در گرمای شدید غزه، مردم در محاصره فاضلاب و زباله

آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۷تیرماه گزارش داد:

در گرمای شدید تابستان غزه، فلسطینی‌ها در محاصره فاضلاب و زباله هستند.

توانایی غزه برای دفع زباله، تصفیه فاضلاب و رساندن آب پاک عملاً در اثر هشت ماه جنگ وحشیانه بین اسراییل و حماس از بین رفته است. گروه‌های امدادی می‌گویند که این شرایط بدتر زندگی را بدتر کرده و صدها هزار نفر را که از سرپناه، غذا و دارو محروم هستند، به خطر انداخته است.
موارد هپاتیت A در حال افزایش است و پزشکان نگرانند که با فرا رسیدن هوای گرم، شیوع وبا بدون تغییرات چشمگیر در شرایط زندگی به‌طور فزاینده‌یی محتمل باشد.
بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله اسراییل به این شهر در ماه مه در اردوگاههای چادری در رفح زندگی می‌کردند. از زمان فرار از رفح، بسیاری در مناطق شلوغ و غیر بهداشتی‌تر در جنوب و مرکز غزه پناه گرفته‌اند که پزشکان این اماکن را به‌عنوان محل پرورش بیماری توصیف می‌کنند به‌ویژه که دما مرتباً به ۹۰درجه فارنهایت (۳۲درجه سانتی‌گراد) می‌رسد.
سازمان ملل تخمین می‌زند که نزدیک به ۷۰درصد از تأسیسات آب و فاضلاب غزه در اثر بمباران شدید اسراییل تخریب یا آسیب دیده است. این شامل تمام پنج تأسیسات تصفیه فاضلاب منطقه، به‌علاوه کارخانه‌های نمک زدایی آب، ایستگاههای پمپاژ فاضلاب، چاه‌ها و مخازن است.
مقامات می‌گویند که کارکنانی که زمانی سیستم‌های آب و فاضلاب شهری را مدیریت می‌کردند، آواره شده‌اند و تعدادی کشته شده‌اند. شهرداری شهر غزه گفت، در این ماه، حمله اسراییل به شهر غزه، پنج کارمند دولتی را که مشغول تعمیر چاه‌های آب بودند، کشت.
مردم اغلب ساعتها در صف منتظر می‌مانند تا آب آشامیدنی را از کامیونهای حمل و نقل جمع‌آوری کنند و هر آنچه را که می‌توانند را برای خانواده‌هایشان حمل کنند. کمبود آب به این معنی است که خانواده‌ها اغلب با آب کثیف شستشو می‌دهند.
سازمان جهانی بهداشت شیوع هپاتیت A را اعلام کرد که تا اوایل ژوئن منجر به گزارش ۸۱۷۰۰مورد یرقان، یک علامت رایج شده است. این بیماری عمدتاً زمانی گسترش می‌یابد که افراد، آب غیر آلوده یا غذای آلوده به مدفوع مصرف کنند.
از آنجایی که تصفیه خانه‌های فاضلاب تعطیل شده‌اند، فاضلاب تصفیه نشده به داخل زمین نفوذ می‌کند یا به دریای مدیترانه پمپ می‌شود.
پزشکان در غزه می‌ترسند شیوع وبا در چشم‌انداز باشد.
جوآن پری، دکتری که در جنوب غزه با پزشکان بدون مرز کار می‌کند، گفت: «شرایط شلوغ، کمبود آب، گرما، وضعیت بهداشتی نامناسب اینها پیش‌شرط‌های ابتلا به وبا هستند.
او گفت که اکثر بیماران بیماری یا عفونت ناشی از بهداشت نامناسب دارند. گال، بیماریهای گوارشی شایع هستند. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید از زمان شروع جنگ بیش از ۴۸۵۰۰۰مورد اسهال گزارش‌شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: