مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱-دوازده تیرماه سالروز آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در ۱۳۸۲

از شکوهمند‌ترین لحظه‌های تاریخ مقاومت مردم ایران در برابر دیکتاتوری آخوندی

ما الآن مطلع شدیم که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، خانم مریم رجوی و سایر دستگیر شدگان – قضات حکم به آزادی همه دادند.

صحنه‌های تلویزیونهای کانال ۱ و ۲ و ۳ فرانسه و لوموند و... با کلام فرانسوی

روزنامه لوموند: استقبال پیروزمندانه از مریم رجوی

بی.بی.سی: مریم رجوی توسط یک جمع پرشور در مقر خود در بیرون پاریس، مورد استقبال قرار گرفت.

روزنامه اومانیته چاپ فرانسه: صدها تن از هواداران و اعضای مجاهدین خلق ایران پیشواز فاتحانه‌ای از رهبری خود مریم رجوی سازماندهی کرده بودند.

مریم رجوی از زندان خارج شده و هوادارانش در اور سوراواز منتظر او هستند. می‌توانید تصور کنید فریادهای شادی استقبال را در اورسور اواز...

تلویزیون کانال۱ فرانسه خبر داد: کسانی که از سراسر اروپا آمده بودند از او هم‌چون مسیح استقبال کردند. آنها فریاد می‌زدند «خاتمی چشم تو کور شود– ما مریم را آوردیم!». لبخند از لبان این رهبر مقاومت هرگز محو نمی‌شود. او ابتدا در مقابل یادبودی برای دو تن از مجاهدین که خود را به آتش کشیده بودند، توقف و ادای احترام کرد. سپس در یک سخنرانی سلیس به‌مدت یکساعت اتهامات تروریستی را به چالش طلبید و اطمینان داد که می‌تواند حساب جزء به جزء همه پولهای توقیف شده را پس بدهد.

-تلویزیون کانال۲ فرانسه از «لشگری از دوربین‌ها» بهنگام آزادی او و رسیدنش به اور سورواز خبر می‌دهد که همانند یک رئیس‌کشور مورد استقبال قرار گرفت و در یک سخنرانی مبسوط، نکته به نکته اتهامات وارده به جنبش خود را رد کرد و گفت که مقاومت ایران آماده است برای هر سانتیم پول که توسط پلیس پیدا شده است جواب بدهد.

-تلویزیون کانال۳ از جشنی مانند ورود رئیس یک کشور در اور سورواز گزارش می‌دهند و می‌گوید: مریم رجوی اجازه نمی‌دهد هیچ تلخکامی به‌خاطر بازداشتش در چهره‌اش دیده شود. ۱۲۰۰ایرانی از سراسر اروپا برای استقبال از او و ابراز احساسات برای او، خود را به اینجا رسانده‌اند. اما او ابتدا می‌خواهد چند شاخه گل بر بنای یادبود دو زنی بگذارد که به‌خاطر اعتراض علیه دستگیری او خود را به آتش کشیدند. این یک عملیات عظیم پلیس بود که بعد از ۱۵روز از انجام آن از نظر بعضی، یک ضربه به‌خاطر هیچ چیز، بوده است.

- شهردار اور می‌گوید: د.اس.ت به‌دنبال چه چیزی می‌گشت؟ بروگیر دنبال چه چیزی می‌گشت؟ سلاح؟ دلایل تروریسم؟ هیچ چیز. تحقیقات این را به‌خوبی ثابت کرد. حمله پلیس در ۲ نوبت تکرار شد اما در اینجا هیچ چیز یافت نشده است... ... مریم رجوی در پشت پودیومی که به تریبون سیاسی تبدیل شده است توضیح داد: سرویسهای اطلاعات فرانسه توسط اطلاعات دروغین از منبع اطلاعات آخوندها و مأموران اطلاعات ایران که خود را «اعضای سابق مجاهدین» می‌نامند ، فریب داده شده‌اند.

-امشب این آزادی به‌عنوان یک پیروزی تلقی می‌شود. مریم رجوی اکنون بیش از هر زمان سمبل مقاومت ایران می‌نماید.

-مطبوعات و رادیوهای فرانسه، از «انفجار شادی» و «استقبالی در شأن یک رئیس کشور» که با «شوروشوق غیرقابل تصور» همراه است گزارش دادند و خاطرنشان کردند: اکنون سخن از یک «رهبر کاریسماتیک» است که «نماد مقاومت ایران» است و «دادسرا (و برچسب) تروریستی و دولت فرانسه را در پس یک حمله غول‌آسا‌، خجالت‌زده می‌کند»!

-فرانس انفو‌: موضع‌گیری حزب سوسیالیست را گزارش می‌کند که مشروعیت عملیات علیه مجاهدین را زیر علامت سؤال برده و آنرا یک افتضاح توصیف می‌کند. رادیو فرانس اَنفو، می‌افزاید: «افراد پلیس تلخکامند. به‌گفته معاون دبیرکل ملی سندیکای افسران پلیس همه چیز بر باد رفته است... ». شهردار اورسور اواز می‌گوید: «اکنون دولت باید توضیح دهد که برای چه این عملیات را انجام داده؟ چه چیزی در پشت قضیه بوده؟ آیا زد و بندهای بین‌المللی بود؟ ما امروز واقعاً در انتظار پاسخ هستیم».

- فیگارو به‌نقل از یک حقوقدان و وکیل مدافع می‌نویسد: این یک تودهنی واقعی به قاضی تحقیق و مسئول بازداشت مجاهدین بازداشت شده می‌باشد.

-تحلیلگر فرانس‌انتر، آزادی مریم رجوی و استقبال هموطنانش از او را یک پس‌رفت برای دادستانی و یک تودهنی برای بروگیر و مأموران اطلاعات فرانسه می‌خواند که رئیس‌شان گفته بود مجاهدین قصد انجام سوءقصدهایی را در اروپا داشتند.

-پاریزین می‌نویسد: شادی عظیم برای آزادی مریم رجوی. در اور همه آرزو می‌کنند امروز او را ببینند... فریاد، اشک و صحنه‌های شادی به‌دنبال اعلام آزادی مریم رجوی. مخالفان ایرانی پرچمهای ایران و تصاویر ”پاسیونارای“ خود را بیرون آوردند. برای بازپرسان و پلیس این در حکم یک تو دهنی بود. باد ادعاها علیه این جنبش به‌سرعت خالی می‌شود.

تحقیق‌گران هیچ سلاحی پیدا نمی‌کنند. هیچ مواد منفجره‌یی به دست نمی‌آید که بتواند اجازه دهد. اعمال خشونت آمیزی آماده‌سازی شود.

پخش مشروح در پایان اخبار

۲-تظاهرات و راهپیمایی بزرگ هموطنان در برلین ـ ۹تیر۱۴۰۳ یک روز بعد از «نه» بزرگ مردم ایران به خامنه ای و تحریم عظیم ۸۸درصدی شعبده انتخابات رژیم ولایت فقیه

برلین – ۹تیر ۱۴۰۳

شعارها:

خارجی – فریاد خلق ایران اتش بر این جانیان  - اینهمه  جنایت مرگ بر این ولایت -  آزادی می آید با میتوان و باید – ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم

خلق جهان بداند  مسعود رهبر ماست

ایران مریم  ازادی

آزادی می آید با میتوان و باید- ایران مریم  آزادی

وقت قیام و خیزش  بزن به طبل شورش

مصاحبه با ویدال کوادراس

خبرنگار: الان اقای ویدال‌رو میبنیم که در جلوی صف داره با هموطنانمون راهپیمایی میکنیم

صحبت آقای ویدال: ما میخواهیم با مردم ایران باشیم.  این تظاهرات گواهی است که مردم ایران برای آزادی و دمکراسی میجنگند، از کشورهای جهان میخواهیم که از سیاست بی فایده مماشات دست بردارند. تشکر خبرنگار به انگلیسی

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۳- انعکاسات اجلاس جهانی سه روزه با حضور شخصیت‌های بین‌المللی

آلترناتیو پایدار - حمایت از برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی

خبرگزاری رویترز بیش از  ۵۰عکس و ویدئو از تظاهرات و گردهمایی جهانی ایران آزاد ایران در برلین و پاریس منتشر کرد. رویترز در گزارشات خود از اجلاس جهانی ایران آزاد در پاریس نوشت: این اجلاس سه روزه با حضور شخصیتهای برجسته و مشهور جهان، از جمله مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، استفن هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا، مایک پمپئو وزیر‌خارجه پیشین آمریکا، جودی اسگرو، از وزرای پیشین دولت کانادا، میشل آلیوماری، وزیر‌خارجه فرانسه در دولتهای پیشین، و رائول رویز، نماینده کنگره آمریکا و دیگر سخنرانان در پاریس برگزار شد و طی آن سخنرانان به بررسی موضوعات کلیدی در مورد تهدیدات ناشی از رژیم، آلترناتیو پایدار برای حکومت آخوندی و ضرورت اتخاذ سیاست های درست برای آینده ایران و هم‌چنین حمایت از برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی پرداختند.

مریم رجوی، سخنران اصلی این کنفرانس، در سخنان خود گفت: مردم ایران بارها و به صراحت اعلام کرده‌اند که «رای ما سرنگونی رژیم است. در این رژیم جایی برای انتخابات نیست. زمان انقلاب فرا رسیده است».

مایک پنس، چهل و هشتمین معاون ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی خود در این اجلاس گفت: «من می‌خواهم جهان بداند که مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت در ارزش‌های مشابهی مشترک هستند که کشورهای غربی به آن احترام می‌گذارند. طرح ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران، برابری سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به زنان تعمیم خواهد داد».

استفان هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا در سخنرانی خود گفت: «سیاست مماشات، یعنی دقیقاً همان چیزی که در پایتخت‌های غربی وجود دارد، تنها رژیم را تهاجمی‌تر و مصمم‌تر در پیگیری توانایی‌های تسلیحات هسته‌ای خود کرده است. تا زمانی که این استراتژی دنبال شود، این چیزها بدتر خواهند شد»

مایک پمپئو، هفتادمین وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «خانم رجوی، طرح ۱۰ماده‌یی که شما مطرح کرده‌اید راه‌حل است. این پاسخ است. آن روز می‌رسد که حکومت دینی را در هم می‌شکند، آنها را تا اعماق می‌شکند و همان رهبرانی که امروز این همه درد را بر مردم ایران تحمیل می کنند، پاسخگوی تمام کارهایی خواهند بود که انجام داده‌اند». .

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده گفت: «ما می‌دانیم که شورای ملی مقاومت در داخل ایران شبکه‌های خارق‌العاده‌ای دارد. می‌توانم به شما بگویم بیش از ۲۰سال است که آنچه آنها در مورد برنامه تسلیحات هسته ای ایران گفته‌اند را به‌دقت دنبال کرده‌ام. آنها هرگز اطلاعاتی را که از هر لحاظ درست نباشد، به‌صورت عمومی منتشر نکرده‌اند ».

ژنرال جیمز جونز، مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده گفت: آیا همه ما می‌توانیم یک بار برای همیشه اعلام کنیم که مماشات راهبردی پیروزمندانه نیست که رژیم به آن احترام بگذارد؟ زمان شفاف‌سازی است و زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی عزم خود را مجدداً بیان کرد». .

رویترز: دیوید جونز وزیر پیشین دولت و عضو مجلس عوام انگلستان گفت: خوشحالم که امروز اعلام کنم بیانیه ایران آزاد۲۰۲۴، حمایت بیش از ۴۰۰۰‌نماینده در ۸۴‌پارلمان در۵۰ کشور جهان را کسب کرده است. شامل حمایت اکثریت ۳۴مجلس قانونگذاری در کشورهای مختلف جهان، از جمله مجلس عوام و مجلس اعیان انگلستان.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۴- سایت واشینگتن تایمز با پخش مستقیم اجلاس جهانی ایران آزاد در پاریس

اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴

دهها هزار ایرانی با شرکت در تظاهرات در برلین نقشه مسیر مریم رجوی برای جمهوری دموکراتیک را تأیید کردند. ۴هزار قانونگذار از ۵۰کشور از جمله ۳۴ اکثریت پارلمانی، با ۱۳۷رئیس دولت سابق یا کنونی، وزیران، سفرا و سران سازمانهای بین‌المللی پیوستند.

آنها با حمایت از طرح ۱۰ماده‌‌یی مریم رجوی و کانونهای شورشی مجاهدین خلق، خواهان نامگذاری سپاه پاسداران رژیم ایران در لیست سازمانهای تروریستی شدند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-توئیت شخصیت ها از اجلاس جهانی ایران آزاد

سناتور جان کورنین: اجلاس مهم "ایران آزاد": رهبران جهانی در حمایت از مقاومت ایران گردهم می‌آیند. در حمایت از مقاومت ایران باید ایران را آزاد کنیم.

سفیرکنت بلکول، نماینده پیشین آمریکا در شورای حقوق بشر: تیم ترامپ از اهرم های اقتصادی و دیپلماتیک استفاده کرد تا رژیم ایران را تضعیف کند. سیاست مماشات تیم بایدن، رژیم دیکتاتوری نسل‌کش آن را توانمند کرده است.

ریشارد کالیش - وزیر کشور لهستان (۲۰۰۵): امروز در اجلاس ایران آزاد در پاریس که توسط شورای ملی مقاومت ایران، فرانسیسکو گوریرو عضو پارلمان اروپا از پرتغال: مقاومت ایران را سه کلمه تعریف می‌کند: امید، مقاومت و ژرف بینی

نایکه گروپیونی نماینده پارلمان ایتالیا: من پس از یک رویداد مهم در پاریس "اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴" که طی آن توانستم با بزرگترین نمایندگان سیاسی جهان از مایک پنس تا لیندا چاوز، دیدار و تعامل داشته باشم به ایتالیا برمی‌گردم. من در سخنرانی خود از طرف پارلمان ایتالیا بر اهمیت حمایت از صلح و حقوق زنان و مردان تأکید کردم. حمایت از آزادی و حقوق همه ما اولویت من است.

۶-بیست و سومین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام طی بیانیه‌یی در بیست و سومین هفته اعتصاب غذا اعلام کردند: در حالیکه تحریم گسترده و قاطع نمایش انتخابات حکومتی توسط مردم ایران پتک محکمی بر تابوت استبداد حاکم بود، و باندها و جناح‌های حکومتی از اصلاح‌طلبان تا اصول‌گرایان با بکارگیری کلیه امکانات نتوانستند مردم آگاه ایران را به پای صندوق‌های رأی بکشانند، در مقابل آن مردم شریف ایران در همراهی با زندانیان سیاسی، خانوادهای دادخواه، معلمان، کارگران، زنان و دیگر اقشار تحت ستم در جبهه خلق نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کردند. بی گمان حکومت با شکست در نمایش انتخابات و در بحران مشروعیت برای صف بستن در مقابل قیام محتمل به سمت انقباض بیشتر متمایل می‌شود و خطر آن می‌رود که آمار سرکوب و اعدام افزایش یابد. احکام ضدانسانی"بغی" دست‌کم برای ۱۵زندانی سیاسی در هفته گذشته شاهد این ادعا می‌باشد.

کارزار "سه‌شنبه‌های سیاه نه به اعدام" در حالی وارد بیست‌وسومین هفته خود شده است که در یک هفته اخیر نهادهای جمهوری اسلامی در یک پرونده برای هشت زندانی سیاسی از جمله: نسیم غلامی سیمیاری، حمیدرضا سهل آبادی، احسان روازژیان، امین سخنور، علی هراتی‌مختاری، حسین محمدحسینی، حسین اردستانی، امیر شاه‌ولایتی و در پرونده‌یی دیگر برای هفت زندانی سیاسی از جمله: وحید بنی‌عامریان، پویا قبادی، محمد تقوی، مجتبی تقوی، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر، اصغر دانشفر، کیفرخواست با اتهام «بغی» صادر کرده است؛ اتهامی که می‌تواند برای این شهروندان و زندانیان سیاسی حکم قرون‌وسطایی اعدام در پی داشته باشد.

کارزار زندانیان اعتصابی "سه‌شنبه‌های نه به اعدام"در زندان اوین (بندزنان، بند ۸، بند ۶ و بند ۴)، زندان قزلحصار (واحد۳ و واحد ۴)، زندان تبریز (بند‌زنان)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز و زندان مشهد در بیست‌وسومین هفته اعتصاب غذای خود شاهد پیوستن شماری از زندانیان سیاسی در زندان تبریز به این کارزار علیه اعدام بود. بنا بر گزارشهای منتشر شده آرمیتا پاویر و مریم بایرامیان از جمله زندانیان سیاسی زندان تبریز بودند که با صدور بیانیه‌یی پیوستن خود به کارزار"سه‌شنبه‌های نه به اعدام" را اعلام کردند. با پیوستن این زندانیان سیاسی تاکنون زندانیان سیاسی در ۹زندان کشور از کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" حمایت کرده و امروز سه‌شنبه ۱۲تیرماه ۱۴۰۳ در این ۹‌زندان علیه صدور و اجرای حکم غیرانسانی اعدام توسط جمهوری اسلامی و دستگاههای قضایی و امنیتی آن در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

۷- مرگ ۴زندانی در زندان شیبان اهوازو مسمومیت ۱۵زندانی دیگر

روز دوشنبه ۱۱تیر چهار زندانی در بند۳ زندان شیبان اهواز، به دلایل نامشخص فوت کردند. علاوه بر این، ۱۵زندانی دیگر به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده‌اند، هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی آنها در دسترس نیست. بنا به گزارشها به این زندانیان داروهای روانگردان تاریخ گذشته داده شده که موجب مسمومیت آنها شده است. برخی اخبار نیز حاکی است، به این زندانیان قرصهای روانگردان با دْز بالا داده‌اند که باعث مرگ ۴زندانی و مسمومیت دست‌کم ۱۵زندانی دیگر شده است.

خاطرنشان می‌شود بند۳ زندان شیبان اهواز مخصوص زندانیان معتاد است. این بند از نظر بهداشتی و امکاناتی از حداقلهای ضروری برخوردار نیست و در گرمای بالای ۵۰درجه اهواز، حتی یک پنکه هم ندارند.

۸-اعتصاب و اعتراض کارگران و بازنشستگان و رانندگان

روز سه‌شنبه ۱۲تیر اعتصاب کارگران شرکت پروژه‌یی در مراکز نفت و گاز در شهرهای مختلف برای سیزدهمین روز ادامه یافت. این اعتصاب از روز ۳۰‌خرداد آغاز شده است.

همچنین جمعی از  بازنشستگان زنجان، جمعی از متقاضیان معترض مسکن در سنندج و رانندگان خودروهای سنگین در یاسوج علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان ـ زنجان -۱۱تیر ۱۴۰۳

رانندگان دستگاههای سنگین ـ یاسوج -۱۱تیر ۱۴۰۳

دستگاههای راه سازی مثل بیل و لودر و کمپرسی که خریداری کردیم ۱۱‌روزه به علت نداشتن سوخت، الان دستگاههای ما تعطیله. الان پنج روزه ما داریم می‌آیم استانداری، هیچ جواب خاصی به ما ندادند الان ۱۱روزه اینجایم، آقا ما باید دادمون را به کی بزنیم.

الان ده‌روزه اینجایم، نه استاندار نه معاونش، خودشون را نشان نمی‌دهند که بگویند مشکل شما چیه؟؟؟

متقاضیان مسکن ـ سنندج -۱۱تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۹-اخبارشعبده  انتخابات رژیم 

رسانه‌های حکومتی مناظره جلیلی و پزشکیان را خسته کننده و بی‌تأثیر توصیف کردند. این در حالیست که پتک کوبنده تحریم در روز ۸تیر صحنه گردانان سیرک انتخاباتی را به‌شدت سرخورده کرده است.

فرهیختگان، متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای نوشت: انتظارها برای دیدن یک مناظره راهگشا برآورده نشد. شب اول مناظره دور دوم، فرق آن‌چنانی با مناظره‌های خسته‌کننده دور اول نداشت. و (دو طرف) قصدی برای صراحت کلام و ورود به موضوعات حساس نداشتند. این منبع حکومتی افزود: حتی ارجاع هر دور کاندیدا به برخی بداخلاقیهای انتخاباتی روزهای گذشته، هم موجب داغ شدن فضای مناظره نشد. جلیلی با دور شدن از پاسخهای صریح وقت زیادی گرفت. کاری که پزشکیان کرد رأی‌سازی زیادی نداشت، چون در گفتار از چارچوبهای سیاست کلی نظام بیرون نیآمد. ولی بخشی از بدنه رأی دور اول را شاید از دست بدهد.

درباره پوشالی بودن نمایشهای انتخاباتی در ایران، حسن دهباشی از مهره‌های ریزشی رژیم گفت: ظریف گفته نقش وزیر خارجه در تصمیمات سیاست خارجی صفر است و خاتمی گفته رئیس‌جمهور تدارکاتچی است، گشت ارشاد که در اختیار فراجا و خارج از کنترل دولت است اقتصاد هم که ۷۵درصد در اختیار بنیادهاست، پس بد و بدتر با هم چه فرقی دارند؟

در پی تحریم قاطع شعبده انتخابات، حکومت آخوندی برای کشاندن نیروهایش به پای صندوقها، حوزه‌ها و مجلس را تعطیل و آخوندها و اعضای مجلس ارتجاع را روانه بازارگرمی انتخاباتی کرده است. در این رابطه، رئیس کمسیون امور داخلی مجلس ارتجاع از تعطیلی سه هفته‌یی مجلس خبر داد.

آخوند فاضل میبدی نیز گفت: اعزام طلبه‌ها در حمایت از جلیلی در نتیجه جلسه مدیریت حوزه در جمکران بوده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-موضعگیری وزارت خارجه آمریکا درمورد انتخابات رژیم  

روز دوشنبه۱۰تیر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیست... ما هیچ انتظاری نداریم. این انتخابات و نتیجه آن هر چه باشد، منجر به تغییری اساسی در سیاستهای رژیم ایران نخواهد شد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-تحولات جنگ در منطقه  

خبرگزاری فلسطینی وفا خبر داد: بامداد سه‌شنبه بر اثر حملات موشکی و توپخانه یی اسراییل به شهرهای خان یونس و رفح دست کم ۸نفر در اولین ساعات کشته و بیش از ۳۰تن مجروح شدند. اسراییل از روز گذشته حمله به خان یونس را آغاز کرده و به ساکنان هشدار داده به محل دیگری بروند. جمعیت هلال احمر فلسطین در تکمیل این خبر اعلام کرد بیمارستان امل در شهر خان‌یونس مملو از آوارگان مجروحی است که هنگام تخلیه مناطق شرقی خان یونس هدف حملات اسراییل قرار گرفته‌اند. در مرکز غزه نیز چندین خانه مسکونی در اردوگاه نصیرات هدف بمبارانهای اسراییل قرار گرفتند که منجر به کشته شدن شماری از پناهندگان، از جمله چند کودک گردید.

رویترز روز سه‌شنبه با انتشار گزارش مصوری از وضعیت شهر خان‌یونس نوشت: ارتش اسراییل پس از هشدار روز گذشته خود، نیمه‌شب دوشنبه یک حمله زمینی جدید به شهر خان‌یونس را آغاز کرد و صدها خانواده را به مهاجرت دسته جمعی مجبور ساخت. رویترز افزود: این حمله با گلوله‌باران شدید توپخانه همراه بود، در حالیکه ساکنان جای امنی برای رفتن ندارند. تیم‌های پزشکی، بیماران و مجروحان در بیمارستان اروپایی در خان‌یونس نیز با خروج اجباری و تخلیه بیمارستان روبه‌رو شدند. اکنون بحران انسانی در این منطقه تشدید شده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سنتکام با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای آمریکا سه شناور انفجاری بدون سرنشین حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در دریای سرخ منهدم کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 ۱۲- توفان گرد و غبار در زابل

توفان شدید و گرد و غبار روز سه‌شنبه با سرعت ۱۱۱کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را کاهش داد. به گزارش رسانه‌های حکومتی این طوفان و گرد و خاک ۶۲۰نفر را راهی مراکز درمانی زابل کرد.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 ۱۳-قتل یک دختر به دست نیروهای سرکوبگر در لرستان

رسانه‌های حکومتی جزئیات جدیدی از قتل یک دختر ۲۴ساله اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان به دست مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی منتشر کردند.

سایت حکومتی اعتماد آنلاین روز دوشنبه یازدهم تیر نوشت: ساعت ۸صبح روز پنجشنبه ۳۱خرداد مأموران نیروی انتظامی بدون دلیلی مشخص و صرفاً به بهانه این‌که داخل خانه پدری راضیه رحمانی مواد مخدر وجود دارد وارد خانه آنها شدند مأموران به پدر راضیه دست‌بند زدند و او را سوار ماشین کردند. دختران این مرد به‌دنبال پدرشان مقابل ماشین رفته بودند که ناگهان راضیه با شلیک مأمور نیروی انتظامی، جانش را از دست داد. بعد از این حادثه مأموران سراغ پسر ۱۰ساله خانواده رفتند و موبایل او را گرفتند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴- کمبود معلم در آموزش و پرورش

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع به کمبود ۱۷۶هزار معلم اذعان کرد. وی گفت پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۲هزار معلم تا مهر‌۱۴۰۳ بازنشسته شده و این امر تأمین نیروی انسانی را برای وزارت آموزش و پرورش سخت‌تر خواهد کرد. وی افزود:‌ مجموع مطالبات فرهنگیان به بیش از ۷۰هزار میلیارد تومان می‌رسد .

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 ۱۵-هلاکت یک مامور سرکوبگر در مرز جکیگور

به‌گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز دوشنبه یازدهم تیر یک مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در مرز جکیگور هنگام کنترل نوار مرزی به هلاکت رسید.

۱۶-مختومه اعلام کردن پرونده ترامپ توسط دیوان عالی آمریکا 

دوشنبه ۱۱تیر (اول‌ژوئیه‌۲۰۲۴) دیوان عالی آمریکا در یک رأی تاریخی و بی‌سابقه، مصونیت ترامپ را از پیگرد جنایی در مورد پرونده‌هایی که در رابطه انتخابات ۴سال پیش برای او ترتیب داده شده بود، اعلام کرد.خلاصه حکم این است که تحت ساختار تفکیک قوا، بر اساس قانون اساسی، ماهیت قدرت ریاست‌جمهوری سبب می‌شود که یک رئیس‌جمهور سابق از مصونیت مطلق از پیگرد جنایی برای اعمالی که در محدوه اختیارات قاطع و غیرقابل نقض او هستند، برخوردار باشد. اما هیچ مصونیتی برای امور شخصی و اعمال غیر‌رسمی وجود ندارد.بنابراین در اتهامات سیاسی که اصل موضوع بود، وقتی رئیس‌جمهور اختیاراتش را بکار گرفته است، دادگاهها نمیتوانند به بررسی مجرمانه آن بپردازند و هیچ قانونی از کنگره هم نمیتواند چنین اعمالی را مجرمانه بشناسد. مگر این‌که متممی به قانون اساسی آمریکا اضافه شود که در شرایط کنونی غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

رای دادگاه ۶ به ۳در تأیید حکمی بود که رئیس دیوان عالی، قاضی جان رابرتز تدوین کرد. سه قاضی از ۹‌قاضی که موافق این مصونیت برای ترامپ نبودند، توسط دولتهای دموکرات منصوب شده بودند.

بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به‌شدت با حکم دیوانعالی مخالفت کرد و آنرا خطری برای دموکراسی آمریکا خواند. در حکم دیوانعالی آمده است که دادگاههای پایین‌تر باید ابتدا به جداسازی اعمال رسمی و غیر‌رسمی یک رئیس‌جمهور بپردازند و این باید مقدم بر هر چیز از پروسه و فرآیند تحقیق و بررسی در دادگاهها عبور کند. به‌عنوان مثال دیوانعالی همه مراودات ترامپ با وزارت دادگستری خودش، حول انتخابات۲۰۲۰ را که در اعلام جرم دادگستری بایدن علیه او بیان شده، جزیی از وظایف رسمی ترامپ و غیرقابل پیگرد دانست.

در خصوص مراودات ترامپ با معاون رئیس‌جمهور و ایالتها و مقامات محلی دیوانعالی حکم کرد که باید فاکتها مشخص شود و به دادگاههای پایین‌تر ارجاع شود. دیوان عالی دادگاه نهایی است و دادگاههای زیرین وظیفه دارند که پروسه بررسی شواهد جهت مشخص کردن اعمال رسمی و غیررسمی را طی کنند. دیوانعالی در عین حال تصریح می‌کند که رئیس‌جمهور در کارهای غیر رسمی و امور شخصی خود مصونیتی ندارد اما مسئولیت اثبات جرم را بر عهده دادگستری شناخت که باید ثابت کند کدام اعمال ترامپ غیررسمی بوده است.

سابق بر این دادگاههای ناحیه واشنگتن دی.‌سی بدون ورود به این مسأله اتهامات دادستان را پذیرفته بودند و دیوان عالی این‌چنین این فرآیند را معکوس کرد. آنچه مسلم است این است که پرونده دادستان ویژه علیه ترامپ در خصوص مداخله غیرقانونی در انتخابات‌۲۰۲۰ حداقل تا قبل از انتخابات‌۲۰۲۴ پیش نخواهد رفت. علاوه بر این دادگاه‌های پایین‌تر موظف شده‌اند ریل بررسی شواهد برای مشخص کردن اعمال رسمی و غیررسمی را بروند و این پروسه بعید است که در مدت کوتاه قابل اجرا باشد.

در آمریکا همه رسانه‌ها این را یک حکم تاریخی و آشکارا به نفع دونالد ترامپ دانستند. ترامپ در بیانیه خود این را یک پیروزی بزرگ برای قانون اساسی و دموکراسی خواند و افزود ما در همه نظرسنجیها جلوتر هستیم. طبق نظرسنجی ایکس انترکتیو پولز اکنون ترامپ در بالاترین نقطه به ۶۲درصد رسیده و بایدن در کمترین میزان به ۱۷درصد تنزل یافته است

یک استاد حقوق دانشگاه جورج تاون اعلام کرد هیچ شانسی برای محاکمه ترامپ قبل از انتخابات وجود ندارد.

نیویورک تایمز نیز درباره حکم دیوانعالی آمریکا نوشت دیوان عالی آمریکا با این حکم نتیجه گیری کرد طبق مفاد قانون اساسی مربوط به تفکیک قدرتهای رئیس‌جمهور، ماهیت قدرت رئیس‌جمهور ایجاب می‌کند که رئیس‌جمهور پیشین از تعقیب کیفری برای اعمال رسمی که طی دوره ریاست‌جمهوری انجام داده مصونیت داشته باشد و این مصونیت، مطلق است. نیویورک تایمز افزود، جمهوریخواهان، صدور این حکم را برای خود یک پیروزی اعلام کردند، در حالیکه دموکراتها آنرا نا‌امیدکننده خواندند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید 

۱۷- مشروح مناسبت سه ژوئیه – ۱۲تیرماه، سالروز آزادی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در ۱۳۸۲ از شکوهمند‌ترین لحظه‌های تاریخ مقاومت مردم ایران در برابر دیکتاتوری آخوندی

ما الآن مطلع شدیم که رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی و سایر دستگیر شدگان – قضات حکم به آزادی همه دادند.

ما الآن مطلع شدیم که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، خانم مریم رجوی و سایر دستگیر شدگان – قضات حکم به آزادی همه دادند.

صحنه‌های تلویزیونهای کانال ۱ و ۲ و ۳ فرانسه و لوموند و... با کلام فرانسوی

روزنامه لوموند: استقبال پیروزمندانه از مریم رجوی

بی.بی.سی: مریم رجوی توسط یک جمع پرشور در مقر خود در بیرون پاریس، مورد استقبال قرار گرفت.

روزنامه اومانیته چاپ فرانسه: صدها تن از هواداران و اعضای مجاهدین خلق ایران پیشواز فاتحانه‌ای از رهبری خود مریم رجوی سازماندهی کرده بودند.

مریم رجوی از زندان خارج شده و هوادارانش در اور سوراواز منتظر او هستند. می‌توانید تصور کنید فریادهای شادی استقبال را در اورسور اواز...

تلویزیون کانال۱ فرانسه خبر داد: کسانی که از سراسر اروپا آمده بودند از او هم‌چون مسیح استقبال کردند. آنها فریاد می‌زدند «خاتمی چشم تو کور شود– ما مریم را آوردیم!». لبخند از لبان این رهبر مقاومت هرگز محو نمی‌شود. او ابتدا در مقابل یادبودی برای دو تن از مجاهدین که خود را به آتش کشیده بودند، توقف و ادای احترام کرد. سپس در یک سخنرانی سلیس به‌مدت یکساعت اتهامات تروریستی را به چالش طلبید و اطمینان داد که می‌تواند حساب جزء به جزء همه پولهای توقیف شده را پس بدهد.

-تلویزیون کانال۲ فرانسه از «لشگری از دوربین‌ها» بهنگام آزادی او و رسیدنش به اور سورواز خبر می‌دهد که همانند یک رئیس‌کشور مورد استقبال قرار گرفت و در یک سخنرانی مبسوط، نکته به نکته اتهامات وارده به جنبش خود را رد کرد و گفت که مقاومت ایران آماده است برای هر سانتیم پول که توسط پلیس پیدا شده است جواب بدهد.

-تلویزیون کانال۳ از جشنی مانند ورود رئیس یک کشور در اور سورواز گزارش می‌دهند و می‌گوید: مریم رجوی اجازه نمی‌دهد هیچ تلخکامی به‌خاطر بازداشتش در چهره‌اش دیده شود. ۱۲۰۰ایرانی از سراسر اروپا برای استقبال از او و ابراز احساسات برای او، خود را به اینجا رسانده‌اند. اما او ابتدا می‌خواهد چند شاخه گل بر بنای یادبود دو زنی بگذارد که به‌خاطر اعتراض علیه دستگیری او خود را به آتش کشیدند. این یک عملیات عظیم پلیس بود که بعد از ۱۵روز از انجام آن از نظر بعضی، یک ضربه به‌خاطر هیچ چیز، بوده است.

- شهردار اور می‌گوید: د.اس.ت به‌دنبال چه چیزی می‌گشت؟ بروگیر دنبال چه چیزی می‌گشت؟ سلاح؟ دلایل تروریسم؟ هیچ چیز. تحقیقات این را به‌خوبی ثابت کرد. حمله پلیس در ۲ نوبت تکرار شد اما در اینجا هیچ چیز یافت نشده است... ... مریم رجوی در پشت پودیومی که به تریبون سیاسی تبدیل شده است توضیح داد: سرویسهای اطلاعات فرانسه توسط اطلاعات دروغین از منبع اطلاعات آخوندها و مأموران اطلاعات ایران که خود را «اعضای سابق مجاهدین» می‌نامند ، فریب داده شده‌اند.

-امشب این آزادی به‌عنوان یک پیروزی تلقی می‌شود. مریم رجوی اکنون بیش از هر زمان سمبل مقاومت ایران می‌نماید.

-مطبوعات و رادیوهای فرانسه، از «انفجار شادی» و «استقبالی در شأن یک رئیس کشور» که با «شوروشوق غیرقابل تصور» همراه است گزارش دادند و خاطرنشان کردند: اکنون سخن از یک «رهبر کاریسماتیک» است که «نماد مقاومت ایران» است و «دادسرا (و برچسب) تروریستی و دولت فرانسه را در پس یک حمله غول‌آسا‌، خجالت‌زده می‌کند»!

-فرانس انفو‌: موضع‌گیری حزب سوسیالیست را گزارش می‌کند که مشروعیت عملیات علیه مجاهدین را زیر علامت سؤال برده و آنرا یک افتضاح توصیف می‌کند. رادیو فرانس اَنفو، می‌افزاید: «افراد پلیس تلخکامند. به‌گفته معاون دبیرکل ملی سندیکای افسران پلیس همه چیز بر باد رفته است... ». شهردار اورسور اواز می‌گوید: «اکنون دولت باید توضیح دهد که برای چه این عملیات را انجام داده؟ چه چیزی در پشت قضیه بوده؟ آیا زد و بندهای بین‌المللی بود؟ ما امروز واقعاً در انتظار پاسخ هستیم».

- فیگارو به‌نقل از یک حقوقدان و وکیل مدافع می‌نویسد: این یک تودهنی واقعی به قاضی تحقیق و مسئول بازداشت مجاهدین بازداشت شده می‌باشد.

-تحلیلگر فرانس‌انتر، آزادی مریم رجوی و استقبال هموطنانش از او را یک پس‌رفت برای دادستانی و یک تودهنی برای بروگیر و مأموران اطلاعات فرانسه می‌خواند که رئیس‌شان گفته بود مجاهدین قصد انجام سوءقصدهایی را در اروپا داشتند.

-پاریزین می‌نویسد: شادی عظیم برای آزادی مریم رجوی. در اور همه آرزو می‌کنند امروز او را ببینند... فریاد، اشک و صحنه‌های شادی به‌دنبال اعلام آزادی مریم رجوی. مخالفان ایرانی پرچمهای ایران و تصاویر ”پاسیونارای“ خود را بیرون آوردند. برای بازپرسان و پلیس این در حکم یک تو دهنی بود. باد ادعاها علیه این جنبش به‌سرعت خالی می‌شود.

تحقیق‌گران هیچ سلاحی پیدا نمی‌کنند. هیچ مواد منفجره‌یی به دست نمی‌آید که بتواند اجازه دهد. اعمال خشونت آمیزی آماده‌سازی شود.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

لطفا به اشتراک بگذارید: