سالگرد آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران ۱۲تیر۱۳۸۲ (۳ژوئیه۲۰۰۳) - قسمت دوم

سالگرد آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و درهم شکستن کودتای ارتجاعی استعماری۱۲ تیر۱۳۸۲ (۳ژوئیه۲۰۰۳) - قسمت دوم 

یاد یاران

در قلب مقاومت ایران

زنده و جاودان

«ویکتور، فرشتة نگاهبان مقاومت»

ویکتور گلوتا، از حامیان بزرگ مقاومت ایران در اورسوراواز فرانسه بود که بعد از آشنایی با مجاهدین و مقاومت ایران در جریان کودتای ننگین ۱۷ ژوئن سال ۲۰۰۳، یکسره به حمایت از مجاهدین برخاست و تا آخرین دم حیاتش از کمک و همراهی با مجاهدین و مقاومت ایران لحظه ای فرو گذار نکرد.

پیام تسلیت مریم رجوی  به مناسبت درگذشت ویکتور گولوتا، از حامیان بزرگوار مقاومت ایران در فرانسه

ویکتور گولوتا که مهربانی و محبت فرانسوی‌ها را برای مجاهدین به‌ارمغان می‌آورد از میان ما رفت؛ اما انسانیت و صمیمت و سخاوت بی‌دریغ او همیشه باقی خواهد ماند.

او مظهری از جهانی انسانی است که در برابر بی‌داد و ستم و مماشات، دوستی با مقاومت‌کنندگان، شتافتن به سوی اشرف و اشرفی‌ها و یاری رساندن به‌یک مبارزه عادلانه را برگزید.

در نگاه و احساس ما، ویکتور انگار فرشته نگاهبان این مقاومت بود. هیچ فرصتی را برای اینکه در کنار اعضای این جنبش باشد دست نمی‌داد.  از همان ابتدا برای دفاع از چیزی که معتقد بود حق است بها پرداخت. او در لحظات سخت به اشرف رفت و همه جا در کنار ما بود.

در حقیقت، او عضو افتخاری مقاومت ما بود و من مطمئنم که روح او الان در کنار خواهران و برادران شهیدمان است.

«««««««««««««««««««««

ماری لورت، یاور اشرفیها

«با زندگیش مرگ را مغلوب کرد»

و در قلب مقاومت جاودانه شد

خانم گیو از همسایگان نزدیک  محل اقامت خانم مریم رجوی  در  اور سور اواز  با رویکردی عمیقا انسانی و عدالت جویانه و با شور و خروشی مبارزاتی همراه با تمامی خانواده اش در جریان بند و بست ارتجاعی استعماری با آخوندها در دوران شیراک و کودتای ۱۷ژوئن که در سال ۲۰۰۳ ، به‌‌حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران برخاست و در این راه تا آخرین لحظات حیاتش لحظه ای فروگذار نکرد و اینک با پروازش در خانوادة بزرگ مقاومت ایران جاودانه شد. 

خانم مریم رجوی با ابراز تأسف عمیق از درگذشت خانم ماری لورت گیو حامی پرتلاش مقاومت ایران به روح پرفتوحش درود فرستاد و گفت: خواهر عزیزم ماری لورت گیو ما را ترک کرد و به دیار باقی شتافت. انسانی بزرگ، زنی باصلابت با روحیه‌ای فوق‌العاده و سرشار از زندگی و نشاط، در حقیقت ماری لورت با زندگی‌اش به مرگ نه گفت و مرگ را مغلوب کرد.

سالها با بیماری جنگید. و برای دفاع از زنان و مردان مجاهد همه جا پرتوان و بیقرار حضور داشت. از کوچه های اور و مری تا بورژه و ویلپنت تا آنسوی اقیانوسها درآمریکا و تا سرزمین توفان زده عراق و شهراشرف، همه جا را با شور و شیدایی و درحمایت از رزمندگان ازادی، درنوردید.

ماری عزیز، خواهرم، در هر قلبی که برای انسانیت میتپد، و با هر انسان آزادیخواهی که برای آزادی مبارزه میکند، تو همواره حضور خواهی داشت.

همانند گلهای پرطراوت خانه‌ات هر بهار با ما خواهی بودو در روز پیروزی مردم ایران، یاد تو، نام تو و همه کسانی که برای آزادی و حقوق بشر بپاخاستند، تکرار میشود.

««««««««««««««««««««

مانوئل ریسکز

دوست روزهای سخت

یار و حامی مقاومت

مانوئل ریسکز از حامیان صمیمی مقاومت ایران  و یار وفادار اشرفیها، در روز کودتای ننگین ۱۷ ژوئن  ۲۰۰۳ وحمله به مقر مقاومت ایران در اور به حمایت از مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی برخاست و  تا آخرین لحظات حیاتش در منتهای صمیمیت  از کمک و همراهی فروگذار نکرد.

صحبتهای مانوئل تبریک عید ۱۳۹۱ 

سال نو به همه خواهران و برادرانم در اشرف و لیبرتی مبارک . خواهران و برادرانم در اشرف و لیبرتی ،آرزو می کنم که سال جدید ،سال پیروزی شما باشد .می دانید که در قلب من جا دارید .از سال ۲۰۰۵ که آمدم و شما را دیدم همواره به شما فکر می کنم و به درد و رنجهای شما فکر می کنم و قطع شدنی نیست .عید همه شما مبارک .

برادران و خواهران اشرفی عزیزم ما اینجا هستیم از شما حمایت می کنیم از صمیم قلب امیدواریم که همه چیز درست شود و به زودی دور هم جمع می شویم من به این باور دارم .به زودی در یک ایران آزاد یکدیگر را خواهیم دید .متشکرم.

و همواره ترانه عاشقم من را به زبان فارسی برای همه اشرفی ها و مجاهدین میخواند.

خانم مریم رجوی درپیام خود پس از پرکشیدن این حامی صمیمی و گرانقدر مقاومت مردم ایران گفت:

برادر گرامی ام ریسکز از اولین حامیان مقاومت ایران در روزهای سخت کودتای ۱۷ژوئن در سال ۲۰۰۳بود؛ با شور و عاطفه‌ای برادرانه و احساسات عمیق انسانی که یادآور روحیه اصیل عدالت جویانه و بشردوستانه مردم فرانسه بود در کنار ما قرار گرفت. او خود فرزند یکی از مبارزان مقاومت ضد فاشیستی اسپانیا بود که مسیرهای صعب العبور را برای رسیدن به آزادی طی کرده بود.او عضو خانواده ماست. خانواده مقاومت. و صدای محبت آمیز و گرم او و شور و محبتش همیشه با ما خواهد بود. 

او اولین کسی بود که در حمایت از مجاهدان اشرفی به شهر اشرف رفت و یونیفرم رزمندگان آزادی را پوشید که نشانه همراهی و یاری اش تا آزادی مردم ایران بود.

و حالا او و زندگی اش در قلب مقاومت ایران و تاریخ مردم ایران بعنوان یک فرانسوی آزاده و بزرگوار جاودانه شد. 

««««««««««««««««««««

خانم کولت موسه

از حامیان صدیق مقاومت ایران

خانم کولت موسه  از همسایگان نزدیک  محل اقامت خانم مریم رجوی  در  اور سور اواز  با رویکردی عمیقا انسانی و عدالت جویانه همراه با تمامی خانواده اش در جریان بند و بست ارتجاعی استعماری با آخوندها در دوران شیراک و کودتای ۱۷ژوئن   در سال ۲۰۰۳ ، به‌‌حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران برخاست و همراه با همسرش آقای پیر موسه در تمامی تظاهرات و گردهمایی ها و کنفرانسهای مقاومت و تحصن های چندین ماه ژنو برای دفاع از مجاهدان اشرفی شرکت داشت.

««««««««««««««««««««

تهنیت به مریم رهایی و ارتش آزادی

مسعود رجوی- ۲۵ اردیبهشت۱۳۹۰

اشرفی نخستین، آیت ضد ضربه و ضد نابودی

بشارت مجسم فتح و  پیروزی

پیروزی ”سبز و سفید و سرخ “ و ”شیر وخورشید“

بر ظُلَماتِ عمامه پیچِ تیرگی و تاریکی

فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا ینفَعُ النَّاسَ فَیمْکثُ فِی الأَرْضِ

سپس اما ، کف به کناری میرود و آنچه به سود مردمان است در زمین باقی می ماند...

تهنیت به مردم ایران، به مریم رهایی و به ارتش آزادی،  به خاطر پیروزی زرین عدالت و مقاومت  بر تارَک همة دستاوردهای سالیان در برابر کودتای ارتجاعی و استعماری.

بله اکنون آخوندها و مزدوران کف بر دهان بور و کور و مات و مبهوت بر جای مانده اند! یک دهه یاو‌ه‌گویی و لجن پراکنی و دروغ و دغل و دنائت، بسته بندی شده در دلارها و یوروهای نفتی، افاقه نکرد و مردم ایران پیروز شدند.

گفته بودیم که پرونده ۱۷ ژوئن « سیاهترین لکه در مبارزه ضد تروریستی دراروپا و بالاترین مشوق برای دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم برایران بوده است».

سلام بر صدیقه و ندا و بر زنده شهیدانی همچون مرضیه و محمد و نادر و هادی و محسن و حمید و علی و حشمت و دیگر یارانشان در خارج و داخل ایران.

آنان که وجود خود را  به‌شمعهای فروزان آزادی و  مشعلهای جاودان مقاومت و تاریخ این میهن تبدیل کردند.  سلام بر «ذبح عظیم» ملت ایران در آستان فرشتة آزادی که خلق اسیرمان از یکصد سال پیش سر به‌پایش نهاده است. آزادی، خجسته آزادی .....

سلام بر‌جگرهای سوخته و لبهای تشنه و بدنهای فرسوده و گرسنه در اعتصاب غذای ۱۷ روزه.

سلام بر اشکها و لبخندهایتان، بر غم جانکاهی که شما را در این ایام فراگرفته بود و بر فوران شگرف شادیهایتان در لحظة اعلام و شنیدن خبر آزادی رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت.  لحظه‌یی که از شکوهمند‌ترین لحظه‌های تاریخ مقاومت مردم ایران در برابر رژیم آخوندی است. لحظه‌یی که تار‌و‌پود، بود‌و‌نبود و عطش سوزان ایران و ایرانی برای آزادی را در انظار جهانیان به‌نمایش گذاشت».

« و سلام بر هموطنان محبوب و یاران پاکبازمجاهدین ومقاومت ایران که در روزگار صعوبت و جفای زمانه, در داخل و خارج میهن, رسم وفا و پایداری پیشه کردند. برروی مجاهدین آغوش گشودند و هرچه مجاهدین نداشتند به آنان دادند. خوشا بر آئینه دل و صافی ضمیر و دستهای نوازشگری که بر یکایک زخمهایمان مرهم التیام نهاد. خنجرها را یکایک از پشت و پهلویمان بیرون کشید و توطئه ها را در هم شکست».

آنهم در زمانه ای که سنگ را بسته و سگ (آنهم سگ هار) را قلاده گشودند و با انواع مشوقها استمالت کردند.  

اما این بار داستان با کودتا علیه مصدق بزرگ که یک روز بیشتر طول نکشید، سراپا متفاوت بود. کاش پیشوای نهضت ملی ضد استعماری مردم ایران یک صد هزار از همین مجاهدان آزادی ستان و یاران اشرف نشان میداشت.

از آن سو مریم را بنگرید: اشرفی نخستین، که در توفان ضربات و بلاها و ابتلائات، و در محاصرة انواع و اقسام مشکلات و دست بستگی ها، با ریسمان ها و تار عنکبوتی که آنچنان گرداگردش تنیده بودند، در مکتب فدا و رهایی، آیت ضد ضربه و نابودی، و بشارت مجسم فتح و  پیروزیست. پیروزی «سبز و سفید و سرخ » و « شیر وخورشید» بر ظُلَماتِ عمامه پیچِ تیرگی و تاریکی.

دادستان در ادعانامه خود علیه مریم نوشته بود : جرم این است که او,« تعادل ژئوپلیتیک بین المللی را در هم میریزد و نظم عمومی را مختل میکند».

براستی نظم آخوند پسند نرینه سالار را در هم می ریزد و انقلاب میکند .

««««««««««««««««««««

کنفرانس روز جهانی زن-اسفند ۱۴۰۲

دکتر روزالیا آرتئاگا سرانو –معاون و رئیس‌جمهور اکوادور (۱۹۹۷)

شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری خانم مریم رجوی شجاعت و بینش را در مبارزه خود برای تحکیم حقوق همه به‌ویژه زنان در ایران نشان داده است. شعار آن، «می‌توان و باید» بیانگر احساسات یک جامعه ستمدیده در جستجوی حقوق خود است.

کندیس برگن رهبر حزب محافظه‌کار کانادا (۲۰۲۲)، وزیر توسعة اجتماعی (۲۰۱۵)

خیلی از ما با تجلیل از شما، خانم رجوی، آغاز می‌کنیم. باید به شما بگویم، من چندین‌بار صحبت‌های شما را شنیده بودم، اما امروز احساس می‌کنم یکی از قوی‌ترین سخنرانی‌هایی بود که از شما شنیدم و این از قلب شما و از نحوة زندگی شما نشأت گرفته بود.

برای ما الهام‌بخش بود و رهبری شما الهام‌بخش زنان و مردان است و من می‌خواهم از شما تشکر کنم به‌خاطر شیوه‌یی که با آن نقش مردان را هم در نظر می‌گیرید.

جودی اسگرو - وزیر مهاجرت کانادا (۲۰۰۵)، رئیس کمیتة تجارت بین‌المللی پارلمان

من اینجا هستم، نمی‌دانم این دهمین‌بار است یا دوازدهمین‌بار، اما هر بار با الهام‌گرفتن بیشتر از رهبری خانم رجوی و کل تیم او، اینجا را ترک می‌کنم. فداکاری و تعهد آنها باورنکردنی است.

کاترین گونارزدوتیر- رئیس حزب لیبرال‌رفرم، وزیر آموزش ایسلند (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹)

مریم رجوی یک رهبر بزرگ اپوزیسیون ایران بوده است، یک الگو برای همه ما در اینجا. ما مشتاقانه در انتظار روزی هستیم که جنبش اپوزیسیون بتواند به خانه خود برود، بتواند به ایران نقل مکان کند و برنامة ۱۰ماده‌یی خود را اجرا کند و این روز بزرگی برای همة ما خواهد بود.

اوسه ماریا کلولند – وزیر پیشین فرهنگ نروژ

زنان ایران با آتش زدن نمادهای سرکوب و پیام‌های روشنگر امید الهام‌گرفته از مریم رجوی، شعلة مقاومت را روشن نگه می‌دارند.

لیندا چاوز - مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

ما راه درازی را پیموده‌ایم و هم‌چنین فکر می‌کنم، در حضور یکی از پویاترین، الهام‌بخش‌ترین و کاریزماتیک‌ترین رهبران در جهان هستیم که خانم مریم رجوی است.

دومینیک آتیاس - رئیس پیشین کانون وکلای اروپا با بیش از یک میلیون عضو

شما این شهامت و تجددخواهی قابل ستایش را داشتید که یک زن را به‌عنوان رهبر خود انتخاب کنید، خانم مریم رجوی که سال‌هاست برابری زن و مرد را در ایرانی مدرن ترویج می‌کند.

او مدت‌های مدیدی است برگرداندن زنان را به جایگاهی که شایسته‌اش هستند ترویج می‌کند. خانم رجوی، شما این کار را در تبعید انجام دادید، با قرار دادن زنان در رأس تمام امور جنبشتان.

مایک پمپئو – وزیر خارجه قبلی آمریکا

من نمی خواستم این فرصت را از دست بدهم، زیرا مانند شما، وقتی صحبت های پرزیدنت رجوی را می شنوم، الهام گرفته و دلگرم میشوم. شما (خانم رجوی) چقدر مهربان، چقدر گرامی و چقدر در عزم خود سرسخت هستید. من بسیار مطمئن هستم که همانطور که شما گفتید، یک روز ایران به آن کشور بسیار آزاد و بسیار دموکراتیکی تبدیل می شود که همه در این سالن برای آن مبارزه می کنند.

مایک پنس – معاون رئیس‌جمهور آمریکا(۲۰۲۱)

اما همان‌طور که قبلاً گفته‌ام، یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌هایی که رژیم حاکم به‌جهان گفته این است که هیچ آلترناتیوی برای وضع موجود، برای استبداد و سرکوب در ایران وجود ندارد. اما یک آلترناتیو وجود دارد.   آلترناتیو کاملاً سازمان‌یافته، تماماً آماده، تماماً واجد شرایط و برخوردار از حمایت مردمی به‌نام سازمان مجاهدین خلق. و از شما مریم رجوی به‌خاطر رهبری برجسته و شجاعت شخصی شما سپاسگزارم.  شما الهام‌بخش جهان هستید،

لیز تراس - نخست‌وزیر انگلستان (۲۰۲۲)

من معتقدم که ما بر سر یک دو راهی بین‌المللی برای آیندة دموکراسی و آزادی هستیم. به‌نظر من آزادی و دموکراسی در دهه‌های گذشته تحت چنین تهدیدی قرار نداشته‌اند و حیاتی است که مشعل آزادی را روشن نگه داریم.

و تبریک می‌گویم به‌خانم رجوی به‌خاطر آن‌چه که انجام داده است برای ترویج آزادی و دموکراسی در ایران.

یانس یانشا - نخست‌وزیر اسلوونی (۲۰۲۲)، رهبر حزب دموکراتیک

خانم‌ها و آقایان، شرکت‌کنندگان محترم در اجلاس جهانی ایران آزاد۲۰۲۳، ابتدا اجازه بدهید صمیمانه‌ترین درودهای خود را به‌پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، خانم مریم رجوی، شجاع‌ترین زن جهان تقدیم کنم.

به‌واقع قابل‌توجه است که مقاومت مردم ایران در برابر یک رژیم زن‌ستیز توسط یک زن مسلمان رهبری می‌شود که مدافع یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک است. تبریک می‌گویم.

خانم رئیس‌جمهور، تعهد راسخ شما به‌آرمان آزادی، الهام‌بخش همة ما است.

استفن هارپر – نخست‌وزیر کانادا(۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵)

دوستان، این دور اعتراضی اخیر توسط زنان ایران رهبری شده است؛ اما واضح است که این اعتراضات، بسیار بیشتر از یک جنبش فمینیستی علیه حجاب است. آن‌ها ریشه در بیش از ۴۰سال مقاومت سازمان‌یافته دارند و زنانی مانند خانم مریم رجوی نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛

اندا کنی – نخست‌وزیر جمهوری ایرلند (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷)

همیشه راهی برای یک دنیای بهتر وجود دارد. همیشه امید برای یک آلترناتیو بهتر وجود دارد و برنامة ۱۰ماده‌یی شما مبنای آن ایران جدید است.

اخبار سیما ی آزادی - کهکشان ۱۴۰۲

مایک پمپئو – وزیرخارجه امریکا (۲۰۲۱)

بسیار عالیست که این‌همه رهبر بزرگ را می‌بینم. من نخست‌وزیر هارپر، معاون رئیس‌جمهور پنس و سناتور لیبرمن را می‌بینم. و البته، شگفت‌انگیز است که دوباره دست‌کم به‌طور مجازی نزد شما باشم خانم رجوی. شما کار بزرگی انجام داده‌اید و رهبری شما، رهبری شما در شورای ملی مقاومت ایران، زیرساخت‌های یک جمهوری آزاد، مستقل و دموکراتیک را در ایران می‌سازد. خدا شما را به‌خاطر تمام کارهایی که برای مردم ایران انجام داده‌اید حفظ کند.

جان برد - وزیر خارجة کانادا (۲۰۱۵)

انقلابی که اکنون در سراسر ایران در حال وقوع است، قدرتمند است و به‌خوبی سازمان‌دهی شده است. این به‌یمن شجاعت و رشادت هزاران کانون شورشی در هر گوشه و هر شهر در سراسر ایران رخ می‌دهد. تصادفی رخ نمی‌دهد، به‌دلیل برنامة 10ماده‌یی شورای ملی مقاومت اتفاق می‌افتد. و مهم‌تر از همه، به‌خاطر رهبری یک زن فوق‌العاده قدرتمند، دوست من، خانم مریم رجوی، اتفاق می‌افتد.

اوبر ودرین - وزیر خارجة فرانسه (۲۰۰۲)

خانم رجوی، در رابطه با جنبش عظیم و خارق‌العادة شما، که اکنون مسئولیت بسیار، بسیار بزرگی بر دوش دارید. شما فقط یک جنبش شجاع نیستید که مبارزة تاریخی با یک دیکتاتوری و هر آن‌چه این دیکتاتوری نمایندگی می‌کند را پیش می‌برید. شما نمایندة اگر نه همة آیندة ایران، ولی دست‌کم بخش بزرگی از آیندة ایران هستید. این یک مسئولیت جدید و عظیم است که در حال اعتبار یافتن است؛

میشل آلیو ماری – وزیرارشد دولت فرانسه (۲۰۱۱)

آن‌چه می‌خواستم با شما در میان بگذارم این است که از زمانی که چند سالی است همدیگر را می‌شناسیم، دربارة مریم رجوی می‌دانم و باید گواهی بدهم.

من در آن زمان هنوز در منصب بودم. می‌خواهم به‌شما بگویم مریم رجوی عزیز که من دیده‌ام تعهد شما به‌دموکراسی و ارزش‌های آن هرگز تغییر نکرده است. تعهد شما به‌آزادی، تعهد شما به‌برابری، تعهد شما به‌برادری هم چنان وجود دارد و شما هم‌چنان با همان قدرت و به‌همان اندازه از آن‌ها دفاع می‌کنید و با همان میزان اعتقاد. دچار ضعف نشده است. نگرش شما هرگز تغییر نکرده است. عزم شما نیز، دچار تغییر نشده است.

زنده‌یاد سناتور جوزف لیبرمن – کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا (۲۰۰۰)

پس خانم رجوی منبع نور عظیمی برای کل این جنبش است. و به‌تعبیری، همة ما شمع‌هایمان، چراغ‌های آزادی‌مان را از او در اینجا می‌گیریم و در سراسر جهان و مهم‌تر از همه، در مقاومت در ایران آن‌را روشن می‌کنیم. رژیم ممکن است فکر کند که می‌تواند آن چراغ‌ها را خاموش کند اما آن‌ها متوجه نمی‌شوند که چراغ‌های آزادی جاودانه هستند و همیشه پیروز می‌شوند،

پتر آلتمایر - رئیس دفتر صدر اعظم آنگلا مرکل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸

پتر آلتمایر - وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

وقتی برای اولین‌بار برنامة 10 ماده‌یی پرزیدنت مریم رجوی را خواندم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این سند یک میراث جهانی روشنگر و احترام به کرامت انسانی افراد و دموکراسی است.

آرزو می‌کنم این سند را که باعث افتخار هر کشور دیگری در جهان خواهد بود خیلی بیشتر به همگان معرفی کنیم و آن‌را به مردم، سیاستمدارانمان در شهرداری‌ها، ایالت‌ها، در دولت فدرال و در پارلمان اروپا معرفی کنیم و حول آن روشنگری کنیم.

از سخنرانیهای شخصیتها :

یولیا تیموشنکو نخست‌وزیر اوکراین-۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰

بسیار نمادین است که جنبش مقاومت مردمی شما توسط یک زن مسلمان، خانم مریم  رجوی رهبری شود. من به‌معنای واقعی کلمه، وقتی نزد شما آمدم، او را ملاقات کردم، اما کمی از دور او را تماشا کردم، و فقط اعتماد به‌نفس، قدرت، حقیقت یک زن قوی باورنکردنی را دیدم. و من می‌خواهم برای شما خانم مریم، نه فقط پیروزی، بلکه برای تبدیل‌شدن به روح مردم خود آرزو کنم تا آنها از شما پیروی کنند و آنها به‌رهبری شما، به‌همة جهان نشان بدهند که شر ضعیف است.

دکتر لیام فاکس وزیر دفاع انگلستان تا ۲۰۱۱ و وزیر تجارت خارجی تا ۲۰۱۹

این یک امتیاز و افتخار است که می توانم همبستگی خودم را با کسانی که برای همان آزادی که ما در کشورمان اغلب آن را بدیهی می‌دانیم مبارزه کنند، ابراز کنم. خانم رجوی اجازه بدهید بگویم که در کنار شما بودن چه شعف انگیز است. شجاعت، اعتماد به نفس و آرامش شما الهام بخش است.

با آن آرامش و وقاری که درباره آزادی صحبت میکنید، نه تنها برای کسانی که اینجا هستند بلکه برای مردم سراسر جهان الهام بخش است. ......

از شما برای نمونه شجاعانه ای که در  این مورد ارائه می دهید  متشکرم و نمی دانید چقدر برای مردم سراسر جهان الهام بخش است. شجاعت و اراده شما شعله ای واقعی است که در دنیای بیرون الهام بخش دیگران است.

دکتر اسما الرواحنه نماینده پارلمان اردن-فروردین ۱۴۰۲

 امروز خانم مریم رجوی است که پرچم آزادی انقلاب ایران را به دوش می‌کشد و به جهان سفر می‌کند برای دفاع از آرمان‌های آن و متقاعد کردن رهبران جهان به اهمیت مسئلة زنان.

مدتی پیش، از آن‌چه در ایران در بارة سرکوب زنان رخ داده مطلع شدیم و دیدیم که با حجاب و بی‌حجاب در مقابل آن ایستادند.

ایوِتا رادیچووا – نخست‌وزیر اسلوواکی (۲۰۱۲-۲۰۱۰) - اسفند۱۴۰۱

خانم رجوی مدافع خستگی ناپذیر زنان، نه تنها برای زنان، بلکه برای مردم ایران بوده است و نسلی از زنان را برای رهبری مقاومت برانگیخته است. علاوه بر این، جنبش تحت رهبری او الگویی برای هزاران زن، به ویژه نسل جوان، در تلاش آنها برای برابری و اساس آزادی عمل کرده است.

رامایاد وزیر سابق حقوق بشر فرانسه - اسفند ۱۴۰۱

به ندرت دیده می‌شود که یک جنبش فمینیستی محرک، پیش برنده و قلب یک انقلاب ملی باشد: این نقطه قوت این جنبش است که آن‌ها هدایت کننده و رهبر این جنبش هستند، کسانی مثل مجاهدین خلق و با خانم رجوی، جنبش را رهبری می‌کنند. خانم رجوی جنبشی را رهبری کرده و ۳۰ سال است که قلب این جنبش است و از این بابت از او تشکر می‌کنم.

کاتلین دپورتر – نمایندة مجلس فدرال بلژیک و نایب‌رئیس کمیسیون مقابله با کرونا - اسفند ۱۴۰۱

اگر شما برای آزادی و برابری و دموکراسی مبارزه ‌کردید  با هدایت برجستة رهبری خانم رجوی بوده و من واقعاً او را تحسین می‌کنم  او واقعاً اثبات کرده که رهبری زنان چیست  او واقعاً زنان را به جایی می‌برد که آن‌ها باید بروند تا یک رهبر سیاسی شوند تا واقعاً ما آینده را در دستان خود بگیریم.

بروکسل – کنفرانس عربی – ا سلامی

حاتم السر علی - وزیر پیشین بازرگانی و ترابری سودان - بهمن ۱۴۰۱

ما از اکثر کشورهای عربی آمده‌ایم که با صدای بلند و واضح همبستگی خودمان را  اعلام کرده و به قیام مردم ایران که درتمامی شهرهای ایران در جریان است، درود بفرستیم و از آن‌ها تقدیر کنیم. ولی در عین حال بایستی به رهبری هوشیارانه خانم مریم رجوی نیز اذعان کنیم. زیرا ایشان این مبارزه را در پهنه‌های مختلف رهبری می‌کنند. در زمینه دیپلماتیک ما شاهد حجم بالای دیدارها و ملاقات‌ها با مسئولین حکومت‌های مختلف هستیم که پایانی ندارد.

کی یرا رودیک- نماینده پارلمان اوکراین ، رهبر حزب هولوس

من انتظاراتی داشتم که در اشرف۳ با چه چیزهایی روبرو خواهم شد اما می‌توانم به شما بگویم که آنها  از همه این انتظارات بالاتر بودند من از موزه بازدید کردم و با شاهدان جنایات رژیم دیدار و گفتگو کردم. من با افرادی صحبت کردم که می گفتند عزیزانشان را از دست داده یا در زندان بوده اند. من دیده‌ام که چگونه مردم به مدت طولانی اعتراض و مقاومت می کنند با وجود هر شرایطی که پیش بیاید و البته در قلب امروز من ملاقاتم با خانم رجوی بود.

من توانستم نظراتم را با او در میان بگذارم و رهنمودهای او را دریافت کنم من به خاطر کارها و فعالیتهایش او را می ستایم او یک رهبر شگفت‌انگیز است و یک الگوی بزرگ برای همه ما. من فکر می کنم که انرژی که از او ساطع می شود هم خردمندانه است و هم منعطف.

ریتا زوسموت  رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان

الگوی درخشان شما خانم رجوی است. زیرا هدف اصلی او برابری، ارزشگذاری برابر و به‌رسمیت شناختن متساوی زنان و مردان و مردان است. آنهم نه در مواضع پایین تر بلکه در مواضع رهبری کننده.

استیو مک کیپ  نماینده پارلمان انگلستان

شورای ملی مقاومت و مریم رجوی میتوانند کشور ایران را به سوی یک آینده دموکراتیک رهبری کنند. چشم انداز یک دموکراسی مبتنی بر جدایی دین و دولت بیشترین چیزی است که رژیم از آن می‌ترسد. به همین خاطر به‌شدت تلاش می‌کند تا چهره و اعتبار اپوزیسیون را در ایران و در خارج تخریب کند.

دکتر آلخو ویدال کوآدراس

باور کنید، من اغراق نمی‌کنم، من در وقایع بسیاری شرکت داشته‌ام، بسیاری مسائل سیاسی را در زندگی از سر گذرانده‌ام، ولی به‌یاد دارم روز این موفقیت و این پیروزی بزرگ که سازمان مجاهدین از لیست خارج شد، یکی از شادترین روزهای زندگی من بود.

در سال‌های بعد از آن، ما گرد هم آمدیم به‌خاطر حفاظت و امنیت اعضای سازمان مجاهدین در اشرف و برای انتقال آنها به یک مکان امن در خارج از عراق. همه این کارزارهای موفقیت‌آمیز، همه این تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، همگی تحت رهبری شایسته و الهام‌بخش یک زن استثنایی انجام شد: مریم رجوی.

اینگرید بتانکور- کاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمبیا

نیروی آرام این مقاومت توسط زنی نمایندگی می‌شود که مورد علاقه و تحسین همگی ما به دلیل شهامت و ذکاوتش است، مریم رجوی. وی با حمایت همگی شما و به یمن مقاومت هزاران هزار زن و مرد ایرانی در شرف تبدیل شدن به نیروی واقعی ضدتروریستی است که ما به آن نیاز داریم. وی با شما آلترناتیو دموکراتیک واقعی است که برای مسلمانان و توسط مسلمانان ایران ارائه می‌شود. او و شما الگویی برای مسلمانان آزاد سراسر جهان به شمار می‌آیید.

اگر ما امروز در اینجا گرد هم آمده‌ایم، برای این است که اتحاد و قدرتمان را به نمایش بگذاریم. همه اینها دور مریم رجوی شکل می‌گیرد. دوستانی از سرتاسر جهان دور او را گرفته‌اند، دوستانی با تنوعات بسیار. هر کدام از ما در اینجا همه نژادها، همه فرهنگها و همه مذاهب جهان را نمایندگی می‌کنیم.

تصور کنید در برابر زن‌ستیزترین رژیم زنی هست که رهبری جنبش را برعهده دارد و ما به او بسیار افتخار میکنیم بله، رژیم اکنون در بن بست قرار گرفته و هیچ راه حلی ندارد. رهبرانش شامل خامنه‌ای می‌دانند که بازی دیگر تمام شده، و ما، همه ما که امروزه به‌‌وسیله اینترنت گردهم آمده‌ایم وهم‌چنین کسانی که در ایران هستند، می‌دانیم برای اینکه ایران در را به‌روی دموکراسی و صلح باز کند، مریم رجوی و مجاهدین کلید آن هستند. ما آماده آخرین فراخوان مجاهدین هستیم. زمانی که نه تنها نیم میلیون بلکه دهها میلیون ایرانی با قدرت عدالت برای سرنگون کردن حکومت ملاها بسیج می‌شوند.

زنده یاد بارونس بوتروید – رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان

می خواهم به شما دوستانم بگویم که چند سال پیش، افتخار ملاقات با خانم رجوی را داشتم و در او یک رهبر قوی و متعهد را دیدم. دیدگاه او برای آیندة ایران چشمگیر بود که در آن زنان قادر خواهند بود چیزهای ساده نظیر پوشش خود را انتخاب کنند، قادر خواهند بود در همة کارها در سطوح مختلف دولت شرکت کنند، مناصب دولتی، در همه بخشهای یک جامعة دمکراتیک.

سالگرد آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران۱۲ تیر۱۳۸۲- ق دوم -کلیپ ۲

سالگرد آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران۱۲ تیر۱۳۸۲- ق دوم -کلیپ ۳

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: