان حمایت می‌کند، با اذعان به مشارکت پایین مردم، هشدار داد: به‌علت این‌که احتمالاً انتخابات دور دوم به‌دلیل استقبال کم در ساعات پایانی تمدید نشود... همان ساعتهای اولیه رأی دهید.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۷-اخراج برادر لاریجانی

به گزارش رسانه‌های حکومتی باقر لاریجانی برادر علی و صادق آملی لاریجانی از کانادا اخراج شد. دولت کانادا در بیانیه‌یی اعلام کرد: حکم اخراج باقر اردشیر لاریجانی از این کشور را صادر کرده است. طبق این بیانیه، بخش تجدیدنظر اداره مهاجرت و پناهندگان دولت کانادا با درخواست تجدیدنظر باقر لاریجانی مخالفت کرده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۸-خبرهای جنگ در منطقه

خبرگزاری وفا در آخرین گزارش از وضعیت غزه نوشت: همزمان با ورود نیروهای زمینی به مرکز و جنوب نوار غزه و استمرار حملات هوایی و توپخانه ای به این مناطق، دهها تن از ساکنان و آوارگان فلسطینی کشته و مجروح شدند. اکیپ های آمبولانس و کمکهای اضطراری دست کم ۴‌کشته در شرق شهر غزه، ۵‌کشته در اردوگاه جبالیا و کشته شدن شماری دیگر در شهرهای خان یونس و رفح را گزارش کردند.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: پنج فلسطینی در حمله نظامی اسراییل به شهر جنین در کرانه باختری در روز جمعه کشته شدند.

ارتش اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد که نیروهایش ساختمانی که شبه‌نظامیان در آن سنگر گرفته بودند را، محاصره کرده‌اند و یک هواپیمای اسراییلی به اهدافی در این منطقه حمله کرده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا -سنتکام- با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دو شناور جنگی بدون سرنشین حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را روز پنجشنبه در دریای سرخ منهدم کرده است.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۹-در انتخابات پارلمانی انگلستان که روز پنجشنبه برگزار شد حزب کارگر با کسب ۴۱۲کرسی پارلمان به پیروزی رسید. به گزارش رویترز چارلز سوم از استارمر رهبر حزب کارگر خواست تا دولت جدید را تشکیل دهد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان روز جمعه اعلام کرد: پس از شکست اخیر در انتخابات، از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا می‌دهد. با اینحال، وی تا تعیین جانشین بعدی در سمت خود باقی خواهد ماند

سی.ان.ان روز جمعه خبر داد به‌دنبال شکست حزب محافظه‌کار انگلستان در انتخابات پارلمانی، ریشی سوناک، رهبر این حزب، اقامتگاه نخست‌وزیر را ترک کرد تا استعفای خود را به چارلز سوم ارائه دهد. اکنون کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، پست نخست‌وزیری را به دست خواهد گرفت. سی.ان.ان افزود: از میان ۶۵۰کرسی اعلام شده، حزب کارگر با کسب ۴۱۲ کرسی، بزرگترین دولت اکثریت را طی ۲۵سال اخیر به دست آورده است. این در حالی است که یک حزب برای برنده شدن رسمی به ۳۲۶ کرسی نیاز دارد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۹- به‌یاد مجاهد کبیر عذرا علوی طالقانی در سالگرد جاودانگی‌اش

خواهر مریم: انتصاب خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی به جانشینی فرماندهی کل ارتش آزادیبخش بر همه شما مبارک

خواهر سوسن: فرماندهی ارتش آزادیبخش تصمیم گرفت که مانور بزرگ سیمرغ رهایی رو که از ۱۵روز پیش آغاز شد و امروز مرحله پایانی آن را خواهیم دید با یک لشکر زرهی کامل اجرا کنه. تیب سوم زرهی تصرف مواضع دشمن رو در شرق تخت کوه بعهده‌داره.

یک فرمانده خواهر: آتش

خواهر سوسن: پیام فرماندهی کل ارتش آزادیبخش

خواهر سوسن: بذری که آن روز در میهنمون کاشته شد، امروز در قیام سراسری مردم ایران در پایداری پر شکوه اشرف و در عزم جزم خلقمون برای سرنگونی رژیم ننگین ولایت فقیه خرم و رویان است.

خواهر سوسن: ارتش آزادیبخش ملی به‌مثابه مهمترین عامل داخلی، پیر کفتار جنگ‌افروز جماران را ناگزیر از نوشیدن جام‌زهر آتش‌بس کرد.

جاودانگی مجاهد کبیر عذرا علوی طالقانی، سردار والای ارتش فدا و آزادی پس از ۴۷سال مبارزه حرفه‌یی و تشکیلاتی با دو دیکتاتوری شاه و شیخ

سردار والای دیگری از ارتش فدا و آزادی، جاودانه و رستگار شد. یکی از برجسته‌ترین زنان انقلابی معاصر ایران، فدیهٔ مجاهدین در شب عید غدیر در آستان امیر مؤمنان و ملت ایران. با پدرش آقای نورالدین علوی طالقانی روحانی برجسته که بارها در روزگار ستم‌شاهی به زندان افتاده بود و جرمش کمک و تبلیغ برای مجاهدین بود، در زندان قصرهم‌بند بودم. یاد پدر طالقانی به خیر تا چون «ابر بگرید». خواهر سوسن از خویشاوندان نزدیک پدر طالقانی روح راستین انقلاب ضدسلطنتی بود.

به‌علت جو سیاسی ـ مذهبی حاکم بر خانواده، به زندان افتادن مکرر پدرش در زمان شاه و هم‌چنین نزدیکی خانوادگی با پدر طالقانی، از نوجوانی با مسائل سیاسی آشنا شد.

خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی متولد۱۳۳۳در تهران بود که به‌علت جو سیاسی ـ مذهبی حاکم بر خانواده، به زندان افتادن مکرر پدرش در زمان شاه و هم‌چنین نزدیکی خانوادگی با پدر طالقانی، ازنوجوانی با مسائل سیاسی آشنا شد. پس از ورود به دانشگاه ـ رشته زیست‌شناسی در دانشگاه تهران و سپس انتقال به رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی شریف ـ، هوادار مجاهدین شد و در ۱۳۵۵ به عضویت سازمان در آمد و از آن پس بی‌وقفه و به مدت ۴۷سال درگیر مبارزه تمام‌عیار حرفه‌یی و تشکیلاتی با دیکتاتوریهای شاه و شیخ بود.

خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی لحظهٔ پیوستن به‌مجاهدین را این‌گونه توصیف می‌کند:

خواهر سوسن: من در واقع سال۱۳۵۵ وقتی دانشگاه صنعتی شریف بودم.

بهروز: بله

خواهر سوسن: در ارتباط با سازمان مجاهدین به زندگی مخفی و حرفه‌یی رو آوردم. اون شرایط حتماً می‌دونید برادر مسعود که رهبری سازمان رو داشت در زندان بودند، کادرهای ذیقیمت و ارزشمند همه در زندان بودند، ازطرف دیگه اپورتونیستهای چپ‌نما در واقع به سازمان ضربه خیلی مهلکی رو وارد کرده بودند و تحت نام سازمان مجاهدین به خیانتشون ادامه می‌دادند، شاه هم که فرصت خوبی براش پیش آمده بود روی همین تبلیغ می‌کرد و به این ترتیب می‌خواست یآس و ناامیدی رو توی فضای روشنفکری و دانشجویی که زمینه‌های پیوستن به مجاهدین بود فراهم بکنه و همش بحث از بود ونبود مجاهدین بود در محیطهای دانشجویی که ما بودیم همه بحث این بود که آیا مجاهدین هستند؟ نیستند؟ حضور دارند؟ ندارند؟ توی چنین شرایطی بود وقتی که من دیگه سر از پا نشناختم.

بهروز: بله

خواهر سوسن: و وقتی که پیشنهاد مخفی شدن داده شد به‌رغم این‌که مشکل امنیتی نداشتم و توی مجاهدین هم اینجور نبود که حتماً برای حرفه‌یی شدن باید مخفی بشی، بیشتر مسائل امنیتی باعث مخفی شدن افراد می‌شد ولی من از مخفی شدن استقبال کردم. به‌دلیل این‌که فکر می‌کردم به‌دلیل این‌که چون هوادار شناخته‌شده‌یی بودم توی محیط دانشگاه همه من را می‌شناختند، می‌خواستم به این ترتیب با مخفی شدن مشخص بشه که مجاهدین خلق ایران وجود دارند و عضوگیری می‌کنند.

بهروز: بله

خواهر سوسن: البته مخفی شدن توی اون شرایط سخت بود، چون هم شرایط ضربه بود از دو طرف هم از طرف رژیم و هم از طرف اپورتونیستها.

بهروز: بله

در آن سال‌ها ساواک مخوف شاه با استفاده از فضای خیانت اپورتونیستهای چپ‌نما که باعث دستیابی دشمن به بسیاری اطلاعات و تجارب و تاکتیکهای مبارزه مخفی علیه دیکتاتوری شده بود، و با به کار گرفتن خائنین و شبکهٴ وسیع و مجهز تعقیب و مراقبت خود، ضربات خود را بر مجاهدین و سایر نیروهای انقلابی افزایش داده و در نهایت وحشیگری درصدد شکار تک‌تک مجاهدین بود. در چنین شرایط سخت و دشواری، شیر‌زن قهرمان مجاهد خلق عذرا علوی طالقانی با شجاعت و ایمان به راه و آرمان مجاهدین و با روحیه‌یی رزمنده، تمام دشواریها و فراز و نشیبهای دوران زندگی مخفی را پشت سر گذاشت.

خواهر سوسن: یک چند ماه بعد از مخفی شدنم، مسئولم شهید شد، همینطور کس دیگه‌ایی که در ارتباط با اون بود، اونهم شهید شد. ارتباطم به‌طور کامل قطع شد و البته خب دیگه شما در نظر بگیرید توی اون شرایط ضربه،

بهروز: بله

خواهر سوسن: که تازه مخفی شدیم و تجربه‌ای در زندگی مخفی نداشتیم، ارتباطمون هم قطع بشه، خب مشکلات زیادی داشتیم که دیگه نمی‌خواهم از اون مشکلات بگم. ولی می‌خوام این رو بگم که برای وصل شدن خیلی تلاش کردم. چون در واقع برای همین آمده بودم تو مجاهدین. روزها و ساعتها قرارهای ثابت اجرا می‌کردم تا بالاخره وصل شدم و، اما که این خب، خیلی شور و شوق برای خودم داشت.

بهروز: بله

خواهر سوسن: اما شور و شوق بالاتر از این اگر بخواهم بگم در خاطرم در اون زمانها، موقعی بود که لحظات احساس وصل ایدئولوژیکی داشتم، او‌نهم موقعی بود که مسئولم بعد از مدتی که وصل شده بودم، اومد گفتش که، اومد یک پیام داد از طرف برادر مسعود، گفتش که برادر مسعود که در زندان هستش گفته اینها، منظور همون اپورتونیستهای چپ‌نما هست که برادر گفتند، اینها مجاهد نیستند و نباید از نام مجاهدین استفاده کنند، همین جمله رو گفت و نه بیشتر. یعنی همین جمله به‌عنوان پیام آمده بود، ولی این دیگه همه چیزمون شده بود و پشتوانه بزرگی بود و برای تکیه کردن به اون به آینده و دیدن آینده. این برای خودم یک خاطرهٴ خیلی خوبی بود از اون دوران. اوایل که مخفی شدیم، بهم گفتن که عمر چریک شش ماه بیشتر نیست (خنده)، ما هم که روزهای اول مخفی شدنمون و همون ماههای اول و اینا پشت سرهم ضربات و می‌فهمیدیم و یا تو روزنامه‌ها. بچه‌ها شهید می‌شدند، میآمد خوب از همون ماههای اول منتظر همین شهادتها بودیم.

بهروز: شش ماه بودید بله

خواهر سوسن: نه، قبل از این‌که به شش‌ماه برسه منتظرش بودیم، تا بعد شش‌ماه شد و بعد دیدیم نه بابا خبری نشد. شش‌ماه گذشت، دیگه هر روز که می‌گذشت هی می‌گفتیم اضافه زنده هستیم. حالا هر بار که به مسیر طولانی که از اون موقع تاکنون طی کردیم فکر می‌کنم و این‌که رهبری پاکباز ما چگونه ما رو از اون شرایط، از گردنه‌های نفس گیر و سخت و کوره راهها و فراز و نشیبها چه جوری عبور داد و هفت خوان و هفتاد خوان و هفتصد خوان چه جوری عبور داد، درود می‌فرستم. بخصوص از بابت زنان که من خودم یک زن بودم و یادم هست اون روزها رو که چگونه استعمار و ارتجاع در پیوند با هم‌دیگه که سمبل‌هاش شاه و آخوندهای مرتجع بودند، چه جوری بر دست و پای زنان زنجیرهای اسارت رو بسته بودند و اجازه بیرون رفتن. حتی و حتی دانشگاه رفتن، چه برسه به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نمی‌دادند و حالا به یمن رهبری پاکبازمون مسعود و نقش تاریخی و درخشان خواهر مریم، ما شاهد هستیم که زنان در رهبری جنبش و سازمان مجاهدین مسئولیتهای بسا سنگین دارند ایفا می‌کنند.

پس از انقلاب ضدسلطنتی خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی در انتخابات دوره اول مجلس شورای ملی در سال۱۳۵۸ در تهران، وزارت کشور رژیم خمینی، خودش در دور اول انتخابات خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی را نفر پنجاه و سوم تهران با بیش از ۳۰۸هزار رأی اعلام کرد؛ هر چند که این انتخابات آکنده از تقلب و از بین بردن آرای مجاهدین به طرق گوناگون توسط آخوندها و کمیته‌ها و پاسداران و «اتاق تجمیع» آرای آن روزگار در وزارت کشور خمینی بود. در دوران رویارویی با ارتجاع و انحصار طلبی حکومت غاصب آخوندها و تنوره کشیدن خمینی دجال، خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی، نقش ارزشمندی در روشنگریهای ضدارتجاعی مجاهدین در سطح اجتماعی و سیاسی داشت و در بخشهای مختلف سازمان از جمله بخش کارگری و نشریه بازوی انقلاب و هم‌چنین در بخش کارمندی عهده‌دار مسئولیت بود.

پس از ۳۰خرداد و آغاز مقاومت انقلابی سراسری خواهر سوسن بار دیگر به زندگی مخفی روی آورد و نبرد با پاسداران و دژخیمان جنایتکار رژیم ولایت فقیه را در خاک میهن به پیش برد. او پس از انتقال به خارج کشور نیز مسئولیت ارکان و خدمات سازمان در خارجه را به عهده داشت.

خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی که در سال۶۵ و شکل‌گیری یکانهای رزمی مجاهدین در منطقه مرزی و عزیمت رهبری مقاومت به جوار خاک میهن به منطقه منتقل شده بود، با تأسیس ارتش آزادیبخش ملی، در موضع فرماندهی یکی از اولین تیپهای رزمی خواهران قرار گرفت. او در این دوران نقش برجسته‌یی در شکل‌گیری، آموزش و ارتقای تیپ خواهران ایفا نمود و خواهران مجاهد تیپ رزمی خود را در سلسله عملیات آفتاب و چلچراغ فرماندهی می‌کرد. تیپ تحت فرماندهی مجاهد قهرمان عذرا علوی طالقانی در عملیات کبیر فروغ جاویدان اولین یکان رزمی بود که به تنگه چهار زبر رسید و خواهر مجاهدمان با نیروهای تحت فرماندهیش با شجاعت بسیار به چندین رشته تهاجم مبادرت کردند.

برادر مسعود: سوسن مأموریت شما روشنه؟

خواهر سوسن: بله

برادر مسعود: کجا؟ تیپ شما کجا؟

خواهر سوسن: کرمانشاه

برادر مسعود: بسیار خوب

خواهر مریم: کرمانشاه کرمانشاه

خواهر سوسن: وضعیت به این صورت بود که یگان ارتش آزادیبخش در ارتفاعات چهار زبر به مدت ۴۸ساعت لاینقطع در حال نبرد با نیروهای دشمن بودند. در وضعیت بی‌خوابی و نبردهای سنگینی که داشتند که سه بار این ارتفاعات رو تصرف کرده بودند که اینجا ظرف سه‌شنبه و چهارشنبه نیروهای دشمن با قوای ارتش آزادیبخش در چهار زبر درگیر شده بودند که نتوانسته بود قوای ارتش آزادیبخش را اینجا شکست بدهد. مجموعا درگیریهایی که در این منطقه اتفاق افتاد رژیم ۹هزار تلفات داد. او در عملیات مروارید فرماندهی چهارم ارتش آزادیبخش را برعهده داشت. در آذر‌۱۳۷۱ جانشین رئیس ستاد ارتش آزادیبخش بود.در سال۱۳۷۲ ریاست ستاد ارتش آزادییخش را به‌عهده گرفت. و از سال۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ جانشین فرمانده ارتش آزادیبخش ملی ایران بود... . .

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: