رویترز ـ برگزاری سه روز اجلاس جهانی ایران آزاد

خبرگزاری رویترز تصاویر و گزارشهای متعددی از برگزاری سه روز اجلاس جهانی ایران آزاد مخابره کرد و از جمله نوشت: یک اجلاس ۳ روزه با گردهم آوردن سخنرانان برجسته جهان به موضوعات کلیدی در مورد تهدیدات ناشی از رژیم موجود، جایگزین مناسب و ضرورت اتخاذ سیاست درست برای آینده ایران و حمایت از برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی پرداخت.

سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد در پاریس با عنوان «ایران: جنایت علیه بشریت و محاکمه آمران و عاملان» با حضور خانم مریم رجوی و شخصیتهای سیاسی و حقوقی، قانونگذاران، وکلا،قضات و کارشناسان ویژه ملل متحد از کشورهای مختلف جهان برگزار شد. سخنرانان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آخوندی علیه بشریت و نسل‌کشی آن، خواستار محاکمه و حسابرسی از سران رژیم شدند.

در این اجلاس دهها تن از این شخصیتها از جمله سفیر یوآخیم روکر - رئیس شورای حقوق‌بشر ملل متحد (۲۰۱۵)، سفیر آلمان در این شورا (۲۰۱۶)، مارک الیس - مدیر اجرایی کانون وکلای بین‌المللی، زوریکا ماریچ - معاون پیشین وزیر خارجه مونته‌نگرو- سفیر مونته‌نگرو در شورای حقوق‌بشر (۲۰۱۵)، سناتور مایکل مک‌دونالد - رئیس کمیسیون گزینش سنای کانادا، ماریت نیباک - نایب‌رئیس اول پارلمان نروژ (۲۰۱۷)، آلن ویوین- وزیر پیشین در دولت فرانسه، دکتر وولف شومبورگ - قاضی سازمان‌ملل در پرونده‌های یوگسلاوی سابق و رواندا و سفیر کیث هارپر - سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ سخنرانی کردند.

لارش ریسه – رئیس کمیتهٴ دوستان ایران آزاد در نروژ در اجلاس ایران آزاد گفت:مجاهدین با کانون‌های شورشی که ۲۰هزار پراتیک آنها را دیدیم تلاشهای رژیم علیه مقاومت را به شکست کشانده‌اند. این کانونها مخالفتها علیه سرکوب را بسیج می‌کنند. رژیم به قدرت سازماندهی این کانونها و تأثیر آنها بر روی قیام اذعان می‌کند. باید مبارزه کانون‌های شورشی برای مقابله با رژیم به‌رسمیت شناخته بشود. برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی به جنگ‌افروزی رژیم پاسخ می‌دهد.

در سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد مارک الیس مدیر اجرایی کانون وکلای بین‌المللی گفت: خانم رئیس‌جمهور افتخار بزرگی است که اینجا حضور دارم. سران رژیم ایران حقوق بین‌الملل را نقض می‌کنند. استفاده از شکنجه و کشتار نقض فاحش حقوق بین‌الملل است. اینها نشانه‌های یک نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت هستند. این آن چیزی است که در ایران اتفاق می‌افتد. این سرکوب سیستماتیک است علیه شهروندان و به‌طور مشخص زنان. گزارشگر ویژه امور ایران یک موضوع مهم را اشاره کرد که قتل‌عام 67 یک جنایت علیه بشریت و یک نسل‌کشی بود. این گزارش این امکان را ایجاد می‌کند که تحت قانون جهان‌شمول می‌شود عاملان این قتل‌عام را تحت تعقیب قرار داد.

امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه زندانیان سیاسی در زندانهای اوین (بندزنان، بند ۸، بند ۶ و بند ۴)، قزلحصار (واحد۳ و واحد ۴)، مرکزی کرج، خرم‌آباد، خوی، نقده، سقز و مشهد با پیوستن شماری از زندانیان سیاسی زندان تبریز (بند زنان) بیست‌وسومین هفته اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

این هفته «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در حالی برگزار می‌شود که تحریم گسترده و قاطع نمایش انتخابات حکومتی توسط مردم ایران، میخ دیگری بر تابوت استبداد حاکم کوبید.

روز دوشنبه ۱۱ تیر چهار زندانی در بند ۳ زندان شیبان اهواز به دلایل نامشخص فوت کردند. علاوه بر این، ۱۵ زندانی دیگر به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده‌اند، هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی آنها در دسترس نیست .خبرها حاکی است که به این زندانیانداروهای روانگردان تاریخ گذشته داده شده که موجب مسمومیت آنها شده است. برخی اخبار نیز حاکی از دادن قرصهای روانگران با دْز بالا به زندانیان است که باعث مرگ ۴ زندانی و مسمومیت دست‌کم ۱۵ زندانی دیگر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس یک مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در مرز جکیگور هنگام کنترل نوار مرزی به هلاکت رسید.

اولین مناظره دور دوم شعبده انتخابات نظام خامنه‌ای، صحنه جنگ گرگها و همراه با دهان‌به‌دهان شدنهای مبتذل بود.

پزشکیان خطاب به جلیلی گفت: آقای جلیلی شفاف بگویید نه برجام را می‌پذیرید نه اف.ای.تی.اف را. اگر آن‌قدر نفت می‌فروشید، پس چرا آن‌قدر مردم بدبخت شده‌اند. مشکل فقرا ما هستیم نه آمریکا.چرا هر مذاکره‌یی که رفتید، پشت بندش علیه نظام قطعنامه صادر شد.

جلیلی گفت: در دل تهدیدها فرصت است، این را مسخره نکنیم.

پزشکیان به جلیلی گفت: برنامه‌ات برای برجام چیست؟

جلیلی در پاسخ گفت: برنامه من مشخص است، از جمله در کشاورزی.

در جریان جنگ گرگها کلیپی از پزشکیان و در کانالهای سپاه پاسداران منتشر شد که نشان می‌دهد چگونه در سرکوب زنان و دانشجویان از ابتدای حکومت آخوندی دست داشته است.

دیوان عالی آمریکا با تأیید و تأکید بر مصونیت رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تصمیمهای رسمی که گرفته است، پرونده ۶ژانویهٔ ترامپ، را به دادگاه بدوی در واشنگتن بازگرداند. به‌این ترتیب شرکت ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری تضمین می‌شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: