اخبار تحولات جنگ در منطقه

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، اسراییل روز شنبه محله‌های شهر غزه، از جمله اردوگاه شاطی، تـُفاح، شجاعیه و زیتون را هدف بمبارانهای سنگین قرار داد که دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

رویترز در گزارشی به‌نقل از شاهدان عینی تعداد قربانیان این حمله را دست کم ۴۲ کشته و بیش از ۵۰ زخمی اعلام کرد. حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش‌شده است.

در ادامه حملات اسراییل به شهر غزه و شهرهای رفح و خان یونس که از صبح یکشنبه آغاز شد دهها تن دیگر کشته و زخمی شدند.

رویترز نوشت: از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۳۷۵۹۸فلسطینی کشته و ۸۶۰۳۲فلسطینی مجروح شده‌اند.

به‌نوشته نیویورک تایمز سربازان اسراییلی روز شنبه در جریان حمله به شهر بورقین واقع در کرانه باختری، یک فلسطینی مجروح را به سپر یک خودروی نظامی بسته و در شهر گرداندند. این صحنه که به‌صورت ویدئو ضبط شد خشم جهانیان را بر انگیخت.

ارتش اسراییل ضمن تأیید این واقعه اعلام کرد: فرد مجروح در جریان درگیری میان سربازان اسراییل با فلسطینیها در کرانه باختری دستگیر شده و تحقیق پیرامون آن در دست ییگیری است.

ارتش اسراییل اعلام کرد: در حملات هوایی روز شنبه به مناطق عیتا الشعب، یارون و رامیه نیز شماری از نیروهای حزب‌الله کشته شدند.

این منبع هم‌چنین گفت: ایمن غطمه، از فرماندهان حماس که مسئولیت تأمین سلاح برای حماس و جماعت اسلامی را برعهده داشته در منطقه بقاع در لبنان، به‌قتل رسیده است.

رسانه‌های اسراییل نوشتند که حزب‌الله لبنان در پاسخ به حملات اسراییل مجتمع های مسکونی پرسنل نظامی اسراییل در منطقه متولا را با موشک هدف قرار داده که منجر به آتش‌سوزی مهیبی در منطقه شده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، شامگاه شنبه دهها هزار اسراییلی در یک حرکت اعتراضی به خیابانهای تل آویو ریختند و خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام و بازگرداندن گروگانها از غزه شدند.

تایمز اسراییل افزود: در این تظاهرات رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی اسراییل طی سخنانی، به‌شدت به نتانیاهو حمله کرد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز شنبه خبر داد، شمار تلفات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در حمله هوایی به مقر آنها در شهر سـُکریه واقع در شرق سوریه، به ۳ تن افزایش یافت.

این منبع افزود کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله هوایی به مقر شبه‌نظامیان نیروی قدس سپاه پاسداران در شهر مرزی سکریه یک پهپاد به سوی پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف  پرتاب شد اما پدافند هوایی آمریکا این پهپاد را قبل از رسیدن به حریم هوایی خود، رهگیری و منهدم کرد.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد : گزارشهایی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری در ۶۵ مایلی غرب حـُدیده در سواحل یمن توسط یک پهپاد بدون سرنشین دریافت کرده است. به گزارش این منبع در این حمله خساراتی به کشتی وارد شده است، اما به خدمه و سرنشینان آن آسیبی وارد نیامده و کشتی هم‌چنان به مسیر خود به سمت اولین بندر امن ادامه می‌دهد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، روز شنبه اعلام کرد سه شناور جنگی بدون سرنشین حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در دریای سرخ منهدم کرده است.

سنتکام ادعای حوثی‌ها مبنی بر حمله به ناو هواپیمابر آیزنهاور را رد کرد و آنرا دروغی آشکار نامید.

سنتکام افزود: ناوگان جنگی آیزنهاور، دریای سرخ را به مقصد آمریکا ترک کرده و ناوگان ضربتی روزولت، پس از تکمیل مانورهایش در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، وارد منطقه سنتکام می‌شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: