تحریم ۵۰ نهاد و مقام رژیم آخوندی توسط خزانه‌داری آمریکا

تحریم خزانه داری آمریکا علیه شبکه پولشویی رژیم 

که میلیاردها دلار برای سپاه پاسداران و وزارت دفاع رژیم آخوندی تامین می‌کند

خزانه‌داری آمریکا : نزدیک به ۵۰ نهاد و مقام رژیم آخوندی را که بخشی از شبکه گسترده «بانکداری در سایه» را تشکیل می‌دهند، تحریم شدند.

این شبکه‌ها متعلق به وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح رژیم و  سپاه پاسداران هستند.دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری نزدیک به ۵۰ نهاد و شخص را که شعبه های متعددی از شبکه گسترده «بانکداری در سایه» را تشکیل می دهند که توسط وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و سپاه پاسداران رژیم ایران تشکیل می شود، را تحریم می کند. سپاه پاسداران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و پردازش معادل میلیاردها دلار از سال ۲۰۲۰ از این شبکه استفاده می کند. وزارت دفاع و سپاه پاسداران در چندین فعالیت تجاری درآمدزا، به ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، شرکت دارند.
شبکه‌های صرافی‌های ایرانی و ده‌ها شرکت پوششی خارجی تحت کنترل آن‌ها، وزارت دفاع و سپاه پاسداران را قادر می‌سازد تا درآمدی را که در خارج از کشور ایجاد می‌کنند، پنهان کنند و سپس برای طیف وسیعی از فعالیت‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران ، از جمله تهیه و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته،. مانند هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند. این درآمد همچنین از تامین تسلیحات و کمک های مالی به گروه های نیابتی منطقه ای رژیم ایران، از جمله حوثی های یمن، که به حملات بی پروا به کشتیرانی جهانی ادامه می دهند کمک می کند.
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «ایالات متحده در حال اقدام علیه یک سیستم بانکی در سایه گسترده است که توسط ارتش رژیم  ایران برای پولشویی میلیاردها دلار درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای غیرقانونی استفاده می شود. شبکه‌های بانکداری سایه، سیستم‌های مالی غیرقانونی چند حوزه قضایی هستند که به نهادهای تحریم‌شده رژیم ایران امکان دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی را می‌دهند و تجارت آن‌ها با مشتریان خارجی را می پوشاند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: