تحولات جنگ در منطقه- ۶تیر ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه نوشت:

در اثر حمله  اسراییل در بیت لاهیا، دست کم ۱۵ نفر کشته شدند. همزمان در محله‌های زیتون، و صبرا در نزدیکی شهر غزه چندین ساختمان مسکونی ویران و شماری از غیرنظامیان کشته شدند.

وفا افزود گلوله‌باران خشونت‌آمیز شهرهای‌ خان یونس و رفح توسط توپخانه اسراییل نیز موجب انهدام چندین مجموعه مسکونی و کشته و مجروح شدن تعدادی از آوارگان فلسطینی در این مناطق شد.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: تاکنون بیش از ۳۷۷۱۸ فلسطینی در حمله نظامی اسراییل به غزه کشته و ۸۶۳۷۷ تن زخمی شده‌اند.

نیویورک تایمز روز سه‌شنبه در گزارشی از وضعیت گرسنگی در غزه نوشت: گروهی از کارشناسان که در همکاری با سازمان ملل کار می‌کنند می‌گویند نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در غزه از گرسنگی رنج می‌برند.

در گزارشی که این گروه منتشر کرده آمده است: تقریباً تمام جمعیت۲. ۲ میلیون نفری غزه با سطوح بالایی از نا امنی غذایی حاد روبه‌رو هستند.

در پی دیدار روز سه‌شنبه وزرای دفاع آمریکا و اسراییل در واشنگتن، سخنگو پنتاگون به خبرنگاران گفت: دو طرف در مورد تلاشها برای کاهش تنشها در امتداد مرز اسراییل و لبنان، و ایستادن در مقابل حملات رژیم ایران و گروه‌های وابسته به آن، گفتگو کردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: