ایران آزاد ـ قسمت بیستم

ویژه برنامه سیمای آزادی به‌مناسبت گردهمایی ایران آزاد

پس از شکست کودتای ۱۷ژوئن۲۰۰۳ (۲۷خرداد سال ۱۳۸۲) و پیروزی بزرگ مقاومت ایران در برابر فاشیسم مذهبی و دولت حاکم بر فرانسه، همه ساله مقاومت ایران اقدام به تشکیل یک کهکشان و برگزاری گردهمایی بزرگ با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی و ایرانیان آزاده از سراسر جهان می‌کند.

در نخستین گردهمایی در سال ۱۳۸۳، خانم دانیل میتران ستاره درخشان مقاومت ضدفاشیستی فرانسویان پیام گرمی در حمایت از مقاومت ایران، به هزاران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم فرستاد و همبستگی خود با مردم ایران و مقاومتشان را یک بار دیگر اعلام کرد. خانم رجوی در آن گردهمایی گفت: «ما که در ۱۷ژوئن گذشته، ناگهان، هدف حمله قرار گرفتیم، گناهی جز مقاومت در برابر فاشیسم مذهبی، نداشتیم... اگر مقاومت برای آزادی جرم است، ما به این گناه بزرگ افتخار می‌کنیم... چنان‌چه مجاهدین موفق به عقب‌راندن عنصر سیاسی به نفع عنصر حقوقی شوند، نه تنها خود برنده خواهند شد بلکه بشریت را هم به پیروزی خواهند رساند».

دومین گردهمایی سال ۱۳۸۴ صورت گرفت تا بند و بست آخوندهای دین‌فروش با دولتمردان مماشاتگر غربی افشا گردد. یکی از ویژگی‌های این مراسم، حضور گسترده چهره‌هایی از جناح‌های سیاسی متفاوت و گاه رقیب است برای دفاع از پایه‌یی‌ترین ارزش‌های دموکراتیک، حقوق پناهندگان، حقوق‌بشر و حق مقاومت در برابر دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران.

ایران آزاد ـ قسمت بیستم ـ بخش دوم

لطفا به اشتراک بگذارید: