تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه نوشت در بمباران چندین منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال و محله صبرا در مرکز غزه توسط اسراییل دست کم ۶ نفر کشته شدند. محله‌های دیگر شهر غزه، از جمله محله شجاعیه و اردوگاه بریج نیز شاهد گلوله‌باران شدید توپخانه اسراییل بودند که طی آن ۵ تن جان خود را از دست دادند.

هم‌چنین بمباران مدرسه حـُسنا، و پناهگاه آوارگان در شهر خان یونس توسط اسرائیل، دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت. رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد تاکنون دست کم ۳۷ هزار و ۷۶۵ فلسطینی در حمله نظامی اسراییل به غزه کشته و ۸۶ هزار و ۴۲۹ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش تایمز اسراییل روز گذشته صدها تن در سراسر اسراییل در اعتراض به ادامه جنگ در غزه دست به تظاهرات زدند و خواهان بازگرداندن گروگانها شدند. تظاهر کنندگان بزرگراه‌های اصلی، از جمله جاده ساحلی اصلی اسراییل و بزرگراه ایالون را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند

تظاهر کنندگان با حمل پلاکاردهایی، خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام و برکناری نتانیاهو شدند.

به‌نوشته تایمز اسراییل بعدازظهر چهارشنبه شهر متولا واقع در شمال اسراییل هدف پنج موشک ضدتانک حزب‌الله قرار گرفت که موجب آتش‌سوزی گسترده و خساراتی گردید. متعاقباً یک موشک نیز به سمت شهر آویویم  پرتاب شد که به یک خانه مسکونی اصابت کرد. در همین روز چندین نقطه، از جمله سایتهای نظامی در شمال اسراییل هدف قرار گرفتند.

متقابلاً نیروی هوایی اسراییل ساختمانی را در شهر نبطیه در جنوب لبنان هدف قرار داد. به‌نوشته رسانه‌های محلی لبنان، در این حمله تعدادی کشته شده‌اند.

به‌نوشته دیدبان حقوق‌بشر سوریه، شامگاه چهارشنبه ساختمانی مؤسسه متعلق به حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان رژیم ایران در حومه دمشق، هدف موشکهای اسراییل قرار گرفت. گزارشات اولیه حاکی از کشته شدن دست کم ۳ نفر و زخمی شدن ۱۱ تن می‌باشد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا-سنتکام، با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد یک سامانه رادار حوثیهای وابسته به رژیم ایران را که تهدیدی برای نیروهای ائتلاف در دریای سرخ به‌شمار می‌رفت، در مناطق تحت کنترل این گروه، شناسایی و منهدم کرده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: