مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱-بیانیهٔ اکثریت پارلمان لیتوانی: «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی»

اکثریت نمایندگان پارلمان لیتوانی شامل، رئیس پارلمان حمایت خود را از برنامهٔ ده‌ماده‌یی خانم مریم رجوی اعلام کردند و خواهان به‌رسمیت شناختن حق کانونهای شورشی در نبرد علیه سپاه پاسداران و لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان یک موجودیت تروریستی شدند.

۷۱تن از ۱۳۸نماینده پارلمان لیتوانی از جمله، ۳‌وزیر کنونی، ‌نخست‌وزیر و وزیر‌خارجه پیشین، رئیس و معاون کمیتة امور خارجی و ۵تن از اعضای این کمیته، رئیس و معاون کمیته حقوقی و ۴تن از اعضای این کمیته، معاون اول و ۲تن از معاونین رئیس مجلس، رئیس هیأت لیتوانی در مجمع پارلمانی شورای اروپا، در میان امضاکنندگان این بیانیه هستند.

اکثریت نمایندگان پارلمان لیتوانی، با «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی» ضمن ابراز نگرانی عمیق از سرکوب بی‌رحمانهٴ مردم ایران از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی، خاطرنشان ساختند که «رژیم ایران هم‌چنان بیشترین تعداد اعدامها را به‌نسبت جمعیت در جهان دارد. تنها در سال۱۳۶۷، ۳۰هزار زندانی سیاسی در عرض چند هفته پس از حکم خمینی برای اعدام مجاهدین سرموضع قتل‌عام شدند.

بیانیهٔ مورد حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان لیتوانی خاطرنشان می‌کند،رژیم ایران اخیراً یک دادگاه نمایشی را به‌صورت غیابی برای رهبری مقاومت ایران و ۱۰۰عضو مجاهدین بنا ‌به‌ اتهاماتی مانند محاربه آغاز کرده است. این محاکمه آشکارا بهانه‌یی برای زمینه‌سازی ارتکاب اقدامات تروریستی علیه آنها و فشار بر مقامات اروپایی برای محدود کردن مخالفان به‌ویژه کسانی است که در اشرف۳ در آلبانی زندگی می‌کنند.

قضاییهٔ رژیم ایران ابزار سرکوب خامنه‌ای برای کشتار و تروریسم است.

بیانیه تصریح می‌کند: دیکتاتوری مذهبی حاکم رفرم‌پذیر نیست و در جریان قیام۱۴۰‍۱ مردم ایران هر نوع دیکتاتوری چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک شدند

سر مار در ایران است. سپاه پاسداران از طریق گروه‌های نیابتی تروریسم را گسترش می‌دهد و مانع صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی می‌شود

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-۲تصویرنگاری

۱-مشهد-بلوار رفیعی -۶تیر۱۴۰۳

۲-بهبهان –خیابان فرودس -۶تیر۱۴۰۳

۳- مشهد-بلوار نماز -۶تیر۱۴۰۳

۴-کرمانشاه-خیابان آزادگان -۶تیر۱۴۰۳

۵- بهبهان –خیابان فرودس -۶تیر۱۴۰۳

تصویر برادر با شعار انقلاب دموکراتیک و جمهوری دموکراتیک به دست توانای مردم ایران پیروز می‌شود

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۳- ۳۰خرداد با مجاهدان اشرف - مسعود رجوی ـ ۳۰‌خرداد ۸۹

۳۰خرداد خط سرخی بود که صف خمینی و ضدخمینی را برای همیشه از هم جدا کرد. صف ارتجاع را از انقلاب، تعریف جبهه خلق را به‌دست داد. حدفاصلی شد برای دموکراسی و دیکتاتوری، سرمشقی برای آنچه که باید کرد. متقابلا همه وارفتگان و وادادگان و کسانی که خمینی را ترجیح می‌دادند. شما را تخطئه کردند و برای از بین بردن و نابودی و متلاشی شدن شما از چیزی کوتاهی نکردند.

قبل از ۳۰خرداد سال۶۰ ما در مجموع ۸۱شهید داشتیم که خمینی کشت یا اعدام کرد یا در جبهه‌های جنگ با عراق یا زیر بمباران به‌شهادت رسیدند.

در آبان۵۹ وقتی خمینی می‌خواهد برابر ریگان عقب بنشیند و برای این‌که زهر چشمی بگیرد. به دادستان ارتجاع در آبادان گفت: که حکمی صادر کتد که مجاهدین باید ضمن ۲۴ ساعت جبهه‌های جنگ و شهرهای جنوبی را خالی کنند. قبل از خشک شدن مرکب این حکم، تعقیب و دستگیری و شکنجه و پیگرد مجاهدین شروع شد و در دور اول احکام ۲۸۶ سال زندان برای مجاهدینی که جبهه دستگیر شده بودند و به دفاع مشروع از خاک وطن خود مشغول بودند صادر شد و تازه این چیزها همه قبل از ۳۰خرداد بود.

پخش در پایان اخبار

۴-تاون‌هال: بعد از ۳۶‌سال، سکوت سازمان ملل درباره قتل‌عام ۳۰‌هزار زندانی سیاسی در ایران در سال‌۱۳۶۷ شکست

در یک گزارش تکان‌دهنده جاوید رحمان جنایات شنیع و نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران از سال۱۳۶۰ تا قتل‌عام۱۳۶۷ را به‌عنوان جنایت علیه بشریت نسل‌کشی و جنایت جنگی توصیف کرد.

استرون استیونسون همآهنگ‌کننده کارزار تغییر برای ایران در تاون‌هال نوشت: ۳۶سال طول کشید، اما بالاخره سکوت سازمان ملل درباره قتل‌عام ۳۰۰۰۰ٰزندانی سیاسی در ایران در سال‌۱۳۶۷ شکست.  این کار مستلزم فداکاری و مهارتهای تحقیقاتی جامع و کامل جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران بود. در یک گزارش تکان‌دهنده در کنفرانس ویژه در ژنو در روز پنجشنبه ۱۹ژوئن ۲۰۲۴ که توسط انجمن عدالت برای قربانیان کشتار ۱۳۶۷در ایران برگزار شد، جاوید رحمان جنایات شنیع و نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران از سال‌۱۳۶۰ تا قتل‌عام‌۱۳۶۷ را به‌عنوان جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و احتمالاً جنایت جنگی، توصیف کرد.

بر اساس گزارش جاوید رحمان، سازمان ملل اکنون شواهد انکارناپذیری در دست دارد که نشان می‌دهد رژیم ایران در تابستان‌۱۳۶۷، بیش از ۳۰۰۰۰نفر از مجاهدین خلق ایران اصلی‌ترین جنبش اپوزیسیون دموکراتیک را در دادگاههای کوتاه مدت اعدام کرده است. خمینی دستور داده بود که اعدامها با عجله انجام شود و حتی زنان باردار هم در امان نباشند. باور نکردنی است که پورمحمدی، یکی از اعضای کمیسیون مرگ، تا اواسط سال۲۰۱۷ وزیر دادگستری رئیس‌جمهور سابق رژیم حسن روحانی بود!

پورمحمدی اکنون یکی از شش کاندیدای منتخب شورای نگهبان در انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم پس از کشته شدن رئیسی است.

استرون استیونسون در ادامه مطلب خود در تاون‌هال نوشت:خمینی فتوا داد و اعلام کرد که همه مجاهدین ، باید از بین بروند. خمینی هم‌چنین به کمیسیونهای مرگ دستور داد که به هیچ‌وجه رحم نکنند و حقوق‌بشر را نادیده بگیرند.

جاوید رحمان خاطرنشان کرد: یک طرح اساسی وجود داشت که احکام اعدام بر اساس آن بود. او توضیح داد که بسیاری از این زندانیان هیچ‌گونه جرمی مرتکب نشده بودند. بسیاری از آنها به‌دلیل فعالیتهایی مانند توزیع بروشور، دستگیر شده بودند. بنابراین، اقدامات کمیسیونهای مرگ برای اجرای قانون نبود، صرفاً اعدام آن افراد بود. آنها وظیفه داشتند تعیین کنند که آیا آنها سرموضع هستند یا نه. در نتیجه هزاران نفر اعدام شدند.

جاوید رحمان در پایان سخنان خودش از جامعه جهانی خواست تا اقدامات مشخصی را انجام دهد و مکانیزم پاسخگویی ایجاد کند که تمام شواهد جمع‌آوری شده توسط او را حفظ کند و بر این اساس اقداماتی را در زمینه پاسخگویی و مصونیت رهبران رژیم ایران انجام دهد. جهان اکنون سازمان ملل را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که توصیه‌های پروفسور رحمان اجرا می‌شود.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۴- تحریم خزانه‌داری آمریکا علیه شبکه پولشویی رژیم که میلیاردها دلار برای سپاه پاسداران و وزارت دفاع رژیم آخوندی تأمین می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی که صبح سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری نزدیک به ۵۰‌نهاد و شخص را که شعبه‌های متعددی از شبکه گسترده «بانکداری در سایه» را تشکیل می‌دهند که توسط وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و سپاه پاسداران رژیم ایران تشکیل می‌شود، را تحریم می‌کند. سپاه پاسداران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و پردازش معادل میلیاردها دلار از سال۲۰۲۰ از این شبکه استفاده می‌کند. وزارت دفاع و سپاه پاسداران در چندین فعالیت تجاری درآمدزا، به‌ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، شرکت دارند.
شبکه‌های صرافی‌های ایرانی و دهها شرکت پوششی خارجی تحت کنترل آن‌ها، وزارت دفاع و سپاه پاسداران را قادر می‌سازد تا درآمدی را که در خارج از کشور ایجاد می‌کنند، پنهان کنند و سپس برای طیف وسیعی از فعالیت‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران، از جمله تهیه و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته، . مانند هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند. این درآمد هم‌چنین از تأمین تسلیحات و کمکهای مالی به گروه‌های نیابتی منطقه‌یی رژیم ایران، از جمله حوثیهای یمن، که به حملات بی‌پروا به کشتیرانی جهانی ادامه می‌دهند، کمک می‌کند.
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ایالات متحده در حال اقدام علیه یک سیستم بانکی در سایه گسترده است که توسط ارتش رژیم ایران برای پولشویی میلیاردها دلار درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای غیرقانونی استفاده می‌شود. شبکه‌های بانکداری سایه، سیستم‌های مالی غیرقانونی چند حوزه قضایی هستند که به نهادهای تحریم‌شده رژیم ایران امکان دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی را می‌دهند و تجارت آنها با مشتریان خارجی را می‌پوشاند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-مفقود شدن سه هموطن در سیل ویرانگر در سوادکوه

به گزارش رسانه‌های حکومتی بر اثر جاری شدن سیل در شامگاه سه‌شنبه پنجم تیر در منطقه پل سفید سواد کوه در استان مازنداران تاکنون سه نفر مفقود و ۱۸تن مصدوم شدند. بنا ‌به این گزارش ۱۶خودرو در این منطقه گرفتار سیل شدند.  هم‌چنین به گزارش رسانه‌های حکومتی سیل روز سه‌شنبه در روستای مورستان از توابع خلخال به ۴۸واحد مسکونی خسارت وارد آورد.

مریم رجوی: بار دیگر سیل در سوادکوه در استان مازندران، لطمات و خسارات زیادی به مردم منطقه وارد کرد و از جمله منجر به مفقود شدن ۳هموطن شد. با تسلیت به مصیبت‌دیدگان، از مردم و جوانان شهرهای همجوار می‌خواهم به کمک سیل‌زدگان بشتابند. در حکومت غارتگر آخوندها که محیط‌ زیست ایران قتل‌عام شده، کمتر روزی است که مصیبتی از این دست بر سر هموطنان‌مان آوار نشود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۶- هشتمین روز اعتصاب کارگران صنایع نفت و پتروشیمی در شهرهای مختلف

اعتصاب کارگران شرکت پروژه‌یی در پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها و دیگر مراکز نفت و گاز در شهرهای مختلف در اعتراض به وضعیت شغلی خود روز چهارشنبه ششم‌تیر برای هشتمین روز ادامه یافت. این اعتصاب از روز ۳۰خرداد آغاز شده است.

جمعی از کارگران اخراج شده پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام نیز، در اعتراض به اخراج خود و هم‌چنین جمعی از ساکنان زیفل از توابع بدره در استان ایلام در اعتراض به قطع کامل آب آشامیدنی روز چهارشنبه ششم‌تیر مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

مریم رجوی: درود بر کارگران پروژه‌یی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که در هشتمین روز اعتصاب سراسری بیش از ۲۰هزار کارگر در بیش از ۹۰شرکت نفت و گاز در سراسر ایران، بازتاب خشم و اعتراض عموم کارگران و زحمتکشان است. تا دیکتاتوری ضدبشری آخوندها بر سر کار است، فقر، تورم، بیکاری، تبعیض و فساد تشدید می‌شود. سرنگونی تمامیت این رژیم غارتگر و جنایتکار لازمه پایان گرفتن این فجایع است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۷-اخبار شعبده انتخابات رژیم

نیروی سرکوبگر انتظامی، درباه بسیج رژیم برای نمایش انتخابات، از به صحنه آوردن بیش از ۲۲۰هزار نیرو خبر داد و اعلام کرد: ۱۹۰هزار نفرشان در پای صندوق‌های رأی‌گیری از آغاز تا پایان شمارش آراء حضور و رصد، پایش و تأمین امنیت انتخابات را عهده‌دار هستند.

به‌دنبال کانادا، عربستان نیز اجازه برپایی صندوق رأی در این کشور برای نمایش انتخابات رژیم را نداد. خبرگزاری سپاه پاسداران خبر داد که علی‌رغم پیگیری برای رأی دادن در شهرهای مکه و مدینه، دولت میزبان با برگزاری انتخابات ۸تیر موافقت نکرده است.

پس از برگزاری پنجمین‌نمایش مناظره، فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای نوشت که این «پنج مناظره بدون گفتار سیاسی منسجم» بود. در همین حال در سگ دعواهای نمایش انتخابات مداحان خامنه‌ای وارد صحنه شده و علیه آخوند روحانی شعار دادند.

هیهات منا الحسن روحانی / ️ این سری، پای انتخابات خون شهید رفته نمی‌گذاریم پا روی خون بگذاری.

از سوی دیگر پزشکیان در آخرین مناظره سیرک انتخابات، بر ادامه برنامه رئیسی تأکید کرد. قانون و برنامه داریم قرار نیست هر کس برنامه‌یی بیاورد. یک قانون برنامه‌یی که دولت رئیسی نوشته، می‌پذیریم پس یک قانون دیگری نوشتنش برای چیه. اگر اون قانون می‌خواهید اجرا کنید این حرفها چیه دارید می‌زنید.

در حالیکه عوامل قالیباف و جلیلی آنها را به کنار رفتن به نفع دیگری دعوت می‌کنند، یامین‌پور مشاور پاسدار جلیلی اعلام کرد، سازوکار وحدت کاندیداهای اصول‌گرا از بین رفت و کسی کنار نمی‌رود.

به گزارش روزنامه حکومتی وطن‌امروز، جلیلی گفته که محکم ایستاده‌ایم. پاسدار قالیباف نیز گفت کناره‌گیری من شایعه است.

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان هم نوشت: ائتلاف نامزدهای جبهه، یک ضرورت است و نادیده گرفتن آن بی‌توجهی آشکار به مبانی و اصول تلقی می‌شود.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                                              

۸- در آستانه نمایش انتخابات رژیم خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: رأی دهندگان سراسر تهران که با آسوشیتدپرس گفتگو کرده‌اند، نسبت به انتخابات ابراز بی‌علاقگی گسترده‌یی کرده‌اند، زیرا رژیم ایران با اقتصاد درهم شکسته و اعتراضات گسترده ضددولتی در سال‌های اخیر، مواجه است.  

رویترز نیز نوشت: مبارزه روزمره مردم ایران برای تأمین هزینه‌های زندگی، چالشی همیشگی برای حاکمان است که از احیای اعتراضاتی که به‌طور دوره‌ای توسط جوامع کم‌درآمد و ​​خشمگین از تحمل سختیها به راه افتاده است، وحشت دارند.

تایمز مالی هم گزارش داد: افزایش شدید قیمت مواد غذایی، مسکن، مراقبتهای بهداشتی و حمل و نقل، به‌دلیل پایین ماندن دستمزدها، مردم را به سمت فقر سوق داده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۹-تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه نوشت: در اثر حملات اسراییل در بیت‌لاهیا، دست کم ۱۵نفر کشته شدند. همزمان در محله‌های زیتون، و صبرا در نزدیکی شهر غزه چندین ساختمان مسکونی ویران و شماری از غیر نظامیان کشته شدند. وفا افزود: گلوله‌باران خشونت آمیز شهرهای خان‌یونس و رفح توسط توپخانه اسراییل نیز موجب انهدام چندین مجموعه مسکونی و کشته و مجروح شدن تعدادی از آوارگان فلسطینی در این مناطق شد.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: تاکنون بیش از ۳۷۷۱۸ فلسطینی در حمله نظامی اسراییل به غزه کشته و ۸۶۳۷۷تن زخمی شده‌اند.

نیویورک تایمز روز سه‌شنبه در گزارشی از وضعیت گرسنگی در غزه نوشت: گروهی از کارشناسان که در همکاری با سازمان ملل کار می‌کنند می‌گویند نزدیک به ۵۰۰هزار نفر در غزه از گرسنگی رنج می برند. در گزارشی که این گروه منتشر کرده آمده است: تقریباً تمام جمعیت۲.۲ میلیون نفری غزه با سطوح بالایی از نامنی غذایی حاد روبه‌رو هستند.

در پی دیدار روز سه‌شنبه وزرای دفاع آمریکا و اسراییل در واشینگتن، سخنگو پنتاگون به خبرنگاران گفت: دو طرف در مورد تلاشها برای کاهش تنشها در امتداد مرز اسراییل و لبنان، و ایستادن در مقابل حملات رژیم ایران و گروههای وابسته به آن، گفتگو کردند.     

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                                        

۱۰-   ۳۰خرداد با مجاهدان اشرف - مسعود رجوی ـ ۳۰خرداد ۸۹

۳۰خرداد خط سرخی بود که صف خمینی و ضدخمینی را برای همیشه از هم جدا کرد. صف ارتجاع را از انقلاب، تعریف جبهه خلق را به‌دست داد. حدفاصلی شد برای دموکراسی و دیکتاتوری، سرمشقی برای آنچه که باید کرد. متقابلا همه وارفتگان و وادادگان و کسانی که خمینی را ترجیح می‌دادند. شما را تخطئه کردند و برای از بین بردن و نابودی و متلاشی شدن شما از چیزی کوتاهی نکردند.

قبل از ۳۰خرداد سال ۶۰ ما در مجموع ۸۱ شهید داشتیم که خمینی کشت یا اعدام کرد یا در جبهه‌های جنگ با عراق یا زیر بمباران به‌شهادت رسیدند

در آبان ۵۹ وقتی خمینی می‌خواهد برابر ریگان عقب بنشیند و برای این‌که زهر چشمی بگیرد. به دادستان ارتجاع در آبادان گفت که حکمی صادر کرد که مجاهدین باید ضمن ۲۴ساعت جبهه‌های جنگ و شهرهای جنوبی را خالی کنند. قبل از خشک شدن مرکب این حکم، تعقیب و دستگیری و شکنجه و پیگرد مجاهدین شروع شد و در دور اول احکام۲۸۶ سال زندان برای مجاهدینی که جبهه دستگیر شده بودند و به دفاع مشروع از خاک وطن خود مشغول بودند صادر شد و تازه این چیزها همه قبل از ۳۰خرداد بود.

سی‌خرداد در بحبوحه گرما، گرم‌ترین ایام و روز روزهای مجاهدین هم هست، از هفت بابت، سرآغاز مقاومت سراسری، روز شهیدان و زندانیان سیاسی، سالگرد تأسیس ارتش آزادیبخش ملی، سالگرد فتح شهر مهران، که بعد کمتر از یک ماه دجال لعین را ناگزیر کرد زهر آتش‌بس بخورد. سالگرد شکست کودتای ۱۷ژوئن و پیروزی مریم و مقاومت ایران در بزرگترین ضربه و توطئه ارتجاعی و استعماری، سالگرد قیام و درهم شکستن یوغ و طلسم ولایت فقیه، که حالا در چنبرهٔ سلسلهٔ تحریم‌ها در خود می‌پیچد و می‌پیچد. و باز هم با بیشتر و بیشترش روبه‌رو خواهد شد. آن هم در شـرایطی که نمایندگان منتخب مردم جهان از قاره‌های مختلف پیاپی از اشرف و از قیام به حمایت برمی‌خیزند. و مهمتر از همه برای مجاهدین سی‌خرداد سالروز انقلاب ایدئولوژیک درونی، انقلاب مریم که امروز از ۳۰خرداد سال۱۳۶۴ تابه‌حال مجاهدین رو حفظ کرده تضمین کرده و به جلو پرتاب کرده. استمرار و تداوم مقاومت را حفظ کرده، به مقاومت استمرار و تداوم بخشیده، و نگذاشته است که مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران را سر ببرند یا شقه بکنند یا متلاشی کنند و یا درش نفوذ کنند و به جای مقاومت جز اپورتونیسم و فرصت‌طلبی چیزی باقی نگذارند. گفته بودیم که ۳۰خرداد خط سرخی بود که صف خمینی و ضدخمینی را برای همیشه از هم جدا کرد، صف ارتجاع را از انقلاب، تعریف جبهه خلق را به‌دست داد که همانا جبهه سرنگونی این رژیم است. روزی است که ما را محارب اعلام کرد. گفته بودیم که چنگ‌ در چنگ مهیبٰ‌ترین نیروی ارتجاعی تاریخ ایران هستیم که از عمق اعصار جاهلیت و خُرافه سر برداشته. گفته بودیم که به حیات خفیف و خائنانه و به ذلت تن نمی‌دهیم ولو با سنگین‌ترین بها، با الهام از سیدالشهدا، عاشوراگونه وارد و خارج می‌شویم. اما خواست خدا و آگاهی حمایت خلقمان، به جای مسیر عاشورا گونه‌ای که ما در آن قدم گذاشتیم، مسیر دیگری را رقم زد که شتابان رو به پیروزی به پیش می‌رود. گفته بودیم که ۳۰‌خرداد با همه درخشش و با همه سرخ‌فامش، حدفاصلی شد برای دموکراسی و دیکتاتوری، سرمشقی برای آنچه که باید کرد. متقابلا همه وارفتگان و وادادگان و کسانی که خمینی را ترجیح می‌دادند، شما را تخطئه کردند و برای از بین بردن و نابودی و متلاشی شدن شما از چیزی کوتاهی نکردند پس از اینطرف مجاهد خلق و خلقش حق دارد که از ۳۰خرداد الگویی برای آنچه که باید کرد ارائهٔ بدهد و در طرف مقابل آنها هم نمونه‌یی از آنچه که هرگز نباید کرد، ارائه بکنند. تاریخ ایران قضاوت خودش را خواهد کرد البته این رویارویی خاص ما نیست، در تمام تاریخ چنین بوده و باز هم‌چنین خواهد بود یک سال قبل از انقلاب مشروطه در ایران در سال۱۲۸۴ خودمان ۱۹۰۵میلادی کارگران و دانشجویان و مردم در روسیه تزاری آن زمان هم دست به قیام زدند. قیامی که البته به‌سرعت به پیروزی نرسید و با سرکوب شدید تزار و دربارش… در آن روزگار هم، بعداً انقلابیونش نوشتند که برای کارگران و نیروهای انقلابی آن سال و آن قیام، سال۱۹۰۵ سرمشقی شد از آنچه باید کرد در حالی‌که برای (بقول خودشان اینو می‌گن برای روشنفکران و خرده بورژواها، خرده بورژواهایی که با آن قیام مخالف بودند آن سال، سال دیوانگی لقب گرفت و الگویی شد برای آنچه که نباید کرد.

در روزگار ما هم عقلهای تاجرپیشه، واضح است که کار شما و ایستادگی شما، همین امروز هم در اشرف محترمانه‌ترین صورتش البته، دیوانگی می‌دانند. این مبارزه را بی‌حاصل، بیهوده، بی‌نتیجه، بی‌آینده و بدون هر گونه چشم‌اندازی برای پیروزی می‌دانند. که هیچ چیز جدیدی نیست. از قدیم چنین بوده است. اما مجاهدین با رود خروشان خون شهیدانشان و حماسه‌ای که از ۳۰خرداد سال۶۰ تا امروز درسهای دیگری ارائه کردند.

«عقل گوید شش جهت حد است و بیرون راه نیست (عقل تاجرپیشه)

عقل گوید شش جهت حد است و بیرون راه نیست، عشق گوید راه هست و رفته‌ام من بارها

عقل بازاری بدید و تاجری آغاز کرد، عشق دیده آن سوی بازار او، بازارها

ای بسا منصور پنهان زاعتماد جان عشق، ترک منبرها به‌گفته بر شده بر دارها

البته که اگر کسی دیوانه و در حقیقت شیفته و جانباخته خلق و میهنش نیست، جاش در مجاهدین نبوده و نیست. همین هفته پیش بود که دیدیم رئیس زیرکمیته ضدتروریسم در کنگره آمریکا گفت که (مضمونش را می‌گم) گفت برام سخته بفهمم.

این را خوب می‌فهمم که هیچ نیرو و جریان و سازمانی وجود نداره که رژیم ایران بیشتر از مجاهدین ازش بترسه و ملا‌ها، ملاهای حاکم بر ایران بیشتر از آن بدشان بیاد و این البته شاید بهترین تعریفی باشد که از این سازمان بشود کرد. بعد مثال زده که عینا مانند این‌که دورا‌نی که آپارتاید تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی با چنین وضعیتی روبه‌رو بودیم که کنگره ملی آفریقا‌رو و شخص نلسون ماندلا را هم نامگذاری کرده بودند. بله اونجا در آفریقای جنوبی تبعیض نژادی بود. ما در ایران در دوران آپارتاید مذهبی به سر می‌بریم. آپارتاید دینی البته دین خمینی و خامنه‌ای! که جز کیش جهل و جنون و جنایت هیچ چیز نیست. بعد تا آنجایی که یادم می‌آد باز همین رئیس کمیته ضدتروریست گفته بود که با این حال آن موقع نلسون ماندلا همین که ما شروع کردیم به تحریم آفریقای جنوبی از ما به‌خاطر آن تحریم‌ها تشکر هم کرد.

بر می‌گردم به خودمون و خلق و میهن خودمون به بزرگترین حماسه مستمر تاریخ ایران در برابر مهیب‌ترین نیروی ارتجاعی این تاریخ. فقط با حمله مغول قابل مقایسه است. منتهی اون چند سده طول کشید. بگذارید ببینیم که این بار حکومت خمینی و بقایای اون چقدر؟ بله ایلغار خمینی فقط با حمله مغول قابل مقایسه است. ایلغاری به تاریخ و تمدن ایران. شبیخونی به اسلام و قرآن و تاریخ اسلام مردمگرا. خوب در طول این سالیان شما مسیری را که بسیاری تازه شروع کردند، یا در سالهای اخیر شروع کردند، از انتقاد و افشای باند غالب تا مسیر اعتراض و تظاهرات مسالمت‌آمیز و شرکت در انتخابات رژیم، این مسیر را از۳۰سال پیش طی کردید. بی‌خود نیست که دم به ساعت رژیم این را به انحای مختلف یادآوری می‌کنه، از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال۵۸ تا انتخابات مجلس شورای ملی که خمینی اسمش را به مجلس شورای اسلامی تغییر داد و تمام مبارزات مرحله سیاسی و فاز سیاسی که خودتان نامگذاری کردید. قبل از ۳۰خرداد، ۳۰خرداد سال۶۰ ما در مجموع ۸۱‌شهید داشتیم که خمینی کشت یا اعدام کرد یا… در جبهه‌های جنگ با عراق یا زیر بمباران به‌شهادت رسیدند. یا وقتی نیروهای عراقی توی خاک ما بودند مجاهدین می‌جنگیدند در صفوف مستقل خودشون، از جلو عراقیها و از پشت عوامل خمینی بودند که به ما شلیک می‌کردند. آبان‌۵۹ وقتی خمینی میخواست برابر ریگان عقب بنشیند و برای این‌که زهر چشمی بگیرد، از مجاهدین که البته کور خوانده بود به دادستان ارتجاع در آبادان گفت که حکمی صادر کرد که مجاهدین باید ضمن ۲۴ساعت جبهه‌های جنگ رو و شهرهای جنوبی را خالی کنند. ... که در سلسله آموزشها یادآوری کردم، قبل از خشک شدن مرکب این حکم، تعقیب و دستگیری و شکنجه و پیگرد مجاهدین شروع شد و بعدش هم دیدیم که در دور اول احکام ۲۸۶سال زندان برای مجاهدینی که جبهه دستگیر شده بودند به دفاع مشروع از خاک وطن خودشون مشغول بودند، صادر شد و تازه این چیزها همه قبل از ۳۰خرداد بود. بعد که دیگه واضح است چه کرد راه پرخون و دراز و طولانی طی کردیم ایستادگی و مقاومت در هر حال، فخر و شرف مجاهدین بود که چقدر در این سال‌ها به‌اصطلاح برجسته و به‌قول خودش چه‌ها و چه‌ها و کذا و کذا علم کرد.

راستی که هر چه خمینی و بقایای اون گفتند اما جز بر شرف و افتخار مجاهدین نیفزود. منافق، التقاطی ، تروریست، سکتاریست، فاسد، بعد معلوم نشد که در این ۷سال که دولت سابق عراق هم نیست چه کسی جز خلق‌، مجاهدین را تأمین کرد؟ این دیگر بینه‌ای است که هیچ چشمی نیست که اون را نبیند و انکار و حاشا بکنه.

خوشا مجاهدین و خلق قهرمان که در این ۷سال با ایستادگی و مقاومت خودشون تمام یاوه‌گویی‌ها تمام دروغ‌پردازی‌ها، تمام ادعاها، تمامی برچسبها را خنثی کردند و به رژیم برگرداندند. یک جا خواندم که مجاهدین چند صد تا از زنان را عقیم کردند. یعنی هیچ لجن‌پراکنی نیست که رژیم تا به‌حال نکرده باشد. از روز اول از روزی که خمینی دفاتر و ستاد ما را در قم بهش حمله کرد تا همین امروز که در برابر اشرف فریاد می‌زدند. خمینی خمینی. آری آری خمینی. بنگرید دنیای آلوده جنسیت آخوندی و نرینه وحشی را که چیزی کم نمی‌گذارد. بیخود که نمی‌گویند حکومت اراذل و اوباش و ریاست لمپن پاسدار هزار تیر. ولی البته از حق نگذریم. ما از بنیاد این رژیم را عقیم و بی‌آینده و ابتر کردیم. منتظر بقیه‌اش هم باش. هر چه تو می گویی بیشتر بگو بیا و بیا و بیشتر بگو.

برای ما مهم این است که رژیم ولایت فقیه با به تاراج دادن داراییها و منابع و اموال ملت ایران، امکانات ۱۲کشور را هم در ۷سال اخیر علیه مجاهدین بکار گرفت . بعد بمباران قرارگاههای مجاهدین بعد خلع‌سلاح با انواع و اقسام محدودیت ها...

رژیم هر چه می‌خواهد بگوید امکانات ۱۲کشور را هم بکار گرفت که اینهم در تاریخ ایران بی‌سابقه است اما نتوانست که این مقاومت و این مجاهدین و این اشرف را درهم بشکند به عکس شما بودید و خلق شما که رژیم را در شقه‌های متعدد از اولین انتخابات ریاست جمهوریش تا وقتیکه موضوع جانشینی خمینی مطرح بود، تا دود و دم اصلاحات و تا آخرین انتخابات ریاست جمهوریش شقه کردید و درهم شکستید و به جایی کشاندید که امروز خواه و ناخواه موضوع تغییر رژیم مطرحه و نه اصلاح کردنش یا کنار اومدن باهاش. باز هم تکرار می‌کنم هر چه می‌خواهید لجن‌پراکنی کنید.

خطاب به ولی‌فقیه ارتجاع و باند آخوندهای حاکم از هیچ چیز هم کم نگذارید ببینیم که عاقبت کار ما و خلق ما با شما چه می‌شود. در زمان ستارخان، سفیر روس و انگلیس دولت وقت برای خلع‌سلاح مجاهدین حمایت کردند، حمایت سیاسی، اما در روزگار شیخ ،بمباران و خلع سلاح. ۷سال است که مجاهدان اشرف در بازداشت خانگی هستند. باهمه خطرات از آنطرف خمینی است و رژیمش که تحت نام مجازی اسلام جهل و جنون و جنایتش شگفت انگیزه و از اینطرف پایداری پرشکوه مجاهدین.

هم‌چنانکه قبلاً هم گفته‌ایم آنچه که در حمایت از این رژیم آنچه که در امدادرسانی به این رژیم بر سر مقاومت ایران و مردم ایران بالاخص بر سر مجاهدین و اشرفیان آوردند، در تاریخ ایران بی‌سابقه است. یعنی از چیزی کوتاهی نشده. اما مجاهدین همه اینها را به یمن انقلاب مریم پیروزمندانه تا امروز پشت سر گذاشته‌اند.

یریدون لیطفئوا نور الله بافواهم

می‌خواهند و می‌خواسته‌اند که نور خدا را با دهانهای خودشان، با لجن‌پراکنی خودشان خاموش کنند و فرو بنشانند. اما خدا برعکس اونها می‌خواهد این نور را به فرجام و کمال و پایان خودش رساند. انشاالله که شایسته باشیم.

ما این را از یاد نخواهیم برد که از زمان قاجاریه به بعد هیچ دولت دست‌نشانده‌ای به اندازه خمینی و رژیمش مورد استمالت و مماشات و امدادرسانی کشورهای خارجی نبوده است. بله بله این را می‌دانیم که نیروهای ارتجاعی و استعماری، همیشه علیه مردم ایران و مقاومت ایران از زمان ستارخان تا میرزای جنگل تا مصدق تا مجاهدین... . هم خط بوده‌اند اما این چیز جدیدی نیست، اون چیزی که جدید است ۲۹سال برای نخستین بار... ... . . با نسل صد هزاران و بیشماران.

خمینی بود که می‌گفت جنگ اگر ۲۰سال هم طول بکشه ما ایستاده‌ایم بعد از این‌که یک‌سال نشد که دق کرد و مرد. احمد خمینی پسرش بود که گفت خمینی مرتب مشتش را بر روی پایش می‌زد و آخ می‌کشید و اصلاً بعد از زهر آتش‌بس تا چند روز خمینی نمی‌توانست اصلاً بدرستی راه برود.

می‌خواهم نظری بکنیم به این‌که شما و مقاومت‌تون و خلقتون در چه نقطه‌ای هستید و رژیم در چه نقطه‌ای است؟ پرونده‌سازیها علیه شما به کجا رسیده است و پرونده جرم و جنایتهای واقعی این رژیم در چه نقطه‌ای است؟

و حالا بگذارید اشاره‌ای کنم به رمز پایداری کانون استراتژیکی نبرد به‌مناسبت ۳۰خرداد سالروز انقلاب مریم.

انااعطیناک الکوثر فصل لربک وانحر ان شانئک هو الابتر.

رمز و راز این پایداری پرشکوه البته که در انقلاب مریمه، نه از الآن که از سال۶۴.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: