تظاهرات وراهپیمایی بزرگ هموطنان دربرلین ـ قسمت سوم

 ایران آزاد 

 ایران آزاد ۲ 

پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک

 ایران آزاد ۳ 

سخنرانیهای :

پروفسور آلخو ویدال کوادراس-رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

پیام پروفسور ریتا زوسموت - رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان به‌مدت ۱۰سال

 دایانا اشتوکر - شهردار وایل آم‌راین، نمایندة مجلس فدرال آلمان ژوئن۲۰۲۴

و پتر آلتمایر – رئیس دفتر صدر اعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸)، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان(۲۰۲۱)

پروفسور آلخو ویدال کوادراس

رؤیای آزادی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک است

هم تحریم مردمی انتخابات نمایشی و هم جنگ قدرت غیرقابل انتظار درون رژیم

در کنار فعالیت‌های چشمگیر و مداوم کانونهای شورشی مجاهدین

این رؤیا را دست‌یافتنی‌تر کرده است

مسعود رجوی با ایستادگی در برابر بنیادگرایی مذهبی بی‌رحم

 مسیر تاریخ را تغییر داد و نسلی را پرورش داد که ۴۵ سال است از مقاومت خسته نشده است

بدون مسعود رجوی  و نسل او

امروز با یک خلافت قرون وسطایی در همسایگی خود روبرو بودیم

 او اسلام را از چنگال آخوندها نجات داد

پروفسورآلخو ویدال کوادراس –رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

عصر بخیر به همه شما. برای من افتخار و امتیاز بزرگی است که امروز در برلین در کنار شما باشم، زنده و سالم. بله، زنده علیرغم توطئه دیکتاتوری ایران که در ۹ نوامبر گذشته، هشت ماه پیش، قاتلی را برای کشتن من فرستاد.

معجزه‌ای رخ داد. دعاهای شما شنیده شد و من زنده ماندم، به شدت زخمی شدم، اما خوشبختانه بهبود یافتم تا دست در دست شما به مبارزه ادامه دهم، تا ایران را از جلادانش آزاد کنیم و دموکراسی کامل، آزادی درخشان و کرامت انسانی را برای مردم ایران به ارمغان آوریم.

زمان آن رسیده است که زنجیرهایی را که ۴۵ سال ایران را سرکوب کرده‌اند، بشکنیم و کشوری جدید بسازیم، صلح‌آمیز، شکوفا، جایی که مردان و زنان برابر باشند، حاکمیت قانون برقرار باشد و جنگ‌طلبی پایان یابد.

بگذارید تخیل‌مان پرواز کند و اراده شکست‌ناپذیرمان با چشم‌انداز ایرانی که در جهان محترم است، مورد تحسین دیگر ملت‌ها و جذب کننده بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاری است، تقویت شود. ایرانی با محیط زیست پاک، شغل‌های شایسته برای همه و جامعه مدنی شکوفا. ایرانی که هیچ موقعیتی برای زنان ممنوع نیست، با قضات زن، شهرداران شهرها، وزرا و رئیس‌جمهور زن. بله، بله، رئیس‌جمهور و اگر رئیس‌جمهور منتخب مردم مریم رجوی باشد، حتی بهتر.

این چشم‌انداز به من قدرت می‌دهد تا هر رنجی را تحمل کنم و بار زندگی تحت حفاظت دائمی را بپذیرم، زیرا اکنون من یکی دیگر از هزاران مبارز آزادی ایرانی هستم که شکنجه، زندان و حتی از دست دادن عزیزترین‌هایشان را تحمل کرده‌اند و این باعث می‌شود احساس غرور کنم که بخشی، بخشی کوچک و فروتن، اما بسیار متعهد از تلاشی با چنین آینده‌نگری، از خودگذشتگی و شجاعت هستم.

من سؤالی برای دولت‌های دموکراسی‌های غربی در دو سوی آتلانتیک دارم:

چه چیز دیگری باید اتفاق بیفتد تا آنها متوجه شوند که مماشات، گفتگو، مذاکرات و امتیازدهی در برخورد با آخوندها کارساز نیست؟

آخوندها چند نفر دیگر را باید بکشند؟ چند جنگ دیگر باید راه بیندازند؟ چند اقدام تروریستی دیگر علیه مخالفان یا حامیان مقاومت باید خارج از ایران انجام دهند تا این سیاستمدارانی که ظاهراً دموکرات و متعهد به دفاع از حقوق بشر هستند، متقاعد شوند که اقدامی قاطعانه لازم است؛ که سفارتخانه‌های رژیم در پاریس، لندن، رم، بروکسل، مادرید، برلین، واشنگتن و سایر پایتخت‌های دموکراسی‌های واقعی باید بسته شوند؟!

همه عوامل این هیولا به نام جمهوری اسلامی ایران باید اخراج شوند و رژیم متعصب و جنایتکار آخوندها باید منزوی، طرد و مجبور به سقوط شود؟

تمام تلاش‌های دیپلماتیک و منابع مالی که دولت‌های غربی برای آرام کردن مشتی دشمن بدخواه هدر می‌دهند، باید برای کمک به مبارزه مردم ایران، برای اجرای طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی، برای تولد ایرانی جدید استفاده شود که در آن مردان و زنان، پیر و جوان، فارغ از اعتقادات، نظرات سیاسی یا هویت فرهنگی‌شان بتوانند در هماهنگی زندگی کنند، آزاد و برابر به عنوان شهروند و نه بنده‌های گروهی روحانیون فاسد و زن‌ستیز.

وقتی در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفتم علی‌رغم خطرات به اشرف در عراق بروم، نوشته‌های مسعود رجوی را خواندم و با افکار و اندیشه‌هایی روبرو شدم که دنیای امروز به آن نیاز دارد. افکاری که متأسفانه توسط کمپین اطلاعات نادرست رژیم ایران و سیاست‌های ضعیف غرب در سایه قرار گرفته است.

رؤیای آزادی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک است. آنچه دیروز در انتخابات نمایشی رژیم ایران اتفاق افتاد، هم تحریم مردم و هم جنگ قدرت غیرقابل انتظار درون رژیم، در کنار فعالیت‌های چشمگیر و مداوم کانونهای شورشی مجاهدین، این رؤیا را دست‌یافتنی‌تر کرده است.

من از مسعود رجوی نام بردم. اگرچه هرگز او را ندیده‌ام، اما برایم بسیار آشناست، رهبری واقعی، مردی که با ایستادگی در برابر بنیادگرایی مذهبی بی‌رحم، مسیر تاریخ را تغییر داد و نسلی را پرورش داد که ۴۵ سال است از مقاومت خسته نشده است.

بدون او و نسل او، امروز با یک خلافت قرون وسطایی در همسایگی خود روبرو بودیم. او اسلام را از چنگال آخوندها نجات داد و باید از او و همچنین رهبر فوق‌العاده ما، مریم رجوی، برای این کار تشکر کرد.

مردی که دوست دارم که در ایرانی آزاد با او ملاقات کنم. اکنون خوشحالم به شما اطلاع دهم که ما به گزیده‌ای از سخنرانی‌های مسعود رجوی گوش خواهیم داد، کلماتی که جوهره مقاومت و استقامت و عظمت ایرانی را که تسلیم ترس و وحشت نشده است، تجسم می‌بخشد و دیر یا زود آزاد خواهد شد.

پروفسور ریتا زوسموت

آنچه که  ما را تا این نقطةهمبستگی رسانده

نیروهای مقاومت، تفکر عمیق آزادی و صلح است

 شما تسلیم نمی‌شوید و ما نیز تسلیم نمی‌شویم آزادی پیوسته هدف ماست

پیام پروفسور ریتا زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان توسط لئو دانسنبرگ

دوستان عزیز، امروز افتخار دارم که پیام پروفسور زوسموت را برای شما بخوانم، زیرا متأسفانه ایشان امروز نتوانستند حضور داشته باشند. برای من به عنوان رئیس کمیته همبستگی آلمان برای ایران آزاد، این افتخار ویژه‌ای است که این کار را برای پروفسور زوسموت، که رئیس هیئت مشاوره ما نیز هست، انجام دهم. و من می‌خواهم همانطور که ایشان در اساس مطرح کرده‌اند، شروع کنم.

دوستان عزیز، همرزمان و حامیان، از همه شما که از اروپا، از جمله آلمان، و خارج از اروپا آمده‌اید، تشکر می کنم. ایرانیان تحت تعقیب، سال‌هاست که در کشورشان در مبارزه‌ای پرشور برای نجات مردمی که سرکوب، تعقیب و کشته می‌شوند، ایستاده‌اند. آنها شکنجه و کشته می‌شوند زیرا برای حقوق بشر و کرامت انسانی همه افراد متأثر از ستم مبارزه می‌کنند. و آنها تسلیم نمی‌شوند، با اعتقادات خود زندگی می‌کنند و تلاش‌شان اغلب بیش از کلام، از طریق عملشان بیان می‌شود. اگر فرصتی دارید، به چشمان‌شان نگاه کنید، تمام قدرت‌شان از آنجا می‌درخشد و به ما می‌گوید انسان‌ها چه می‌توانند انجام دهند، اراده آزادی، استقامت در طوفان تعقیب، همبستگی و بسیاری انگیزه‌های نیروبخش دیگر.

ما از یک میدان مرکزی در برلین به شما می‌گوییم، ما مشارکت می‌کنیم، همراه شما هستیم و با الگوی شما قوی‌تر می‌شویم. ما با صدای بلند و در سکوت به یاد می‌آوریم که چه چیزی ما را تا این نقطه همبستگی رسانده است. پاسخ من، نیروهای مقاومت، تفکر عمیق آزادی و صلح است، شما تسلیم نمی‌شوید و ما نیز تسلیم نمی‌شویم. آزادی پیوسته هدف ماست، سرکوب و تعقیب باید برای انسان و طبیعت پایان یابد. ما می‌خواهیم اینگونه زندگی کنیم و مردم را به زندگی در صلح، آزادی و همبستگی ترغیب کنیم. ما می‌دانیم که گسترش کرامت انسانی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. ما تسلیم نمی‌شویم، ما در مبارزه برای آزادی و صلح، احترام متقابل و تقویت یکدیگر متحد می‌مانیم.

دوستان عزیز، آنچه تاکنون به دست آمده، همچنین به لطف شخصیت‌های شجاع در رأس امور ممکن شده است. خانم رئیس‌جمهور رجوی، که با وجود تمام رنج‌ها، از مبارزه برای همزیستی دموکراتیک، همزیستی آزاد و پیشرفت به سوی صلح و آزادی دست نمی‌کشد. امروز روزی است که  مقاومت را تقویت خواهد کرد، نه تضعیف. این نشان خواهد داد که انسان‌ها وقتی به هدف خود پایبند باشند، چه کاری می‌توانند انجام دهند. من از همه شما صمیمانه تشکر می‌کنم و فریاد می‌زنم، ما تسلیم نمی‌شویم.

این بود پیام پروفسور زوسموت. متشکرم.

دایانا اشتوکر

ما برای یک ایران آزاد در کنار مریم رجوی ایستاده‌ایم

برنامه ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی بیانگر آرمان‌های واقعی و ارادة مردم ایران است

او مظهر خواست مردم ایران برای آینده‌یی دموکراتیک است

و به‌طور خاص الهام‌بخش زنان و دختران و یک چراغ امید برای آینده‌یی بهتر است

دایانا اشتوکر

تحریم انتخابات بازتاب روح قیام ۱۴۰۱ است

که در آن مردم ایران با صدای بلند

تمام اشکال دیکتاتوری چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کردند

دایانا اشتوکر

زمان آن است که حق مردم ایران برای مقاومت در برابر دیکتاتوری به‌رسمیت شناخته شود

و سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری شود

دایانا اشتوکر - شهردار وایل آم‌راین، نمایندة مجلس فدرال آلمان ژوئن۲۰۲۴

خانم‌ها و آقایان عزیز، دوستان یک ایران دموکراتیک اعم از زن و مرد، برای من افتخار بزرگی است که در مقابل شما بایستم و صحبت کنم. دیروز در ایران یک انتخابات جعلی ریاست‌جمهوری برگزار شد. انتخابات تحت این حکومت مذهبی وحشی بی‌معنی است. یک مضحکه است. هر ۶ کاندیدا که اجازه شرکت یافتند، توسط خامنه‌ای دست‌چین شده بودند. فقط بعد از آن اجازه یافتند در انتخابات شرکت کنند که وفاداری واقعی و عملی خود را به‌او اثبات کردند. این یک انتخاب نیست، یک گزینش است. مردم ایران صدای خود را با تحریم گستردة این مضحکه، بلند کردند .این یک نه روشن و صریح به تمامیت این رژیم است. این تحریم بازتاب روح قیام ۱۴۰۱ است که در آن مردم ایران اعم از زن و مرد، با صدای بلند و روشن تمام اشکال دیکتاتوری، چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کردند. مردم ایران خواهان یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت هستند که در آن مردم تصمیم بگیرند و هیچ‌کس امتیازات بیشتری بر دیگران نداشته باشد. آنها یک انتخابات آزاد و به‌واقع دموکراتیک می‌خواهند. برنامه ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی بیانگر همین آرمان‌های واقعی و ارادة مردم ایران است. این برنامه خواستار انتخابات آزاد، جدایی دین و دولت و برابری زنان و مردان است. این یک چشم‌انداز از یک ایران آزاد است که در ان هر شهروند از زن و مرد، دارای یک صدا و یک حق رأی است. مریم رجوی مظهر همین خواست مردم ایران برای آینده‌یی دموکراتیک است. او به‌طور خاص الهام‌بخش زنان و دختران است، یک چراغ امید برای آینده‌یی بهتر. من به‌عنوان یک شهردار منتخب دموکراتیک و تا همین اواخر نمایندة منتخب بوندستاگ آلمان، از این ارادة مطلق و ارزوی زنان و مردان ایرانی حمایت می‌کنم.

ضروری است که اتحادیه اروپا و هم‌چنین جامعة بین‌المللی از جنبش شما با برنامة دموکراتیک ۱۰ ماده‌یی به‌عنوان همان آلترناتیو دموکراتیک برای این رژیم سرکوبگر که در حال حاضر در ایران حکومت می‌کند حمایت کنند و آن‌را به‌عنوان نمایندة مشروع این خواست مردم ایران به‌رسمیت بشناسد. زمان آن است که حق مردم ایران برای دموکراسی و مقاومت در برابر دیکتاتوری با سرکوب باورنکردنی آن، در سطح بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شود و مورد حمایت قرار گیرد. مردم ایران شایستة حمایت ما هستند. علاوه بر این، سپاه پاسداران باید به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری شود. این لیست‌گذاری فقط نمادین نیست، بلکه یک گام ضروری برای جلوگیری از فعالیت‌های شرورانه و سرکوبگرانة آن در منطقه است.

خانم‌ها و آقایان، در این رابطه، بسیار خوشحالم که اعلام کنم ۵۱۰پارلمانتر، شامل ۱۶۰نمایندة بوندستاگ و ۳۵۰نمایندة مجالس ایالتی، به‌طور فرا حزبی، بیانیه‌یی را امضا کرده‌اند که در آن از قیام مردم ایران و نیز خواست آنها برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت در ایران حمایت می‌کنند. من و همة ما در اینجا، این زنان و مردان پارلمانتر را نمایندگی می‌کنیم و در این کتاب‌ها، امضاهای آنها را از سراسر آلمان با خود داریم. ما با هم در همبستگی با مردان و زنان شجاع ایران ایستاده‌ایم که هر روز برای آزادی خود می‌جنگند. ما با هم به انتخابات نمایشی نه می‌گوییم و به دموکراسی واقعی و یک جمهوری دموکراتیک آری می‌گوییم. در نهایت، ما برای یک ایران آزاد در کنار مریم رجوی ایستاده‌ایم. با تشکر از همة شما، از تک‌تک شما، به‌خاطر تعهدتان.

تظاهرات وراهپیمایی بزرگ هموطنان دربرلین ـ قسمت سوم -کلیپ ۲

 

تظاهرات وراهپیمایی بزرگ هموطنان دربرلین ـ قسمت سوم -کلیپ ۳

تظاهرات وراهپیمایی بزرگ هموطنان دربرلین ـ قسمت سوم -کلیپ ۴

 

لطفا به اشتراک بگذارید: