بیانیهٔ اکثریت پارلمان اسلوونی در حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی

اکثریت نمایندگان پارلمان اسلوونی (۴۸ نماینده از ۹۰ نماینده)

به کارزار جهانی در حمایت از برنامهٔ ده ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

و فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

و به‌رسمیت‌شناختن مبارزه کانون‌های شورشی با پاسداران پیوستند

امضاکنندگان بیانیهٔ اکثریت پارلمان اسلوونی شامل

۳ وزیر پیشین، ۳ تن از معاونان پارلمان

۱۰ عضو کمیسیون خارجی و ۲ عضو کمیسیون قضایی هستند

اکثریت نمایندگان پارلمان اسلوونی

اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی به‌ویژه در اشرف۳ در آلبانی را قویاً محکوم کردند

و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید کردند

با توجه به‌این‌که رژیم ایران تمام مسیرهای سیاسی برای تغییر را بسته است

جهان آزاد باید حق مردم ایران برای قیام و حق کانون‌های شورشی مجاهدین

برای مقابله با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد

دیکتاتوری دینی حاکم رفرم‌پذیر نیست

مردم ایران در قیام۱۴۰۱ هر گونه دیکتاتوری از نوع سلطنتی یا مذهبی را رد کردند

و خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک شدند

ما نقض فاحش حقوق‌بشر به‌ویژه سرکوب زنان را در ایران محکوم می‌کنیم

و به حسابرسی از مسئولان قتل‌عام سال۱۳۶۷ به‌خاطر جنایت مستمر علیه بشریت

فراخوان می‌دهیم

رژیم ایران به‌تازگی یک دادگاه نمایشی را به‌صورت غیابی برای رهبری مقاومت ایران

و بیش از ۱۰۰ عضو مجاهدین بنا به اتهاماتی مانند محاربه آغاز کرده است

این محاکمه آشکارا بهانه‌یی برای زمینه‌سازی ارتکاب اقدامات تروریستی علیه آنها به‌ویژه در اروپا

و فشار بر مقامات اروپایی برای محدود کردن مخالفان به‌ویژه کسانی است که

در اشرف۳ در آلبانی زندگی می‌کنند

قضاییه رژیم اهرم سرکوب خامنه‌ای برای کشتار و تروریسم است

اروپا جولانگاه تروریسم حکومتی رژیم ایران است

 

بیانیهٔ دربارهٔ ایران

حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی

ما عمیقاً نگران سرکوب بیرحمانه مردم ایران از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی توسط رژیم ایران هستیم. به‌گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، در جریان قیام سال ۱۴۰۱، «ویدئوهای تأیید شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی عمداً از فاصله نزدیک به معترضان غیرمسلح شلیک می‌کنند».

رژیم ایران هم‌چنان بیشترین تعداد اعدامها را به نسبت جمعیت در جهان دارد و دست‌کم ۸۶۴ نفر را در سال ۲۰۲۳ بدار آویخته است. تنها در سال ۱۳۶۷، ۳۰ هزار زندانی سیاسی در عرض چند هفته پس از فرمان خمینی، برای اعدام مجاهدین سرموضع، قتل‌عام شدند.

رژیم ایران به‌تازگی یک دادگاه نمایشی را به‌صورت غیابی برای رهبری مقاومت ایران و بیش از ۱۰۰ عضو مجاهدین بنا به اتهاماتی مانند محاربه آغاز کرده است. این محاکمه آشکارا بهانه‌یی برای زمینه‌سازی ارتکاب اقدامات تروریستی علیه آنها، به‌ویژه در اروپا و فشار بر مقامات اروپایی برای محدود کردن مخالفان، به‌ویژه کسانی است که در اشرف۳ در آلبانی زندگی می‌کنند. قضاییه رژیم ابزار سرکوب خامنه‌ای برای کشتار و تروریسم است.

اروپا جولانگاه تروریسم حکومتی رژیم ایران است. در فوریه ۲۰۲۱، دادگاهی در آنتورپ بلژیک، یک دیپلمات رژیم ایران را به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در اجلاس سالانه شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

دیکتاتوری مذهبی حاکم رفرم‌پذیر نیست. در جریان قیام ۱۴۰۱، مردم ایران هر نوع دیکتاتوری، چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک شدند.

مردم ایران از هر گونه حقوق سیاسی و مدنی محروم شده‌اند، در حالی‌که در مقدمهٔ اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر با تأکید بر حقوق بنیادین همهٔ انسان‌ها آمده است: «ضروریست از حقوق انسانی با اجرای قانون حمایت کرد تا بشر به‌عنوان آخرین علاج به قیام بر ضد ظلم و فشار مجبور نشود».

رژیم ایران نیروی محرک جنگ در خاورمیانه و حملات به کشتیرانی تجاری در دریای سرخ است. سر مار در ایران است. سپاه پاسداران از طریق گروه‌های نیابتی تروریسم را گسترش می‌دهد و مانع صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی می‌شود.

  1. ما نقض فاحش حقوق‌بشر، به‌ویژه سرکوب زنان را محکوم می‌کنیم و به حسابرسی از مسئولان قتل‌عام ۱۳۶۷ به‌خاطر جنایات ادامه‌یابنده علیه بشریت فراخوان می‌دهیم.
  2. مردم ایران شایسته برخورداری از یک نظام دموکراتیک هستند. ما از همه دولتها می‌خواهیم از برنامهٔ ده ماده‌یی مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت برای یک جمهوری دموکراتیک بر اساس جدایی دین و دولت و برابری زن و مرد حمایت کنند.
  3. ما اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را قویاْ محکوم می‌کنیم و بر حقوق آنها تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم.
  4. با توجه به این‌که رژیم ایران تمام مسیرهای سیاسی برای تغییر را بسته است، جهان آزاد باید حق مردم ایران برای قیام و حق کانون‌های شورشی مجاهدین برای مقابله با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد.
  5. ما نقش مخرب رژیم ایران در خاورمیانه و سیاست‌های جنگ‌طلبانهٔ آن‌را قویاً محکوم می‌کنیم. ما خواهان لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و اجرای تحریم‌های نفتی علیه این رژیم هستیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: