حمایت جهانی از گردهمایی ایران آزاد بیانیه ۳۰ تن از شخصیت‌های برجستهٔ آمریکایی

فعالیت‌های تروریستی سپاه و نیروی قدس در سراسر آسیا و اروپا

و هم‌چنین در آمریکای شمالی و جنوبی مورد تحقیق قرار گرفته و اثبات شده

و رژیم ایران بدرستی عنوان صادر‌کننده شماره ۱ تروریسم دولتی را به خود گرفته است

برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران

یک نقطه شروع عالی برای تدوین قانون اساسی ایران

برای مقابله با چالشهای آینده است

حذف قاسم سلیمانی و مرگ ناگهانی ابراهیم رئیسی نشان داد

که هیچ‌کس در این رژیم بنیادگرا شکست ناپذیر نیست

همان‌طور که حیات آنها به‌طور ناگهانی یایان یافت، رژیم نیز به پایان خواهد رسید

حکومت وحشت در زمان پهلوی، میراثی که پسرش رضا به ارث برده

و جنایات رژیم کنونی علیه بشریت هرگز نباید فراموش شود

آگاهی از وحشیگری این دیکتاتوریها باید به نسلها منتقل شود تا تاریخ تکرار نشود

فداکاریها و بهایی که قربانیان پرداخته‌اند بیش از آن سنگین است که فراموش شوند

آینده ایران نیز مانند خود کشور متعلق به ایرانیان است

همه دموکراسیها و مردم آزادیخواه در همه جا باید در کنار آنها باشند

ما هم امروز در کنار آنها قرار می‌گیریم

 

بیانیه شخصیتهای آمریکایی در حمایت از ایران آزاد

در یکی از تاریک‌ترین دوران تاریخ، رئیس‌جمهور فرانکلین روزولت چهار آزادی را که حق ذاتی همه مردم در سراسر جهان است، معرفی کرد: بیان، عبادت، عدم نیاز و ترس. این چهار آزادی که قانون اساسی آمریکا و منشور حقوق آن بودند، آمریکائیها و متفقین را در جنگ جهانی دوم به پیروزی رساندند.

در هفت دهه گذشته این چهار آزادی از مردم ایران دریغ شده‌اند. در سال ۱۹۷۹ مردم ایران به ظلم و ستم پایان دادند، ظلمی که در سال ۱۹۵۳ زمانی که محمدرضا پهلوی قدرت عالی را به دست آورد، آغاز شد. متأسفانه، مبارزه (مردم) ایران برای دموکراسی توسط افراط‌گرایان مذهبی که تا امروز در قدرت هستند، ربوده شد.

نود و پنج درصد از شهروندان ساکن در داخل ایران هرگز نتوانسته‌اند بدون ترس از دستگیری، زندان، شکنجه و مرگ به دست دولت اصول‌گرا در تهران از حقوق پایه‌یی خود برای بیان و عبادت استفاده کنند. گشت ارشاد، پلیس مخفی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و امنیت و سازمانهای متعدد دیگر همیشه علیه مردم جاسوسی کرده و آنها را مرعوب کرده‌اند. دستگیری و ضرب و شتم فیزیکی در سال ۲۰۲۲ که منجر به مرگ جینا مهسا امینی شد، نمونه‌ای از وحشیگری شدید حکومت ایران است.

ایران زمانی یکی از پیشرفته‌ترین جوامع در جهان بود. دست‌آوردهای آن در علم طب، ادبیات و معماری بسیار مورد احترام بود. امروز، در تهران حکومتی وجود دارد که تنها با سرکوب و وحشیگری قدرت خود را حفظ کرده است. این دولت بنیادگرا به غیر از تمرکز روی توسعه تسلیحات کشتار جمعی، هیچ پیشرفتی در زمینه فناوری و علم نداشته است.

در عین‌حال، به‌عنوان شایسته "دولت صادر‌کننده تروریسم بین‌المللی شماره یک" دست یافته است. فعالیت‌های تروریستی سپاه و نیروی قدس در سراسر آسیا و اروپا و هم‌چنین در آمریکای شمالی و جنوبی مورد تحقیق قرار گرفته و اثبات شده است. اگر تلاش مجدانه پلیس بلژیک، فرانسه و آلمان نبود، وزارت اطلاعات احتمالاً گردهمآیی ایران آزاد در سال ۲۰۱۸ را منفجر می‌کرد. بسیاری از امضا کنندگان این بیانیه در آن برنامه شرکت داشتند. به‌طور همزمان، مشخص شد که (رژیم) ایران برای دو بمب‌گذاری دیگر در اروپا، هر دو در آلبانی، برنامه‌ریزی کرده بود. همه اینها زمانی صورت گرفت که توافق هسته‌یی ۵+۱ به‌طور کامل در جریان بود.

در خاورمیانه، هرج و مرج در سراسر عراق، سوریه، لبنان، غزه، و از جنوب تا یمن توسط تهران سوخت رسانی می‌شود. بنیادگرایان به جای اختصاص منابع مالی برای بهبود زندگی شهروندان ایرانی، از این منابع برای سرکوب مردم، دستیابی به سلاح هسته‌یی و مسلح کردن سازمانهای تروریستی استفاده می‌کنند،

همان‌طور که تشدید دستگیریها نشان می‌دهد، ناآرامی‌ها بار دیگر در ایران افزایش یافته‌اند، مردم ایران در تبادلات در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند که چه در حال رخ دادن است آنها درک می‌کنند که این دیکتاتوری آخوندی و نه کشورهای دموکراتیک هستند که از پیوستن ایران به قرن بیست و یکم جلوگیری به‌عمل می‌آورند.

قاسم سلیمانی و مرگ ناگهانی ابراهیم رئیسی نشان داد که هیچ‌کس در این رژیم بنیادگرا شکست ناپذیر نیست. همان‌طور که حیات آنها به‌طور ناگهانی یایان یافت، رژیم نیز به پایان خواهد رسید. وقتی جمهوری اسلامی از قدرت برکنار شد، باید همان مسیر سلطنت (مدفون) را طی کند. هیچ‌یک از این دو حکومت نباید اجازه یابند حق تعیین سرنوشت مردم ایران را انکار کنند.

به همین ترتیب، ملتهای جهان باید از نادیده گرفتن فریادهای مردم ایران دست بردارند. در طول اعتراضات و سرکوبهای وحشیانه ۱۹۸۱، ۱۹۸۸، ۱۹۹۹، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲، جهان سکوت کرد. در سال ۱۹۸۸ که ۳۰۰۰۰ ایرانی به‌خاطر عقایدشان توسط رژیم اعدام شدند، رژیم به گزارشگر ملل متحد در مورد این جنایت عظیم علیه بشریت دروغ گفت. حال که واقعیت روشن شده است، دولتها وظیفه دارند که از مقامات ارشد رژیم در این مورد حسابرسی کنند. موضع پاسیو ایالات متحده در سالهای اخیر نشان داده است که آمریکا به احیای برنامه جامع اقدام مشترک با ایران برجام) که نواقص مرگباری داشت بیشتر علاقمند بود تا برخورد به جنایاتی که مردم ایران متحمل شدند و یافتن راه‌کارهایی برای جلوگیری از ادامه صدور تروریسم بین‌المللی.

اکنون مشخص شده است که برجام هرگز توسط رژیم ایران رعایت نشد. دهها میلیارد دلار آزاد شده بر اساس آن توافق مستقیماً به ایران بازگشت تا در تأمین مالی تسلیحات برای استفاده علیه مردم ایران و غرب و هم‌چنین تأمین مالی عملیات‌های تروریستی درون کشوری و بین‌المللی استفاده شود. امروز رژیم ایران در آستانه تولید سلاح هسته‌یی قرار دارد. زمانی که بنیادگرایان به سلاح هسته‌یی دست یابند، امنیت جهانی به‌نحو غیرقابل جبرانی آسیب خواهد دید.

به همین دلیل است که بیش از هر زمان دیگری برای مردم ایران مهم است که میراث و آینده خود را بازیابند و حکومتی را که خودشان انتخاب می‌کنند جایگزین هرج و مرج کنند. یک قانون اساسی موقت باید از قبل وجود داشته باشد. این قانون اساسی باید چهار آزادی مشخص شده توسط رئیس‌جمهور روزولت برای همه شهروندان ایرانی قائل باشد. حاکمیت قانون باید به‌طور یکسان برای همه، صرف‌نظر از قومیت، گرایش مذهبی، جنسیت، یا هر عامل تبعیض‌آمیز دیگری، اعمال شود. برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، یک نقطه شروع عالی برای تدوین قانون اساسی ایران برای مقابله با چالشهای آینده، است.

حکومت وحشت در ایران که توسط سلطنت شاه پهلوی ایجاد شد، میراثی که پسرش رضا به ارث برده است، و جنایات علیه بشریت توسط جمهوری اسلامی هرگز نباید در تاریخ به‌دست فراموشی سپرده شود. آگاهی از وحشیگری مشترک این دیکتاتوریها باید در یادها بماند و به نسل‌های بعدی منتقل گردد تا اطمینان حاصل شود که تاریخ تکرار نخواهد شد و خاطرات قربانیان حفظ می‌شوند. بهایی که آنها پرداخته‌اند بیش از آن سنگین است که ماجراها و فداکاریهای آنها فراموش بشوند.

آینده ایران نیز مانند خود کشور متعلق به شهروندانش است. همه دموکراسیها و مردم آزادیخواه در همه جا باید در کنار آنها باشند. ما هم امروز در کنار آنها قرار می‌گیریم.

لطفا به اشتراک بگذارید: