مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱- دیدار خانم مریم رجوی با خانم ایزابلا کنو پاتکا عضو هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون کانونهای وکلای اروپا با یک میلیون وکیل تا ژوئن۲۰۲۴

جمعه اول تیرماه، خانم مریم رجوی با خانم ایزابلا کنو پاتکاعضو هیأت‌رئیسه فدراسیون کانون وکلای اروپا و رئیس این فدراسیون (۲۰۲۴-۲۰۲۳) با بیش از یک‌میلیون عضو دیدار و گفتگو کرد. خانم کنو پاتکا در عین حال در لهستان معاون کانون وکلای شهر وروتسواف است. خانم کنو پاتکا، ضمن تشکر از فرصت دیدار با خانم رجوی گفت: من به‌عنوان عضو هیأت رئیسه، فدراسیون کانونهای وکلای اروپا را نمایندگی می‌کنم که ۲۲۰ کانون و یک میلیون وکیل را شامل می‌شود. هدف اصلی ما حفاظت از حقوق‌بشر در اروپا و جهان است. البته مسأله نقض حقوق‌بشر در ایران همیشه در قلب موضوعات مورد توجه ما بوده و هست. در آخرین اجلاس فدراسیون، بسیاری از اعضای ما اعلام کردند که آمادگی دارند به هر صورت ممکن برای حمایت از حقوق‌بشر مردم ایران اقدام کنند. وی افزود: من حامی حقوق زنان هستم و تلاشهای شما و نقشی که زنان در مقاومت شما ایفا می‌کنند را ستایش می‌کنم. این‌که مقاومت شما توسط زنان رهبری می‌شود یک پیام مهم برای زنان ایران است که زیر فشار رژیم زن‌ستیز حاکم قرار دارند. برنامه ده ماده‌یی شما برنامه بسیار مهم و پایه‌یی برای یک ایران دموکراتیک و تضمین آن است.

خانم رجوی با قدردانی از حمایت فدراسیون کانونهای وکلای اروپا و رؤسای پیشین آن خانم دومینیک آتیاس و سارا چندلر گفت: آنها در شرایط بسیار سخت از مقاومت ما حمایت کردند، موضوعی که هرگز مردم ایران فراموش نخواهند کرد. وی با اشاره به بحرانهای فزاینده رژیم و تأکید بر عزم و اراده مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی این رژیم گفت درست در نقطه مقابل زن‌ستیزی آخوندها مقاومت ما بر پایه ارزشهای انسانی و برابری است و این نه فقط یک شعار بلکه راهنمای عمل ماست. این رویکرد، نسلی از زنان و مردان رها را در مقاومت ایران تربیت کرده که رها از ایدئولوژی جنسیت و تبعیض با تمام قوا برای رهایی و برابری و آزادی مردم و میهنشان از هر نوع دیکتاتوری مبارزه می‌کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۲-بیانیهٔ اکثریت مجلس سنای ایتالیا حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی

اکثریت نمایندگان سنای ایتالیا (۱۰۴سناتور از ۲۰۰سناتور) به کارزار جهانی در حمایت از برنامهٔ ده ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و به‌رسمیت‌شناختن مبارزه کانون‌های‌شورشی با پاسداران پیوستند.

در میان امضا کنندگان بیانیهٔ اکثریت سنای ایتالیا ۱وزیر، ۲معاون وزیر، ۲وزیر پیشین، دو نایب‌رئیس سنا، ۳تن از دبیران سنا، ۵رئیس کمیسیون و ۷تن از رؤسای گروهها در سنا به‌چشم می‌خورند.

نقض فاحش حقوق‌بشر به‌ویژه سرکوب زنان را در ایران محکوم می‌کنیم و به حسابرسی از مسئولان قتل‌عام سال۱۳۶۷ به‌خاطر جنایت مستمر علیه بشریت

فراخوان می‌دهیم سرمار در ایران است.

سپاه پاسداران با گروه‌های نیابتی‌اش عامل گسترش ترور و مانع صلح و امنیت در منطقه و جهان است دیکتاتوری دینی حاکم رفرم‌پذیر نیست.

مردم ایران در قیام۱۴۰۱ هر گونه دیکتاتوری از نوع سلطنتی یا مذهبی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک شدند.

رژیم ایران همهٔ راههای فعالیت سیاسی برای تغییر را بسته است از این‌رو جهان آزاد باید حق مردم ایران برای قیام و حق کانون‌های‌شورشی مجاهدین را برای مقابله با سپاه پاسداران به‌رسمیت بشناسد

رژیم ایران با تشکیل یک دادگاه فرمایشی و غیابی برای رهبری مقاومت و بیش از ۱۰۰تن از اعضای اپوزیسیون مجاهدین خلق با اتهام‌هایی مانند محاربه، قصد دارد برای اقدامات تروریستی علیه آنها به‌خصوص در اروپا زمینه‌سازی کند و هم‌چنین اروپا را برای محدود کردن مخالفان به‌ویژه در اشرف۳ در آلبانی تحت فشار قرار دهد.

قضاییه رژیم اهرم سرکوب خامنه‌ای برای کشتار و تروریسم است. اروپا جولانگاه تروریسم حکومتی رژیم ایران است. ما اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی

به‌ویژه در اشرف۳ در آلبانی را قویاً محکوم می‌کنیم و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم... . .

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۳-فعالیت کانون‌های شورشی - رای ما قهر و سرنگونی

کرج - ۳تیر۴۰۳

تهران - ۳تیر۴۰۳  

رشت - ۳تیر۴۰۳

اصفهان - ۳تیر۴۰۳

پاوه - ۳تیر۴۰۳

مشهد - ۳تیر۴۰۳

فائم شهر- ۳تیر۴۰۳

بابلسر - ۳تیر۴۰۳

لاهیجان   - ۳تیر۴۰۳

شیراز- ۳تیر۴۰۳

خرم آباد- ۳تیر۴۰۳

سمنان- ۳تیر۴۰۳

ایرانشهر - ۳تیر۴۰۳

بروجرد - ۳تیر۴۰۳

مشهد  - ۳تیر۴۰۳

سبزوار  - ۳تیر۴۰۳

سیرجان   - ۳تیر۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۴-آگهی ۲۰هزار پراتیک کهکشان

بازپخش پس از ارتباط مستقیم یکشنبه شب ۳تیر۱۴۰۳

۵-برلین با شعار:  نه شاه میخواهیم نه ملا - لعنت به دیکتاتورها

سلطنت ولایت - یکصدسال جنایت

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۶-تظاهرات یاران شورشگر در آمستردام

آمستردام -۲تیر۱۴۰۳

شعار: دست آخوندا خونیه رأی ما سرنگونیه

مضحکه سیرک انتخاباتی ریاست‌جمهوری با شرکت ۶دلقک که هیچ‌کدام هیچگونه طرح و برنامه‌یی برای بحرانهای روزافزون جامعه ایران ندارند و تنها نقطه مشترک آنها ذوب در ولایت فقیه می‌باشد سقوط و سرنگونی حکومت را به عریان‌ترین وجه ممکن به نمایش گذاشته است نفس های حکومت شارلاتانهای عمامه‌دار به شماره افتاده و دیر نیست که مردم ایران همراه با کانونهای قهرمان شورشی این جنازه متعفن را رهسپار گورستان تاریخ نمایند. این موضوع را هفته آینده در کهکشان بزرگ مقاومت در برلین با صدای بلند فریاد خواهیم کرد

شعار: شعبده آخوندی دروغه و سرابه / زمان انتخاب نیست زمان انقلابه

دستی که امروز توی دست ملاست اونم شریک جرم این آخونداست

سخنران خارجی و شعار خارجی

شعار: آزادی می‌آید با می‌توان و باید

ایران مریم آزادی شورش عصیان پیروزی

دست آخوندا خونیه رأی ما سرنگونیه

اجرای جمعی ترانه من ایرانم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۷- تلویزیون راین ماین آلمان: یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات ایرانیان خارج از کشور روز نهم‌تیرماه در فردای انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران در برلین برگزار می‌شود.

تلویزیون راین ماین آلمان در گفتگویی با سحر ثنایی از انجمن ایرانیان مقیم فرانکفورت، به وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها و تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین در ۹تیر پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین تظاهرات ایرانیان خارج از کشور در روز نهم تیرماه یعنی فردای انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران برگزار می‌شود. اما وضعیت فعلی در ایران چه گونه است؟

سحر ثنایی پاسخ داد: هر شش ساعت یک نفر در ایران اعدام می‌شود. رژیم ایران از اعتراضات بیشتر می‌ترسد زیرا نارضایتی مردم ایران هم‌چنان در حال افزایش است. پس از مرگ ابراهیم رئیسی، رژیم ایران دچار بحران شده است و ولی‌فقیه رژیم نگران جانشینی خودش است. همه اینها به این معنی است که سرکوب در ایران هم‌چنان در حال افزایش است. خشونت علیه زنان نیز به‌شدت افزایش یافته و زنان به سختی می‌توانند در خیابان راه بروند بدون این‌که مورد ضرب‌وشتم قرار بگیرند و یا زندانی شوند. سحر ثنایی افزود: مردم ایران یک بار در سال۱۳۵۷ انتخابشان را کردند و شاه را ساقط کردند. شعارهایی که در خیابان‌ها در اعتراضات می‌شنیدیم نیز واضح بود. مردم فریاد می‌زدند: مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه و چه رهبر و اعلام کردند که خواهان حقوق خود و آزادی و برادری و برابری در ایران هستند.

در ادامهٔ این گفتگو مجری تلویزیون‌فرانکفورت گفت:‌۲۸ژوئن، انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران است. یک روز بعد از آن تظاهراتی در برلین برگزار می‌شود... . هدف از برگزاری این تظاهرات بزرگ در پایتخت آلمان چیست؟

سحر ثنایی گفت: این گردهمایی بزرگ به‌دنبال فراخوان شورای ملی مقاومت، اپوزیسیون دموکراتیک اصلی... ، برگزار می‌شود. دهها هزار ایرانی از سراسر جهان در آنجا گردهم خواهند آمد. صدها نماینده مجلس و شخصیت سیاسی در آنجا خواهند بود. هدف ما این است که روشن کنیم خواهان یک جمهوری دموکراتیک هستیم. ما خواهان جدایی دولت از دین و برابری زن و مرد در ایران هستیم. ما یک ایران عاری از سلاح اتمی و بدون اعدام هستیم. همه اینها در برنامهٔ ده‌ماده‌یی خانم مریم رجوی خلاصه شده است. او رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران است. ما در برلین گردهم خواهیم آمد و به صراحت خواهیم گفت که انتخاب ما سرنگونی رژیم آخوندها و برقراری یک جمهوری دموکراتیک است. آنچه ما از جامعه جهانی می‌خواهیم پایان دادن به سیاست مماشات است که موانع بزرگی بر سر راه ما قرار می‌دهد. آنها باید به ندای مردم ایران گوش دهند. همین چند روز پیش، سپاه پاسداران در کانادا به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری شد. این همان چیزی است که ما از آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای حمایت از انقلاب ایران می‌خواهیم.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۸- سالگرد اعلان جنگ خمینی

مسعود رجوی-۴ تیر ۱۳۹۷: پس از آخرین گردهمایی مجاهدین در امجدیه در تهران با این ادعای مضحک که در قرآن سوره منافقین داریم اما سوره کفار نداریم ! سرنگونی و تغییر رژیم وظیفه و کار ما، و بر عهده ما و مردم ما و پیشاهنگ انقلابی خلق ماست. در این راستا چگونه می‌توان شعله‌های قیام را به یکدیگر گره زد تا آتشفشانی برانداز و بنیان‌کن بپا شود؟

پاسخ در «هَمَه‌ با هم» باسمه‌یی خمینی نیست. منظور او «همه با من» بود. اتحاد و همبستگی در میدان عمل برای سرنگونی استبداد دینی، موضوعیت پیدا می‌کند و محک می‌خورد. این به گونه‌یی درون‌جوش و قانونمند صفوف را تصفیه و از شیخ و شاه، از استبداد و وابستگی و از فرصت‌طلبی و میوه‌چینی و موج‌سواری پالایش می‌کند. این‌چنین طلای نابِ وحدت از بوتة آزمایش در میدان عمل عبور می‌کند. والا سره از ناسره هیچگاه تمیز داده نخواهد شد.

تلویزیون  رژیم-۱۹دی۹۶

خامنه‌ای: چند ماه هم هست دارند نقشه میکشند. اینکه «بیاییم از شهرهای کوچک شروع کنیم, به طرف مرکز بیاییم و مردم را نسبت به مطالباتشان فعّال کنیم و اینها را داغ کنیم», این نقشه‌ای است که کشیده شده و چند ماه است روی این نقشه دارند کار میکنند. ...از ماه‌ها قبل اینها آماده بودند؛ خود رسانه‌های منافقین اعتراف کردند در همین روزها.

 پیام برادر:۴تیر۱۳۹۷

بیچاره شب‌پرستان ....

توضیحات بیشتر را یک کارشناس ولایت داده است و ما را از شرح و تفصیل بی‌نیاز میکند

رائفی پور۲۷مرداد۹۷: منافقین رو دارند سر خط میکنند, از اینها میخواهند یک میلیشیا درست بکنند یک ارتشی درست بکنند که کارهاشون رو انجام بده. من خودم کازرونی نیستم یعنی بخواهم بگم طرف کسی را بخواهم بگیرم به اونش هم کار ندارم حق با کی یه و حق با کی نیست اما تو آن شلوغی یکهویی حمله میشه به پاسگاه پلیس ،شما انتظاردارید وقتی به پاسگاه پلیس حمله بشه پلیس چه کار کنه؟

.این مردم که رفتند دنبال خواسته به زعم خودشون به پندار خودشون به عقیده خودشون به حق خودشون بودند اما فقط دو نفر کافیه تو آن جمع یک کاری بکنه, سازمان منافقین تو هر شهر از این دو نفرها داره. قابل توجه شما ما بیش از ۲۴-۲۵ هزار منافق تواب فقط تو تهران داریم.

پیام برادر:۴تیر۱۳۹۷: گفته‌ایم و تکرار می‌کنیم که سرنگونی و تغییر رژیم، وظیفه و کار ما، و بر عهده ما و مردم ما و پیشاهنگ انقلابی خلق ماست. در این راستا چگونه میتوان شعله‌های قیام را به یکدیگر گره زد تا آتشفشانی برانداز و بنیان‌کن بپا شود؟

پاسخ در «هَمَه‌ با هم» باسمه‌ای خمینی در جریان انقلاب ضد سلطنتی نیست. منظور او «همه با من» بود. اتحاد و همبستگی، در میدان عمل برای سرنگونی استبداد دینی موضوعیت پیدا می‌کند و محک می‌خورد. این به گونه‌ای درون‌جوش و قانونمند، صفوف را تصفیه و از شیخ و شاه، از استبداد و وابستگی، و از فرصت‌طلبی و میوه‌چینی و موج‌سواری، پالایش می‌کند. اینچنین، طلای نابِ وحدت از بوتة آزمایش در میدان عمل عبور می‌کند. والا سره از ناسره هیچگاه تمیز داده نخواهد شد. بنابراین پاسخ پیشتاز ، جنگ ِ صد برابر و شورشگری حداکثر است. آنقدر که دشمن را به عقب‌نشینی وادار کند. آنقدر که بند از بند رژیم بگسلد.

.................... خمینی در سخنرانی ۴تیر۱۳۵۹ به زعم خودش تیر خلاص مجاهدین را شلیک کرد و  دفاتر مجاهدین بسته شد. اما امروز دفاتر مجاهدین در چارچوب کانون‌های شورشی در همه جا باز شده و در کوچه و خیابان روان و قابل رویت است. اینست استراتژی قیام و سرنگونی.

رود خروشان خون شهیدان در پرتو مهر تابان مقاومت و آزادی ایران ضامن پیروزی محتوم خلق ماست.مسعود رجوی -۴تیر۱۳۹۷

گزیده‌ای از سخنان دجال ضدبشر - ۴تیر۱۳۵۹

خمینی ملعون -اینهایی که در کنار جمهوری اسلامی هستند و می‌خواهند به اسم جمهوری اسلامی، به اسم اسلام، به اسم خلق، به اسم ملت کار بکنند، اینها را ببینید چه می‌کنند. ممکن است من هی بگویم  فدای «اسلام» و هی بگویم «فدایی اسلام» و «فدایی خلق» و هی بگویم «مجاهد اسلام» و «مجاهد خلق»، این حرفها را بزنم، لکن وقتی به اعمال من شما ملاحظه کنید، ببینید که از اول، من مخالفت کرده‌ام. در هرجا تفنگ کشیده‌ام و مخالفت کرده‌ام؛ هرجا بنا بود که یک اصلاحی بشود، شما دیدید که من آمدم و مقابلش ایستادم و مشتم را گره کردم و تفنگم را هم کشیدم. می‌خواستند که دانشگاههایی که در خدمت استعمار بود- و جزء مهمّات این مملکت است که باید دانشگاهش اصلاح بشود- همچی و که طرح اصلاح دانشگاه شد، سنگربندی شد در دانشگاه که نگذارند این کار بشود. حالا هم باز پشت همان سنگرها، نه آنجا در دانشگاه، اما در خارج دنبال اینند که نگذارند این اصلاح فرهنگی بشود؛انقلاب فرهنگی بشود. هر روزی که بخواهد این نهضت یک قدم بردارد، مجلس شورا می‌خواهد مفتوح بشود، می‌بینیم که یک بساطی در امجدیه پیش می‌آید؛ یک غائله درست می‌شود و مع الاسف

جوانهای ما مطلع نیستند که اینها چه دارند می‌کنند؛ این اشخاص چه دارند می‌کنند و بعضی از اشخاصی که با من هم مربوط هستند، اینها هم ملتفت نیستند که مسائل عمقش چی هست. خیال می‌کنند که مسئله چماقدار است و تظاهرکننده، مساله این است؟ نه، مساله این نیست. این یک ظاهری است برای آشوب درست کردن. مساله عمق دارد. مساله امریکاست. مساله این است که باید امریکا بیاید اینجا و مقدّرات کشور ما را به دست بگیرد. نه مساله، مساله این است که یکی می‌خواهد تظاهر کند، یکی می‌خواهد ضد تظاهر. اینها مساله نیست، اینها غائله ایجاد کردن است برای اینکه نگذارند این مملکت به حال خودش باشد و روی میزانی که دارد حرکت می‌کند، حرکت بکند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۹-مصاحبهٴ تلویزیون سراسری اصلی اسپانیا با پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

پروفسور ویدال کوادراس: برای من از لحظه اول روشن بود که این سوء قصد توسط رژیم ایران برنامه‌ریزی و تأمین مالی شده است. توسط دیکتاتوری مذهبی جنایتکاری که مردم را در ایران سرکوب می‌کند. من طی سالیان طولانی خودم را با حمایتم از مقاومت ایران علیه این دیکتاتوری وحشی متمایز کرده بودم و به‌همین دلیل آنها تلاش کردند من را بکشند

تلویزیون سراسری اصلی اسپانیا، طی برنامه‌یی ساعاتی پس از اعلام دستگیری تروریستی که در نوامبر گذشته در مادرید به پروفسور آلخو ویدال کوادراس شلیک کرد گفت: فرد دستگیر شده محرز عیاری فرانسوی ۳۷ساله با اصلیت تونسی با چندین سابقه جرم است که از بعد از این حمله مورد پیگرد قرار گرفت. او عضو موکرو مافیا یک سازمان خیلی خطرناک مستقر در هلند است.

مجری: در این نقطه از بابت تحقیقات که پیش رفته، شما ظن واضحی دارید که چه رخ داد و داستان چی بود؟

ویدال: البته برای من از لحظه اول روشن بود که این یک‌سوء قصدی است که توسط رژیم ایران برنامه‌ریزی و تأمین مالی شده است. توسط دیکتاتوری مذهبی جنایتکاری که مردم را در ایران سرکوب می‌کند. چرا که من طی بسیاری سال‌ها خودم را با حمایتم از مقاومت ایران علیه این دیکتاتوری وحشی متمایز کرده بودم و به همین دلیل آنها تلاش کردند که من را بکشند.

مجری: از چه زمان تهدیدها شروع شد؟

ویدال: خب در اکتبر ۲۰۲۲ رژیم ایران یک لیست از دشمنان خود منتشر کردند. این لیست شامل اشخاص و سازما‌ن‌ها می‌شد. من شماره یک در لیست اشخاص بودم همراه با ۲ سیاست‌مدار اسپانیایی دیگر و در بخش سازمانها، ۲تای اول در لیست، یکی را برای سالیان رئیس افتخاری آن بودم، زمانی که در پارلمان اروپا بودم و هم‌چنان ریاست دیگری را به عهده‌دارم. بنابراین خیلی روشن بود که من در تیررس رژیم ایران قرار گرفته بودم.

مانوئل: بله صبح بخیر، آقای ویدال کوادراس، ببینید من توجهم به این جلب می‌شود که سرویس‌های مخفی یا اطلاعات (رژیم) ایران از ماکرو مافیا استفاده کرده باشه برای از بین بردن یک فرد. منظورم این است که رژیم ایران یکی از سرویسهای از سرویس‌های مخفی شناخته شده توانمندی را با بیش از ۳۰هزار مأمور در سراسر دنیا دارند، که شما به‌خوبی مطلع هستید. چرا این سفارش به یک ارگان بیرونی را در مورد این جنایت مشخص دادند.

ویدال: خب به‌خاطر این‌که آنها بسیاری از مخالفان ایرانی که خارج از ایران بودند به‌قتل رسانده‌اند. همان‌طور که گفتید آنها خودشان اینکار را انجام می‌دادند. یا سپاه پاسداران یا اعضاء وزارت اطلاعات اینکار را می‌کردند و بسیاری از مخالفان رو خارج از ایران به‌قتل می‌رساندند. ولی از بعد از حمله‌یی که در یک رستوران در برلین به اسم میکونوس انجام دادند در اوایل دهه۹۰میلادی که آنجا یک گروه از مخالفان کرد ایرانی را به‌قتل رساندند، واکنش خیلی تندی از جانب اتحادیه اروپا و دموکراسی‌های غربی در فرم تحریم‌ها و قطع روابط به همراه داشت. لذا از آن زمان به بعد رژیم روش خود را عوض کرد. الآن کاری که می‌کنند این است که قتل‌ها را به مافیاهای کشورهای مختلف سفارش می‌دهند. به‌عنوان مثال چند سال پیش اف.بی.آی یک‌سوء قصد را خنثی کرد که به یک مافیای آمریکای لاتین سفارش قتل جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ و سفیر در سازمان ملل داده شده بود... .

ویدال: خب، خیلی مطمئن هستم که چه کسی این حمله را دستور داده. این رژیم دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران است. ولی قاضی اسپانیایی که این پرونده تحقیق را پیش می‌برد در دادگاه ملی، این را یک پرونده محرمانه اعلام کرده است و این محرمانه ماندن پرونده چندین بار طی این مدت تمدید شده است، لذا من اطلاعی از جزئیات نقطه فعلی پیشرفتها در پرونده فراتر از این‌که همه می‌دانیم، ندارم.

نفر پنل: ولی خب شاید سخت باشد که آدم باید به این فکر کند که مثلا چقدر پول پرداخت کردند برای کشتن شما؟ یعنی قیمتی که برای گرفتن جان شما دادند.

ویدال: خب. من نمی‌دانم بدون شک یک موضوع جالبی است.

مجری: بدون شک

ویدال: امیدوارم که من را خیلی ارزان ارزیابی نکرده باشند!(خنده همه پنل):

نفر پنل: بدون شک که این‌طور نبوده آقای ویدال کوادراس. به شما تبریک میگم از بابت این روحیه!

مجری: چه جالب. این ویژگی برجسته شماست که در چنین شرایطی با شوخ‌طبی برخورد می‌کنید. خیلی ممنونم که همراه ما بودید آلخو ویدال کوداراس.

ویدال: تشکر بسیار از شما.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-پنجمین روز اعتصاب سراسری کارگران صنایع نفت و پتروشیمی

اعتصاب کارگران شرکت پروژه‌یی در پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها و دیگر مراکز نفت و گاز در اعتراض به وضعیت شغلی خود روز یکشنبه سوم تیر برای پنجمین روز ادامه یافت. این اعتصاب از روز ۳۰خرداد آغاز شده است.

ادامه اعتصاب کارگران صنایع نفت و پتروشیمی

سلام و ادب امروز ۳تیر۱۴۰۳ کمپین نیروهای شرکت صنعت راوین پروژه سبزآب اندیمشک

به نام خدا بچه‌های مجتمع فولاد کویر آرام بیدگل تاریخ دو چهار ۴۰۳ به امید خدا برای کمپین تعطیل کردیم به امید موفقیت ۱۴۱۴ (دست زدن)

تصفیه نیروهای پتروشیمی شهرضا

آقا شرکت صنعتی مکانیک هفشجان امروز به کمپین ۱۴۱۴ پیوست

شرکت تیام صنعت زرقام- شیراز به کمپین پیوست دمتون گرم

بچه‌های گروه داربست بندی دژپاد فولاد کویر کاشان به کمپین پیوستند (هورا)

نیروهای آی جی سی دشت عباس

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-تظاهرات بازنشستگان علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

عدالتی ندیدیم ما دیگه رأی نمی‌دیم

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ کرمانشاه -۳تیر ۱۴۰۳

عدالتی ندیدیم ما دیگه رأی نمی‌دیم

آقازاده آمریکاس، تورم اش مال ماست

معلم زندانی آزاد باید گردد

کارگر زندانی آزاد باید گردد

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ شوش -۳تیر ۱۴۰۳

وعده وعید چه خوب بود ولی همش دروغ بود

تأمینو غارت کردند ما رو بیچاره کردند

ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه

تورم اسفبار حاکم شده تو بازار

فقط کف خیابون به دست می‌آد حقمون

بازنشستگان فولاد ـ اصفهان -۳تیر ۱۴۰۳

فولادی داد بزن حقتو فریاد بزن

ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ تهران -۳تیر ۱۴۰۳

 معلمان ـ تهران -۲تیر ۱۴۰۳

وعده وعید نمی‌خوایم ما حقمون رو می خوایم

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ کرمانشاه -۳ تیر ۱۴۰۳

عدالتی ندیدیم ما دیگه رأی نمی‌دیم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲-اخبارشعبده انتخابات

ورشکستگی شعبده انتخابات خامنه‌ای و کسادی بازار مناظره‌ها، بحث کناره‌گیری کاندیداها را دامن زده است. در حالیکه مهره‌های نزدیک به پاسدار قالیباف، خواهان کناره‌گیری پاسدار جلیلی به نفع او هستند، الله‌کرم از سرچماقداران خامنه‌ای خواهان کناره‌گیری قالیباف به نفع جلیلی شد و گفت: آرای جلیلی از قالیباف بیشتر است.

در همین حال، دژخیم پورمحمدی گفت: برنامه‌یی برای کنار کشیدن به نفع کسی ندارم.

از سوی دیگر منتظری عضو ستاد موسوم به اجماع نیروهای ارتجاع گفت: پیش‌بینی ما این است که تا قبل از عید سعید غدیر یک نامزد انتخاب و نتیجه اجماع اعلام شود.

مهاجری از مهره‌های باند حاکم، با اشاره به سوابق شکست و کناره‌گیری پاسدار قالیباف در نمایشهای انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، نوشت: در سال۹۶، چند روز مانده به انتخابات، قالیباف به فرموده کنار کشید و لقب کاندیدای نظام در رئیسی منحصر شد. او پاستور را به حسن روحانی وانهاد و رفت. در سال۱۴۰۰ ابر و باد مه و خورشید و فلک در کار شدند تا رئیسی را کاندیدای نظام معرفی کنند. برای نخستین بار شائبه همیشگی به واقعیت نزدیک شد و او توانست در غیبت و رد صلاحیت رقبای مشهور، رئیس‌جمهور شود.

در همین حال، کیهان خامنه‌ای نوشت: چرا هیچ‌کس دولت روحانی را به گردن نمی‌گیرد؟! تنها دولتی که هیچ‌کس از انتساب به آن خشنود نیست دولت روحانی است. کاروانی از ورشکستگان سیاسی پشت سر پزشکیان پنهان شده‌اند و از این منظر حتی از دولت سوم روحانی نیز خسارت‌بارتر خواهد بود.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                                               

۱۳– تحولات جنگ در منطقه

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، اسرائیل روز شنبه محله‌های شهر غزه، از جمله اردوگاه شاطی، تـُفاح، شجاعیه و زیتون را  هدف بمبارانهای سنگین قرار داد که دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

رویترز در گزارشی به نقل از شاهدان عینی تعداد قربانیان این حمله را دست کم ۴۲ کشته و بیش از ۵۰ زخمی اعلام کرد. حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

در ادامه حملات اسرائیل به شهر غزه و شهرهای رفح و خان یونس که از صبح یکشنبه آغاز شد دهها تن دیگر کشته و زخمی شدند. رویترز نوشت: از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۳۷۵۹۸فلسطینی کشته و ۸۶۰۳۲فلسطینی مجروح شده اند.

به نوشته نیویورک تایمز سربازان اسرائیلی روز شنبه درجریان حمله به شهر بورقین واقع در کرانه باختری، یک فلسطینی مجروح را به سپر یک خودروی نظامی بسته و در شهر گرداندند. این صحنه که بصورت ویدئو ضبط شد خشم جهانیان را بر انگیخت. ارتش اسرائیل ضمن تأیید این واقعه اعلام کرد فرد مجروح در جریان درگیری میان سربازان اسرائیل با فلسطینیها در کرانه باختری دستگیر شده و تحقیق پیرامون آن در دست ییگیری است. ارتش اسرائیل  اعلام کرد در حملات هوایی روز شنبه به مناطق عیتا الشعب، یارون و رامیه نیز شماری از نیروهای حزب الله کشته شدند. این منبع هم چنین گفت ایمن غطمه، از فرماندهان حماس که مسئولیت تأمین سلاح برای حماس و جماعت اسلامی را بر عهده داشته در منطقه بقاع در لبنان، به قتل رسیده است.

رسانه‌های اسرائیل نوشتند که حزب‌الله لبنان درپاسخ به حملات اسرائیل مجتمع‌های مسکونی پرسنل نظامی اسرائیل در منطقه متولا را  با موشک هدف قرار داده که منجر به آتش سوزی مهیبی در منطقه شده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، شامگاه شنبه دهها هزار اسرائیلی در یک حرکت اعتراضی به خیابانهای تل آویو ریختند و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام و بازگرداندن گروگانها از غزه شدند. تایمز اسرائیل افزود: در این تظاهرات رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی اسرائیل طی سخنانی، به شدت به نتانیاهو حمله کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه روز شنبه خبر داد، شمار تلفات شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران درحمله هوایی به مقر آنها در شهر سـُکریه واقع در شرق سوریه، به ۳ تن افزایش یافت. این منبع افزود: کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله هوایی به مقر شبه نظامیان نیروی قدس سپاه پاسداران در شهر مرزی سکریه یک پهپاد به سوی پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف پرتاب شد اما پدافند هوایی آمریکا این پهپاد را قبل از رسیدن به حریم هوایی خود، رهگیری و منهدم کرد.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد گزارشهایی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری در ۶۵مایلی غرب حـُدیده در سواحل یمن توسط یک پهپاد بدون سرنیشن دریافت کرده است. به گزارش این منبع در این حمله خساراتی به کشتی وارد شده است، اما به خدمه و سرنشینان آن آسیبی وارد نیامده و کشتی همچنان به مسیر خود به سمت اولین بندر امن ادامه می دهد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، روز شنبه اعلام کرد سه شناور جنگی بدون سرنشین حوثی های وابسته به رژیم ایران را در دریای سرخ منهدم کرده است. سنتکام ادعای حوثی ها مبنی بر حمله به ناو هواپیمابر آیزنهاور را رد کرد و آنرا دروغی آشکار نامید. سنتکام افزود ناوگان جنگی آیزنهاور، دریای سرخ را به مقصد آمریکا ترک کرده و ناوگان ضربتی روزولت، پس از تکمیل مانورهایش در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، وارد منطقه سنتکام میشود.

   برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                                            

۱۴– جان باختن سه نفر در اثر سیل

بر اثر سیل در روستاهای بخش خورگام  شهرستان رودبار در استان گیلان سه جوان جان باختند. به گزارش رسانه های حکومتی این سه جوان که به دلیل بارش شدید باران به زیر پل پناه برده بودند، به‌دلیل جاری شدن سیلاب جان خود را از دست دادند.                            

۱۵– آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا

سایت حکومتی شرق نوشت: سالانه بیش از ۵۰هزار نفر در کشور و ۹هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا می‌میرند! فاجعه عدم توجه به بحران آلودگی هوا علاوه بر تأثیر روی سلامتی، اثر بر روان مردم است. این منبع افزود: بخش‌هایی از ایران در جنوب غربی تهران در دشت شهریار، فرونشست نقطه‌ای آن در سال۲۰۱۰ به ۳۶سانتی متر در سال ذکر شد؛ یعنی ۹۰برابر شرایط بحرانی بوده است. هم‌چنین در سال۲۰۱۵ در فاصله بین دشت فسا و جهرم در استان فارس این رقم به ۵۴ سانتی متر در سال افزایش پیدا کرد. به عبارتی ۱۴۰برابر شرایط بحرانی بوده، در حالی که تاکنون در کل دنیا چنین چیزی گزارش نشده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید 

لطفا به اشتراک بگذارید: