مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱- ۱۸ذیحجه عید سعید غدیر

قال رسول‌الله من کنتمولا فهذا علی مولاه

عید غدیر با مجاهدین – ۲۷فروردین۱۳۷۷

سخنان خواهر مریم: ...و سر‌سپار راهی گشتیم که ما را بدان فراخوانده بودی. پس ای هدایت کننده گمراهان، نور خویش را بر ما تکمیل کن. خداوندا، عذاب و خشمت را بر آل‌یزید و همهٔ خمینی‌گرایان فرود آور که با پرچمدار و پرچمداران راه تو کینه‌توزی می‌کنند، در هر هنگام و دوره و زمانه‌ای. عید غدیر شایان تبریک مضاعف به نسلی است که فراتر از آزادی خلق و میهن، فضیلت آزاد‌سازی یک ایدئولوژی از لوث وجود ارتجاع خمینی نصیبش شد.

سخنان برادر مسعود: الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُواْ مِن دِینِکمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ، امروز نا‌امید شدند مرتجعان حق‌ستیز کسانی که رو در روی شما قرار گرفته بودند با معرفی علی (ع) و با تضمین آینده‌داری ایدئولوژی و آئین‌تون و تضمین این‌که می‌تونه نیازهای آرمانی و عقیدتی شما‌رو پاسخگو باشه، ناامید شدن، فَلاَ تَخْشَوْهُمْ، مبادا که از اونها بترسید، وَاخْشَوْنِ از من، از خدا بترسید، هوای خدا رو داشته باشید، پروای خدا رو داشته باشید. الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکمْ، امروز کامل، تضمین‌دار و آینده‌دار کردم وَأَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتِی و نعمت خودم رو به پایان رسوندم وَرَضِیتُ لَکمُ الإِسْلاَمَ دِیناً و رضایت دادم به این‌که این آیین و آرمان جاودانه شما باشد.

در مسیر تکامل انبیاء توحیدی از حضرت موسی و عیسی گرفته تا پیامبر اسلام، یعنی پیامبر خاتم، این تأکید بسیار گویاست که امروز تموم کردم و رضایت دادم به این‌که این آیین و عقیده شما باشد، با دینامیزمش، با سیالیتش، با ظرفیت و استعدادی که برای انطباق در شرایط مختلف تاریخی دَرَش نهاده شده. و این همون دعواییست که علاوه بر جنبه سیاسی و تاریخی، دقیقاً به‌لحاظ ایدئولوژیک هم بین ما. بین ما مجاهدین و خمینی‌چیها در جریانه و می‌باید که تعیین‌تکلیف بشه‌.

خمینی بسیار تلاش کرد که با سوء‌استفاده از نام مطهر اسلام، با پوشیدن قبای ولایت، البته ولایت سفیانی که دست هر چه بازتری به اون می‌داد در سرکوب و خفقان و ترور، خودش رو چنین جا بزنه. اما یادتون هست از شبهایی که بر سر قانون اساسی صحبت می‌کردیم در مسجد دانشگاه تهران، با استناد به حکومت عدل علی تا اون روز که در امجدیه براش نهج‌البلاغه می‌خوندیم؛ به‌شدت گزیده بود از امیر‌مؤمنان و به‌شدت فاصله می‌گرفت. در آخرین ملاقاتی که در اوایل سال۵۸ با تعدادی از برادران مجاهدمون من و موسی با خمینی داشتیم باز هم من تکه‌ای از نهج‌البلاغه را براش خوندم. البته اخمها را در هم کشید و گفت خیلی‌ها علیه شما آمدن و به من می‌گن،....

برای دیدن ویدئو ومتن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۲-بیانیهٔ اکثریت نمایندگان سنای جمهوری ایرلنداز هر ۳‌حزب اصلی فیناگل، فینافل و کارگر این کشورو نمایندگان مستقل در سنای ایرلند

۳۲‌تن از ۶۰‌نماینده سنای جمهوری ایرلند از کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین خلق ایران و حق آنها برای مقابله با سپاه پاسداران حمایت کردند. ۳نفر از رهبران کنونی و پیشین سنای جمهوری ایرلند، ۵وزیر سابق، رؤسای چند کمیته سنا از جمله کمیته‌های قانون اساسی، مالی و تجارت خارجی و دفاع و ۵‌نفر از اعضای کمیته خارجی پارلمان ایرلند در میان امضاکنندگان بیانیه هستند.

فراخوان نمایندگان سنای ایرلند به دولت این کشور و هم‌چنین دولتهای اتحادیه اروپا برای حمایت از برنامه ده‌ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک.

اقدامات دیکتاتوری حاکم بر ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را قویاً محکوم کردند و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید کردند.

تأکید کردند که قضاییهٔ رژیم اهرم سرکوب خامنه‌ای برای کشتار و تروریسم است. تشکیل دادگاه فرمایشی و غیابی برای رهبری مقاومت و ۱۰۰تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق با اتهام‌هایی مانند محاربه را قویاً محکوم کردند و متذکر شدند که رژیم قصد دارد برای اقدامات تروریستی علیه اعضای اپوزیسیون اصلی خودش به‌خصوص در اروپا زمینه‌سازی کند و هم‌چنین اروپا را برای محدود کردن مخالفان به‌ویژه در اشرف۳ در آلبانی تحت فشار قرار دهد.

نمایندگان سنای ایرلند تأکید کردند، رژیم ایران همهٔ راههای مسالمت‌آمیز برای تغییر را بسته است. لذا جهان باید حق مردم ایران و حق کانون‌های شورشی مجاهدین برای مقابله با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد. نقش مخرب رژیم ایران در خاورمیانه و سیاست جنگ‌طلبانهٔ آن‌را قویاً محکوم کردند و به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و اجرای تحریم‌های نفتی علیه رژیم فراخوان دادند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳- ۶۳رای آتشین به صندوق انتخابات اشغالگران ایران زمین

-قزوین –انفجار در اداره کل کمیته امداد خمینی ملعون

-کامیاران-انفجار در مقر سپاه پاسداران

-ریگان (کرمان) -پرتاب کوکتل به بخشداری رحمت آباد

- تهران- ۳تیر ۱۴۰۳

- کرج- ۴تیر ۱۴۰۳

- مشهد- ۳تیر ۱۴۰۳

- اصفهان- ۴تیر ۱۴۰۳

- شیراز- ۴تیر ۱۴۰۳

-کرمانشاه- ۴تیر ۱۴۰۳

- کرمان- ۳تیر ۱۴۰۳

- همدان- ۳تیر ۱۴۰۳

- اراک- ۳تیر ۱۴۰۳

- زنجان- ۳ تیر ۱۴۰۳:

- زاهدان- ۳تیر ۱۴۰۳

- بوشهر- ۳تیر ۱۴۰۳

- خرم‌آباد-۴تیر ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴- ۳۰خرداد اتمام‌حجت تاریخی با کل نظام خمینی

۳۰خرداد ۱۳۶۱ (نخستین سالگرد ۳۰ خرداد)

ابعاد حقیقت مقاومت مجاهدین از اسطوره فراتر رفته و هم‌چون سرمایه‌یی فراموش‌ناپذیر تا ابد بر تارک تاریخ ایران و مبارزات انقلابی تاریخ جهان جای گرفته است. آینده از آن ماست. برای یک ایران آزاد و مستقل، هیچ آلترناتیو و راه‌حل دیگری جز شورای ملی مقاومت میسر نیست. این دستاورد خونها، شکنجه‌ها و مرارتها و رنجهای بی‌حد و مرزی است که در صعب‌‌ترین شرایط ممکن در تاریخ ایران، رایت شرف و افتخار یک میهن و یک خلق و یک مکتب را بر دوش کشیده است.

۳۰خرداد یک مبدأ و یک نقطهٔ آغاز بود. ما تصمیم گرفتیم که حتی به بهای فدا کردن تمامی بود و نبود و خانمان تشکیلاتی و فردی‌مان فتنهٔ خمینی و متحدان ضد‌انقلابی‌اش را از ریشه در این میهن براندازیم.....

پخش در پایان اخبار

۵- اعتراف آخوند دژخیم پورمحمدی عضو هیأت مرگ در قتل‌عام۶۷کاندیدای شعبده انتخابات خامنه‌ای بعد از هلاکت رئیسی جلاد به قتل‌عام مجاهدین سرموضع

حکم حقوقی، قانونی، قضایی، شرعی این‌هایی که سر موضع هستند باید اعدام بشوند. می‌گفتیم تو با جنگ مسلحانه با جمهوری اسلامی موافق هستی یا مخالفی؟

الان اگر مسعود رجوی توی تهران بود درب زندان را باز می‌کرد تو می‌جنگیدی؟!

می‌گفت: آره می‌جنگیدم… من (پورمحمدی) چه‌کار باید بکنم؟!

دژخیم پورمحمدی ۴تیر ۱۴۰۳

مجری: آقای‌ پورمحمدی در فضای مجازی اسم شما با مفهوم اعدام گره خورده.

پورمحمدی: خوب من چی‌کار کنم آقا. من قاضی بودم یک مقطعی یا باید محاکمه می‌کردم کیفرخواست بنویسم، یک عده‌یی زندان می‌گرفتند یک عده‌یی جریمه می‌شدن یک عده‌یی اعدام می‌شدن. پزشک اصلاً جراح اسمش با چی گره می‌خوره؟ با جراحی. هر روز تو اتاق عمل هست.

مجری: ببینید من دارم عدم پذیرش مسئولیت می‌شنوم اینجا.

پورمحمدی: نه اینجور نیست من مسئولیت

پورمحمدی: ببینید من آیا می‌دونید شما چقدر عفو کردم؟ چقدر با زندانیان نشستم صحبت کردم این موضع تورو به جای خطرناک می‌کشه، من باید تقاضای حکم شدید بکنم شاید به اعدام برسی، بیا برگرد. من آن قدر وقت تو زندان هم خودم هم تیم‌های گسترده‌یی رو فرستادیم که این جوونایی که می‌دونستم اشتباه کردن برشون گردونیم. آن قدر من بیرون مصاحبه کردم، دبیرستانها رفتم، دانشگاه رفتم که می‌دونیم جذب گروهها از اینها هستند. ببینید یک اشتباه نکنیم، الآن تصویری که در رابطه با منافقین و گروه‌های دیگه تو اذهان مردم ما و به‌خصوص جوونای ما هست، روایتهایی است که خود اونا ساختند. البته کم‌کاری ما هم باید باشه.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۶-خشم و غیط قضاییه جلادان نسبت به گزارش اخیر گزارشگر ویژه ملل متحد

جاوید رحمان تلاش کرد گزارش خود درباره دهه۱۳۶۰ را به وضعیت حقوق‌بشر حال حاضر ایران پیوند داده و از این طریق ادعاهایش را به‌زعم خود مستحکم کند و از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و جامعه جهانی خواستار با اعمال فشار نظام را وادار به آنچه افشای حقیقت خواند، کنند!

خبرگزاری قضاییه جلادان (میزان۴تیر۱۴۰۳) درباره گزارش اخیر جاوید رحمان گزارشگر ویژه ملل متحد در امور ایران مبنی بر ارتکاب جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی توسط رژیم آخوندی در دههٔ ۶۰ و قتل‌عام ۶۷ با غیظ و کین توزی نوشت: جدیدترین گزارش ادعایی جاوید رحمان، در نشست جانبی پنجاه و ششمین نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در ژنو اعلام شد؛ رحمان در این گزارش ادعاهایی بی‌اساس درباره دهه۱۳۶۰ در ایران مطرح کرد. او در گزارش خود تلاش کرد تا گزارش دروغین خود درباره دهه۱۳۶۰ را با استناد به داده‌ها و اطلاعات نادرست خود که با اهداف کاملاً مشخصی از سوی معاندان مطرح می‌شود، به وضعیت حقوق‌بشر حال حاضر ایران پیوند داده و از این طریق ادعاهایش را به‌زعم خود مستحکم کند.

جاوید رحمان در این گزارش از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا با اعمال فشار، نظام را وادار به آنچه افشای حقیقت خواند، کنند! هم‌چنین مصاحبه جاوید رحمان با سیمای آزادی، در پی حضور در نشست جانبی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، به‌خوبی می‌تواند این موضوع را تشریح کند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

تشکیل پرونده انتقام‌جویانه جدید توسط قضاییه جلادان علیه مریم اکبری‌منفرد پس از ۱۵سال زندان و افزایش آن به ۱۸سال،

«توقیف اموال مریم اکبری و بستگان» منتهای رذیلت به‌خاطر دادخواهی از تیرباران و سربدار شدن خواهر و ۳‌برادرش مجاهدین خلق: علیرضا، غلامرضا، عبدالرضا و رقیه اکبری

در دیماه گذشته قضاییه جلادان برای ممانعت از آزادی زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد پس از پایان محکومیت ۱۵ساله‌اش او را در ۲‌پرونده جداگانه که توسط وزارت اطلاعات سرهم‌بندی شده بود با تشکیل ۲‌دادگاه فرمایشی در سمنان و اوین جمعاً به ۳سال زندان افزوده محکوم کرد و مدت حبس او را به ۱۸سال افزایش داد. مریم اکبری از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی است. اکنون در یک فرومایگی رذیلانه دیگر از سوی اطلاعات آخوندی و قضاییه جلادان «ستاد پیگیری و نظارت پرونده‌های موضوع اصل ۴۹ قانون اساسی» خواستار توقیف اموال مریم اکبری منفرد و بستگان او شده و بیدادگاه شعبه۶ پرونده جدیدی علیه وی تشکیل داده است (سایت شرق- ۳تیر۱۴۰۳).

در بی‌شرمی و منتهای وقاحت قضاییه جلادان همین بس که اصل ۴۹ قانون اساسی آنها دولت را موظف می‌کند «ثروتهای‏ ناشی‏ از ربا، غصب‏، رشوه‏، اختلاس‏، سرقت‏، قمار، سو استفاده‏ از موقوفات‏، سو استفاده‏ از مقاطعه‏ کاریها و معاملات‏ دولتی‏، فروش‏ زمینهای‏ موات‏ و مباحات‏ اصلی‏، دایر کردن‏ اماکن‏ فساد و سایر موارد غیرمشروع‏ را گرفته‏ و به‏ صاحب‏ حق‏ رد کند و در صورت‏ معلوم‏ نبودن‏ او به‏ بیت‏ المال‏ بدهد». واضح است که هیچیک از این اراجیف در مورد مریم اکبری و بستگان او صدق نمی‌کند. خانواده‌ای که ۴‌شهید مجاهد خلق نثار آزادی ایران کرده است.

رژیم ضدبشری و زن‌ستیز ولایت فقیه بعد از ۱۵سال زندان بدون حتی یک روز مرخصی برای معالجه، بعد از تبعید به زندان سمنان، بعد از افزودن ۳سال حکم افزوده، حالا قصد غارت اموال و سرپناه خانواده مریم اکبری را دارد. همه این احکام ضدبشری و اذیت و آزار به‌خاطر دادخواهی خون شهیدان از یک دهه پیش توسط مریم اکبری است. جرم اصلی او که رژیم می‌خواهد انتقام بگیرد دادخواهی مریم از اعدام خواهر و ۳‌برادرش در دهه۶۰توسط رژیم خون‌آشام آخوندی است. یک خواهر و ۳‌برادر او به دست رژیم آخوندی به‌شهادت رسیدند.

مجاهد خلق علیرضا اکبری در شهریور‌۱۳۶۰ زیر شکنجه شهید و غلامرضا اکبری در سال ۱۳۶۴ تیرباران شد. مجاهدان سربدار رقیه و عبدالرضا اکبری در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ به‌شهادت رسیدند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران چنگ انداختن قضاییه جلادان برای توقیف دار و ندار مریم و تمام خانواده و بستگان او را که یک اقدام به‌غایت ضدانسانی و نقض تمام قوانین و استانداردهای بین‌المللی است به‌شدت محکوم می‌کند. کمیسیون زنان شورا بار دیگر کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به اقدام فوری برای آزادی بلادرنگ مریم اکبری و ممنوع شناختن اذیت و آزار یکی از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی در ایران فرامی خواند.

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان -۴تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۸- بیانیه زندانیانسیاسی در زندانهای مختلف درباره انتخابات قلابی رژیم

هر برگه رأی و حضور در پای صندوق انتخابات نمایشی رژیم، افزودن به عمر حکومت خون‌ریز آخوندی است

در پی اعتراضات و قیام سال۹۶ با شعار "اصلاح طلب اصول‌گرا دیگه تمامه ماجرا" سرفصلی از تاریخ مبارزات مردم ایران رقم خورد که رژیم خامنه‌ای را مجبور به انقباض هر چه بیشتر در حاکمیتش کرد. خامنه‌ای با درآوردن رئیسی از خمره نمایش انتخابات در سال۱۴۰۰ دست به خالص سازی در هر سه قوه زد و گمان می‌کرد تا ۸سال دیگر با بودن جلاد‌۶۷ در جایگاه ریاست‌جمهوری و داشتن دولت "حزب‌اللهی" می‌تواند عمر نظامش را تضمین کرده و جامعه را سرکوب کند؛ اما اعتراضات‌۱۴۰۱ شکاف رژیم را نمایان‌تر کرد و مرگ رئیسی که باعث شور و شادی مردم ایران و منطقه و جهان شد، به‌معنای واقعی، استراتژی خامنه‌ای را در گِل فرونشاند. اکنون برای جانشینی رئیسی با تأیید ۶‌کاندید فاسد و دزد و جانی از جانب شورای نگهبان، ثابت شد که سگ زرد برادر شغال است و افعی هرگز کبوتر نمی‌زاید.

در ادامه بیانیه زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران آمده است:

در ۴۵‌سال گذشته دستجات و باندهای وابسته به این رژیم، در چپاول و دزدی و جنایت با سران حاکمیت همدست بوده‌اند و از این نظام جز اعدام و کشتار و فساد و دزدی چیزی عاید مردم نشده است‌. امروز هم هزاران دلیل برای ندادن رأی وجود دارد اما چه دلیلی بالاتر از این‌که انداختن هر رأی در صندوق انتخابات نمایشی این رژیم، چیزی جز، افزودن بر عمر دیکتاتوری اعدامی نیست!

ما جمعی از زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران، از مردم و جوانان می‌خواهیم که انتخابات قلابی رژیم را تحریم کنند و از رفتن به پای صندوقهای رأی خودداری نمایند. حضور در پای صندوقهای رأی به‌معنای خیانت به خون هزاران دختر و پسرِ رشیدی است که در طول عمر این حکومت ستمگر، برای آزادی ایران مبارزه کرده و به‌شهادت رسیده‌اند. .

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹-خبرگزاری رسمی حوزه جهل و جنایت: دستورالعمل ابلاغ مأموریت جدید قرارگاه سایبری حوزه جهل و جنایت یزد برای مقابله با فعالیت‌های مجاهدین در آستانه شعبده انتخابات

"کارگروه هک" ذیل معاونت اجرایی قرارگاه سایبری برهان، حتی‌الامکان نسبت به ریپورت، تخریب، محو، تصاحب و خروج از دسترسی پیجها و سامانه‌های فعال ضد انقلاب که هدایت آنها توسط مجاهدین مسجل شده اقدام نمایند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-هلاکت یک مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در شادگان

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز یکشنبه سوم تیر از هلاکت یک مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در شادگان خبر داد و نوشت وی که روز ۳۱خرداد توسط افراد مسلح مجروح شده بود، روز یکشنبه سوم تیر به هلاکت رسید.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-ادامه اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی و سایر تجمعات اعتراضی

بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه چهارم تیر در تبریز، سنندج، مریوان و بندرعباس، هم‌چنین غارت‌شدگان خودرو در قزوین علیه سیاست‌های ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ساکنان منطقه ارمک کاشان در اعتراض به نبود نانوایی و نان دست به تجمع زدند.

الان پنج روزه، شش روزه نون نداریم. بهداشت نداریم. بهداشتمون درش بسته است. نانوایی‌ایم درش بسته، وسیله نقلیه برای کاشون و شهرستان رفتن نداریم.

مشکل سه ساله نانوایی نمی‌توانند حل کنند مردم به کجا باید مراجعه کنند؟

واقعا این سهمیه الآن کفاف نمی‌ده. خدا پیغمبریش

کارگران شهرداری آبادان روز یکشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان اعتصاب کردند.

اعتصاب کارگران شهرداری آبادان امروز یکشنبه سوم تیر با سفره‌های خالیشون دم در شهرداری آبادان. یعنی حکومت پول چهار تا پاکبان هم نمی‌تونه بده، این هم وضعیت مملکت ما، بعد می‌گویند بیایید رأی بدهید

پرسنل پدیده شاندیز نیز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان تجمع کردند.

حق با کارگره

شرایط سیاسی مملکت ایجاب نمی‌کنه که شما (تجمع) کنید بیایید داخل

گلویم جلوی زن و بچه‌هایمون خشکه، ما الآن همه کرایه خونه داریم. ما تمام زندگیمون به این ۱۰میلیون بسته شده. ولی همین هم به ما نمی‌دهند.

شما هر که حقوق نگیرید می‌آد سر کار. شما می‌دونید بچه‌های ما خانمش بچه‌اش سقط شده پول نداشتم ببرش دکتر. بدبخت نهارش رو نمی‌خوره می‌بره برای زن و بچه اش.

هم‌چنین روز یکشنبه معلمان در تهران برای دومین روز متوالی در اعتراض به وضعیت شغلی خود مقابل آموزش و پروزش رژیم در تهران تجمع کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲-اخبار شعبده انتخابات

درباره کسادی و ورشکستگی نمایش انتخاباتی رژیم، یک خبرنگار حکومتی نوشت: بعد از انتخابات ۱۴۰۰ که اصلاً رقابتی نبود، هیچ وقت فضای اجتماعی در آستانه انتخابات مثل این انتخابات بی‌رونق و سرد نبوده است.

روزنامه حکومتی اعتماد نیز نوشت: چرا مناظر‌ه‌ها، نه تنها هیجان به انتخابات نداد بلکه هیجان را کشت؟ در فضای کسالت‌آور فعلی، مخاطبان بیشتر از انتخابات و سطح دانش و توانمندی بسیاری از کاندیداها گریزان شده و یا نهایتاً کسانی که تصمیم به مشارکت داشته‌اند اندکی رأی‌شان جابه‌جا شده است.

اعتماد آنلاین رژیم درباره جدال میان جلیلی و قالیباف نوشت جریان پایداری به‌صورت اتوبوسی جمعیت را به محلهای سخنرانی جلیلی می‌برد. این شگردها برای وادار کردن قالیباف به انصراف است، در حالی که قالیباف خودش استاد این کارهاست و احتمالاً در ستاد او به نظرسنجیها و فیلمها نگاه می‌کنند و می‌گویند ما را سیاه نکن ما خودمان زغال فروشیم!

نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی پاسدار قالیباف اخبار مربوط به کناره‌گیری قالیباف به نفع جلیلی را رد کرد و گفت: قالیباف تا آخر در انتخابات می‌ماند.

رسانه حکومتی رویداد ۲۴ نیز نوشت: زاکانی مقدمه‌چینی در مورد کنار کشیدن خود را آغاز و پوششی بودن خود را تأیید کرد. او گفت: اگر احساس خطر شود عقل حکم می‌کند با هم بنشینند و تفاهم کنند.

در آستانه نمایش انتخابات رژیم ارزش ریال باز هم کاهش یافت و روز دوشنبه هر دلار به ۶۰هزار و ۸۵۰تومان رسید. در همین حال، آخوند حسن روحانی درو اکنش به حملات باند رقیب در جنگ گرگها، درباره حراج وطن‌فروشانه نفت توسط دولت رئیسی گفت: در این سه سال۳۰۰میلیارد دلار به مردم صدمه زدند.

‌آخوند روحانی ۱۴۰۳۰۴۰۳

 قانون را آورده مجلس بدترین قانون در تاریخ جمهوری اسلامی ایران. از این قانون بدتر ما نداشتیم. قانونی که فقط توطئه بود برای این‌که دولت دوازدهم ناموفق شود. من می‌دانم چه کسی طراحی کرده، چه کسی نوشته، کجا نشستند. آدم‌هایش را می‌دانم چه کسانی نوشتند. در چه اتاقی نشستند. همه را من می‌دانم. خب خیانت شد به مردم. چرا ۳۰۰میلیارد دلار در این سه سال به مردم صدمه زدند؟ سالی ۱۰۰میلیارد دلار، مستقیم و غیرمستقیم، از فروش نفت و پتروشیمی و تخفیف‌هایی که به دیگران می‌دهند، به مردم صدمه زدند. .

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۳-تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه به‌نقل از منابع محلی در نوار غزه نوشت: طی شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه محله‌های اطراف شهر غزه و اردوگاههای بریج و نصیرات در شمال نوار غزه هدف آتشباری توپخانه اسراییل قرار گرفت. بمبارانهای اسرائیل، اردوگاه شبوره و محله تل سلطان در شهر رفح را نیز هدف قرار داد. در این حملات دهها تن کشته و مجروح  شدند.

به گزارش رویترز بامداد دوشنبه رئیس خدمات اورژانس و آمبولانس در نوار غزه در حمله هوایی اسراییل کشته شد.

صبح دوشنبه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از نشست وزاری خارجه اروپا در لوگزامبورگ با اشاره به وضعیت بحرانی جنگ در غزه گفت: ارسال کمکهای بشردوستانه به داخل غزه تقریباً غیرممکن شده است. غیرنظامیان از گرسنگی می‌میرند. ما از همه طرفها می‌خواهیم به مسئولیتهای قانونی خود پایبند باشند و دسترسی بلامانع به این کمکها را ایجاد کنند. بورل هم‌چنین ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنشها در مرز اسراییل و لبنان گفت: خطر جنگی که در جنوب لبنان شروع شود و به جاهای دیگر گسترش یابد هر روز بیشتر می‌شود. ما در آستانه گسترش جنگ در منطقه هستیم.

به گزارش تایمز اسراییل در پی تشدید تنشها میان اسراییل و حزب‌الله لبنان، اواخر روز یکشنبه یک سایت نظامی اسراییل در منطقه شمالی متولا هدف موشکهای ضدتانک قرار گرفت. ارتش اسراییل گفت: در این حمله دو تن از اعضای تیم های امنیتی اسراییل زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش‌شده است. ارتش اسرا‌ییل متقابلاً در آخرین ساعات شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه، چند ساختمان نظامی و یک پست دیدبانی متعلق به حزب‌الله را در مناطق خیام، رامیه و علما الشعب واقع در جنوب لبنان هدف قرار داد

سخنگوی ارتش اسراییل هم‌چنین اعلام کرد یکی از فرماندهان حماس به‌نام محمد صلاح را در جنوب غزه به‌قتل رسانده است.به‌نوشته تایمز اسراییل نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ اسراییل گفت: تنها معامله‌ای را با حزب‌الله اجرا خواهد کرد که مطمئن شود نیروهای آن در مرز نیستند. این توافق شامل فاصله گرفتن فیزیکی از مرز است و ما باید آنرا اجرا کنیم.

نتانیاهو افزود: مشاور امنیت ملی و وزیر امور استراتژیک اسراییل پس از دیدار اخیرشان با مقامات آمریکایی به وی گفتند امید برای یک راه‌حل دیپلماتیک با حزب‌الله وجود دارد. نتانیاهو هم‌چنین گفت: من برای یک توافق آتش‌بس موقت که تعداد از گروگانها را به خانه بازگرداند آماده‌ام، اما ما پس از یک مکث کوتاه به جنگ ادامه خواهیم داد تا به اهداف خود برسیم.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا - سنتکام- اعلام کرد روز یکشنبه یک کشتی باری متعلق به شرکت یونانی ترنس ورلد نویگیتر trans world Navigator توسط حوثیهای وابسته به رژیم ایران هدف یک حمله پهپادی قرار گرفت. در این حمله به برخی از خدمه کشتی جراحاتی وارد شد و آسیب‌های متوسطی به کشتی وارد آمد. این کشتی در مسیر رفتن به مصر بود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴-تروریست اعلام کردن ارتش کانادا توسط رژیم

مجلس ارتجاع روز گذشته در یک اقدام مضحک و در واکنش به لیست‌گذاری تروریستی سپاه توسط کانادا، طرح الزام دولت به تروریست اعلام کردن ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا را اعلام وصول کرد. حاجی بابایی رئیس جلسه درباره این اقدام مسخره گفت:

حاجی بابایی – مجلس ارتجاع ۳تیر ۱۴۰۳

این‌که همکاران استحضار دارند دولت کانادا. متأسفانه اخیراً سپاه پاسداران پرافتخار جمهوری اسلامی را رو تروریست اعلام کرده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی که با قید فوریت هم پیگیری خواهد شد محکوم می‌کنند این اقدام نابخردانه دولت کانادا رو در رابطه با این اقدام ناشایسته او و پر قدرت طرحی را دنبال می‌کنند و تصویب خواهند کرد که ارتش دولت کانادا رو تروریست اعلام بکنند. ان‌شاءالله نمایندگان عزیز ما پرقدرت این حرکت رو محکوم می‌کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۵-مشروح ۳۰خرداد اتمام‌حجت تاریخی با کل نظام خمینی

۳۰ خرداد ۱۳۶۱ (نخستین سالگرد ۳۰ خرداد) ابعاد حقیقت مقاومت مجاهدین از اسطوره فراتر رفته و هم‌چون سرمایه‌یی فراموش ناپذیر تا ابد بر تارک تاریخ ایران و مبارزات انقلابی تاریخ جهان جای گرفته است

آینده از آن ماست برای یک ایران آزاد و مستقل، هیچ آلترناتیو و راه‌حل دیگری جز شورای ملی مقاومت میسرنیست.

این دستاورد خونها، شکنجه‌ها و مرارتها و رنجهای بی‌حد و مرزی است که در صعب‌ترین شرایط ممکن در تاریخ ایران، رایت شرف و افتخار یک میهن و یک خلق و یک مکتب را بر دوش کشیده است

۳۰ خرداد یک مبدأ و یک نقطهٔ آغاز بود. ما تصمیم گرفتیم که حتی به بهای فدا کردن تمامی بود و نبود و خانمان تشکیلاتی و فردی‌مان فتنهٔ خمینی و متحدان ضد انقلابی‌اش را از ریشه در این میهن براندازیم.

از شبانگاه ۳۰خرداد، عصر ”اعدامها ”آغاز شد. خمینی ناگزیر چهره‌ٔ واقعی خود را عیان ساخت و دنیا به عیان دید که آنکس که نام ”ابراهیم زمان ”، ”رهبر و امید مستضعفان جهان ”، ”نایب امام زمان ”، “انقلابی‌ترین مرد جهان ”و ”امام مسلمانان ”بر خود نهاده، بواقع جز یک رذل حقیر و بی‌مقدار نیست که در ۸۲‌سالگی شهوت جاه و قدرت، هنوز آن‌قدر در او تنوره می‌کشد که با هر پلیدی و خیانت و رسوایی حتی از اعدام حاملگان و تجاوز به نوباوگان نیز در نمی‌گذرد. راستی چند تن از دیکتاتورهای مشهور تاریخ، ”شقاوت“ را به این مرحله رسانده‌اند؟

آری این جانی پلید که به راستی در تمام تاریخ معاصر جهان، کم نظیر است با انحصار قدرت روحانی و قدرت سیاسی در دستهای خود با دو خصیصهٔ ”شقاوت ”و ”دجالگری“ ممتاز می‌شود و از هر حیث سر آمد اقران است...

وای بر فریبکاران! وای بر سنگدلان (فویل للقا سیه قلوبهم)

آنقدر که همه‌ٔ دیکتاتورهای نظامی معمولی، در برابر او به خانه شاگردان بی‌تجربه‌ای می‌مانند که هنوز بایستی سالیان سال در محضر ”مرجع رذالت ”، فقه و اصول!خمینی را بیاموزند. او (خمینی) همانهایی را که شاه می‌کشت و شکنجه می‌کرد، هزاران بار بیشتر می‌کشد و شکنجه می‌دهد و تازه مدعی پیکار با امپریالیسم نیز هست! عملاً در هر کجا ارتجاع و میلیتاریسم را تقویت می‌کند و تازه مدعی صدور انقلاب نیز هست!

هم منابع ملی و هم ارزشها و فرهنگ و سنن ترقیخواهانه‌ٔ ملی را به بی‌سابقه‌ترین صورت ممکن به باد تاراج می‌دهد و هم از استقلال و آزادی ایران سخن می‌گوید! و سرانجام به‌نام ”اسلام ”و به‌نام“انقلاب ”، هم اعتبار اسلام و هم اعتبار انقلاب را از اساس به خبث طینت ناپاک خود آلوده و ملوث می‌سازد. آری، پس از خمینی، ما باید سالیان سال چه در سطح ملی و چه در ابعاد جهانی حتی حریم ”کلمات“ را از لوث تاثیرات او شستشو دهیم ! راستی در کجای جهان و در کدامیک از انقلابات دیده‌اید که فرد اول و رهبر اول یک انقلاب (و نه افراد و نسلهای بعدی) تا این حد فاسد و تیره دل باشند و تا این حد در همان ماهها و سالهای اول انقلابشان بر روی مردم خود ”تیغ“ بکشند و تا این حد غرقه در دریای ظلمات باشند؟

آیا این همه نشان آن نیست که خمینی نه صاحب، نه وارث و نه انگیزاننده و نه راهبر انقلاب، بلکه حقیقتاً سارقی دیو صفت بود که یک چند برای ربودن رهبری و اطفاء آتش شهوت جاه و مقام، خرقه‌ٔ ریایی زهد بر تن کرد؟! والا کدام دلی است که حتی باندازه‌ٔ خردلی در مسیر انقلاب سوخته و رنج برده باشد ولی از پرپر شدن این همه گلهای انقلاب، خم به ابرو نیاورد؟ لهم قلوب لایفقهون بها ”دلهایی دارند که با آن هیچ در نمی‌یابند. “ والا کدام سری است که حتی به اندازه‌ٔ سر سوزنی، شور خدا و خلق و انقلاب داشته باشد ولی در برابر این همه نارضایتی و خشم خلق و خالق هیچ نشنود و نبیند؟

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

لطفا به اشتراک بگذارید: