شکست نمایش انتخابات

ورشکستگی شعبده انتخابات خامنه‌ای و کسادی بازار مناظره‌ها، بحث کناره‌گیری کاندیداها را دامن زده است.

در حالی‌که مهره‌های نزدیک به پاسدار قالیباف خواهان کناره‌گیری پاسدار جلیلی به نفع او هستند، الله‌کرم از سرچماقداران خامنه‌ای خواهان کناره‌گیری قالیباف به نفع جلیلی شد و گفت: آرای جلیلی از قالیباف بیشتر است.

در همین حال، دژخیم پورمحمدی گفت: برنامه‌یی برای کنار کشیدن به نفع کسی ندارم.

از سوی دیگر منتظری عضو ستاد موسوم به اجماع نیروهای ارتجاع گفت: پیش‌بینی ما این است که تا قبل از عید سعید غدیر یک نامزد انتخاب و نتیجه اجماع اعلام شود.

مهاجری از مهره‌های باند حاکم، با اشاره به سوابق شکست و کناره‌گیری پاسدار قالیباف در نمایشهای انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، نوشت: در سال ۹۶، چند روز مانده به انتخابات، قالیباف به فرموده کنار کشید و لقب کاندیدای نظام در رئیسی منحصر شد. او پاستور را به حسن روحانی وانهاد و رفت. در سال ۱۴۰۰ ابر و باد مه و خورشید و فلک در کار شدند تا رئیسی را کاندیدای نظام معرفی کنند. برای نخستین بار شائبه همیشگی به واقعیت نزدیک شد و او توانست در غیبت و رد صلاحیت رقبای مشهور، رئیس‌جمهور شود.

در حالی که جواد ظریف اعلام کرده در صورت رأی نیاوردن پزشکیان اعتراض خیابانی در کار نخواهد بود، روزنامه حکومتی وطن امروز نوشت: هدف ظریف تزریق هیجان کاذب و البته خطرناک در میان رأی‌دهندگان خاموش (است). هیجان کاذب یک روی خطرناک دارد و آن تبدیل شدن به اغتشاش و آشوب است.

در حالی‌که در سگ دعواهای انتخاباتی، علاوه بر کاندیداها، رئیس‌جمهورهای قبلی رژیم هم مورد حمله قرار می‌گیرند، احمدی‌نژاد نیز با تقلید از آخوند روحانی، با صدور بیانیه‌یی خواهان وقت از رادیو تلویزیون رژیم شد تا به جواد ظریف و برخی از کاندیداهای نمایش انتخاباتی پاسخ بدهد.

در همین حال، کیهان خامنه‌ای نوشت: چرا هیچ‌کس دولت روحانی را به گردن نمی‌گیرد؟! تنها دولتی که هیچ‌کس از انتساب به آن خشنود نیست دولت روحانی است. کاروانی از ورشکستگان سیاسی پشت سر پزشکیان پنهان شده‌اند و از این منظر حتی از دولت سوم روحانی نیز خسارت‌بارتر خواهد بود.

روزنامه سپاه پاسداران (جوان) نیز نوشت: ظریف و احمدی‌نژاد برای نظام عین یکدیگرند و یک روح‌اند در دو جسم. ظریف حالا احمدی‌نژاد را نکبت می‌نامد و احمدی‌نژاد هم آنها را نکبت و بدتر از نکبت می‌دانست.

این منبع افزود: در جلسات خصوصی بدتر از این به یکدیگر گفته‌اند.

لطفا به اشتراک بگذارید: