مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱-تبریک خانم مریم رجوی به عزم و ارادهٴ مردم ایران

”پتک کوبندهٴ تحریم“ بر بساط شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای فرود آمد

نه قاطع به تمامیت استبداد دینی، پیام پیروزی ایران آزاد با جمهوری دموکراتیک

«نـه» بزرگ به دیکتاتوری، رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی

همزمان با پراتیکهای انقلابی و سلسله عملیات کانونهای شورشی در سراسر میهن اشغال‌شده علیه سرقت و غصب حق حاکمیت مردم، نشانه‌های بیرون زدن آثار زهر هلاکت رئیسی در ولایت بحران‌زده خامنه‌ای و اثبات فضیحت صحنه سازیها برای مشارکت بالا.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

اطلاعیه های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

نمایش انتخابات ارتجاع – شماره۱

کسادی بازار انتخابات خامنه‌ای بر اساس گزارشهای رسیده از ۱۷۳شهر در ۳۱استان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رژیم: در دو ساعت ونیم اول تنها یک میلیون نفر (۱.۶درصد) شرکت کردند

خامنه‌ای: کثرت رأی دهندگان نیاز قطعی رژیم و لازمه دوام رژیم و آبروی آن در دنیاست. رأی دادن کار آسانی است چرا برای کاری که خرج نداره باید تردید کرد؟؟

در تهران عمده حوزه‌ها خلوت است. تا ساعت‌۱۰۳۰ در شعبه مسجد حضرت زینب تهران کسی برای رأی دادن نیامده است. در شعبه دبستان دخترانه امام حسن فقط ۲نفر، شعبه دبستان هاشمی‌نژاد ۳نفر، شعبه هنرستان مدرس ۴نفر برای رأی دادن مراجعه کردند. در شعبه دبستان سرگرد حسین نارمک هیچ‌کس برای رأی دادن نیامده است. در شعبه خیابان ولیعصر تا ساعت‌۱۲۳۰ رأی دهند‌ه‌ای حضور نداشت. در مناطق فرمانیه و قیطریه و خیابان شریعتی، شعب سیار در خیابان‌ها می‌گردند ولی کسی برای رأی دادن مراجعه نمی‌کند. رژیم برای برخی حوزه‌هایی که خبرنگار خارجی می‌برد مزدوران بسیجی و لباس‌شخصی را وارد صحنه می‌کند. از صبح امروز نیروهای سرکوبگر در اکثر نقاط تهران مستقر شده و گشتهای موتوری فعال هستند. در خیابان آزادی، اطراف ایستگاه توحید ۹خودروی ارگانهای سرکوبگر رژیم مستقر شده‌اند که همه به کلاش، کلت، باتون و اسپری مسلح هستند.

در اصفهان شعبه مسجد سپاهانشهر فقط مأموران سپاه و بسیج حضور دارند. حوزه مسجد محمودیه اصفهان نیز خالی است. در اصفهان خانواده‌های بسیجیان و پاسداران را با ماشینهای شخصی به حوزه‌های مختلف می‌برند تا رأی بدهند.

در کرمان شعبه‌ها اکثراً خالی بود و تا ساعت ۱۰صبح فقط چند نفر بسیجی در مقابل هر حوزه حضور داشتند.

در شهرکرد از شب قبل خودروهای سیار تلویزیون رژیم در امامزاده معصوم مستقر شدند تا مردمی را که روز جمعه برای زیارت می‌آیند به‌عنوان صف رأی نشان بدهند.

در زندان اوین به زندانیان با اتهامات مالی گفته شده اگر رأی ندهند از مرخصی و مزایای دیگر محروم خواهند شد. در زندان قزلحصار به همه واحدهای زندان صندوق رأی برده و زندانیان را تهدید کرده‌اند که اگر رأی ندهند آنان را به سالنهای شلوغ با بهداشت پایین‌تر و غذای ناکافی خواهند فرستاد که کف خواب شوند. باین‌حال درصد بسیار کمی از زندانیان رأی داده‌اند.

نمایش انتخابات ارتجاع – شماره ۲

کسادی بازار انتخابات خامنه‌ای بر اساس گزارشهای رسیده از ۲۱۹شهر در ۳۱استان

تا ساعت‌۱۶به وقت ایران با وجود گذشت ۸ساعت از شروع رأی‌گیری، حوزه‌ها هم‌چنان خلوت است و در بسیاری از حوزه‌ها تعداد رأی دهندگان انگشت‌شمار بوده و یا مراجعه کننده‌ای وجود نداشته است.

در تهران در شعبه‌های یافت آباد، شهرک آزادی، ۱۳آبان، دبیرستان دخترانه حدیث، خیابان عراقی نازی‌آباد، مسجد امام حسن و مدرسه حاج حسین مکتبی، شمار شرکت‌کنندگان انگشت‌شمار بود و در ساعتهای بعد از نماز جمعه هم که کارگزاران رژیم انتظار مراجعه بیشتری داشتند خبری نبود.

پایگاه بسیج زنان در شهریار تهران موسوم به ریحانه النبی یک اتوبوس از زنان بسیجی را برای رأی دادن به یکی از شعبه‌های رأی‌گیری آوردند و سپس آنان را به حوزه‌های دیگر برای رأی دادن مجدد بردند.

خبرگزاری رویترز در ۳ گزارش تصویری از حوزه‌هایی در نارمک، ایلام و اصفهان از عدم حضور رأی دهندگان خبر داد.

حوزه رأی‌گیری در قم به‌نحو بی‌سابقه‌یی کساد بود. در ۶ساعت مشاهدات در ۸۴‌شعبه رأی‌گیری نشان می‌دهد که در ۳۴‌شعبه هیچ رأی دهنده‌ای وجود نداشته، در ۴‌شعبه فقط یک رای دهنده، در ۳شعبه دو نفر، در ۸‌حوزه سه نفر، در ۱۳حوزه پنج نفر، در ۹حوزه شش نفر، در ۵‌حوزه هفت نفر، در ۲شعبه هشت نفر، در ۴شعبه نه نفر و در ۱حوزه ده‌نفر برای رأی دادن آمده بودند.

در زندان زاهدان در بند زندانیان جرایم عادی، همه برگه‌ها از قبل نوشته شده و زندانیان را برای انگشت زدن می‌برند. در زندان دستگرد اصفهان زندانیان را مجبور به رأی دادن می‌کنند.

نیروهای سرکوبگر به‌صورت گسترده در خیابان‌ها حضور دارند. در متروی منیریه تهران، تیم ضربت انتظامی با ۱۰موتور و یک خودرو مستقر شده و کسانی را که دوربین در دست داشته باشند متوقف کرده و مانع فیلمبرداری آنها می‌شوند.

آخوند جنایتکار حاجی صادقی نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفت: «برای ریاست‌جمهوری باید کسی انتخاب شود که جبهه مقاومت را باور داشته باشد... نمی‌توانیم نسبت به غزه و لبنان بی‌توجه باشیم و نمی‌توانیم با اسراییل و آمریکا دشمنی نکنیم».

التماسهای رسوای خلیفه درمانده ارتجاع برای مشارکت در هراس از پتک کوبنده تحریم نمایش انتخابات

خامنه‌ای ۸تیر ۱۴۰۳

سؤال: آخرین توصیه حضرت عالی برای کسانی که هنوز برای حضور در انتخابات مردد هستند و یا تصمیم قطعی نگرفتند چیست؟

خامنه‌ای: روز انتخابات برای ما ایرانیها روز نشاط و شادیست. به‌خصوص اون وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس‌جمهوره. که چند سال آینده کشور با این انتخاب مردم تعیین میشه. لاکن یک موضوع مهمی به نظر من در کنار این هست و اون حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی دهندگانه. این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است. …دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردمه. برای همین است که ما توصیه می‌کنیم مردم عزیزمون مسأله رأی دادن را حضور در این آزمون مهم سیاسی رو جدی بگیرند و شرکت کنند و اینی که شما می‌گید بعضی‌ها مرددند، من وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم. یک کار آسانی است که نتایج مهمی داره، چرا انسان برای انجام یک کاری که خرجی نداره، زحمتی نداره، مایه‌ای نداره، وقت‌گیری نداره، فشاری نداره، ولی فواید زیادی داره انسان چرا باید تردید داشته باشه، تردید نکنند. به‌خصوص با همین نکته‌یی که من اشاره کردم و اون این‌که جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردمه و برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم یک مردم لازم و واجبی است. ….

سردژخیم اژه‌ای رئیس قضاییه جلادان – ۸تیر۱۴۰۳

بعضی از امور هستش که ممکنه ما فرض کنید که ما امروز انجام ندیم خب فردا انجام بدیم، این یک وظیفه‌ای است که از دست میره. توصیه‌ام به همه هموطنان عزیز هستش. هر کسی ایران رو دوست داره، هر کسی نظام را دوست داره، هر کی آینده بهتری رو می‌خواد هر کی می‌خواهد فردا اگر احیاناً کسی رو انتخاب کرد بتونه از او مطالبه‌گری بکنه، میگه شما این وعده‌ها را دادی حالا هم باید انجام بدی، امروز هر چه زودتر پای صندوق رأی حضور پیدا کنه و فرد مورد نظر خودش را انتخاب کنه.

اطلاعیه ستاد اجتماعی داخل کشور: وضعیت نیرویی و آرایش قوای دشمن برای هوشیاری و آمادگی شورشگران در سراسر میهن

۱-از روز چهارشنبه‌۷تیر برای کنترل و سرکوب در تهران ۲۳هزار نیرو از سپاه و بسیج و ۲۰هزار نفر از نیروی انتظامی خامنه‌ای یعنی در مجموع ۴۳هزار نفر به‌کار گرفته شده‌اند.

۲- فراجا (فرماندهی انتظامی رژیم) در آماده‌باش صد در صد است و سخنگوی پلیس آن اعلام کرده است که بیش از ۲۲۰هزار نیرو، تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارند. چهار تیپ نیروهای یکان ویژه در تهران و نیروهای ویژه در کلیه استانها در مأموریت و آماده‌باش صد در صد هستند.

۳-مأموریت یکانهای ویژه در تهران به‌صورت نیمی «دپو» و نیمی مستقر در مواضع حساس است. نیروهای یکان ویژه «به‌منظور نمایش اقتدار» در میادین، گلوگاهها و نقاط مهم و حساس مستقر می‌شوند به آنها ابلاغ شده که در صورت اعلام وضعیت اضطراری، بایستی حداکثر ظرف ۱۵دقیقه خود را به محل برسانند.

۴-نیروهای ستادی و تخصصی از صبح ۷تیر در تهران در اختیار سرکلانتریهای یازده‌گانه تهران قرار گرفته‌اند تا عنداللزوم به آنها مأموریت بدهند. در شهرستانهای مهم و دارای سابقه قیام نیز وضعیت به همین ترتیب است.

۵-مأموریت نیروهای سازمان اطلاعات فراجا به‌صورت گشت مخفی است و در روز انتخابات در ارتباط با کلانتریها خواهند بود. این گشتهای اطلاعاتی از ساعت ۴صبح جمعه ۸تیر مأموریت خود را شروع می‌کنند.

۶-کلیه قرارگاههای امنیتی سپاه پاسداران در تهران و شهرستانها در آماده‌باش صد در صد قرار می‌گیرند. شامل قرارگاه امنیتی ضدثارالله، لشکر ۲۷ ضد محمد، تیپ‌های امنیتی ضد زهرا و ضد آل محمد، گردانها و یکانهای امنیتی ضدامام علی در تهران و شهرستانها.

۷-ناحیه‌های ۲۲ گانه تحت‌امر سپاه ضد محمد رسول‌الله در تهران در آماده‌باش صد در صد هستند.

۸- نیروهای بسیج گشتهای علنی در محلات و مناطق را از روز ۷تیر شروع کرده‌اند. گشتهای اطلاعاتی و امنیتی حوزه‌های بسیج تا پایان انتخابات در آماده‌باش خواهند بود.

۹-از رده لشگر تا حوزه‌های بسیج مأموریت دارند که شب قبل از انتخابات پست‌های ایست و بازرسی در مناطق مأموریت خود دایر کنند.

۱۰-نیروهای سازمان اطلاعات سپاه با لباس‌شخصی و خودروهای شخصی در معابر، خیابان‌ها و نقاط حساس حضور دارند.

هدف بیت‌العنکبوت خامنه‌ای و مزدورانش، ارعاب و ترساندن مردم به‌ویژه جوانان و پاسخ آن پتک کوبندهٔ تحریم سراسری است.

ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور۷تیر۱۴۰۳

۲- چهل و هشت عملیات انتخابات

-مشهد-بزرگراه میثاق -۷ تیر ۱۴۰۳:

- رشت-خیابان وحدت -۷ تیر ۱۴۰۳:

-بندرعباس –بلوار علی ابن ابیطالب -۷ تیر ۱۴۰۳:

-زاهدان-انفجار در کمیته امداد خمینی ملعون

- طبس- ۷تیر۱۴۰۳

-تهران- ۷تیر۱۴۰۳

-کرج- ۷تیر۱۴۰۳

- مشهد- ۷تیر۱۴۰۳

- تربت جام- ۷تیر۱۴۰۳

- بجنورد- ۷تیر۱۴۰۳

- اصفهان- ۷تیر۱۴۰۳

- شیراز- ۷تیر۱۴۰۳

- تبریز- ۷تیر۱۴۰۳

-اهواز –۷تیر۱۴۰۳

- سنندج- ۷تیر۱۴۰۳

-اردکان- ۷تیر۱۴۰۳

چند پوستر را آتش می‌زند و می‌گوید در این رژیم جایی برای انتخاب نیست زمان انقلاب است

برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

۳- پراتیک زاهدان انتخابات -۸تیر

شعارهای روی پلاکارد:

از زاهدان تا تهران رأی ما سرنگونی

با رأی آتشین انتخابات را بر سر خامنه‌ای خراب کنیم.

عدالت و برابری با مریم رجوی

زمان انتخاب نیست زمان دادخواهی آتشین است

می‌توان و باید ایران را آزاد کرد

دوران نمایش تمام شده زمان انقلاب است

از۳۰خرداد ۶۰ رأی ما آتش و سرنگونی است.

با رأی آتشین شورشگران قیام خلق شتاب می‌گیرد

مولانا نقشبندی انگشتتان را در خون شهیدان وطن نزنید.

در این رژیم جایی برای انتخاب نیست زمان انقلاب است....

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

۴-بیانیهٔ اکثریت پارلمان اسلوونی:حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی

اکثریت نمایندگان پارلمان اسلوونی (۴۸ نماینده از ۹۰ نماینده) به کارزار جهانی در حمایت از برنامهٔ ده ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومتو فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و به‌رسمیت‌شناختن مبارزه کانون‌های‌شورشی با پاسداران پیوستند.

امضاکنندگان بیانیهٔ اکثریت پارلمان اسلوونی شامل ۳وزیر پیشین، ۳تن از معاونان پارلمان، ۱۰عضو کمیسیون خارجی و ۲ عضو کمیسیون قضایی هستند.

اکثریت نمایندگان پارلمان اسلوونی، اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی به‌ویژه در اشرف۳ در آلبانی را قویاً محکوم کردند و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید کردند....

 ۴-نامهٔ مشترک ۷۹تن از برندگان جایزه نوبل به رهبران جهان در حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی، به‌رسمیت شناختن حق مقاومت مشروع مردم ایران و فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران خامنه‌ای

۷۹تن از برندگان نوبل در نامهٔ مشترک به رئیس‌جمهور آمریکا، دبیرکل ملل‌متحد، رئیس شورای اروپا و سران ۲۷کشور عضو و نخست‌وزیران انگلستان و کانادا اعلام کردند: ما قویاً اعتقاد داریم که مردم ایران به‌ویژه جوانان دارای حق بنیادین مبارزه با رژیم حاکم برای برقراری اصول دموکراسی و آزادی هستند. بدون شک این حق بنیادین شایسته به‌رسمیت شناختن است.

ما قویاً سرکوب بی‌رحمانه و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران علیه مردم، نقش مخربش در خاورمیانه و سیاستهای جنگ‌طلبانه آن‌را محکوم می‌کنیم. ما نگرانی عمیق خود را از وضعیت وحشتناک و رو به‌وخامت حقوق‌بشر در ایران اعلام می‌کنیم. در جریان قیام ۱۴۰۱ مردم ایران هر گونه دیکاتوری چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک شدند.

رژیم ایران نیروی محرک جنگ در خاورمیانه است و با بی‌ثبات‌کردن منطقه و صدور تروریسم از طریق نیابتی‌هایش صلح جهانی را تهدید می‌کند. ما به حمایت بین‌المللی از مطالبات دموکراتیک مردم ایران می‌پیوندیم. از جمله به بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر از ۴۱کشور در سراسر جهان و ۱۲۵ رهبر پیشین جهان در سال۲۰۲۳ که حمایت خود را از برنامهٔ ‍۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران اعلام کرده‌اند.

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

۵-تظاهرات یاران اشرف نشان در برلین مقابل سفارت رژیم آخوندی

برلین –مقابل سفارت رژیم آخوندی – ۸ تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

 ۶- آکسیون بروکسل – ۷ تیر ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

۷- سی‌خرداد یکپایه شدن حاکمیت ارتجاعی و بستن شکاف توسط خمینی، عزل بنی‌صدر اولین رئیس‌جمهور رژیم، نخستین جراحی و شقة بزرگ در نظام ولایت

قسمت نهم

پخش در پایان اخبار

۸-کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

میزگرد با شرکت شخصیت‌های سیاسی درباره رویارویی مقاومت مردم ایران با دیکتاتوری آخوندی و شعبده انتخاباتی در رژیم

در آستانه کهکشان ایران آزاد و کهکشان مقاومت ایران -۱۴۰۳، سه میزگرد سیاسی در روز جمعه ۲۸ژوئن۲۰۲۴ -۸تیر۱۴۰۳)، همزمان با برگزاری نمایش انتخابات رژیم با شرکت شخصیتهای سیاسی، تحلیلگران و متخصصان از آمریکا و کانادا و اروپا برگزار شد.

در این کنفرانسها، پیرامون مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران، موقعیت مقاومت مردم ایران در برابر دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم، پیامدهای نمایش انتخابات رژیم و سیاستهای جنگ‌افروزانه حکومت آخوندی در منطقه بحث و گفتگو به‌عمل آمد. این میزگردها عبارت بودند از:

- بسیج رژیم آخوندی برای شیطان‌سازی و اطلاعات گمراه‌کننده و بکارگیری آلترناتیوها پوشالی

- سیاست آمریکا در قبال رژیم و مقاومت ایران

و سیاست کانادا و نقشه‌مسیر اجرایی بعد از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

میزگرد پیامدهای بسیج رژیم آخوندی برای شیطان‌سازی و آلترناتیو تراشی در برابر مقاومت ایران - ۸تیر۱۴۰۳

در این میزگرد که به ریاست پروفسور ایوان ساشا شیهان استاد دانشگاه بالتیمور آمریکا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی تاثیرات و پیامدهای بسیج رژیم آخوندی برای شیطان‌سازی و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده درباره مقاومت ایران و آلترناتیو سازی در برابر شورای ملی مقاومت به‌عنوان تنها جایگزین دموکراتیک رژیم پرداختند و بر ضرورت حمایت از مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک تأکید کردند

شرکت‌کنندگان در این میزگرد عبارت بودند از:

سفیر رابرت جوزف -معاون پیشین وزیر امور خارجهٔ آمریکا

سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا

مارک شورت – رئیس دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا و مدیر قانونگذاری کاخ‌سفیلد۲۰۱۸

برای دیدن ویدئو و متن این میزگرد، اینجا کلیک کنید

۹- گزارشهای رسانه های بین‌المللی از کسادی شعبده انتخاباتی خامنه‌ای

واشینگتن پست ۸تیرطی گزارشی از تهران نوشت: انتخابات روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که مردم ایران بیشتر سرخورده شده‌اند. حاکمان با بحرانهای متعدد از جمله اقتصاد بیمار دست و پنجه نرم می کنند. رئیسی، از مریدان خامنه‌ای، مرده است...
برای آخوندهای حاکم بر ایران، یک انتخابات روان و قابل پیش بینی با مشارکت بالای رای دهندگان هم برای ثبات و هم برای مشروعیت رژیم مهم است...
در داخل کشور، سه موج اعتراضات گسترده - بر سر افزایش قیمتها، اقدامات ریاضتی و قوانین اخلاقی سختگیرانه - با سرکوب مرگبار نیروهای امنیتی مواجه شده است... .
واشینگتن پست افزود: یک خانم دارای نانوایی‌۳۸ساله در تهران می‌گوید: «به شما صادقانه بگویم، من به هیچ یک از کاندیداها اعتماد ندارم... . .. من فکر می‌کنم احمقانه است به آنها امیدوار باشیم».
دیگر ایرانیان نیز نظر مشابهی داشتند، از جمله آرش، کارگر ساختمانی در تهران گفت که از واکنش دولت به اعتراضات اخیر در سال۲۰۲۲، سرخورده شده است. او گفت به‌دلیل شرکت در تظاهرات دستگیر شده است. و حال و هوای دوستانش در این هفته حالتی از خشم شدید بوده است.

رویترز در گزارشات مختلف از حوزه های رای گیری کسادی نمایش انتخابات رژیم را منعکس کرد

رویترز ساعت‌۹.۳۰ صبح گزارش داد -یکی از اهالی بندر انزلی با مشاهده کمبود رای دهنده در کانکس های انتخاباتی حضور در انتخابات را کم رنگ دانست.رویترز هم‌چنین گزارش داد: اهالی اصفهان از یکی از شعب اخذ رای شهر که غیبت رای دهندگان را تجربه کرده است فیلمبرداری کردند. رویترز افزود: حوزه رای گیری نارمک در تهران بدون رای دهنده. گزارشها حاکی از عدم حضور رای دهندگان در حوزه رای گیری نارمک در تهران است.

هفته‌نامه اسپکتیتر چاپ لندن

اولا برنده این انتخابات یک مرد خواهد بود، زیرا در دیدگاه آخوندهای حاکم بر ایران، زنان اجازه نزدیک شدن به پست ریاست جمهوری را ندارند. ثانیاً- رئیس‌جمهور جدید کسی است که در وفاداری به علی خامنه‌ای سوگند خورده باشد. حال این سؤال مطرح است: چرا این همه زحمت برای برگزاری انتخابات؟! پاسخ این است که انتخابات برای این رژیم تنها پوشش و نمایش است.

روزنامه اکونومیست: چه بیچاره و بدبختند رؤسای جمهور رژیم ایران. برای بیش از سه دهه سرنوشت آنها به حذف، خفت یا مرگ ناگهانی و غیرمترقبه منجر شده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰- تحولات جنگ در منطقه                                              

خبرگزاری فلسطینی وفا روز جمعه نوشت: در اثر گلوله‌باران محل چادرهای آوارگان در منطقه مواسی در غرب رفح توسط تانکها و سربازان ارتش اسرائیل، ۱۱تن کشته و بیش از ۴۰تن مجروح شدند. در همین حال، بمباران مناطق مرکز نوار غزه از جمله اردوگاه نصیرات و شهر دیرالبلح ادامه یافت.

دولت کانادا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دومین دور تحریمها علیه افراطیون شهرک‌نشین را به‌خاطر اعمال خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری اعمال می‌کند. این تحریمها هفت فرد و پنج نهاد اسرائیلی را به‌دلیل نقش آنها در تسهیل، حمایت یا کمک مالی برای اعمال خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی و اموال آنها، در بر می‌گیرد.

تایمز اسراییل نوشت: به‌دنبال حملات اسراییل به جنوب لبنان و کشته شدن ۴تن از فرماندهان حزب‌الله لبنان در روز پنجشنبه، حزب‌الله لبنان منطقه صـَفـَد در شمال اسراییل را با ۴۰‌موشک کاتیوشا مورد حمله قرار داد. پلیس منطقه‌یی گفت این موشکباران موجب آتش سوزی در منطقه و خسارات مالی گردیده است.

برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱ ـ مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن                                

شب گذشته اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ برگزار شد. در این مناظره که ۹۰دقیقه به‌طول انجامید موضوعهای مختلف پیرامون سیاستهای داخلی و خارجی مورد بحث قرار گرفت. این مناظره یک جنجال بزرگ سیاسی در داخل آمریکا برانگیخته است. برخی آنرا یک فاجعه برای بایدن و حزب دموکرات توصیف کردند.

تلویزیون سی.ان.ان که اداره مناظره را برعهده داشت گزارش داد: رأی دهندگان ثبت نام شده مناظره روز پنجشنبه گفتند ۶۷درصد به ۳۳درصد ترامپ عملکرد بهتری داشته است. جان کینگ، رئیس بخش اخبار داخلی سی.ان.ان گفت: در حال حاضر یک نگرانی عمیق، گسترده و تیز در مورد بایدن، میان دموکراتها وجود دارد. آنها با این سؤال مواجهند که چه‌کار باید کرد. برخی می‌گویند شاید بایدن بایستی استعفا بدهد و برخی دیگر معتقدند باید چهره‌های برجسته دموکراتها در صحنه ظاهر شوند.

نیویورک تایمز نوشت: نمایش مقطع بایدن در پنجشنبه‌شب موجب موجی از سراسیمگی در میان دموکراتها و زنده شدن بحثهایی شد که شاید او نباید کاندید حزب باشد. برخی از دموکراتهایی که ماهها از پرزیدنت در مقابل کسانی که به توانایی او شک داشتند دفاع کرده‌اند، در رسانه‌های اجتماعی ابراز شوک کردند یک گروه از دموکرات‌های مجلس گفتند که با هم مناظره را تماشا می‌کردند و یکی از آنها اذعان داشت که این مناظره برای بایدن یک ”فاجعه“ بود. این فرد گفت این گروه سر این‌که کاندید جدیدی باشد، بحث کردند...

اسکای نیوز انگلیسی در گزارشی از مناظره انتخاباتی شب گذشته بایدن و ترامپ، نوشت: به نظر می‌رسید بایدن انرژی و استقامت لازم برای نشان‌دادن توانایی خود را ندارد. وی نتوانست دلیلی برای آمریکاییهای بلاتکلیفی که نمی‌خواهند به ترامپ رأی بدهند، ارائه کند. گزارش اسکای نیوز می‌افزاید: از دست دادن موضوع، ناتوانی در تمام کردن جملات نشان می‌داد. بایدن در بدترین شرایط خودش است. ترامپ هم اگر‌چه چیزهای غیر حقیقی بیان کرد، اما اعتماد به‌نفس داشت». از سوی دیگر برخی دستیاران بایدن گفتند وی در روزهای اخیر سرما خورده بود و بهمین خاطر صدایش زمخت بود...

برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲ ـ بیانیه بلینکن در مورد تحریم رژیم                                      

وزارت‌خارجه آمریکا ۳شرکت و ۱۱کشتی را که در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی یا پتروشیمی رژیم ایران فعالیت می‌کنند، تحریم کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: طی ماه گذشته، رژیم ایران اقداماتی را برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌یی خود به روش‌هایی که هدف صلح‌آمیز معتبری ندارند، اعلام کرده است. در پاسخ به این تشدید مداوم هسته‌ای، آمریکا علیه نهادها و کشتیهای دخیل در تجارت نفت و پتروشیمی رژیم ایران اقدام می‌کند. وزارت‌خارجه سه نهاد مرتبط با حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی رژیم ایران را تحریم کرده و ۱۱کشتی مرتبط با این نهادها را به‌عنوان اموال مسدود شده شناسایی می‌کند. آنتونی بلینکن تأکید کرد ما متعهد هستیم که هرگز به رژیم ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌یی را نخواهیم داد

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

۱۳-اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

نمایش انتخابات ارتجاع – شماره ۳

ادامه کسادی نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ۱۰ساعت پس از شروع رأی‌گیری

مجبورکردن زندانیان به رأی دادن و بردن صندوق به بیمارستانها، امتناع بیماران و پرسنل از رأی دادن

گزارشات دریافتی از ۲۳۷شهر در ۳۱استان تا ساعت‌۱۸۰۰ نشان‌دهنده کسادی نمایش انتخابات در سراسر کشور است. بایکوت سراسری انتخابات به‌نحوی بود که حتی شعبه حسینیه ارشاد تهران که معمولاً برای نشان‌دادن به خبرنگاران خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز خالی از جمعیت بود.

یک اتوبوس شهرداری که ۵زن و ۵مرد بسیجی در آن بودند مقابل بیمارستان پارس تهران پارک کرده و تعدادی از آنها داخل بیمارستان رفته و با تهدید از بیماران و کادر بیمارستان خواستند که رأی بدهند که اکثر قریب به اتفاق آنها حاضر به رأی دادن نشدند.

در تبریز در بیمارستان عالی نسب صندوق رأی را همراه با ۳مأمور به اتاق بیماران می‌بردند و آنها را تهدید می‌کردند که رأی بدهند، اما کسی حاضر به رأی دادن نشد.

در کرج در حوزه مسجد اعظم طی ۸ساعت رأی‌گیری چند نفر بیشتر مراجعه نکردند.

مأموران رژیم در نیکشهر سیستان و بلوچستان، صندوقهای رأی را به مراسم خاکسپاری دو سوخت‌بری بردند که روز گذشته با شلیک گلوله نیروهای سرکوبگر جان‌باخته بودند، مردم خشمگین به سمت مأموران هجوم برده و آنها مجبور به فرار شدند.

در چابهار اکثر شعبه‌های اخذ رأی خالی بود و در شعبه مسجد توحید کنارک سیستان و بلوچستان کسی برای رأی دادن مراجعه نکرد.

مردم روستای دهگلان از ورود صندوق‌های رأی به روستا جلوگیری کرده و با مزدوران درگیر شدند و به خودروهای آنها خسارت وارد کردند.

در تایباد دانش‌آموزانی که جثه بزرگتری دارند را برای رأی دادن آورده بودند. در زندان تایباد برای ۱۳۰زندانی، ۴‌نوع لباس تهیه شده بود و آنها را با لباس‌های مختلف به شعب مختلف بردند و از آنها بدون هیچ نوع مدرک شناسایی برای سعید جلیلی رأی گرفتند. زندانیانی را هم که در مرخصی هستند به‌زور احضار کرده و برای رأی دادن به شعبه مسجد موسی ابن جعفر بردند.

آخوند جنایتکار علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای در خراسان رضوی در نمایش جمعه امروز گفت: «وابستگی به رهبری، ذوب شدن در ولایت و کارآمدی، سه شاخصه‌ای است که امین ملت در مقام ریاست‌جمهوری باید داشته باشد».

صحنه رأی دادن الهه هیکس به نظام

سخنگوی دیدبان استعماری حقوق بشر علیه مجاهدین در سال۱۳۷۳ برای آرایش و عرضه کردن رفسنجانی به عنوان میانه‌رو - بروکسل۸تیر۱۴۰۳

یک سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین گفت‌: متأسفانه در آن زمان «کودک سربازان» نظام، قابل مصرف نبودند! بنابراین خانم هیکس از امتیاز ویژه کودک سربازان ساندیس‌خوار که مورد مصرف همتایانش سارا معین و  غزل گلشیری قرار گرفت، برخوردار نبود و به همین خاطر سراغ افراد موهومی را میگرفت که مجاهدین ” تروریست“ از داخل ایران ربوده و به قرارگاههای ارتش آزادیبخش در مناطق مرزی در خاک عراق آورده اند!

سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین افزود: بالاخره ما نفهمیدیم که این خانم مانند همتایانش، ایرانی است یا آمریکایی و اروپایی؟ و یا طبق مد روز، در هر سه جا رأی میدهند!   

 برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

۱۴- مشروح قسمت سوم مصاحبه رهبر مقاومت با نشریه ایرانشهر در مورد ۳۰خرداد

 سی‌خرداد یکپایه شدن حاکمیت ارتجاعی و بستن شکاف توسط خمینی

عزل بنی‌صدر اولین رئیس‌جمهور رژیم نخستین جراحی و شقة بزرگ در نظام ولایت

۳۱‌خرداد‌۱۳۶۰: رأی مجلس ارتجاع به عدم کفایت بنی‌صدر و برکناری نخستین رئیس‌جمهور رژیم. هجوم مسلحانه مجاهدین خلق به مردم با خشم انقلابی توده‌های مسلمان مواجه شد.

سرمقاله کیهان (نوشته آخوند سیدمحمد خاتمی): هوشیار باشیم که رجویسم به‌جای بنی‌صدر به صحنه می‌آید.

رفسنجانی رئیس مجلس خمینی: امام به بنی‌صدر گفتند از جرایم شما این است که با این گروهها ارتباط دارید. فراموش نکنید که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آقای بنی‌صدر گفت که بعد از من، آقای مسعود رجوی محبوبیت دارد. باید با قاطعیت عمل شود و این گروه مسلح و مخرب و بانک سرقت‌کن هرگز نمی‌توانند آزادی را به یک ملت جنگ‌زده بدهند.

سرمقاله کیهان: کادر رهبری مجاهدین برای خروج و یا شکستن این بن‌بست سیاسی-تشکیلاتی لازم می‌بیند که شیوه نهایی خود را بکار گیرد تا بلکه از این مخمصه نجات پیدا کند شیوه نهایی آنها هم معلوم است و بر کسی پوشیده نیست. جنگ مسلحانه هم در استراتژی و هم در تاکتیک.

بخوانید: «وقتی به‌اجبار به جنگ داخلی تن می‌دهیم که برای خلقمان، برای انقلابمان، برای تمامیت ارضی و انقلابی کشورمان و برای انقلابیونمان کمترین ریسک را داشته باشد» بسیار خوب، می‌دانید چه کسی این حرف را زده است؟ و می‌دانید که چه وقت این حرف زده شده است؟ (دقت کنید) این سخن از دهان رجوی بیرون آمده که به‌قول خود مجاهدین، رجوی صریح‌اللهجه‌تر از دیگران است! زمان این سخن هم سه‌شنبه ۲۶اسفندٰماه‌۵۹ می‌باشد.

قبل از ۳۰خرداد‌۶۰ خمینی ماهها در حال نقشه‌کشی برای یک‌پایه کردن رژیمش و سپس سرکوب مجاهدین به‌عنوان تنها نیروی بزرگ و تأثیرگذار در سرنوشت کشور و رژیمش بود. رویارویی ارتجاع با انقلاب بر پیشانی انقلاب ایران نوشته بود. اما مجاهدین آن را تا توانستند با هوشیارانه‌ترین سیاستهای انقلابی به تأخیر انداختند. کما این‌که خمینی شش‌ماه پس از روی کار آمدن، جنگ در کردستان ایران را به راه انداخت. در حالی‌که خواسته نیروهای کردی فقط خودمختاری و حتی خودگردانی بود و هیچ صحبتی از سرنگونی و تغییر رژیم در میان نبود.در روز جمعه ۱۵خرداد خمینی ابتدا حداکثر بسیج برای نمازهای جمعه در سراسر کشور را با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» به‌عمل آورد. هدف مقدم عزل بنی‌صدر نخستین جمهور رژیم بود.

در همان زمان نشریه مجاهد در سرمقاله خود در این باره نوشت: «تشبثات و جوسازیهای هیستریک قبل از ۱۵خرداد با به کار گرفتن تمام طرق و وسایل تبلیغاتی و ارتباط جمعی و طبق معمول حتی تعداد جمعیت شرکت‌کننده در راه‌پیمایی را پیشاپیش تعیین نمودن و ادعای این‌که“ میلیون‌ها نفر در راه‌پیمایی شرکت خواهند کرد ”و … همگی از چنین قصد و نیازی حکایت می‌نمود و تبلیغات و ادعاها و لاف گزافهای بعدی نیز هر چه بیشتر آن را نشان می‌دهد. از جمله در حالی که کل جمعیت شرکت‌کننده در راه پیمایی تهران بیش از سیصد‌هزار نفر نبود. انحصار طلبان در تبلیغات خود از راه پیمایی ۲‌میلیونی در تهران دم می‌زدند و در رابطه با سراسر کشور تعداد راه پیمایان را بیش از ۱۵میلیون نفر ادعا کردند (البته اپورتونیستهای راست جبهه‌ی متحد ارتجاع نیز از آنها عقب نماندند و از رژه‌ی میلیونی خلق سخن گفتند). بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این ادعاها (که یاد‌آور تبلیغات گوبلزی مبنی بر هر چه بزرگتر گفتن دروغ جهت باوراندن آن به مردم است) با عطف توجه به شعارهای از پیش تعیین شده‌ای که در راهپیمایی‌ها داده می‌شد صرفاً بدین دلیل به‌عمل می‌آید که با طرح و پیشنهاد رفراندوم و مراجعه به آراء عمومی مردم جهت خروج از بن‌بست مقابله شود و ضمن رد و انکار هر چه مؤکد هر گونه“ بن‌بست“خود این مراسم یک رفراندوم قلمداد گردد که گویا ضمن آن مردم رأی و نظر عمومی خود را علیه نیروهای مخالف انحصار طلبی و ارتجاع (به‌ویژه مجاهدین خلق) و رئیس‌جمهور و به نفع جناح ارتجاعی و انحصارطلب حاکم ابراز کرده‌اند. که قاعدتاً به‌دنبال آن نیز باید موج فشار و اختناق و سرکوب هر چه بیشتری را علیه نیروهای مخالف و مخصوصاً نیروهای انقلابی انتظار کشید».

«نظری به آمار دقیق جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی‌ها چه در تهران و چه در شهرستانها و مقایسه‌ی آن با آمار و ارقام ۱۵میلیونی مورد ادعای انحصار‌طلبان، نشان می‌دهد که این ارقام در تبلیغات مرتجعین در مجموع بیش از ۲۰برابر یعنی بیش از دو هزار درصد بزرگ شده است»..

برای دیدن ویدئو و متن این خبر، اینجا کلیک کیند

 

لطفا به اشتراک بگذارید: