اشتوتگارتر سایتونگ: حمایت از مقاومت و لیست‌گذاری سپاه

 

روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ

۱۶۰ نماینده بوندستاگ و ۳۵۰ نماینده پارلمانهای ایالتی

بیانیه‌یی را امضا کرده‌اند که در آن از مقاومت در ایران

و خواسته برقراری یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت در ایران

حمایت کرده و خواستار یک سیاست قاطع در قبال رژیم آخوندها هستند

روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ:

یک ابتکار فرا فراکسیونی خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم آخوندی است.

بیانیه‌این عنوان را بر خود دارد: «آزادی و مقاومت در ایران، تضمین صلح و امنیت در جهان».

در این بیانیه، دیکتاتوری مذهبی حاکم در ایران «اصلاح‌ناپذیر» و رژیم آخوندها به‌عنوان «نیروی محرک جنگ در خاورمیانه و حملات به کشتیرانی تجارت آزاد در دریای سرخ» توصیف شده است. در بیانیه آمده است که رژیم ایران، اروپا را «جولانگاه تروریسم حکومتی خود» قرار داده و عامل گسترش ترور، سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان آنها هستند.

امضاکنندگان خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی و «اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ظالم در ایران» هستند. آنها هم‌چنین از برنامهٔ ده ماده‌یی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت ایران مریم رجوی پشتیبانی می‌کنند. برنامهٔ ارائه‌شده توسط مریم رجوی یک جامعه ایرانی را مد نظر قرار می‌دهد که بر جدایی دین و دولت و برابری کامل زن و مرد مبتنی است.

کارستن مولر، نماینده دموکرات‌مسیحی بوندستاگ به روزنامه ما گفت: «بیش از هر زمان دیگری یک ابتکار سیاسی جدید برای پایان دادن به نقض حقوق‌بشر، تروریسم و ​​جنگ‌افروزی رژیم ایران ضروری است». سیاست فعلی مماشات «۴۰ سال است که مورد آزمایش قرار گرفته». این سیاست «شکست» خورده و «صرفاً رژیم را به ادامه و تشدید فعالیت‌های مخرب خود در داخل و خارج تشویق کرده است». مولر در ادامه گفت: «سیاست جدید که توسط ۱۵۰ نمایندهٔ بوندستاگ و ۳۵۰ نمایندهٔ پارلمانهای ایالتی با گرایش‌های سیاسی مختلف پیشنهاد شده است، بر حمایت از مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها برای ایجاد تغییر توسط مردم ایران و از داخل کشور تأکید دارد».

توماس لوتسه نماینده مجلس فدرال از حزب سوسیال‌دموکرات گفت که جنبش مقاومت ایران «با برنامهٔ ده ماده‌یی خود برای یک ایران آزاد و مبتنی بر جدایی دین و دولت، یک طرف‌حساب مناسب برای دموکراسی‌های اروپایی است». رئیس پیشین حزب چپ برند ریکسینگر خواستار آن شد که از مردم ایران «و مقاومت سازمان‌یافته آن پشتیبانی شود». به‌گفته وی اولین گام عملی «طبقه‌بندی سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی» است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: