مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱-مسعود رجوی-۱۳ تیر ۱۴۰۳

خامنه‌ای و رأی و انتخابات التماسی!

سرپوش تقلبات میلیونی بعدی و جا انداختن دروغ‌های قبلی در مورد مشارکت ۴۰درصدی، گوئیا ۴۰درصد واقعی اما کمتر از ”حدس و توقع“ خلیفه بوده و ۶۰درصد الباقی هم سرنگونی نمی‌خواهند!

خامنه‌ای ـ ۱۳تیر ۱۴۰۳: پس‌فردا ما انتخابات داریم. این انتخابات خیلی مهمه قبلاً ما گفتیم البته در مرحله اول انتخابات مشارکت مردم اون چنان‌که انسان توقع داشت نبود. کمتر از آن مقداری بود که توقع داشتیم و حدس زده می‌شد. افراد مختلفی حدس‌هایی در مورد مشارکت می‌زدند. حتی همه‌اش بیشتر از اون چیزی بود که در واقع اتفاق افتاد. ...اگر کسی تصور کنه که این عده‌یی که رأی ندادن به‌خاطر این بود که با نظام مخالف بودن سخت در اشتباهه. این برداشت، این فهم، صددرصد اشتباه ... این‌که ما هر کسی رأی نداد ملحق به اینها بکنیم، خیلی خطای بزرگی است. این خطا را نباید کسانی مرتکب بشند. نه مشکل داره، گرفتاری داره، کار داره، حوصله نداره، وقت نمی‌کنه، انواع و اقسام موانع برای این کار وجود داره حالا امیدواریم که ان‌شاءالله این مرحله دوم اجتماع مردم شوق‌انگیز باشه که مایه آبرو برای نظام اسلامی باشد. این مکرر عرض کردیم. مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه است. مایه آبرو است. مایه سربلندی است. اگر چنان‌چه مردم مشارکت واضح‌تر و بهتر و روشن‌تری داشته باشن، نظام جمهوری اسلامی این توانایی را پیدا خواهد کرد که حرف خودش و نیاز خودش و مقاصد خودش را چه در داخل کشور چه در مجموعه‌یی امتداد راهبردی کشور تحقق ببخشد.

خامنه‌ای صبح جمعه ۸تیر برای «حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی‌دهندگان» التماس می‌کرد و آن را «نیاز قطعی» رژیم اعلام کرد و صریحاً گفت:

”دوام و قوام“ و ”عزت و آبروی“ رژیم ”متوقف به حضور مردم“ در انتخابات و ”یک امر لازم و واجب“ است.

یک موضوع به نظر من مهمی در کنار این هست و آن هم حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی دهندگان است. این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است بنابراین دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است. برای همین است که ما توصیه می‌کنیم مردم عزیزمون مسأله رأی دادن را حضور در این آزمون مهم سیاسی رو جدی بگیرند و شرکت کنند و شما می‌گویید بعضی‌ها مرددند، من وجهی برای این تردید پیدا نمی‌کنم این کار آسانی است که نتایج مهمی داره چرا انسان برای انجام یک کاری که خرجی نداره زحمتی نداره مایه‌ای نداره وقت گیری ندارده فشاری نداره ولی فواید زیادی دارده انسان چرا باید تردید د اشته باشه تردید نکند به‌خصوص با توجه به نکته‌یی که من اشاره کردم که جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردمه و برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی حضور مردم یک امر لازم و واجبی است.

اما ثابت شد که «سگ زرد برادر شغال و پتک‌کوبندهٴ تحریم در انتظار» بوده است.

ثابت شد که دوام و قوام و عزت و آبرویی در کار نیست و التماس و تقلب دیگر اثر ندارد! با این حال ما به غایت استقبال می‌کنیم که خامنه‌ای با تقلبات میلیونی هم که شده، بگذارد سگ زرد به جای شغال بر کرسی ریاست‌جمهوری ولایت بنشیند. این شقه و شکاف در راستای قیام و گسستن بند از بند نظام است.

فقط یادش باشد که ۷سال پیش قالیباف در مورد پشتوانه و پایگاه اجتماعی رژیم

در مناظره و تلویزیون رژیم در اردیبهشت۹۶ رو به رقیب ناگزیر خاطرنشان کرد:

«۴درصد زالوصفت، خون ۹۶درصد مردم را می‌مکند». این ۴درصد زالوصفت که خون این ۹۶درصد مردم را می مکند، شیخ هم‌چون شاه با قیام خلق و برگه‌های آتشین رأی شورشگران خاکستر می‌شود

انقلاب دموکراتیک ایران پیروز می‌شود

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲- سالگرد آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و درهم شکستن کودتای ارتجاعی استعماری – ۱۲تیر۱۳۸۲

تهنیت به مریم رهایی و ارتش آزادی - مسعود رجوی- ۲۵اردیبهشت۹۰

اشرفی نخستین، آیت ضد‌ضربه و ضد‌نابودی، بشارت مجسم فتح وپیروزی

پیروزی ”سبز و سفید و سرخ“ و ”شیر و خورشید“ بر ظُلَماتِ عمامه پیچِ تیرگی و تاریکی

فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا ینفَعُ النَّاسَ فَیمْکثُ فِی الأَرْضِ

سپس اما، کف به کناری می‌رود و آنچه به سود مردمان است در زمین باقی می‌ماند...

تهنیت به مردم ایران، به مریم رهایی و به ارتش آزادی، به‌خاطر پیروزی زرین عدالت و مقاومت بر تارَک همهٔ دستآوردهای سالیان در برابر کودتای ارتجاعی و استعماری.

بله اکنون آخوندها و مزدوران کف بر دهان بور و کور و مات و مبهوت بر جای مانده‌اند! یک دهه یاو‌ه‌گویی و لجن‌پراکنی و دروغ و دغل و دنائت، بسته‌بندی شده در دلارها و یوروهای نفتی، افاقه نکرد و مردم ایران پیروز شدند. گفته بودیم که پرونده ۱۷ژوئن «سیاهترین لکه در مبارزه ضدتروریستی در اروپا و بالاترین مشوق برای دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم بر ایران بوده است». سلام بر صدیقه و ندا و بر زنده شهیدانی هم‌چون مرضیه و محمد و نادر و هادی و محسن و حمید و علی و حشمت و دیگر یارانشان در خارج و داخل ایران

آنان که وجود خود را به‌شمعهای فروزان آزادی و مشعله‌ای جاودان مقاومت و تاریخ این میهن تبدیل کردند. سلام بر «ذبح عظیم» ملت ایران در آستان فرشتهٔ آزادی که خلق اسیرمان از یکصد سال پیش سر به‌پایش نهاده است. آزادی، خجسته آزادی

موضع‌گیری قاطع فرانسوا اولاند،علیه حمله۱۷ژوئن۲۰۰۳ به مجاهدین در مقام دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه

فرانسوا اولاند سوم ژوئیه ۲۰۰۳:اطلاعاتی که دستگیریها را تسریع کرده بود چیست؟

چرا فاکتی برای توجیه این کار وجود ندارد؟

وزیر کشور باید در مورد این افتضاح جواب بدهد و به‌سرعت هم جواب بدهد

فرانسوا اولاند، که قبل از ریاست جمهوری، سالهای۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ در مقام دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه و رهبر اپوزیسیون این کشور بود، پس از کودتای ۱۷ژوئن و زد و بند دولت وقت فرانسه با رژیم ولایت فقیه علیه مجاهدین و مقاومت ایران و دستگیری رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت علاوه بر حمله و دستگیری غافلگیرانه ۱۸۰مجاهد خلق در همان زمان، این حمله را محکوم و عملیات نمایشی مربوطه را که برای خوشآمد آخوندها به‌عمل آمده بود، یک «شکست افتضاح آمیز خواند».

پخش در پایان اخبار

۳-موشک‌باران لیبرتی ـ ۱۴تیر ۹۵

رژیم آخوندی که تمام توان خود را برای وارد کردن یک ضربه کمرشکن به مجاهدین قبل از خارج شدن آنها از لیبرتی به کار گرفته بود، در شامگاه ۱۴تیر۹۵ (۲۸ رمضان) در آستانهٔ عید فطر، لیبرتی را مورد حملهٔ سنگین موشکی قرار داد. رژیم آخوندی هم‌چنین می‌خواست در آستانه کهکشان و گردهمایی بزرگ مقاومت که ۵روز بعد در ۱۹تیر سال۹۵ در بورژه پاریس برگزار می‌شد، ضرب شستی نشان بدهد.

هدف ولی‌فقیه ارتجاع از این حمله که در ساعت۲۰ و ۳۵دقیقه یعنی ساعتی پس از افطار صورت می‌گرفت، این بود که حداکثر قربانی و تلفات را از مجاهدان اشرفی بگیرد. از این پیش‌تر، سردژخیم قاسم سلیمانی سرکردهٔ نیروی تروریستی قدس و پاسدار دانایی‌فر سفیر آن زمان رژیم در بغداد، وعده حمله‌یی را به سران رژیم داده بودند که تلفات و قربانیان آنرا نتوان شمرد. از این رو ۵۰ موشک را از فاصله نزدیک در مساحتی کمتر از یک کیلومتر مربع به کار گرفتند. کلاهک جنگی این موشکها حاوی ۵۰‌کیلو مواد منفجره شدیدالانفجار بود. موشکها با برد ۱۰کیلومتر و وزن ۱۱۰کیلو از فاصله ۵کیلومتری در شمال غربی لیبرتی شلیک شدند. ۵۰نفر مجروح و مصدوم شدند. ۱۱۶بنگال و سالن و اماکن عمومی منهدم و غیرقابل استفاده شد و بیش از هزار دستگاه کولر و فن کوئل و یخچال و فریزر و انواع وسایل برقی و تجهیزات کامپیوتری و وسایل زندگی منهدم گردید. حفره‌های باقیمانده از محل اصابت موشکها قطر ۴ یا ۵‌متر و عمق بین ۱.۵ تا ۲متر داشت.

در اثر این تهاجم جنایتکارانه ۲‌پلیس عراقی در موضع جنوبی لیبرتی و ۸شهروند غیرنظامی در روستای العراقیه مجروح شدند. اما حمله سهمگین موشکی، به‌رغم آتش‌سوزی گسترده و خسارتهای فراوان مادی، به‌خاطر آماده‌باش موشکی که یک هفته قبل از عیدفطر، توسط فرمانده ارتش آزادیبخش اعلام شده بود. هم‌چنین به‌خاطر حداکثر هوشیاری و انضباط پولادین مجاهدین و یکانهای فدایی در مؤسسان چهارم ارتش آزادی، ‌در داخل لیبرتی هیچ شهیدی از مجاهدین نداشت. آخوندهای زبون یکبار دیگر به سختی شکست خوردند و مجاهدین توانستند با حرکتهای غافلگیرانة بعدی، همگی از حلقهٔ محاصره مزدوران خارج و به سلامت به نقطه تجمع جدید خود در آلبانی بروند.

به پرچمداران و پیشتازان ارتش آزادی، مجاهدان قهرمان اشرفی در رزمگاه لیبرتی

مسعود رجوی - شبانگاه دوشنبه ۱۴تیر ۱۳۹۵

در آستانه عید فطر و ۴روز قبل از گردهمایی بزرگ ایران آزاد

مجاهدین در روزهای پایانی رمضان، که در عین‌حال گرمترین و طولانی‌ترین ایام سال است، این‌چنین عبادت و مجاهدت را با نقشه‌های مسیر خود در شبهای قدر، در راه خدا و خلق گره می‌زنند. آری فطر رهایی و آزادی یک ملت این‌چنین با رنج و خون فرزندان رشیدش رقم می‌خورد…

اثبات شد که قطع سوخت و خاموش شدن ژنراتورهای برق و در نتیجه از کار افتادن تجهیزات آبرسانی و خدمات و سرمایش در گرمای بالای ۵۰درجه، در ۸روزی که گذشت، چیزی جز پیش‌درآمد برای کشتار جمعی، نبوده است.

اثبات شد که سنگ‌اندازی و اشکال‌تراشی در جریان انتقال مجاهدین از لیبرتی به آلبانی و به تأخیر انداختن و ممانعت از خروج اسامی و لیستهای مشخص به بهانه‌های مختلف، هم‌چنان‌که مجاهدین و مقاومت ایران پیشاپیش گفتند و نوشتند، چه نقطه عزیمت جنایتکارانه‌یی داشته است.

هم‌چنین اثبات شد که توطئه‌ها و لجن‌پراکنیهای سیاسی علیه مقاومت که معمولاً قبل از گردهمایی بزرگ سالانه بالا می‌گیرد، زمینه‌سازی به‌همین منظور بوده و دستگاه پلید ولایت راه‌حلی جز راه‌حل تروریستی- نظامی در چنته ندارد. اما خدا را شکر که به‌خاطر حداکثر هوشیاری و انضباط پولادین خودتان، به‌رغم آتش‌سوزی گسترده و خسارتهای فراوان، این بار در حملهٔ سهمگین موشکی که دشمن روی آن حساب زیادی باز کرده بود، شهیدی نداشتیم. دشمن زبون یکبار دیگر شکست خورد و بور شد.

مریم رجوی - گردهمایی ایران آزاد - ۱۹تیر ۱۳۹۵

در همین روزها، ابتدا خامنه‌ای شکست پروژه خود برای کارشکنی علیه انتقال مجاهدین و استرداد آنها را پذیرفت و پرسید: «چرا اینها را به جمهوری اسلامی تسلیم نکردند که حکم الهی را دربارهٔ اینها جاری کند؟» سپس از دو هفته پیش، توسط عوامل عراقی خود از ورود سوخت، دارو و مواد‌غذایی به لیبرتی جلوگیری کرد و درست پنج‌روز قبل از گردهم‌آیی شما، باز هم لیبرتی را موشک‌باران کرد. این واکنشی بود به استقبال ایرانیان از این گردهم‌آیی.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴-تظاهرات و راهپیمایی بزرگ هموطنان در برلین – قسمت دوم ۹تیر۱۴۰۳

یک روز بعد از «نه بزرگ مردم ایران به خامنه ای و تحریم عظیم ۸۸درصدی شعبده انتخابات رژیم ولایت فقیه

سخنرانیهای تظاهرات بزرگ در برلین:

پروفسور آلخو ویدال کوادراس-رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

سناتور رابرت توریسلی

پیام پرفسور ریتا زوسموت - رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان به‌مدت ۱۰سال دیانا اشتوکر- دیانا اشتوکر - شهردار وایل آم‌راین، نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان ژوئن۲۰۲۴

پتر آلتمایر – رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸)، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان(۲۰۲۱)

ابوالقاسم رضایی – معاون دبیرخانه شورای ملی مقاومت

پهلوان مسلم اسکندر فیلابی-قهرمان کشتی ایران-صاحب بازوبند پهلوانی و مسئول کمیسیون ورزش

اصغر ادیبی – قهرمان ملی‌پوش فوتبال ایران، عضو شورای ملی مقاومت ایران

زینت میرهاشمی-سردبیر نشریه نبرد خلق، عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

کاک باباشیخ حسینی – دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران

نجیب‌الله کابلی - رئیس حزب مشارکت ملی افغانستان

و نمایندگان هیاتهای جوامع ایرانی

سناتور رابرت توریسلی: مردم ایران در تظاهرات جان و زندگی خود را به خطر انداخته‌اند

۸۸درصد مردم ایران در برابر رژیم ایستادند و در انتخابات نمایشی شرکت نکردند. می‌گویند این رژیم ممکن است بد باشد، اما جایگزینی برای آن وجود ندارد. اما شما دارید به این جایگزین نگاه می‌کنید و برنامه‌یی وجود دارد. طرح ده ماده‌یی مریم رجوی برای آزادی در ایران و صلح در جهان....چهل سال پیش، انقلاب ایران از مردم دزدیده شد. ما امروز در برلین و پاریس هستیم تا بگوییم زمان به پایان رسیده است. الآن زمان ایران آزاد است. آزادی ما را دیگر ندزدید. می‌دانم که رهبران اروپا و جهان خواهند گفت که این رژیم ممکن است بد باشد، اما جایگزینی برای آن وجود ندارد. شما الآن دارید به این جایگزین نگاه می‌کنید. این خود مردم ایران هستند. می‌دانم رهبران اروپا خواهند گفت، اما طرحی وجود ندارد. برنامه‌یی وجود دارد. برنامه‌یی هست. برنامه مریم رجوی، طرح ده‌ماده‌یی. برابری جنسیتی، صلح برای جهان، غیرهسته‌یی، آزادی مذهبی، آزادی بیان، برنامه‌یی وجود دارد. ما برنامه داریم. این طرح ده‌ماده‌یی همان برنامه است. ما این چالش را با رهبران اروپا و جهان مطرح می‌کنیم. در سمت درست تاریخ بایستید. بعد از گذشت سال‌ها، شما به نسل آزاد ایرانیان نگویید که فروش نفت یا فروش خودرو یا کالا و خدمات را انتخاب کردید. به جای ایستادن در کنار مردم آزاد ایران. شما معامله‌گران طلا هستید. در سمت درست تاریخ باشید. با ما بایستید. برای ایران آزاد بایستید.

در خیابانهای هر شهری در ایران، مردم رأی خود را داده‌اند. مردم در تظاهرات جان خود را به خطر انداخته‌اند. آنها زندگی‌شان را به خطر انداختند. دیروز، ۸۸٪ مردم ایران در خانه ماندند، در برابر رژیم ایستادند، در انتخابات نمایشی شرکت نکردند. دیگر چه چیزی نیاز دارید بشنوید؟ مردم ایران می‌خواهند آزاد باشند. امروز، شما صدای بین‌المللی کسانی را خواهید شنید که در کنار شما ایستاده‌اند. شما تنها نیستید. مردم آزاد ایران تنها نیستند. شما در سراسر جهان دوستانی دارید. این موجی فزاینده است که همه آنها را غرق خواهد کرد. افتخار دارم اکنون یکی از رهبران بزرگ این جنبش بین‌المللی را معرفی کنم. او معاون سابق پارلمان اروپا است، مردی شجاع و مصمم که برای ایستادن در کنار ما بهای سنگینی پرداخته است. آلخو ویدال کوآدراس....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵-انعکاسات اجلاس جهانی سه روزه با حضور شخصیت‌های بین‌المللی

خبرگزاری فرانسه در وایر آلمانی خود درباره تظاهرات ایرانیان در برلین نوشت:  ایرانیان در برلین علیه رژیم ایران و انتخابات آن دست به تظاهرات زدند. مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران که از فرانسه سخنرانی می‌کرد، در یک ویدئو کنفرانس، تحریم انتخابات را سیلی بر صورت حاکمان ایران دانست.

جواد دبیران، به‌خبرگزاری فرانسه گفت: این انتخابات یک شکست کامل است و نشان می‌دهد که رژیم مشروعیت ندارد. ایرانیها این رژیم را نمی‌خواهند».

خبرگزاری فرانسه ۹تیر ۱۴۰۳ - ایرانیان در تظاهراتی به فراخوان شورای ملی مقاومت ایران گردهمایی برپا کردند و با در دست داشتن پرچمهای ایران خواستار آزادی و دموکراسی و تغییر رژیم در ایران شدند.

فرانکفورتر آلگماینه: ایرانیان تبعیدی در برلین علیه رژیم ایران تظاهرات کردند. آنها از سراسر آلمان به آنجا آمده بودند. در این تظاهرات که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده بود، تعدادی از پارلمانترهای آلمان سخنرانی کردند.

برلینر سایتونگ: ایرانیان مخالف در برلین علیه رژیم آخوندی تظاهرات کردند... . آنها از دولت آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواستار توقف مماشات با رژیم ایران شدند. این تظاهرات که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده، یک روز پس از انتخابات رژیم ایران صورت گرفت.

رسانه آلمانی تاگس شاو: ایرانی‌های در تبعید، در برلین علیه رژیم ملاها تظاهرات کردند. آنها انتخابات رژیم را قلابی خواندند.

رسانه آلمانی RBB۲۴: ایرانیان تبعیدی روز شنبه در برلین تجمع کردند تا علیه رژیم آخوندی تظاهرات کنند. تظاهر کنندگان پرچم ایران را با نماد شیر و خورشید در دست داشتند... این تجمع توسط شورای ملی مقاومت ایران که هدفش سرنگونی رژیم ایران است سازماندهی شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار مجموعه تصاویری از گردهمایی بزرگ مقاومت در برلین نوشت: امروز ایرانی‌ها در تظاهراتی که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده بود در برلین شرکت کردند.

آژانس تصویرهای رسانه ای اروپا: ایرانیان در تظاهرات امروز خواهان سرنگونی رژیم آخوندی و برقراری یک جمهوری دموکراتیک بر مبنای جدایی دین از دولت هستند.

۶-توئیت شخصیت‌های شرکت کننده

فرانسیسکو گریرو نماینده پارلمان اروپا از پرتغال: جنبش انقلابی برای آزادی با یک اشتیاق عمیق به اجرای دموکراسی مبتنی بر جدایی دین و دولت در ایران تقویت می‌شود. با این حال این جوانان هستند که این آتش را برپا نگه می دارند. تمام احترام من نثار همه آنها باد. به برپا داشتن آتش بسوی آزادی ادامه دهید.

دالایانا پاسایلاگو عضو پارلمان اکوادور: با تشکر از اجلاس جهانی ایران آزاد

و روزالیا آرتیاگا (رئیس‌جمهور پیشین اکوادور) برای این دعوت صمیمانه که به من اجازه داد تا عمیق‌تر به وضعیت دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران بپردازم.

دورین روکماکر نماینده پارلمان اروپا از هلند: مرد شجاع: پروفسور آلخو ویدال کوادراس، حامی اپوزیسیون ایران برای سالهاست یک الگوی بزرگ از یک قهرمان.

جان سولومون خبرنگار و بنیانگذار جاست د نیوز: پمپئو و رهبران در اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴: مشارکت کم مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران را شروع وزیدن بادهای تغییر می‌دانند.

۷-گرامیداشت شهیدان قیام

گرامیداشت  شهیدان – زاهدان – ۱۲ تیر  ۱۴۰۳ ـ شهید قیام خدا نور لجه یی

گرامیداشت  شهیدان – تبریز – ۱۲ تیر  ۱۴۰۳ ـ پدر شهید قیام آیلار حقی:‌ برای اینکه شرمنده چشمان دخترم نباشم از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و نخواهم کرد.

گرامیداشت  شهیدان – کرج – ۱۲ تیر  ۱۴۰۳ ـ پدر آیلار حقی، بر مزار شهید قیام سارینا اسماعیل زاده

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸-لیست‌گذاری مضحک ۱۱تن از مقامات پلیس آمریکا توسط وزارتخارجه رژیم آخوندی و دیپلمات‌تروریست‌های گروگانگیر و بمب‌گذار!

وزارت‌خارجه رژیم در یک حرکت ابلهانه و مضحک برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب و کشتار دانشجویان در ایران به لیست‌گذاری ۱۱مقام در پلیس آمریکا مبادرت و اعلام کرد: ۱۱فرد آمریکایی دخیل در سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاهها در آمریکا تحریم شدند. رژیم که می‌خواهد دستهای خونین خود را بر سر مردم فلسطین پاک کند، ادعا کرد که این حرکت مضحک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت گرفته و افراد زیر، تحریم شده‌اند. یعنی رژیم به آنها ویزای ورود به ایران نمی‌دهد و اموال و حسابهای بانکی نداشته آنها در ایران را هم توقیف می‌کند!

سخنگوی مجاهدین این تقلید میمونی از لیست گذاریهای آمریکا و انگلیس و فرانسه را باعث انبساط خاطر پلیس‌های آمریکا و از سوی دیگر حاکی از بی پولی شدید رژیم توصیف کرد که حتی به حسابهای بانکی موهوم آنها در ایران هم چشم دوخته است!

نفراتی که در منتهای حماقت و باد و بلوف آخوندی پاسداری لیست گذاری شده‌اند عبارتند از:

- رئیس اداره امنیت عمومی جورجیا

-فرمانده عملیات ایالت جورجیا

- رئیس پلیس دانشگاه فلوریدا

- فرمانده پلیس واشنگتن و دستیار اجرایی او

- رئیس پلیس نیو هاون

- دستیار رئیس پلیس دانشگاه تگزاس

- رئیس پلیس بوستون

- رئیس پلیس دانشگاه ایندیانا

-رئیس پلیس دانشگاه آریزونا

و رئیس پلیس دانشگاه لانگ بیچ در کالیفرنیا

سخنگوی مجاهدین افزود: قرار است قالیباف و رادان و قاضی صلواتی همراه با رئیس قضاییه نظام، آخوند گوشخوار اژه‌ای برای پلیس‌های آمریکا کلاس اخلاق و درس ارشاد بگذارند تا دیگر سراغ دانشجویان در آمریکا نروند و بجای آن مجاهدین را ردیابی و پیگیری و سرکوب و به دادگاه ۱۰۴نفر استرداد کنند!

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹-تظاهرات بازنشستگان، علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ کرمانشاه -۱۲ تیر ۱۴۰۳

این مردم تکلیف خودشان را می‌دانند پزشکیان و جلیلی و امثالهم، اصلاح طلب و اطلاح طلب نمی‌گویند اینها فرصت طلبند

بازنشستگان ذوب آهن ـ اصفهان -۱۳تیر ۱۴۰۳

رانندگان دستگاههای سنگین ـ یاسوج -۱۳تیر ۱۴۰۳

کارکنان ارکان ثالث حفاری شرکت نفت ـ اهواز -۱۳تیر ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-اخبار انتخابات رژیم

در دومین مناظره دور دوم شعبده انتخابات رژیم ریاست‌جمهوری رژیم، جنگ گرگها ادامه داشت.

پزشکیان گفت: دور جلیلی، آدمهایی هستند که از سفارت سعودی بالا رفتند

جلیلی خطاب به پزشکیان گفت: می گفتند با مذاکره مشکل را رفع می‌کنند اما تورم را ۶۰درصد کردند

پزشکیان پاسخ داد: بله! در دولت رئیسی، گوشت از ۱۰۰تومان به ۸۰۰تومان رسید

توجه شما را به صحنه‌یی از کشمکشها در این به‌اصطلاح مناظره جلب می‌کنیم:

مجری: ما برنامه مون آقای دکتر

پزشکیان: نه بالاخره یک وقتی باشد چون نمی‌خوام وسط حرف بزنم این برای خودش داد میزنه وقت بده ساکت بنشینه ما هم حرف مون رو بزنیم

مجری: من توضیح بدم خدمت شما و هم خدمت

پزشکیان: چون اگه اون بخواد حرف بزنه من بپرم روی حرفش معلوم نمی‌شه این داد میزنه. شما باید بگید این چند دقیقه حرف بزنه بعد هم بگذارید من حرفم رو بزنم

مجری: ببینید زمان مقرر برای پاسخ‌های هر یک از نامزدهای محترم ۴دقیقه هست. اما ما برای این‌که گفتگو شکل بگیرد.....

مناظره‌های مسخره با واکنش سرکردگان رژیم مواجه شد....

سردژخیم اژه‌ای گفت: در انتخابات نقد جای خودش را به تخریب داده. نصیحت جای خود را به حرفهای خلاف واقع و بعضاً تندخویی داده.

پاسدار وحیدی وزیر کشور رژیم در مورد حرفهای پزشکیان راجع به دخالت ارگانهای دولتی در نمایش انتخابات، گفت: کسانی القای دخالت دولت در انتخابات را کردند باید بدانند که دولت رییسی دولت قانون است و چنین اتفاقی حتماً نخواهد افتاد.

روزنامه حکومتی جمهوری در اعتراف به تحریم قاطع مردمی نوشت: اقبال نشان ندادن واجدان شرایط رأی به‌رغم به میدان آمدن جناحها، بی‌قراری رسانه ملی و اصرار و ابرام بسیاری از فعالان و خواهش و تمنا از مردم برای ر‌أی دادن، قویترین نشانه واکنش منفی مردم به انکار کردن واقعیتها توسط اصحاب قدرت بود.

سرکرده نیروی پدافند هوایی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای درباره کسادی سیرک انتخاباتی گفت: امروز دشمنان تمام‌قد ایستاده‌اند تا انتخابات را کمرنگ جلوه دهند و برخی را برای حضور دچار تردید کنند.

روزنامه سپاه پاسداران نیز نوشت: بخشی از کسانی که در مرحله اول به نامزدی غیر از این دو نفر رأی داده یا رأی سفید داده‌اند ممکن است برای شرکت در مرحله دوم انگیزه کافی نداشته باشند.

روزنامه حکومتی شرق درباره باند غالب رژیم نوشت: شکاف میان آنها بیشتر شده و ریزش پایگاه رأی آنها در مدت سه سال، از شکست کامل پروژه خالص‌سازان خبر می‌دهد.

باند جامعه مدرسین حوزه قم با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد کهنظر اکثریت اعضای آن حمایت از پاسدار جلیلی است.

از سوی دیگر، آخوند روحانی طی پیام ویدئویی گفت: رأی ندهیم به آنهایی که سلطان قطعنامه‌ها بودند، . هفت قطعنامه را در طول هشت سال به ارمغان آوردند. ما را بردند تا مرز جنگ. وی افزود: ۱+۵ تصمیم گرفته بود علیه ایران وارد جنگ شود. این را رئیس‌جمهور فرانسه وقتی من سال۹۴ به فرانسه رفتم به صراحت روبه‌روی خبرنگاران گفت.

نیویورک تایمز درباره مضحکه انتخابات رژیم آخوندها نوشت: بسیاری از مردم ایران در انتخابات اخیر در اعتراض به دولتی که آنها را ناتوان و خارج از ارتباط با خواسته‌های خود می‌دانند، از رأی دادن خودداری کرده‌اند. بسیاری دیگر باور ندارند که رأی دادن در زندگی آنها تغییری ایجاد می‌کند و خواستار پایان حکومت آخوندها شده‌اند.
- اقتصاد درهم ریخته، تحریم‌های آمریکا و حقوق زنان از مسائل اصلی این انتخابات هستند، با این وصف بسیاری از ایرانیان اعتماد خود را از دست داده‌اند و معتقدند دولت قادر به اعمال تغییر نیست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-آخرین تحولات جنگ درمنطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه خبر داد بر اثر بمبارانهای سنگین مناطق مرکزی نوار غزه توسط اسراییل و ویران شدن چندین خانه مسکونی، دهها تن، از جمله چند کودک کشته و مجروح شدند. در این حمله منطقه شجاعیه و اردوگاه مغازی هدف پهپادهای جنگی، گلوله بارانهای خودروهای نظامی و هلیکوپترهای آپاچی قرار گرفتند. علاوه بر این، پهپادهای جنگی اسراییل اردوگاه نور شمس آوارگان فلسطینی را در شهر طول کـَرم واقع در شمال کرانه باختری، هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ۴تن گردید.

آمار منتشر شده از طرف وزارت بهداشت فلسطین حاکی از کشته شدن ۵۶۰ فلسطینی شامل ۱۳۶کودک در کرانه باختری از ۷اکتبر گذشته تاکنون است.

سخنگوی دبیرکل ملل‌متحد در بریفینگ روزانه خود گفت: «دستور اسراییل برای تخلیه مناطق خان یونس و رفح، بزرگترین از نوع خود از آغاز جنگ تاکنون بوده است. این دستور یک سوم غزه را شمال می‌شود و برآوردهای اولیه آژانس ملل‌متحد برای کمک به فلسطین نشان می‌دهد که در حال حاضر ۲۵۰هزار تن در این مناطق زندگی می کنند... ساکنان این مناطق اکنون با یک تصمیم غیرممکن روبه‌رو هستند. این‌که یا برای دومین یا سومین بار جابه‌جا شوند. آن هم به سوی مناطقی که هیچ فضای خدماتی ندارند، یا در منطقه ای بمانند که می دانند درگیریهای سنگینی در آنها رخ خواهد داد

از سوی دیگر همآهنگ‌کننده ارشد ملل‌متحد در امور انسانی و بازسازی غزه در گزارش خود به شورای امنیت فروپاشی سیستم بهداشت عمومی و اختلال در سیستم آموزشی در غزه را تشریح کرد و گفت «جنگ در غزه گردابی از فاجعه انسانی ایجاد کرده است». وی افزود: شیوع عفونت ها و بیماریهای اپیدمیک بسیار زیاد است و ۱.۹ میلیون نفر اکنون در سراسر غزه آواره شده‌اند، در حالیکه حجم کمکهایی که وارد غزه می‌شوند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در تماس تلفنی با نتانیاهو ضمن ابراز نگرانی جدی از تشدید تنش های میان اسراییل و حزب‌الله بر لزوم جلوگیری از برافروختن آتش جنگی که به منافع لبنان و اسراییل آسیب می‌زند تأکید کرد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر به‌نقل از بیانیه کاخ الیزه در این مورد افزود: ماکرون از نتانیاهو خواست از انجام هر گونه عملیات جدید در رفح یا خان یونس خودداری کند، چرا که این امر تنها به تشدید تلفات غیر نظامیان و وضعیت فاجعه‌بار انسانی منجر می‌شود.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا -سنتکام- روز سه‌شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک سامانه رادار متعلق به حوثی های وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها شناسایی و منهدم کرده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید  

۱۲- مشروح قسمت دوم ویژه برنامه‌یی به‌مناسبت سالگرد ۳ژوئیه

روز آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و درهم شکستن کودتای ارتجاعی – استعماری ۱۷ژوئن

سالگرد آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و درهم شکستن کودتای ارتجاعی استعماری - ۱۲تیر ۱۳۸۲ (۳ ژوئیه ۲۰۰۳)

یاد یاران در قلب مقاومت ایرانزنده و جاودان

«ویکتور، فرشتهٔ نگاهبان مقاومت»

ویکتور گلوتا، از حامیان بزرگ مقاومت ایران در اورسوراواز فرانسه بود که بعد از آشنایی با مجاهدین و مقاومت ایران در جریان کودتای ننگین ۱۷ژوئن سال۲۰۰۳، یک‌سره به حمایت از مجاهدین برخاست و تا آخرین دم حیاتش از کمک و همراهی با مجاهدین و مقاومت ایران لحظه‌ای فرو گذار نکرد.

پیام تسلیت مریم رجوی به‌مناسبت درگذشت ویکتور گولوتا، از حامیان بزرگوار مقاومت ایران در فرانسه

ویکتور گولوتا که مهربانی و محبت فرانسوی‌ها را برای مجاهدین به‌ارمغان می‌آورد از میان ما رفت؛ اما انسانیت و صمیمت و سخاوت بی‌دریغ او همیشه باقی خواهد ماند. او مظهری از جهانی انسانی است که در برابر بی‌داد و ستم و مماشات، دوستی با مقاومت‌کنندگان، شتافتن به سوی اشرف و اشرفی‌ها و یاری رساندن به‌یک مبارزه عادلانه را برگزید. در نگاه و احساس ما، ویکتور انگار فرشته نگاهبان این مقاومت بود. هیچ فرصتی را برای این‌که در کنار اعضای این جنبش باشد دست نمی‌داد. از همان ابتدا برای دفاع از چیزی که معتقد بود حق است بها پرداخت. او در لحظات سخت به اشرف رفت و همه جا در کنار ما بود. در حقیقت، او عضو افتخاری مقاومت ما بود و من مطمئنم که روح او الآن در کنار خواهران و برادران شهیدمان است.

ماری لورت، یاور اشرفیها

«با زندگیش مرگ را مغلوب کرد» و در قلب مقاومت جاودانه شد

خانم گیو از همسایگان نزدیک محل اقامت خانم مریم رجوی در اورسور اواز با رویکردی عمیقاً انسانی و عدالت جویانه و با شور و خروشی مبارزاتی همراه با تمامی خانواده‌اش در جریان بند و بست ارتجاعی استعماری با آخوندها در دوران شیراک و کودتای ۱۷ژوئن که در سال۲۰۰۳، به‌حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران برخاست و در این راه تا آخرین لحظات حیاتش لحظه‌ای فروگذار نکرد و اینک با پروازش در خانوادهٴ بزرگ مقاومت ایران جاودانه شد.

خانم مریم رجوی با ابراز تأسف عمیق از درگذشت خانم ماری لورت گیو حامی پرتلاش مقاومت ایران به روح پرفتوحش درود فرستاد و گفت: خواهر عزیزم ماری لورت گیو ما را ترک کرد و به دیار باقی شتافت. انسانی بزرگ، زنی باصلابت با روحیه‌ای فوق‌العاده و سرشار از زندگی و نشاط. در حقیقت ماری لورت با زندگی‌اش به مرگ نه گفت و مرگ را مغلوب کرد. سالها با بیماری جنگید. و برای دفاع از زنان و مردان مجاهد همه جا پرتوان و بی‌قرار حضور داشت. از کوچه‌های اور و مری تا بورژه و ویلپنت تا آن‌سوی اقیانوسها در آمریکا و تا سرزمین توفان زده عراق و شهر اشرف، همه جا را با شور و شیدایی و در حمایت از رزمندگان آزادی، درنوردید. ماری عزیز، خواهرم، در هر قلبی که برای انسانیت می‌تپد، و با هر انسان آزادیخواهی که برای آزادی مبارزه می‌کند، تو همواره حضور خواهی داشت. همانند گلهای پرطراوت خانه‌ات هر بهار با ما خواهی بود. و در روز پیروزی مردم ایران، یاد تو، نام تو و همه کسانی که برای آزادی و حقوق‌بشر بپا خاستند، تکرار می‌شود. ....

مانوئل ریسکز

دوست روزهای سخت، یار و حامی مقاومت

مانوئل ریسکز از حامیان صمیمی مقاومت ایران و یار وفادار اشرفیها، در روز کودتای ننگین ۱۷ژوئن ۲۰۰۳ و حمله به مقر مقاومت ایران در اور به حمایت از مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی برخاست و تا آخرین لحظات حیاتش در منتهای صمیمیت از کمک و همراهی فروگذار نکرد.

 صحبت‌های مانوئل تبریک عید۱۳۹۱ در اوور

سال نو به همه خواهران و برادرانم در اشرف و لیبرتی مبارک. خواهران و برادرانم در اشرف و لیبرتی، آرزو می‌کنم که سال جدید، سال پیروزی شما باشد. می‌دانید که در قلب من جا دارید. از سال۲۰۰۵ که آمدم و شما را دیدم همواره به شما فکر می‌کنم و به درد و رنجهای شما فکر می‌کنم و قطع شدنی نیست. وقتی اشرف را ترک می‌کردم به من یک شاخه گل رز داد که من هیچوقت آن گل را فراموش نمی‌کنم. عید همه شما مبارک.

برادران و خواهران اشرفی عزیزم ما اینجا هستیم از شما حمایت می‌کنیم از صمیم قلب امیدواریم که همه چیز درست شود و به‌زودی دور هم جمع می‌شویم من به این باور دارم. به‌زودی در یک ایران آزاد یکدیگر را خواهیم دید. متشکرم و همواره ترانه عاشقم من را به زبان فارسی برای همه اشرفیها و مجاهدین می‌خواند.

خانم مریم رجوی در پیام خود پس از پرکشیدن این حامی صمیمی و گرانقدر مقاومت مردم ایران گفت: برادر گرامی‌ام ریسکز از اولین حامیان مقاومت ایران در روزهای سخت کودتای ۱۷ژوئن در سال۲۰۰۳بود؛ با شور و عاطفه‌ای برادرانه و احساسات عمیق انسانی که یادآور روحیه اصیل عدالت جویانه و بشردوستانه مردم فرانسه بود در کنار ما قرار گرفت. او خود فرزند یکی از مبارزان مقاومت ضدفاشیستی اسپانیا بود که مسیرهای صعب‌العبور را برای رسیدن به آزادی طی کرده بود. او عضو خانواده ماست. خانواده مقاومت. و صدای محبت آمیز و گرم او و شور و محبتش همیشه با ما خواهد بود. او اولین کسی بود که در حمایت از مجاهدان اشرفی به شهر اشرف رفت و یونیفرم رزمندگان آزادی را پوشید که نشانه همراهی و یاری‌اش تا آزادی مردم ایران بود. و حالا او و زندگی‌اش در قلب مقاومت ایران و تاریخ مردم ایران به‌عنوان یک فرانسوی آزاده و بزرگوار جاودانه شد.

خانم کولت موسه، از حامیان صدیق مقاومت ایران

خانم کولت موسه از همسایگان نزدیک محل اقامت خانم مریم رجوی در اورسور اواز با رویکردی عمیقاً انسانی و عدالت جویانه همراه با تمامی خانواده‌اش در جریان بند و بست ارتجاعی استعماری با آخوندها در دوران شیراک و کودتای ۱۷ژوئن در سال۲۰۰۳، به‌حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران برخاست و همراه با همسرش آقای پیر موسه در تمامی تظاهرات و گردهمایی‌ها و کنفرانسه‌ای مقاومت و تحصنهای چندین ماه ژنو برای دفاع از مجاهدان اشرفی شرکت داشت

تهنیت به مریم رهایی و ارتش آزادی - مسعود رجوی- ۲۵ اردیبهشت۹۰

اشرفی نخستین، آیت ضد‌ضربه و ضد‌نابودی، بشارت مجسم فتح وپیروزی

پیروزی ”سبز و سفید و سرخ“ و ”شیر و خورشید“ بر ظُلَماتِ عمامه پیچِ تیرگی و تاریکی

فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا ینفَعُ النَّاسَ فَیمْکثُ فِی الأَرْضِ

سپس اما، کف به کناری می‌رود و آنچه به سود مردمان است در زمین باقی می‌ماند...

تهنیت به مردم ایران، به مریم رهایی و به ارتش آزادی، به‌خاطر پیروزی زرین عدالت و مقاومت بر تارَک همهٔ دستآوردهای سالیان در برابر کودتای ارتجاعی و استعماری.

بله اکنون آخوندها و مزدوران کف بر دهان بور و کور و مات و مبهوت بر جای مانده‌اند! یک دهه یاو‌ه‌گویی و لجن‌پراکنی و دروغ و دغل و دنائت، بسته‌بندی شده در دلارها و یوروهای نفتی، افاقه نکرد و مردم ایران پیروز شدند. گفته بودیم که پرونده ۱۷ژوئن «سیاهترین لکه در مبارزه ضدتروریستی در اروپا و بالاترین مشوق برای دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم بر ایران بوده است». سلام بر صدیقه و ندا و بر زنده شهیدانی هم‌چون مرضیه و محمد و نادر و هادی و محسن و حمید و علی و حشمت و دیگر یارانشان در خارج و داخل ایران. آنان که وجود خود را به‌شمعهای فروزان آزادی و مشعله‌ای جاودان مقاومت و تاریخ این میهن تبدیل کردند. سلام بر «ذبح عظیم» ملت ایران در آستان فرشتهٔ آزادی که خلق اسیرمان از یکصد سال پیش سر به‌پایش نهاده است. آزادی، خجسته آزادی...سلام بر‌جگرهای سوخته و لبهای تشنه و بدنهای فرسوده و گرسنه در اعتصاب غذای ۱۷روزه.

سلام بر اشکها و لبخندهایتان، بر غم جانکاهی که شما را در این ایام فراگرفته بود و بر فوران شگرف شادیهایتان در لحظهٔ اعلام و شنیدن خبر آزادی رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت. لحظه‌یی که از شکوهمند‌ترین لحظه‌های تاریخ مقاومت مردم ایران در برابر رژیم آخوندی است. لحظه‌یی که تار‌و‌پود، بود‌و‌نبود و عطش سوزان ایران و ایرانی برای آزادی را در انظار جهانیان به‌نمایش گذاشت»

«و سلام بر هموطنان محبوب و یاران پاکباز مجاهدین و مقاومت ایران که در روزگار صعوبت و جفای زمانه، در داخل و خارج میهن، رسم وفا و پایداری پیشه کردند. بر روی مجاهدین آغوش گشودند و هر چه مجاهدین نداشتند به آنان دادند. خوشا بر آئینه دل و صافی ضمیر و دستهای نوازشگری که بر یکایک زخمهایمان مرهم التیام نهاد. خنجرها را یکایک از پشت و پهلویمان بیرون کشید و توطئه‌ها را در هم شکست». آنهم در زمانه‌ای که سنگ را بسته و سگ (آنهم سگ هار) را قلاده گشودند و با انواع مشوقها استمالت کردند.

اما این بار داستان با کودتا علیه مصدق بزرگ که یک روز بیشتر طول نکشید، سراپا متفاوت بود. کاش پیشوای نهضت ملی ضداستعماری مردم ایران یک صد هزار از همین مجاهدان آزادی ستان و یاران اشرف‌نشان میداشت. از آن سو مریم را بنگرید: اشرفی نخستین، که در توفان ضربات و بلاها و ابتلائات، و در محاصره انواع و اقسام مشکلات و دست بستگی‌ها، با ریسمانها و تار عنکبوتی که آن‌چنان گرداگردش تنیده بودند، در مکتب فدا و رهایی، آیت ضد‌ضربه و نابودی، و بشارت مجسم فتح و پیروزیست. پیروزی «سبز و سفید و سرخ» و «شیر و خورشید» بر ظُلَماتِ عمامه پیچِ تیرگی و تاریکی.

دادستان در ادعانامه خود علیه مریم نوشته بود: جرم این است که او، «تعادل ژئوپلیتیک بین‌المللی را در هم میریزد و نظم عمومی را مختل می‌کند».

براستی نظم آخوند پسند نرینه سالار را در هم می‌ریزد و انقلاب می‌کند....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: