تحولات جنگ در منطقه

ارتش اسرائیل در ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه، به اهداف حزب الله در جنوب لبنان حمله کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، جنگنده‌های نیروی هوایی به زیرساخت‌های حزب الله در مناطق لیدا یارون و تیرحرفه در جنوب لبنان تهاجم کردند.

سنتکام نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد:  

یک سایت رادار حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران را در منطقه تحت کنترل انها در یمن منهدم کرده است. این اقدام به منظور حفاظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین المللی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز حوثیهای وابسته به رژیم ایران در یمن روز سه‌شنبه اعلام کردند که همراه با شبه نظامیان عراقی، عملیات نظامی مشترکی را انجام داده‌اند و به یک هدف حیاتی در حیفا در اسرائیل حمله کرده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: 

پس از آن که اسرائیل دستور تخلیه دسته جمعی خان یونس را صادر کرد، در حمله شبانه ۹ نفر کشته شدند. سام رز  مدیر برنامه ریزی در آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا، گفت حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر در منطقه تخلیه هستند - بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۲٫۳ میلیونی غزه - از جمله بسیاری از آنها که فرار کرده‌اند در این منطقه می‌باشند.

سایت حکومتی دیده‌بان به‌نقل از تایمز مالی نوشت: یکی از مشاوران ارشد خامنه‌ای می‌گوید اگر اسراییل جنگی را در لبنان آغاز کند، جمهوری اسلامی و دستیارانش با تمام امکانات از حزب‌الله حمایت خواهند. کرد. وی هشدار داد که احتمال گسترش جنگ به‌کل منطقه وجود دارد. در آن شرایط، ما چاره‌یی جز حمایت از حزب‌الله نخواهیم داشت.

لطفا به اشتراک بگذارید: