اخبار تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد بامداد سه‌شنبه در جریان حملات اسراییل به اردوگاههای مغازی، شاطی در مرکز وشهرهای خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه دهها تن کشته و مجروح شدند. در این حملات از جمله دو مدرسه متعلقه به آژانس کمکهای امداد ملل متحد که سر پناه آوارگان فلسطینی بود هدف قرار گرفت.

رویترز نیز نوشت در حمله اسراییل به این مدارس دست کم ۱۶ تن که اکثر آنها را مادران و کودکانشان تشکیل می‌دادند، کشته شدند.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: تاکنون بیش از ۳۷۶۵۸ فلسطینی در حمله نظامی اسراییل به غزه کشته شده‌اند

به گزارش رویترز روز دوشنبه وزیر خارجه آلمان در کنفرانسی در اسراییل درباره وضعیت انسانی در غزه گفت: دست کم ۱۷ هزار کودک در غزه یتیم و از پدر و مادر خود جدا شده‌اند. افزایش خشم نسبت به وضعیت اسفبار غیرنظامیان در غزه، امنیت اسراییل را تضعیف می‌کند.وی نگرانی شدید آلمان از افزایش خشونت در مرز اسراییل با لبنان و خطر فزاینده یک درگیری تمام‌عیار در منطقه را ابراز داشت.

سخنگوی ارتش اسراییل شامگاه دوشنبه اعلام کرد یک پهپاد پرتاب شده از خاک لبنان به سمت اسراییل را رهگیری و سرنگون کرده و هواپیماهای جنگی اسراییل یک سامانه دفاع ضدهوایی متعلق به حزب‌الله را در عمق خاک لبنان در بعلبک هدف قرار دادند. علاوه بر این چندین ساختمان و پایگاه متعلق به حزب‌الله در مناطق عیترون، بلیدا و مارون الرأس توسط جنگنده‌های اسراییل هدف قرار گرفتند.

در پی سفر وزیر دفاع اسراییل به آمریکا و ملاقات با مقامات ارشد آمریکایی، ماتیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در توجیه رسانه‌ای خود گفت: ما ثابت کرده‌ایم که برای شکست حماس، باید برنامه‌ای وجود داشته اشد که چه چیزی جایگزین آن شود و این‌که این جایگزین حتماً باید حکومتی تحت رهبری فلسطینیها باشد.

پولیتیکو نوشت: دو مقام آمریکایی به پولیتیکو گفتند: شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان باید بدانند در صورت هر واکنشی از جانب انها، واشنگتن به اسراییل در دفاع از خود کمک خواهد کرد و آنها نباید روی آمریکا حساب کنند تا به‌عنوان یک بازدارنده در تصمیم اسراییل عمل کنند.

از سوی دیگر رویترز رور سه‌شنبه به‌نقل از مشاور امنیت ملی اسراییل خبر داد اسراییل هفته‌های آتی را صرف حل مناقشه با حزب‌الله لبنان خواهد کرد که در آن راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: