جاست د نیوزـ ژنرال جمز جونز ـ طرح ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی ، بسیار دموکراتیک است

ژنرال جمز جونز که در اجلاس جهانی ایران آزاد شرکت کرده بود در مصاحبه  با جاست د نیوز گفت:‌ طرح ۱۰ ماده‌یی که خانم رجوی از آن حمایت می کند بسیار دموکراتیک است. موضع دولت آمریکا در مورد ایران و سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت برای مدت طولانی نادرست بوده است. سیاست مماشات در مورد ایران به طرز مرگباری نقص دارد. به عنوان مثال، کلینتون، تحت نظارت او بود که سازمان مجاهدین خلق در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفت. و چرا این‌طور بود؟ خب، احتمالاً به این دلیل بود که سیاست مماشات شروع شده بود.

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا در حساب  ایکس خود نوشت: همراه با بسیاری از دوستان در اجلاس جهانی ایران آزاد در پاریس شرکت کردیم تا از مریم رجوی و طرح او برای ایران آزاد حمایت کنیم. مرگ بر آخوندها، زنده باد وطن پرستان ایرانی.

دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد در پاریس، با حضور  هیأتهایی از کشورهای  آلمان، انگلستان، رومانی، ایسلند، اکوادور، ایرلند،  لیتوانی، استونی، کاستاریکا، آرژانتین ، فنلاند، لهستان، مالت، مولداوی ، لوکزامبورگ، اردن و یمن برگزار شد.  دهها تن از شخصیتها  از جمله دکتر روزالیا آرتئاگا سرانو - معاون و رئیس‌جمهور اکوادور (۱۹۹۷)،  خورخه فرناندو کیروگا رامیرز - رئیس‌جمهور بولیوی (۲۰۰۲)، آنا النا چاکن اچوریا - معاون رئیس‌جمهور کاستاریکا ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، ماتئو رنتسی- نخست وزیر سابق ایتالیا، پتره رومان نخست وزیر پیشین رومانی، گیر هیلمار هارده - نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹)، جائومه بارتومئو - نخست‌وزیر آندورا ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، آلکساندر آکاستا - وزیر کار آمریکا ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، ریکاردو سرائو سانتوس - وزیر امور دریایی ‌پرتغال و شمار  دیگری از  شخصیت‌های سیاسی و حقوق بشری سخنرانی کردند.

سخنرانان از برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای ایران آزاد، از  مجاهدان اشرف ۳ و از کانونهای شورشی  پشتیبانی کردند.

در دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد خانم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت گفت:در دومین روز اجلاس جهانی ایران ماتئو رنزی - نخست‌وزیر ایتالیا ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ خطاب به خانم مریم رجوی  گفت: برای من مایه افتخار است که امروز بار دیگر اینجا هستم. دلیل حضور من اینجا فقط یک دلیل است.  این که همراه شما تکرار کنم که همه می توانند برای آزادی مبارزه کنند. رهایی که در برنامه ۱۰ماده یی شما اعلام شده است. ایران آزاد یک وظیفه اخلاقی برای خاورمیانه است. دیکتاتوری ارزشهای بزرگ ما را تهدید می کند و آینده ما را . برای ما ضروری است به ریشه فرهنگها برگردیم. این ارزشها در برنامه ۱۰ماده یی مریم رجوی اعلام شده است.

پتره رومن – نخست وزیر پیشین رومانی گفت: رزمندگان ازادی در ایران شما ایران را می سازید من از صمیم قلب به شما درود می فرستم. آنچه در انتخابات نمایشی در ایران رخ داد بیهوده است. رژیم ایران هیچ مشروعیتی ندارد. دستگاه تبلیغاتی رژیم نمی تواند فقدان مشروعیت را پاک کند.

وی خطاب به خانم رجوی گفت:  ایران از طریق شما می تواند  مشروعیت را کسب کند. با این اراده فوق العاده خانم رئیس جمهور، شما به پیروزی خواهید رسید.

گیر هیلمار هارده - نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹) تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده که جهان آزاد مقاومت ایران و حق مبارزه برای رزمندگان آزادی ایران را به رسمیت بشناسد سیاست مماشات هیچ‌گاه جواب نداشته و جواب نخواهد داشت. از همین روست که پارلمان کشور من از خانم مریم رجوی و برنامة ۱۰ماده‌یی ایشان حمایت کرده است.

دکتر روزالیا آرتئاگا سرانو - معاون و رئیس‌جمهور اکوادور(۱۹۹۷) در اجلاس جهانی ایران آزاد گفت:

در ایران زنان از اولیه‌ترین حقوق خود حتی حق حیات محروم‌اند و من اینجا هستم که حمایت خود را از زنان ایران اعلام کنم . خانم رجوی با شجاعتی بی‌نظیر مبارزة خود را پیش می‌برد.

می خواهم به زنان ایران این پیام را از صمیم قلبم بدهم که آرزو دارم که زنان ایران به پیروزی و حقوق خود دست یابند و این نزدیک است 

خورخه فرناندو کیروگا رامیرز - رئیس‌جمهور بولیوی(۲۰۰۲) گفت:

خانم رجوی  ما می خواهیم از کسانی که به ازادی متعهد هستند حمایت کنیم که شما آنها را  جمع کردید.

اخیرا یک نمایش  و یک سیرک مضحک انتخابات در ایران اتفاق افتاده است. انتخابات و دیکتاتوری دو موضوع متضاد هستند. وقتی کمتر از ۱۰درصد مردم در یک انتخابات شرکت می کنند این انتخابات نیست. این دیکتاتوری است.  در ایران یک اپوزیسیون قدرتمند داریم. شما یک طرح ۱۰ماده یی دارید.

در دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد : جائومه بارتومئو  نخست‌وزیر آندورا ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ گفت:

ایران تحت یک حکومت دیکتاتوری است که از مذهب برای سرکوب مردم استفاده می کند. اما شاهد هستیم که این امر دامن خودش را گرفته است. در ایران مقاومت توسط یک زن خانم مریم رجوی هدایت می‌شود که خواسته‌اش جدایی دین از دولت است.

رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی  همچنان گزارشهایی از برگزاری تظاهرات برلین و اجلاس جهانی ایران ازاد همچنان منتشر می کنند:

واشینگتن تایمز در گزارشی نوشت:‌ ایرانیان در راهپیمایی بزرگ در برلین، به حضور کم مشارکت در انتخابات به عنوان دلیلی بر نارضایتی عمیق ایرانیان اشاره کردند. مریم رجوی،  پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران،‌ بزرگترین جنبش مخالف ایرانی تبعیدی جهان، گفت: خامنه ای در این تلاش شکست خورد و رژیم را یک گام مهم به سقوطش نزدیک کرد. مجاهدین خلق راهپیمایی بزرگ روز شنبه را در برلین سازماندهی کردند.

ام اس ان نیوز گزارش داد: هنگامی که اولین دور اول انتخابات در ایران در روز جمعه برگزار شد، شورای ملی مقاومت ایران، جنبش اپوزیسیون ایران خواستار تظاهرات اعتراضی علیه حکومت مذهبی شد و روز شنبه ایرانیان در مرکز برلین به تظاهرات علیه مقامات ایرانی پیوستند.

اینفو۳ لندن نوشت: ایرانی‌ها و حامیان آنها روز شنبه در برلین تظاهرات کردند تا مقامات رژیم ایران وانتخابات ریاست جمهوری که آن را "ساختگی" توصیف کردند، محکوم کنند. مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران که از فرانسه صحبت می‌کرد، تأکید کرد که ”تحریم“ انتخابات، ”ضربه مهلکی“ به رژیم حاکم بر ایران است. 

تلویزیون جمهوریه در یمن گفت:

دهها هزار ایرانی در برلین برای حمایت از رسیدن به آزادی در ایران تجمع و تظاهرات کردند.  این تظاهرات همزمان با یک کنفرانس در پاریس برگزار شد. در پاریس تعداد زیادی از بلندپایه‌ترین سیاستمداران دنیا به خانم مریم رجوی پیوستند.   خانم رجوی به تظاهر کنندگان گفت : تجمع برلین استمرار پیروزی ایرانیان در تحریم انتخابات خامنه ای میباشد  این انتخابات نمایشی، حاصل شکست های بزرگ این نظام بود. رجوی افزود: رای ما سرنگونی نظام است و اکنون وقت انقلاب است.

لطفا به اشتراک بگذارید: