مقاله استرون استیونسون درتاونهال ـ شکست سکوت سازمان ملل در باره قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران

استرون استیونسون هماهنگ کننده کارزار تغییر برای ایران طی مقاله یی در تاونهال نوشت: ۳۶ سال طول کشید، اما بالاخره سکوت سازمان ملل در باره قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران در سال ۶۷ شکست. بر اساس گزارش جاوید رحمان، سازمان ملل اکنون شواهد انکارناپذیری در دست دارد که نشان می‌دهد رژیم ایران در تابستان سال ۶۷، بیش از ۳۰هزار نفر از هواداران و اعضای مجاهدین خلق ایران را در دادگاههای کوتاه مدت اعدام کرده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان طی بیانیه یی به تحریم نمایش انتخابات رژیم آخوندی فراخوان داد. دراین بیانیه آمده است:  انتخابات در این ساختار موضوعیتی ندارد.کافیست که نگاهی به قیام‌های ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ بیندازیم که در آن مردم مورد تهدید، ضرب و شتم، تیر مستقیم و زندان قرار گرفتند تا نتیجه بگیریم که چرا رغبتی به حضور در انتخابات وجود ندارد.

در جریان جنگ گرگها آخوند روحانی علیه باند رقیب گفت: ما نتوانستیم اف ای تی اف را عملیاتی کنیم و از لیست خاکستری   نتوانستیم به لیست سفید برویم. متأسفانه اخیراً به لیست سیاه برگشتیم.

وی افزود:‌ چه فساد دبشی! چنین فساد دبشی نداشتیم؛ فساد بود قبلاً، اما نه به این دبشی. اصلاً مشکل ما دروغگویی است، آمار دروغ دادن، حرف دروغ گفتن.

کوروش احمدی از کارگزاران سابق رژیم در مصاحبه با رسانه حکومتی دنیای اقتصاد به وعده های توخالی کانداهای شعبده انتخاباتی رژیم اعتراف کرد و گفت:‌این نامزدها از کلی‌گویی و سخنان غیر‌مستند و ارجاع مسائل به کارشناسان در آینده یا ارائه وعده‌هایی بدون مشخص کردن منابع برای تامین مالی آنها یا اظهارات خوب و ناصحانه و مصلحانه فراتر نرفته و به مسائل اساسی که اقتصاد ما با آن مواجه است، نپرداخته‌اند.

تایمز مالی انگلستان اقتصاد در هم شکسته رژیم آخوندی را به «تابوت مرگ» تشبیه کرد و نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی برگزار می‌شود که مردم ایران با بحران هزینه زندگی مواجه هستند. افزایش شدید قیمت مواد غذایی، مسکن، مراقبتهای بهداشتی و حمل و نقل، به دلیل پائین ماندن دستمزدها، مردم را به سمت فقر سوق داده است.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد نزدیک به ۵۰ نهاد و مقام رژیم آخوندی را که بخشی از شبکه گسترده «بانکداری در سایه» را تشکیل می‌دهند، تحریم کرده است. این شبکه‌ها متعلق به وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح رژیم و سپاه پاسداران هستند.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: آمریکا در حال اقدام علیه یک سیستم گسترده بانکی در سایه است که توسط نیروهای مسلح رژیم ایران برای پولشویی میلیاردها دلار درآمد نفتی و سایر درآمدهای غیرقانونی استفاده می‌شود.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس فلسطینی سازمان ملل آنروا، به خبرنگاران گفت که غزه تقریباً از فروپاشی کامل نظم و قانون رنج می‌برد. ارائه کمک‌ها روز به روز پیچیده‌تر می‌شود. چنین شرایطی بر تلاش‌ها برای مقابله با خطر بالای قحطی که در گزارش ناظر جهانی گرسنگی در روز سه‌شنبه تأیید شده است، تأثیرمی‌گذارد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: