مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱-دیدار رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با ژنرال جیمز جونز مشاور پیشین امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا

روز چهارشنبه ۶تیرماه، خانم مریم رجوی با ژنرال‌جیمز جونز، اولین مشاور امنیت ملی پرزیدنت باراک اوباما و فرمانده پیشین ناتو و خانم دایان جونز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، خانم رجوی ضمن تشریح اوضاع انفجاری در داخل ایران گفت: خامنه‌ای تلاش می‌کند با جنگ‌افروزی در منطقه و سرکوب شدید در داخل در مقابل قیام مردم سد ببندد. اما مردم ایران تغییر می‌خواهند و به انتخابات قلابی رژیم که قرار است روز جمعه دیگر برگزار شود توجهی نکرده و آنرا قاطعانه تحریم می‌کنند. آنها بارها اعلام کرده‌اند که رای‌شان سرنگونی تمامیت رژیم است. متأسفانه سیاست مماشات اروپا و آمریکا سالهاست که عملاً در طرف رژیم و به‌عنوان عاملی در خدمت به تأخیر انداختن سرنگونی آن عمل کرده است.

ژنرال جیمز جونز گفت: مماشات یک مسأله جدی در سیاست آمریکا و اروپاست. من در امور خاورمیانه خیلی کار کرده‌ام و می‌دانم که سیاست مماشات کشورهای غربی چه تاثیرات مخربی در سیاست کشورهای عربی داشته است. سیاست مماشات وانمود می‌کند که این رژیم آلترناتیوی ندارد و چشم‌اندازی برای سرنگونی آن وجود ندارد. وی برای مقاومت ایران آرزوی موفقیت کرد و حضور آن را یک کمک بزرگ به صلح و آرامش در منطقه و جهان دانست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲- ۱۳۷رئیس کشور، رئیس دولت، وزرا و سفرا و رهبران پیشین سازمان‌های بین المللی به کارزار جهانی حمایت از برنامة  ۱۰ماده‌یی خانم رجوی، لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و حمایت از مبارزة کانون‌های شورشی مجاهدین پیوستند.

۸۴‌رهبر پیشین، ۱۰معاون رئیس‌جمهور و معاون نخست‌وزیر، ۹تن از رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و ۹سفیر جزو امضا کنندگان هستند.

بیانیه رهبران پیشین با تأکید بر این‌که مردم ایران در قیام۱۴۰۱ هر گونه دیکتاتوری سلطنتی یا دینی را رد کردند. خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک و برسمیت شناختن قیام مردم ایران و مبارزه کانونهای شورشی سازمان مجاهدین با سپاه پاسداران شدند.

ژان کلود یونکر رئیس پیشین اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر لوکزامبورگ،لخ والسا، کریستین وولف، جولیانا آماتو، میلوش زمان، امیل کانستانتنوسکو،فلیپه کالدرون، فرانسیسکو ساگستی، آندرس پاسترانا، فرناندو رامیرز، رؤسای جمهور پیشین لهستان، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، مکزیک، پرو، کلمبیا، بولیوی در میان امضا کنندگان این بیانیه هستند.

استفن هارپر، لیز تراس، ماریانو راخوی، خوزه ماریا ازنار، گی فرهوفشتاد، تونی آبوت، یان پتر بالکننده، اندا کنی، ماتئو رنزی، میرک توپالانک، یانس یانشا، آندره آنسیپ و جورج آندرئاس پاپاندرو، نخست وزیران پیشین کانادا، انگلستان، اسپانیا، بلژیک، استرالیا، هلند، ایرلند، ایتالیا، جمهوری چک، اسلوونی، استونی و یونان و آلفرد گاسن‌بائر صدراعظم پیشین اتریش نیز در شمار امضا کنندگان می باشند.

رهبران پیشین در بیانیهٔ خود به حسابرسی از مسئولان قتل‌عام سال ۱۳۶۷ به‌خاطر جنایت مستمر علیه بشریت فراخواندند. اقدامات رژیم ایران علیه اشرف-۳ را محکوم کردند و بر حقوق ساکنان اشرف در چارچوب کنوانسیون‌۱۹۵۱ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید کردند.....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳- هفتاد رای آتشین دیگر درانتخابات اشغالگران ایران زمین

خامنه ای: آن کسی که با انقلاب، با امام راحل ، با نظام اسلامی، ذره‌ای زاویه داشته باشه او به درد شما نمی‌خورد

مسعود رجوی‌: سراپای ما و خلق ما با ارتجاع، با خمینی ملعون و با نظام دیکتاتوری ”زاویه“ است. به همین دلیل، قیام خلق با برگه‌های رأی آتشین تنها گزینه است.

-تهران-انفجار در قضائیه جلادان وزارت منفور دادگستری

-تهران –انفجار در بخشداری کن (فرمانداری سرکوبگر تهران)

-بوئین زهرا (قزوین)-انفجار در فرمانداری سرکوبگر

-بندر انزلی-انفجار در بنیاد فساد و غارت آخوندها و پاسداران

-ریگان (کرمان)-انفجار در کمیته امداد خمینی ملعون

- پاکدشت- ۶تیر۱۴۰۳

- کرج- ۶تیر۱۴۰۳

-مشهد- ۶تیر۱۴۰۳....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴-فعالیت کانونهای شورشی دررابطه با انتخابات

اسلام شهر – ۷تیر ۱۴۰۳

تهران – ۷تیر ۱۴۰۳

تاکستان – ۷تیر ۱۴۰۳

تبریز – ۷تیر۱۴۰۳.....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵-ون‌های تبلیغی آلمان - برلین – تیر 1403

۶- حمایت جهانی از گردهمایی ایران آزاد، بیانیه ۳۰ تن از شخصیت‌های برجستهٔ آمریکایی

فعالیت‌های تروریستی سپاه و نیروی قدس در سراسر آسیا و اروپا و هم‌چنین در آمریکای شمالی و جنوبی مورد تحقیق قرار گرفته و اثبات شده و رژیم ایران بدرستی عنوان صادر‌کننده شماره یک تروریسم دولتی را به خود گرفته است.

برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، یک نقطه شروع عالی برای تدوین قانون اساسی ایران برای مقابله با چالشهای آینده است.

حذف قاسم سلیمانی و مرگ ناگهانی ابراهیم رئیسی نشان داد که هیچ‌کس در این رژیم بنیادگرا شکست ناپذیر نیست. همان‌طور که حیات آنها به‌طور ناگهانی یایان یافت، رژیم نیز به پایان خواهد رسید. حکومت وحشت در زمان پهلوی، میراثی که پسرش رضا به ارث برده و جنایات رژیم کنونی علیه بشریت هرگز نباید فراموش شود.

آگاهی از وحشیگری این دیکتاتوریها باید به نسلها منتقل شود تا تاریخ تکرار نشود. فداکاریها و بهایی که قربانیان پرداخته‌اند بیش از آن سنگین است که فراموش شوند. آینده ایران نیز مانند خود کشور متعلق به ایرانیان است. همه دموکراسیها و مردم آزادیخواه در همه جا باید در کنار آنها باشند. ما هم امروز در کنار آنها قرار می‌گیریم....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷- مولوی عبدالغفار نقشبندی: فراخوان تحریم انتخابات آخوندهای فاسد

به جوانان غیور اهل سنت اعم از کرد و ترک و ترکمن و فارس و بلوچ، خطاب به علما و ریش سفیدان: لباس محترمتان را با کالای اندک نفروشید. با انگشتی که شهادت لااللهٰ‌الا‌الله می‌دهیم به باطل و دروغ رأی ندهیم. انگشت‌تان را در خون شهیدان وطن نزنید.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸-کامیون‌گردانی با تصاویر رهبری مقاومت، ترامپ و نتانیاهو واکنش مضحک رژیم در خیابان‌های تهران

در پی فراخوان‌های تحریم با ۲۰هزار پراتیک انقلابی در شهرهای میهن و سلسله عملیات فزایندة کانون‌های شورشی.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 التماس مشارکت بالا از سوی خامنه‌ای: وقتی مشارکت بالاست دشمن شاد نمی‌شویم!

خامنه‌ای : وقتی مشارکت بالاست، زبان بدگویان کوتاه می‌شه. نمی‌تونن ملامت کنند. نمی‌تونند شادی کنن، دشمن شاد نمی‌شویم. یکی از چیزایی که جمهوری اسلامی را بر دشمنانش فائق می‌کنه انتخابات است. این انتخابات اگر مشارکت خوب مردم در آن مشاهده بشود، این مایه سرافرازی جمهوری اسلامی است (تکبیر ـ مرگ بر منافقین...) در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده، زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی و حساد جمهوری اسلامی دراز شده. ملامت کردند. وقتی مشارکت بالاست، زبان بدگویان کوتاه می‌شه. نمی‌تونن ملامت کنند. نمی‌تونند شادی کنن دشمن شاد نمی‌شویم. این علت این است که بنده اصرار بر مشارکت بالا دارم اینه.

۹- التماس و درخواست عاجزانه سر دژخیم اژه‌ای آخوند گوشخوار رئیس قضاییه جلادان از کشورهای غربی برای تحویل دادن یا حداقل محدود کردن مجاهدین

کاسه‌لیسی و قدردانی: ما از کشورهایی که طی مدت اخیر علیه این گروه تروریستی اقداماتی را انجام دادند قدردانی می‌کنیم. کارنامه برخی از کشور‌های غربی در مقابله با جریانات تروریستی قابل تأمل است.

گروه مجاهدین خلق هزاران تن از ما را کشته است. چرا این کشورها حاضر نیستند اینها را تحویل ما دهند و یا حداقل در قبال تحرکات آنها محدودیت ایجاد کنند؟

سردژخیم قضاییه جلادان در جلسه «دیدار با سفرا و رؤسای دفاتر سازمانهای بین‌المللی در تهران»، با وقاحتی که از همین آخوند گوشخوار انتظار می‌رود، مدعی شد، حکومت آخوندی که بنای کارش در داخل کشور بر قتل‌عام و اعدامهای خودسرانه و جنایت علیه بشریت و در سطح بین‌المللی بر گروگانگیری و آدمربایی و باج‌خواهی سوار بوده، طی ۴۵سال هیچ ظلمی نکرده، ولی سازمانهای بین‌المللی در بسیاری از موارد با تبعیض عمل کرده‌اند!

خبرگزاری رسمی حکومت آخوندی (ایرنا۶تیر۱۴۰۳) با درج اظهارات وی نوشت:

خبرگزاری حکومت آخوندی افزود: قاضی‌القضات در ادامه ضمن انتقاد از رویه برخی کشورها در اتخاذ استانداردهای دوگانه در مقابله با تروریسم، اظهار کرد: کارنامه برخی از کشورهای غربی در مقابله با جریانهای تروریستی نیز قابل تأمل است. گروه موسوم به مجاهدین خلق پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هزاران تن از ما را کشته است حال سران همان گروه، تحت‌الحمایه چه کشورهایی هستند؟ چرا این کشورها حاضر نیستند اینها را تحویل ما دهند و یا حداقل در قبال تحرکات آنها محدودیت ایجاد کنند؟ البته ما از کشورهایی که طی مدت اخیر علیه این گروه اقداماتی را انجام دادند قدردانی می‌کنیم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی رژیم: مخبر آمد بساطی راه انداخت که ما می‌خواهیم واکسن در داخل تولید کنیم. خاطرتان نیست که چه‌جوری رفتند ورود واکسن به ایران را ممنوع کردند و آن مردمی که هشتصد‌تا هشتصد‌تا در روز کشته می‌شدند به‌خاطر همان اقدامات عجیب غریب آقایان بود. عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی رژیم در جنگ گرگها در شعبده انتخابات رژیم به جنایت بزرگ رژیم در همه‌گیری ویروس کرونا که به قیمت جان صدهاهزار تن از مردم ایران در شهرهای مختلف میهن منجر شد اعتراف کرد.

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی رژیم-۴ تیر ۱۴۰۳

عباس آخوندی: عرض شود خدمت شما که حالا بینندگان دارند نگاه می‌کنند و همه هم‌دوره کرونا رو یادشونه. واقعاً تصویری که شما از کرونا دادید واقعی بود؟ یا کلاً تصویر را وارونه گفتین.

خانعلی از اصول‌گرایان: بفرمایید من از دوستانم هم شما هم بفرمایید.

عباس آخوندی: خاطرتون نیست که آقای مخبر اساساً آمد چه بساطی راه انداخت که ما میخوایم واکسن در داخل تولید کنیم خاطر تون نیست که چجوری رفتن اصلاً ورود واکسن به ایران را ممنوع کردند و اون مردمی که هشتصد‌تا هشتصدتا کشته می‌شدن در روز به‌خاطر همان اقدامات عجیب غریب آقایان بود؟

خانعلی: کی بود واکسن رو ممنوع کرد؟ میشه یک مکثی چیزی بدین، دوستان جستجو کنند؟

آخوندی: همین الآن گوگل بزن ببین که چکار کردن گفتن ما قرار است در ایران واکسن ایرانی تولید بکنیم خوب

خانعلی: خوب می‌خواستن تولید کنند

عباس اخوندی: کردند؟ رفتند از چین وارد کردند. کردند تو سرم‌های... گفتند اینا واکسن ایرانیه. دروغ به ان بزرگی رو به ملت ایران گفتند. شما فکر می‌کنید که مثلاً مردم حواسشون نیست شما چی دارین می‌گین؟

... انچه که باعث ۸۰۰نفر کشته می‌شد بخش اعظمش همین جماعتی بودن که آمدن گفتند ما میخوایم بیایم در ایران واکسن تولید کنیم و نمی‌گذاریم واکسن خارجی بیاد ایران و خاطره‌تون هست، می‌گفتن آقا اینا در واقع آلودگی دارد، فلان دارد، بیسار دارد، نجسه. انواع داستانهای مختلف که درست کردن که نذارن اصلاً واکسن وارد کشور بشه. حالا شما مثلا بیایید بگید به این آقا مثلاً به این مردم بیچاره‌ای که در واقع بچه‌هاشون بابت این کار مردن شما چجوری حرف به مردم میزنید. فکر می‌کنید مردم چی هستند؟... به‌محض این‌که دولت عوض شد، گفتن حالا از امروز دیگه قاعده عوض شد آقا این با مردم صادق باید باشیم، به مردم راست بگیم، نمی‌تونیم که به مردم وارونه بگیم، داستان کرونا‌رو داستان کرونا کل‌اش اصلاً یک چیز دیگری بود.

تلویزیون رژیم ـ۱۹دی۹۹

خامنه‌ای: اولاً واکسنی که برای کرونا آماده شد، این مایه افتخار هست. این را انکار نکنند. این مایه عزت کشور مایه افتخار کشور است. البته از طرق مختلفی دنبال واکسن دارند حرکت می‌کنند.خب در یک موردی به آزمایش انسانی رسید و موفق بود سعی نکنند این را این را انکار کنند.

نکته دوم در مورد کرونا این هست که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولان هم گفتم. الآن هم به‌طور عمومی می‌گویم. گاهی اوقات هست اینها می‌خواهند واکسن را روی ملتهای دیگه امتحان کنند، ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند، بنابراین از آمریکا از انگلیس البته به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱- سی خرداد پایان مشروعیت کل نظام - از فردا باید شعار داد: مرگ برخمینی

از فردا دیگر سیاست دست خالی در برابر چماق وگلوله راست‌روی و اپورتونیسم است.

مسعود رجوی-پنجمین مصاحبه در پاریس دی‌۱۳۶۰

انشاءالله که شما این‌قدر ساده نیستید که حرف کسانی را که می‌گویند مجاهدین باعث تشدید خفقان شده‌اند باور کنید. زیرا که دیو بی‌جهت آنقدر ‌تنوره نکشید و چماقداریها و حبس و کشتارها و عزل و نصب‌های درون دستگاه خودش را بی‌نقشه و هدف و محض رضای خدا انجام نداده بود!

رژیم خمینی با خصیصهٔ ویژهٔ انحصارطلبانهٴ خود می‌رفت تا بر سرراه خود هر کس و هر چیز را نابود سازد. خمینی از ابتدا برای سلطنت مطلقهٔ فقیه خیز برداشته بود

دیوی که در اعماق تاریخ ایران نزدیک به ۱۴۰۰سال بخواب رفته بود از تاریک‌خانهٔ زمان آزاد شده و به یمن! سرکوب و اختناق نیم قرنی پهلوی

و به یمن! آخرین بازی فوق‌العاده ماهرانهٴ دولت کارتر

و به یمن! ضربه وحشتناک اپورتونیستهای چپ‌نما بر پیکر مجاهدین خلق در موضع رهبری بلامعارض قرار گرفته بود و می‌رفت تا همه چیز را در زیر سم ستوران وحشی خود ریشه‌کن سازد. آن‌همه وحشی گریها و سانسور و زندان در دوران شاه، خود به بهترین صورت فضا را برای ولایت‌عهدی سیاسی و اجتماعی خمینی آماده کرده بود

پخش در پایان اخبار

۱۲-سیل و آبگرفتگی در ۱۲استان میهن

۱۲استان از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران دچار سیل و آبگرفتگی شد و مشکلاتی برای مردم به‌وجود آمد. در دو منطقه زیرآب و سوادکوه، حدود ۳۰‌روستا تحت تأثیر سیل قرار داشتند. در این منطقه ۶۰‌خودرو درگیر سیل بودند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۳-نهمین روز اعتصاب کارگران صنایع نفت و پتروشیمی در شهرهای مختلف

اعتصاب کارگران شرکت پروژه‌یی در پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها و دیگر مراکز نفت و گاز در شهرهای مختلف در اعتراض به وضعیت شغلی خود روز پنجشنبه هفتم‌تیر برای نهمین‌روز ادامه یافت. این اعتصاب از روز ۳۰خرداد آغاز شده است.

آقا شرکت صنعتی مکانیک هفشجان امروز به کمپین ۱۴۱۴ پیوست. به امید روزهای خوب (هورا)

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴-جان باختن یک سوختبر محروم‌بلوچ در نهبندان توسط نیروی‌سرکوبگر انتظامی

یک سوختبر محروم بلوچ که ۲۰‌خرداد بدنبال تعقیب ماموران سرکوبگر انتظامی مجروح شده بود، جان باخت. وی  در پی تعقیب و گریز مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی در محور نهبندان به زاهدان و واژگون شدن خودرو‌اش به شدت مجروح شده بود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۵- خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره نمایش انتخابات رژیم نوشت: خامنه‌ای در روزهای اخیر خواستار مشارکت حداکثری در انتخابات شد، اما بی‌تفاوتی و عدم علاقه عمومی در پایتخت ایران نسبت به انتخابات، شکل گرفته است. مردم ایران به‌طور کلی با شرایط اقتصادی خردکننده و خاورمیانه‌یی بسیار نامطمئن‌تر مواجه هستند. گزینه‌های محدود در انتخابات، و هم‌چنین نارضایتی گسترده از سرکوب مداوم زنان در ایران بر سر حجاب اجباری، باعث شده است که در رأی‌گیری شرکت نکنند. یک روز مانده به نمایش انتخابات رژیم آخوندی، قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی دو تن از کاندیداهای پوششی سیرک انتخاباتی، انصراف دادند.

در همین حال، پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان بار دیگر نوشت: انتظار آن است که هر یک از نامزدها برای کنار رفتن به نفع دیگری پیشقدم شوند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                                                   

۱۶– تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه نوشت: در بمباران چندین منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال و محله صبرا در مرکز غزه توسط اسراییل دست کم ۶نفر کشته شدند. محله‌های دیگر شهر غزه، از جمله محله شجاعیه و اردوگاه بریج نیز شاهد گلوله‌باران شدید توپخانه اسراییل بودند که طی آن ۵تن جان خود را از دست دادند. هم‌چنین بمباران مدرسه حـُسنا، و پناهگاه آوارگان در شهر خان یونس توسط اسرائیل، دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: تاکنون دست کم ۳۷هزار و ۷۶۵ فلسطینی در حمله نظامی اسراییل به غزه کشته و ۸۶هزار و ۴۲۹نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش تایمز اسراییل روز گذشته صدها تن در سراسر اسراییل در اعتراض به ادامه جنگ در غزه دست به تظاهرات زدند و خواهان بازگرداندن گروگانها شدند. تظاهر کنندگان بزرگراه‌های اصلی، از جمله جاده ساحلی اصلی اسراییل و بزرگراه ایالون را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند. تظاهر کنندگان با حمل پلاکاردهایی، خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام و برکناری نتانیاهو شدند. به‌نوشته تایمز اسراییل بعدازظهر چهارشنبه شهر متولا واقع در شمال اسراییل هدف پنج موشک ضدتانک حزب‌الله قرار گرفت که موجب آتش سوزی گسترده و خساراتی گردید. متعاقباً یک موشک نیز به سمت شهر آویویم پرتاب شد که به یک خانه مسکونی اصابت کرد. در همین روز چندین نقطه، از جمله سایتهای نظامی در شمال اسراییل هدف قرار گرفتند.

متقابلاً نیروی هوایی اسراییل ساختمانی را در شهر نبطیه در جنوب لبنان هدف قرار داد. به‌نوشته رسانه های محلی لبنان، در این حمله تعدادی کشته شده‌اند.

به‌نوشته دیدبان حقوق‌بشر سوریه، شامگاه چهارشنبه ساختمانی مؤسسه متعلق به حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان رژیم ایران در حومه دمشق، هدف موشکهای اسراییل قرار گرفت. گزارشات اولیه حاکی از کشته شدن دست کم ۳نفر و زخمی شدن ۱۱تن می‌باشد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا-سنتکام، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یک سامانه رادار حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را که تهدیدی برای نیروهای ائتلاف در دریای سرخ به‌شمار می‌رفت، در مناطق تحت کنترل این گروه، شناسایی و منهدم کرده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                                     

۱۷–به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه فرانسه حکم بشار اسد را به‌خاطر استفاده از سلاح شیمیایی تأیید کرد. حکم بازداشت دیکتاتور سوریه توسط قضات فرانسوی در نوامبر ۲۰۲۳ به اتهام مشارکت در جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی، پس از تحقیقات در مورد حملات شیمیایی در دوما و منطقه غوطه شرقی در اوت‌۲۰۱۳، که بیش از ۱۰۰۰نفر را کشت صادر شده بود.

دادستانها، که مسئول درخواست از پلیس برای اجرای حکم قضایی بودند، اعتبار آن را به چالش کشیده بودند و استدلال می‌کردند که اسد به‌عنوان رئیس دولت فعلی از محاکمه و تعقیب در فرانسه مصون است.

رئیس مرکز سوریه برای رسانه‌ها و آزادی مطبوعات گفت: «امروز یک روز بسیار ویژه و یک پیروزی تاریخی است، نه تنها برای قربانیان سوری، بلکه برای همه قربانیان در سراسر جهان. تصمیم دادگاه آنچه را که ما همیشه گفته‌ایم تأیید می‌کند - وقتی موضوع مربوط به جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و استفاده از سلاحهای شیمیایی است، هرگز نباید به مصونیت اعتماد کرد».

رویترز افزود: احکام بازداشت برای سران دولتی نادر است، زیرا آنها عموماً از تعقیب مصونیت دارند. با این حال، حقوق بین‌الملل در مواردی که یک رئیس دولت به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت یا نسل‌کشی متهم شود، استثناهایی از مصونیت دارد. فرانسه از جمله کشورهایی است که اجازه تشکیل پرونده جنایات علیه بشریت را در دادگاههای خود می‌دهد.   

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                             

۱۸- سی خرداد پایان مشروعیت کل نظام - از فردا باید شعار داد: مرگ برخمینی

از فردا دیگر سیاست دست خالی در برابر چماق وگلوله راست‌روی و اپورتونیسم است

مسعود رجوی-پنجمین مصاحبه در پاریس - دی۱۳۶۰

انشاءالله که شما این‌قدر ساده نیستید که حرف کسانی را که می‌گویند مجاهدین باعث تشدید خفقان شده‌اند باور کنید. زیرا که دیو بی‌جهت آن‌قدرتنوره نکشید و چماقداریها و حبس و کشتارها و عزل و نصب‌های درون دستگاه خودش را بی‌نقشه و هدف و محض رضای خدا انجام نداده بود! رژیم خمینی با خصیصهٔ ویژهٔ انحصارطلبانهٴ خود می‌رفت تا بر سرراه خود هرکس و هر چیز را نابود سازد

خمینی از ابتدا برای سلطنت مطلقهٔ فقیه خیز برداشته بود

دیوی که در اعماق تاریخ ایران نزدیک به ۱۴۰۰سال بخواب رفته بود از تاریک‌خانهٔ زمان آزاد شده و به یمن! سرکوب و اختناق نیم قرنی پهلوی

و به یمن! آخرین بازی فوق‌العاده ماهرانهٴ دولت کارتر

و به یمن! ضربه وحشتناک اپورتونیستهای چپ‌نما بر پیکر مجاهدین خلق در موضع رهبری بلامعارض قرار گرفته بود و می‌رفت تا همه چیز را در زیر سم ستوران وحشی خود ریشه‌کن سازد. آن‌همه وحشی گریها و سانسور و زندان در دوران شاه، خود به بهترین صورت فضا را برای ولایت‌عهدی سیاسی و اجتماعی خمینی آماده کرده بود

اگر بخواهید دجالی هم‌چون خمینی را از اوج اعتماد توده‌یی که متوجه اوست به زیر بکشید

چه بسا که بایستی هم‌چون مجاهدین مدتها فقط صبر و تحمل کنید.

امروز در جو ابتذالی که خمینی آفریده، یعنی در جو فتنه و درهم شکستن همه‌ی معیارها و حد و مرزها، آسان است که حتی اطرافیان شاه نیز سربلند کرده و بگویند: بله ما اول از همه مخالف خمینی بودیم.

چنانکه می‌دانید ”مجاهدین ”تنها نیروی انقلابی سراسری بوده که از همان فردای انقلاب بهمن‌ماه، با شناختی که از ماهیت ارتجاعی رهبری خمینی و آینده‌ی او داشت به‌جای خط“ تشکیل حزب‌”، با تمام قوا خط“‌تشکیل ارتش خلق‌”را برگزید. حتی در لابلای قضایای گروگانگیری، ما مضافاً بر افشای ماهیت خود رژیم خمینی، این خط را با“‌تشکیل میلیشیای سراسری“تکمیل نمودیم. آخر به اعتقاد ما، چنانکه جریان عمل نیز صحت آن را به اثبات رساند، دیوی که در اعماق تاریخ ایران نزدیک به ۱۴۰۰سال بخواب رفته بود، در اوج محبوبیت توده‌یی و در اوج مشروعیت موضعی و در اوج اقتدار معنوی و مذهبی از تاریک‌خانه‌ی زمان آزاد شده و به یمن! سرکوب و اختناق نیم قرنی پهلوی و به یمن! آخرین بازی فوق‌العاده ماهرانه‌ی دولت کارتر و به یمن! ضربه‌ی وحشتناک اپورتونیستهای چپ‌نما بر پیکر مجاهدین خلق در موضع رهبری بلامعارض قرار گرفته بود و می‌رفت تا همه چیز را در زیر سم ستوران وحشی خود ریشه‌کن سازد.

آن دیو، ارتجاع و قشریت محض و مشروعه‌خواهی شیخ فضل‌اللهی بود که اکنون در رأس، توسط خمینی نمایندگی می‌شد و لدالورود با سرعت غیرقابل تصوری، چماقداری و لومپنیسم و ناآگاهی ارثیه‌ی دوران شاه را مضافاً بر پایه توده‌ایی اخص خود که در چارچوب حزب سراسری خمینی _ (حزب جمهوری) به اهرم حکومتی تبدیل می‌شد، به خدمت گرفت و به آن، در هر کجا در کسوت انجمنهای به‌اصطلاح اسلامی، بار و جاذبهٔ مذهبی- تشکیلاتی نیز اعطاء نمود. به این ترتیب رژیم خمینی با خصیصه‌ی ویژهٔ انحصارطلبانهٴ (سیاسی) خود می‌رفت تا بر سر راه خود هر کس و هر چیز را نابود سازد و دست آخر دو راه بیشتر برای هیچکس و هیچ گروه و هیچ نیرویی باقی نمی‌گذاشت: یا تسلیم محض از نوع حزب توده، و یا جنگ کامل بگونه‌ی امروز مجاهدین.

راستی هم که آنهمه وحشی‌گریها و سانسور و زندان و شکنجه‌ی هر نیروی راستین ملی و مردمی و انقلابی در دوران پیشین، خود به بهترین صورت فضا را برای ولایت‌عهدی سیاسی و اجتماعی خمینی آماده کرده بود.

بهرحال، از آنجا که برخورد با رژیم خمینی اجتناب‌ناپذیر بود و او به‌اصطلاح هیچ خدایی را بنده نبود و زبانی جز زبان چماق نمی‌فهمید، مسأله اساسی ما از روز اول در حول تشکیل ارتش خلق، این بود که چگونه می‌توان ماهیت ارتجاع حاکم را برای وسیعترین اقشار گسترده‌ی مردم، به بهترین صورت برملا نموده و آنگاه آن را در بالاترین نقطه‌ی انفراد و انزوای سیاسی و اجتماعی‌اش به دام انداخت. لیکن شرط پیروزی این استراتژی، این بود که بهر ترتیب باید ازبرخورد‌های زودرس که ارتجاع برای سرکوب هر چه سریعتر ما بدان بسیار مشتاق بود، اجتناب نمود و با هوشیارانه‌ترین موضع‌گیریهای انقلابی، ماهیت پلید، انحصارطلب و شرک گرای“‌حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی‌”! و دار و دسته‌اش را تدریجاً و در جریان عمل اجتماعی و سیاسی به توده‌های مردم شناساند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: