حمایت جهانی از گردهمایی ایران آزاد

1 (1) 

 

۱۳۷رئیس کشور، رئیس دولت، وزرا و سفر و رهبران سازمانهای بین‌المللی پیشین به کارزار جهانی حمایت از طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی، نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و حمایت از کانونهای شورشی مجاهدین پیوستند.

۸۴رهبر پیشین، ۱۰معاون رئیس‌جمهور و معاون نخست‌وزیر، ۹تن از رؤسای سازمانهای بین‌المللی و ۹ سفیر جزو امضا کنندگان هستند.

بیانیه رهبران سابق با تأکید بر این‌که مردم ایران در قیام ۲۰۲۲ هر گونه دیکتاتوری سلطنتی یا دینی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک شدند، خواستار به‌رسمیت شناختن قیام مردم ایران و مبارزه کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین با سپاه پاسداران شدند.

ژان کلود یونکر رئیس پیشین اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر لوکزامبورگ، لخ والسا، کریستین وولف، جولیانا آماتو، میلوش زمان، امیل کانستانتنوسکو، فلیپه کالدرون، فرانسیسکو ساگستی، آندرس پاسترانا، فرناندو رامیرز، رؤسای جمهور پیشین لهستان، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، مکزیک، پرو، کلمبیا، بولیوی در میان امضا کنندگان این بیانیه هستند.

استفن هارپر، لیز تراس، ماریانو راخوی، خوزه ماریا ازنار، گی فرهوفشتاد، تونی آبوت، یان پتر بالکننده، اندا کنی، ماتئو رنزی، میرک توپولانک، یانس یانشا، آندره آنسیپ و جورج آندرئاس پاپاندرو، نخست‌وزیران پیشین کانادا، انگلستان، اسپانیا، بلژیک، استرالیا، هلند، ایرلند، ایتالیا، جمهوری چک، اسلوونی، استونی و یونان و آلفرد گاسن‌بائر صدراعظم پیشین اتریش نیز در شمار امضا کنندگان هستند.

رهبران پیشین در بیانیه خود به حسابرسی از مسئولان قتل‌عام سال۱۹۸۸ به‌خاطر جنایت مستمر علیه بشریت فراخواندند، اقدامات رژیم ایران علیه اشرف۳ را محکوم کردند و بر حقوق ساکنان اشرف در چارچوب کنوانسیون۱۹۵۱ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید کردند.

بیانیه: مردم ایران شایسته برخورداری از یک نظام دموکراتیک هستند. ما همه دولتها را فرامی‌خوانیم از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت، و برابری زن و مرد حمایت کنند.

رژیم ایران همه راههای سیاسی برای تغییر را بلوکه کرده، لذا جهان آزاد باید حق مردم ایران برای قیام و حق کانون‌های شورشی مجاهدین خلق را برای مقابله با سپاه پاسداران به‌رسمیت بشناسد.

سپاه پاسداران با گروه‌های نیابتی‌اش عامل گسترش ترور و مانع صلح و امنیت در منطقه و جهان است لذا ما به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و اجرای تحریم نفتی  این رژیم فراخوان می‌دهیم.

بیانیه ۴۰۰۰قانونگذار در۸۱پارلمان از ۵۰ کشور شامل اکثریت نمایندگان۳۴مجلس قانونگذاری در حمایت از طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی، نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران.

اکثریت مجلس عوام و مجلس اعیان انگلستان، مجلس نمایندگان و سنای ایتالیا، پارلمانهای نروژ، اسلوانی، ایسلند، استونی، لیتوانی، مالت، مولداوی، کاستاریکا، یمن و اردن و مجالس سنای هلند، . ایرلند و یمن در شمار امضا کنندگان این بیانیه هستند.

۴۰۰۰نماینده حمایت خواستار به‌رسمیت شناختن قیام مردم ایران و مبارزه کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین با سپاه پاسداران شدند.

دیکتاتوری دینی حاکم رفرم‌پذیر نیست. مردم ایران در قیام ۲۰۲۲ هر گونه دیکتاتوری سلطنتی یا دینی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک شدند.

بیانیه ۴۰۰۰پارلمانتر: نقض فاحش حقوق‌بشر به‌ویژه سرکوب زنان را در ایران محکوم می‌کنیم و فراخوان به حسابرسی از مسئولان قتل‌عام سال ۱۹۸۸ به‌خاطر جنایت مستمر علیه بشریت می‌دهیم.

مردم ایران شایسته برخورداری از یک نظام دموکراتیک هستند. ما همه دولتها را فرامی‌خوانیم از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت، و برابری زن و مرد حمایت کنند.

اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف-۳ در آلبانی را قویاً محکوم می‌کنیم و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون ۱۹۵۱ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم.

رژیم ایران همه راههای سیاسی برای تغییر را بلوکه کرده، لذا جهان آزاد باید حق مردم ایران برای قیام و حق کانون‌های شورشی مجاهدین خلق را برای مقابله با سپاه پاسداران به‌رسمیت بشناسد.

سپاه پاسداران با گروه‌های نیابتی‌اش عامل گسترش ترور و مانع صلح و امنیت در منطقه و جهان است لذا ما به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و اجرای تحریم نفتیهای این رژیم فراخوان می‌دهیم.

بیانیه ۳۰تن از شخصیتهای آمریکایی: فعالیت‌های تروریستی سپاه و نیروی قدس در سراسر آسیا و اروپا و هم‌چنین در آمریکای شمالی و جنوبی مورد تحقیق قرار گرفته و اثبات شده و رژیم ایران بدرستی عنوان صادر‌کننده شماره ۱ تروریسم دولتی را به خود گرفته است.

برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، یک نقطه شروع عالی برای تدوین قانون اساسی ایران برای مقابله با چالشهای آینده است.

مایکل موکیزی، وزیر سابق دادگستری، تام ریچ اولین وزیر امنیت ملی، نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان، ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما و فرمانده سابق ناتو، ژنرال جیمز کانوی فرمانده سابق تفنگداران دریایی، ژنرال چاک والد معاون پیشین فرمانده ناتو، پاتریک کندی، سناتور رابرت توریسلی، پورترگاس رئیس سابق آژانس مرکزی اطلاعات، لوییس فری مدیر پیشین دفتر تحقیقات فدرال، رابرت ژوزف و لینکلن بلومفیلد معاونان سابق وزیر خارجه، مارک گینزبرگ، کنت بلکول و میشل ریس سفرای سابق در شمار امضا کنندگان این بیانیه هستند.

اگر تلاش مجدانه پلیس بلژیک، فرانسه و آلمان نبود، وزارت اطلاعات احتمالاً گردهمآیی ایران آزاد در سال ۲۰۱۸ را منفجر می‌کرد. بسیاری از امضاکنندگان این بیانیه در آن برنامه شرکت داشتند. به‌طور همزمان، رژیم ایران برای دو بمب‌گذاری دیگر در اروپا، در آلبانی، برنامه‌ریزی کرده بود.

حذف قاسم سلیمانی و مرگ ناگهانی ابراهیم رئیسی نشان داد که هیچ‌کس در این رژیم بنیادگرا شکست ناپذیر نیست. همان‌طور که حیات آنها به‌طور ناگهانی یایان یافت، رژیم نیز به پایان خواهد رسید.

اکنون مشخص شده است که برجام هرگز توسط رژیم ایران رعایت نشد. دهها میلیارد دلار بر اساس آن توافق به ایران بازگشت تا در تأمین مالی تسلیحات برای استفاده علیه مردم ایران و غرب و هم‌چنین تأمین مالی عملیات‌های تروریستی درون کشوری و بین‌المللی استفاده شود.

حکومت وحشت در زمان پهلوی، میراثی که پسرش رضا به ارث برده و جنایات رژیم کنونی علیه بشریت هرگز نباید فراموش شود. آگاهی از وحشیگری این دیکتاتوریها باید به نسلها منتقل شود تا تاریخ تکرار نشود. فداکاریها و بهایی که قربانیان پرداخته‌اند بیش از آن سنگین است که فراموش شوند.

آینده ایران نیز مانند خود کشور متعلق به ایرانیان است. همه دموکراسیها و مردم آزادیخواه در همه جا باید در کنار آنها باشند. ما هم امروز در کنار آنها قرار می‌گیریم.

نامه مشترک ۷۵برنده جایزه نوبل به رئیس‌جمهور آمریکا، دبیرکل ملل متحد، نخست وزیران کانادا و انگلستان، رئیس اتحادیه اروپا و رهبران ۲۷ کشور اروپایی.

ما، برندگان جایزه نوبل نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت وحشتناک و رو به وخامت حقوق‌بشر در ایران ابراز می‌کنیم.

در جریان قیام ۲۰۲۲مردم ایران هر نوع دیکتاتوری اعم از سلطنتی و دینی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک شدند.

رژیم ایران که قادر به سرکوب جنبش اعتراضی برای تغییر نیست، نیروی محرکه جنگ در خاورمیانه است و صلح جهانی را از طریق نیابتیهای خود تهدید می‌کند. این تلاشی است برای منحرف کردن توجه از سرکوب سیستماتیک و فرار از پاسخگویی.

قطعنامه دوحزبی ۱۱۴۸مجلس نمایندگان آمریکا جنایات رژیم ایران، از جمله اقدامات تروریستی، دامن‌زدن به درگیریهای منطقه‌ای، سرکوب داخلی را محکوم و از مقاومت ایران و طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کند.

صدها پروفسور برجسته از سراسر آمریکا در نامه به رئیس‌جمهور تأکید کردند که جهان باید حق مردم ایران برای دفاع از خود در برابر سپاه پاسداران و آرزوی آنها برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک و سکولار و پاسخگو به مردمش را بپذیرد این یک ضرورت استراتژیک برای منطقه و جهان است.

ما برندگان جایزه نوبل به حمایت بین‌المللی از مطالبات دموکراتیک مردم ایران از جمله بیش از ۳۶۰۰ پارلمانتر از سراسر جهان و ۱۲۵رهبر سابق جهان می‌پیوندیم تا حمایت خود را از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای آینده ایران اعلام کنیم.

طرحی که خواستار حق رأی، انتخابات آزاد، اقتصاد بازار و جدایی دین از دولت است و از برابری جنسیتی، مذهبی و قومی و یک جمهوری غیرهسته‌یی حمایت می‌کند.

ما به خواست جهانی نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران می‌پیوندیم. سپاه‌پاسدازان منبع اصلی خشونت و سرکوب مردم ایران و صدور خشونت به سایر نقاط جهان است.

لطفا به اشتراک بگذارید: