پرونده انتقام‌جویانه جدید علیه مریم اکبری منفرد

سربرگ کمیسیون زنان 

تشکیل پرونده انتقام‌جویانه جدید توسط قضاییه جلادان علیه مریم اکبری منفرد پس از ۱۵سال زندان و افزایش آن به ۱۸سال

«توقیف اموال مریم اکبری و بستگان» منتهای رذیلت به‌خاطر دادخواهی از تیرباران و سربدار شدن خواهر و ۳ برادرش مجاهدین خلق: علیرضا، غلامرضا، عبدالرضا و رقیه اکبری

در دیماه گذشته قضاییه جلادان برای ممانعت از آزادی زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد پس از پایان محکومیت ۱۵ساله‌اش او را در ۲ پرونده جداگانه که توسط وزارت اطلاعات سرهم‌بندی شده بود با تشکیل ۲ دادگاه فرمایشی در سمنان و اوین جمعاً به ۳سال زندان افزوده محکوم کرد و مدت حبس او را به ۱۸سال افزایش داد. مریم اکبری از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی است.

اکنون در یک فرومایگی رذیلانه دیگر از سوی اطلاعات آخوندی و قضاییه جلادان «ستاد پیگیری و نظارت پرونده‌های موضوع اصل ۴۹ قانون اساسی» خواستار توقیف اموال مریم اکبری منفرد و بستگان او شده و بیدادگاه شعبه ۶ پرونده جدیدی علیه وی تشکیل داده است (سایت شرق- ۳ تیر ۱۴۰۳).

در بی‌شرمی و منتهای وقاحت قضاییه جلادان همین بس که اصل ۴۹ قانون اساسی آنها دولت را موظف می‌کند «ثروتهای‏ ناشی‏ از ربا، غصب‏، رشوه‏، اختلاس‏، سرقت‏، قمار، سو استفاده‏ از موقوفات‏، سو استفاده‏ از مقاطعه‏ کاریها و معاملات‏ دولتی‏، فروش‏ زمینهای‏ موات‏ و مباحات‏ اصلی‏، دایر کردن‏ اماکن‏ فساد و سایر موارد غیرمشروع‏ را گرفته‏ و به‏ صاحب‏ حق‏ رد کند و در صورت‏ معلوم‏ نبودن‏ او به‏ بیت‏ المال‏ بدهد».

واضح است که هیچیک از این اراجیف در مورد مریم اکبری و بستگان او صدق نمی‌کند. خانواده‌ای که ۴ شهید مجاهد خلق نثار آزادی ایران کرده است.

رژیم ضدبشری و زن‌ستیز ولایت فقیه بعد از ۱۵سال زندان بدون حتی یک روز مرخصی برای معالجه، بعد از تبعید به زندان سمنان، بعد از افزودن ۳ سال حکم افزوده، حالا قصد غارت اموال و سرپناه خانواده مریم اکبری را دارد. همه این احکام ضدبشری و اذیت و آزار به‌خاطر دادخواهی خون شهیدان از یک دهه پیش توسط مریم اکبری است. جرم اصلی او که رژیم می‌خواهد انتقام بگیرد دادخواهی مریم از اعدام خواهر و ۳ برادرش در دهه ۶۰توسط رژیم خون‌آشام آخوندی است. یک خواهر و ۳ برادر او به دست رژیم آخوندی به‌شهادت رسیدند.

مجاهد خلق علیرضا اکبری در شهریور ۱۳۶۰ زیر شکنجه شهید و غلامرضا اکبری در سال ۱۳۶۴ تیرباران شد. مجاهدان سربدار رقیه و عبدالرضا اکبری در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ به‌شهادت رسیدند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران چنگ انداختن قضاییه جلادان برای توقیف دار و ندار مریم و تمام خانواده و بستگان او را که یک اقدام به‌غایت ضدانسانی و نقض تمام قوانین و استانداردهای بین‌المللی است به‌شدت محکوم می‌کند.

کمیسیون زنان شورا بار دیگر کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به اقدام فوری برای آزادی بلادرنگ مریم اکبری و ممنوع شناختن اذیت و آزار یکی از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی در ایران فرامی خواند.

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان

۴ تیر ۱۴۰۳

لطفا به اشتراک بگذارید: