اخبار تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری وفا روز پنجشنبه گزارش داد: حملات زمینی و هوایی اسراییل به مناطق مرکزی نوار غزه و شهرهای رفح و خان یونس، منجر به ویران شدن چندین ساختمان مسکونی و کشته و مجروح شدن دهها تن گردید.

در این حملات بسیاری مناطق، از جمله اردوگاه نصیرات، محله شجاعیه، شهر دیرالبلح در مرکز و اردوگاه یـُبنا در خان یونس و میدان عوده در مرکز شهر رفح هدف شلیک تانکها

هلی‌کوپترهای توپدار قرار گرفتند.

وفا نوشت طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۵۸ فلسطینی کشته و ۱۷۹ تن مجروح شدند.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: بر اثر حملات اسراییل به غزه تاکنون ۳۸۰۱۱ فلسطینی کشته و ۸۷۴۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های خبری، روز پنجشنبه تنشها میان اسراییل و حزب‌الله اوج گرفت.

تلویزیون العربیه صبح پنجشنبه گفت نزدیک به۲۰۰ موشک و۲۰ پهپاد جنگی بدون سرنشین توسط حزب‌الله به سوی شمال اسراییل پرتاب شده است. رسانه‌های اسراییلی نیز ضمن تأیید این خبر از شنیده شدن مستمر آژیر خطر و وقوع آتش‌سوزیهای گسترده و جراحت چند نفر در این مناطق خبر دادند.

ارتش اسراییل اعلام کرد در عملیات هوایی علیه یکی از مقرهای حزب‌الله در شهرحدثه  واقع در جنوب لبنان، فرمانده لشکر منطقه‌ای موسوم به «عزیز» این گروه، به‌نام محمد نعمه ناصر، ملقب به ابونعمه را به‌قتل رسانده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا -سنتکام- روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد نیروهای ارتش آمریکا دو سامانه رادار حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها شناسایی و هدف قرار داده است. علاوه بر این دو شناور جنگی بدون سرنشین حوثی‌ها نیز توسط نیروهای آمریکایی منهدم شدند.

لطفا به اشتراک بگذارید: