مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱- ۵۰۰۰ پراتیک افزوده  در شهرهای میهن به مناسبت کهکشان (قسمت۶)

اصفهان –۱۵۰۰۱

کرج –۱۵۰۰۲

پل سفید –۱۵۰۰۳

قائمشهر –۱۵۰۰۴

نوشهر –۱۵۰۰۵

ساری –۱۵۰۰۶

و در چندین شهر دیگر و چندین شماره از شماره ۱۵۰۰۶ به بعد

۲۰هزارپراتیک انقلابی هدیه کانونهای شورشی به خلق قهرمان و کهکشان مقاومت ایران

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۲-ترانه زن مقاومت آزادی پخش شد

۳-زنان صدای سرکوب شدگان - سخنرانی مریم رجوی - ارلزکورت لندن ـ اول‌تیر‌۱۳۷۵

۳۰خرداد روز خروش مردم ایران علیه سرکوب آزادیها

سرآغاز مقاومت تمام‌عیارعلیه استبداد مذهبی

روز تحقق اراده مردم ایران در شکل‌گیری ارتش آزادیبخش ملی

و روز شهدا و زندانیان سیاسی است

زن ایرانی در برابر هیولایی به مقاومت برخاسته که از اعماق قرون سربرآورده و موجودیتش به زن‌ستیزی و آپارتاید جنسی است. هیولایی که فقط دشمن مردم ایران نیست. بلکه با تمامی بشریت سر جنگ دارد و صلح جهانی را تهدید می‌کند.

این مرتجعان که به نام دین، مردم ایران و زنان ایران را سرکوب می‌کنند و به صدور ارتجاع و تروریسم می‌پردازند. نه‌تنها هیچ ربطی به اسلام ندارند، دین‌فروشند و برای مقاصد شوم ضدانسانی خود از نام اسلام سوء استفاده می‌کنند. تنوره کشیدن دیو ارتجاع و سخت‌تر شدن شرایط برای زنان ما تنها یک پیام و یک راه‌حل داشت:

مقاومت تمام‌عیار آری، سازش و تسلیم هرگز

پخش در پایان اخبار

۴- وحشت خلیفه درمانده از پی آمد سگ دعواها در نمایش انتخابات

خامنه‌ای در دیدار با دژخیمان قضاییه جلادان:۲تیر۱۴۰۳

در این مباحثاتی که نامزدها در تلویزیون می‌کنند حرف دشمن پسند زده نشود، گاهی حرف هایی صادر بشود که نظام را دشمن شاد کند این جایز نیست. دشمن نظام را خوشحال نکند. بعضی از قضات در احکام قضایی استناد می‌کنند به مبانی حقوق‌بشری غرب آن مبانی، مبانی نادرستی است، حالا خودشان که عمل نمی‌کنند هیچ! آنها اساساً مبانی غلطی است. قاضی ما نمی‌تواند استناد کند برای حکم خودش به غیرقانون داخلی کشور.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-مسعود رجوی-۲ تیر ۱۴۰۳

خامنه‌ای ضحاک ضدبشر، اعلامیة جهانی حقوق‌بشر، حقوق‌بشر انسان‌دوستانه

و کنوانسیون‌های بین‌المللی مدافع حقوق انسانی را قتل‌عام کرد.

خلیفة ارتجاع به صراحت گفت: «قاضی ما نمی‌تواند استناد کند برای حکم خودش به غیرقانون داخلی کشور» یعنی همان قوانین ضدانسانی قصاص و سنگسار و مجازات‌های آخوندساخته دیگر...

خامنه‌ای در بحبوحهٔ نمایش روحوضی انتخابات فرصت را مغتنم شمرد و زیرآب مبانی حقوق شناخته‌شدهٔ بین‌المللی را تحت عنوان «مبانی حقوق بشری غرب» از بنیاد زد.

خامنه‌ای گفت: «شنیدم که بعضی از قضات محترم در احکام قضائی‌شان استناد می‌کنند به مبانی حقوق‌بشری غرب. آن مبانی، مبانی نادرستی است. حالا خودشان عمل نمی‌کنند هیچ»!

به این ترتیب خلیفة ارتجاع تمام دستآوردهای مبارزات خونین بشریت برای رسیدن به همین میزان که در اعلامیة جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ و ۱۹۵۱ و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر به‌رسمیت شناخته شده است را با دجالیت محض انکار می‌کند و قضاییه جلادان را از استناد به آنها پرهیز می‌دهد.

اعلامیة جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیون‌های ژنو و کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی و بسیاری کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی دیگر را حکومت ایران که یکی از اعضای سازمان ملل‌متحد محسوب می‌شود ناگزیر امضا کرده و به آنها ملتزم است. این که دولتهای استمالت‌گر غربی که در همدستی و معامله و مماشات با شیخ و شاه بوده‌اند «خودشان عمل نمی‌کنند» کشف جدیدی نیست و دلیل زیرآب زدن حاصل رنج و خون پیشتازان و زحمتکشان و توده‌های مردم نمی‌شود. نمی‌توان دستآوردهای پر رنج و خون بشریت در انقلابات معاصر را که از انقلاب کبیر فرانسه آغاز شده است، زیر نعلین له کرد و با عمامه بدار آویخت.

وانگهی همه می‌دانند که قضاییه جلادان هرگز و هیچ‌گاه برای مردم و آزادیخواهان ایران هیچ حقی به استناد حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی قائل نشده است.

بیت‌العنکبوت و قضاییه جلادان را باید از بنیاد درهم کوبید

قیام خلق با شورشگرانش در پیش است و سرانجام چنین خواهد شد

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۶-هفته‌نامهٔ فرانسوی ژورنال دو دیمانش، عملیات باج‌خواهی پشت آزادی گروگان فرانسوی لویی آرنو؟

آزادی این گروگان لطفی نیست که رژیم ایران به فرانسه کرده باشد بلکه می‌تواند مشروط به تفتیش اماکن سازمان مجاهدین خلق کابوس واقعی رژیم آخوندها باشد. تنها چند ساعت پس از جستجو توسط مقامات فرانسوی، کاظم غریب آبادی (معاون قضاییه رژیم) عملیات پلیس فرانسه علیه «تروریست‌های» مجاهدین خلق را تبریک گفت. با تأکید بر این‌که «این عملیات توسط رژیم ایران به‌صورت زنده دنبال شد».

بدتر از آن خبرگزاری «تسنیم» که مستقیماً وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران است،  تأکید کرد که «بازرسی مقر مجاهدین خلق منجر به کشف چندین قبضه سلاح توسط پلیس فرانسه شد».

یک منبع پلیس این موضوع رد کرد و گفت: «هیچ اسلحه‌یی در محل پیدا نشده است»

سازمان مجاهدین هم‌چنین انتشار مقاله‌یی «اتهام زننده» در لوموند سه روز قبل از بازرسی را زیر سؤال می‌برد

بعد از انتشار مقاله لوموند، «انجمن نجات» یک گروه لابی مزدور رژیم ایران، خطاب به گلشیری نویسنده مقاله نوشت: «کارت عالی بود! خیلی به تو افتخار می‌کنیم!».

انجمن نجات به‌طور گسترده مقاله را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد

این اولین‌بار برای رژیم ایران نیست، راهبرد باج‌گیری از آزادی گروگانها برای کسب امتیاز سیاسی فرآیندی است که از دهه۱۹۸۰ توسط آخوندها به‌کار گرفته می‌شود

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۷-نورد وست سایتونگ آلمان، مقاومت در برابر رژیم آخوند - تحریم گسترده انتخابات در ایران در پیش است

تظاهرات گسترده برنامه‌ریزی شده برلین در ۲۹ژوئن

از رهبران اروپایی و غربی می خواهد که در سیاست مماشات با رژیم تجدید نظر کنند و با اتخاذ موضع قاطع سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند

سایت آلمانی نورد وست سایتونگ ۱تیر ۱۴۰۳

انتخابات آتی می‌تواند برای رژیم ایران فاجعه‌بار باشد. جواد دبیران، معاون نمایندگی شورای مقاومت ملی ایران در آلمان در این باره می‌نویسد: رژیم ایران با تحریک و تشدید درگیریهای منطقه‌ای، توجه را از سرکوب وحشیانه خیزش‌های مردمی و مخالفت‌های فزاینده با رژیم منحرف کرده است. در حالی که غرب تلاش می‌کند تا این بحرانها را مدیریت کند، به جای پاسخگویی به رژیم ایران، اشتباه خود را تکرار می‌کند. این امر در ناتوانی اتحادیه اروپا در شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی، به‌رغم شواهد و مطالبات واضح پارلمان اروپا، منعکس شده است. رژیم از این نرمش برای افزایش اعدامها و سرکوب زنان، راه‌اندازی محاکمه‌های ساختگی مجاهدین خلق و حمله به مخالفان ایرانی در خاک اروپا استفاده کرده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۸-ادامه اعتصاب سراسری کارگران صنایع نفت و پتروشیمی

پیوستن کارگران پالایشگاه اصفهان و نفت ماهشهر به اعتصاب

اعتصاب سراسری کارگران شرکت پروژه‌یی در پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها و دیگر مراکز نفت و گاز در اعتراض به وضعیت شغلی خود روز شنبه دوم تیر برای چهارمین روز ادامه یافت. این اعتصاب از روز ۳۰خرداد آغاز شده است کارگران پیمانی نفت ماهشهر و پالایشگاه اصفهان نیز به جمع کارگران اعتصابی پیوستند.

بچه‌ها این هم نیروهای درخشان شیمی سایت یک ماهشهر یک چهار به کمپین پیوستند اینهم وسیله‌ها این هم انبار جوشکار (فیترا) درخشان شیمی سایت یک. امروز ۳۱خرداد ۱۴۰۳ پالایشگاه اصفهان شرکت جهان پارس به کمپین پیوست به امید پیروزی.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۹-قتل یک کولبر زحمتکش کرد در مرز هورامان با شلیک پاسداران خامنه‌ای

پاسداران جنایتکار خامنه‌ای شامگاه پنجشنبه سی و یکم خرداد با شلیک به جمعی از کولبران در مرز هورامان یک کولبر زحمتکش کردرا به‌قتل رسانده و یک تن دیگر را مجروح کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰- خبرگزاری سوئیس: جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران

مقامات ارشد رژیم در جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی نقش داشتند

کسانی که در دهه۶۰مرتکب جنایت علیه بشریت شدند باید محاکمه شوند

خبرگزاری سوئیس در گزارشی درباره کنفرانس حسابرسی از جنایات مستمر علیه بشریت توسط رژیم آخوندی نوشت ابراهیم رئیسی که یک ماه پیش کشته شد، توسط جاوید رحمان یک کارشناس سازمان ملل‌متحد به "نسل کشی" در سال۱۳۶۷متهم است. او در گزارشی که چهارشنبه در ژنو منتشر شد، خواستار پایان دادن به مصونیت رژیم از مجازات شد. در دسامبر گذشته، ابراهیم رئیسی پس از طرح شکایت علیه او به‌دلیل جنایت علیه بشریت، از آمدن به سوئیس منصرف شد. مخالفان با حمایت بیش از ۳۵۰شخصیت از کشورهای مختلف خواستار دستگیری او شده بودند. ابراهیم رئیسی، عضو کمیسیونی که مسئول تصمیم‌گیری در مورد زندانیان بود، مسئول کشته شدن هزاران مخالف در سال۱۳۶۷ بود. او در آن زمان معاون دادستان کل استان تهران بود.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، «بدترین و وحشتناک‌ترین نقض حقوق بشر» را محکوم می‌کند. او می‌گوید: «مقامات ارشد رژیم در برنامه‌ریزی فعالانه، و اجرای جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی نقش داشتند. او کمیسیونی که ابراهیم رئیسی در آن عضویت داشت را به "قتل‌های دسته جمعی"و"اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی" متهم می‌کند. گزارشگر ویژه می‌گوید: «کسانی که در دهه۶۰ و پس از آن مرتکب جنایت علیه بشریت شدند، باید محاکمه شوند. او می‌گوید که برخی از این افراد هنوز در قدرت هستند. وی تأکید می‌کند که مرگ رئیس‌جمهور سابق نباید منجر به نفی عدالت و غرامت برای مردم ایران شود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-مقاله خانم عایشه الحسنات نماینده پارلمان اردن درباره دخالتها و جنگ‌افروزیهای رژیم در اردن و کشورهای عربی

ایستادن در کنار مقاومت مشروع مردم ایران به رهبری خانم مریم رجوی راه نجات مردم ایران و کشورهای منطقه از جنگ‌افروزی رژیم است

خانم عایشه الحسنات نماینده پارلمان اردن در مقاله‌یی در ایلاف درباره دخالت‌های جنگ‌افروزانه رژیم در اردن و کشورهای عربی نوشت: رژیم آخوندی از اردن چه می‌خواهد؟ و چرا این همه دشمنی و تلاشهای شیطانی از طریق گسترش هرج و مرج، قاچاق مواد مخدر و سلاح و تشویق و تقویت نیروهای افراطی برای نابودی جامعه اردن صورت می‌دهد؟

آخوندها پس از تهاجم نمایشی و از پیش همآهنگ‌شده خود که پاسخ ضعیفی به محو کنسولگری آنها و حذف تحقیرآمیز بسیاری از سران سپاه در سوریه بود، از شیپورها و ابزار تبلیغاتی، و فروشندگان اسلحه و مواد مخدر برای هدایت و اجرای یک کارزار علیه اردن استفاده کردند. آنها هم‌چنین علیه وحدت ملی در فلسطین توطئه کردند و آن را به‌گونه‌یی شیطانی از هم گسیختند آنها به‌دنبال نابودی سازمان آزادیبخش فلسطین و خالی کردن عرصه برای پیش بردن برنامه‌های توسعه‌طلبانه خود و هم‌چنین برهم زدن امنیت و ثبات اردن و ترویج بنیادگرایی در آنجا هستند.

نماینده پارلمان اردن عایشه الحسنات در ادامه می‌افزاید: شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران، بیش از چهار و نیم دهه در یک رویارویی خونین با رژیم آخوندها هستند که طی آن بیش از ۱۲۰۰۰۰تن از بهترین فرزندان ایران شهید و دهها هزار مفقودالاثر و زندانی شدند. مقاومت ایران تحت هدایت خانم مریم رجوی، توطئه‌ها و نقشه‌های رژیم را افشا کرده است اما متأسفانه ما نسبت به خواسته‌های مردم ایران، ضرورت ایستادن در کنار آنها و در کنار مقاومت مشروع آنها برای یک کشور آزاد و دموکراتیک غفلت کردیم... ولی امروز ما به ضرورت این امر به‌عنوان راه نجاتی برای مردم ایران و کشورها و مردم منطقه پی برده‌ایم. این تنها دیدگاه ما نیست، بلکه دیدگاهی واحد در میان بسیاری از متفکران و نویسندگان عرب و غیرعرب در شرق و غرب است. همه باید بدانند که رویارویی با رژیم آخوندها وظیفه‌ای است که برعهده هر انسان آزاده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲-تص شعبده انتخابات

در جریان مناظره سوم سرسپردگان ولایت در سیرک انتخابات خامنه‌ای، آخوند پورمحمدی با اشاره به زاکانی گفت، حتی اسم او را نمی‌برم. چون او را نامزد جدی نمی‌دانم.

پزشکیان نیز گفت که جواب زاکانی را نمی‌دهد چون اصلاً بنایی برای ماندن ندارد. وی گفت: همونجوری که گفتند اصلاً لازم نیست جوابش رو بدیم برای این‌که فکر نمی‌کنم تا آخرم بمونه بخواد رقابت بکنه. و دولت تشکیل بده.

زاکانی: از این آرزوها شما خیلی دارید، ولی شما دارید با یک رئیس‌جمهور صحبت می‌کنید.

پزشکیان: این حرفهایی رو که می‌فرمایید و هی می‌گید جریان شما، ستاد شما این کار رو می‌کنند به‌اصطلاح تا آخر این روند رو ادامه بدید.

زاکانی شهردار دزد تهران کتابی از کارنامه آخوند روحانی به پزشکیان داد و گفت: دوره ۸ساله روحانی، سیاه است. این کتابی که می‌گویم در مورد فاجعه و سیاهچاله دوران روحانی است را بخوانید. وی هم‌چنین گفت: نمی‌گذارم پورمحمدی و پزشکیان کلاه سر مردم بگذارند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۳-نمایش جمعه‌های رژیم

نمایش جمعه‌های رژیم در شهرهای مختلف صحنه بازارگرمی برای شعبده انتخابات بود و امام جمعه‌های رژیم بر رأی دادن به کسی که ادامه دهنده راه رئیسی جلاد و دژخیم قاسم سلیمانی باشد تأکید کردند

تلویزیون رژیم ۱تیر ‍۱۴۰۳

علم‌الهدی امام جمعه مشهد: اونی که ما باید توجه داشته باشیم اون چه که در جریان مکتب حاج قاسم بعد از حاج قاسم ادامه پیدا کرد و این مکتب را توسعه داد مدیریت اجرایی و روند شهید آیت‌الله رئیسی بود او هم تداوم مکتب حاج قاسم بود و هم توسعه مکتب حاج قاسم.

کریمی تبار امام جمعه رژیم در ایلام - ۱ تیر۱۴۰۳

منافقین تلاش شون این است که در ستادهای انتخاباتی نفوذ کنند و ایجاد دوقطبی کنند ما نیاز داریم که موج تبلیغات گسترش پیدا کند انگیزش در پای انتخابات بالا برود اما طرف‌داران هر نامزدی عملکرد آنها را بیان کنند دیگران را تخریب ریل‌گذاری که این رئیس‌جمهور شهیدمان رئیس‌جمهور مردمی دلسوز پای کار پرانگیزه داشته‌اند باید به کسی رأی بدیم که این مسیر را انتخاب کند این مسیر را ادامه دهد.

امام جمعه خامنه‌ای در اراک-۱تیر۱۴۰۳

یک بحث کوتاه من در ارتباط با بحث مجاهدین می‌کنم:

در محضر مقام عظمای ولایت بودیم ایشون فرمود آمار دقیق را به‌دست بیارید. یکی گفت ۱۷هزار، ایشون فرمود منم می‌دانم این رقم را، ولی این رقم نیست. اخیراً می‌گویند ۱۷۶ هزار۱۷۶ هزار شهید مجاهدین از انقلاب اسلامی گرفته‌اند و امروز هم ادامه دارد دارید می‌بینید یکی دوتا هم نیستند. دست به دست هم داده‌اند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند. بگویند انتخابات مهندسی شده است هر کسی را می‌خواهند از صندوق درمی‌آورند.

شستشوی مغزی جوانهای ما را می‌دهند

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                      

۱۴-تحولات جنگ در منطقه       

اسکای نیوز روز شنبه خبر داد: نیروهای اسرائیلی چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه رفح واقع در جنوب غزه را گلوله‌باران کردند که دست کم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی بر جای گذاشت. شاهدان عینی گفتند در این حمله دو نقطه در منطقه ساحلی المواصی که پر از چادر است، توسط توپخانه اسراییل گلوله‌باران شد. این حمله صدمات زیادی به بیمارستان صحرایی صلیب سرخ وارد آورد و پس از این حمله، ۲۲ کشته و دست کم ۴۵ زخمی به این بیمارستان منتقل شد.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت طی ۲۴ساعت گذشته در مجموع ۱۰۱فلسطینی بر اثر عملیات نظامی اسراییل در غزه کشته و ۱۶۹تن زخمی شده‌اند. این وزارتخانه آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را تاکنون ۳۷هزار ۵۵۱ کشته و ۸۵هزار ۹۱۱ زخمی زخمی اعلام کرد

به گزارش سی.ان.ان مقامات دولت بایدن در ملاقات با هیأت بلندپایه اسرائیلی طی روزهای اخیر در واشینگتن به آنها اطمینان داده‌اند که اگر جنگی تمام‌عیار میان اسراییل و حزب‌الله رخ دهد، آمریکا کاملاً آماده است تا از اسراییل حمایت کند. سی.ان.ان خاطرنشان کرد هیأت اسرائیلی طی هفته اخیر مجموعه ای از جلسات با مقامات آمریکایی، از جمله جیک سولیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و برت مک گـِرک، همآهنگ‌کننده امور خاورمیانه برگزار کردند که در آن طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله تنش میان اسراییل و حزب‌الله، برنامه هسته ای رژیم ایران و مذاکرات آتش‌بس و آزادی گروگانها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه خبر داد: شامگاه جمعه یکی از مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در شهر سـُکریه در نزدیکی شهر آلبوکمال در شرق سوریه هدف بمباران هوایی قرار گرفت. در این حمله، مقر شبه‌نظامیان و یک کامیون مهمات به‌طور کامل منهدم و دست کم یکی از شبه‌نظامیان کشته شد. به‌گفته این منبع مقر بمباران شده از جمله محلهایی است که فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم و حزب‌الله لبنان به آن رفت و آمد می‌کنند.

روز گذشته آنتونیو گوترز در کنفرانس رسانه ای خود ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها میان اسراییل و حزب‌الله گفت: در چنین شرایطی یک جنگ فراگیر قریب‌الوقوع است. خطر گسترش جنگ در خاورمیانه واقعی است و باید از آن اجتناب شود. یک عمل نسنجیده یا یک اشتباه محاسبه میتواند جرقه وقوع یک فاجعه بزرگ باشد که بسیار فراتر از مرزها و به‌وضوح فراتر از تصور خواهد بود. گوترز افزود: بگذارید صراحتاً بگویم، مردم منطقه و مردم جهان تحمل تبدیل شدن لبنان به یک غزه دیگر را ندارند...

دبیرکل ملل‌متحد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غزه با یک بی قانونی کامل و آشوب روبه‌روست که مانع از توزیع کمکهای بشردوستانه میان مردم غزه می‌شود. به همین دلیل آتش‌بس فوری ضروری است...   

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید           

۱۵-آتش سوزی در پلدختر

آتش سوزی، جنگل‌های پلدختر را به خاکستر تبدیل کرد. این آتش سوزی که از ساعت۱۲ روز جمعه اول تیر آغاز شده، همچنان ادامه دارد.    

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۶-زنان صدای سرکوب شدگان - سخنرانی مریم رجوی - ارلزکورت لندن ـ اول‌تیر۱۳۷۵

۳۰خرداد روز خروش مردم ایران علیه سرکوب آزادیها

سرآغاز مقاومت تمام‌عیارعلیه استبداد مذهبی

روز تحقق اراده مردم ایران در شکل‌گیری ارتش آزادیبخش ملی

و روز شهدا و زندانیان سیاسی است

زن ایرانی در برابر هیولایی به مقاومت برخاسته که از اعماق قرون سربرآورده و موجودیتش به زن‌ستیزی و آپارتاید جنسی است. هیولایی که فقط دشمن مردم ایران نیست، بلکه با تمامی بشریت سر جنگ دارد وصلح جهانی را تهدید می‌کند.

این مرتجعان که به نام دین مردم ایران و زنان ایران را سرکوب می‌کنند و به صدور ارتجاع و تروریسم می‌پردازند، نه‌تنها هیچ ربطی به اسلام ندارند. دین‌فروشند و برای مقاصد شوم ضدانسانی خود از نام اسلام سوء استفاده می‌کنند.

تنوره کشیدن دیو ارتجاع و سخت‌تر شدن شرایط برای زنان ما تنها یک پیام و یک راه‌حل داشت: مقاومت تمام‌عیار آری، سازش و تسلیم هرگز

‌اول تیر ۱۳۷۵ - لندن -ارلزکورت

با سلام وتشکر از همه شما و محبت بیدریغتان... ... . . ترجیح می‌دهم در آغاز صحبتم به زنان آزاده‌یی که در سراسر جهان برای برابری و رهایی مبارزه کرده‌اند، ادای احترام کنم، و به زنان ستمدیده میهنم درود بفرستم؛ زنانی که تاکنون دههاهزار تن از آنهاشهید راه آزادی شده‌اند. و اجازه می‌خواهم که در همین‌جا، در رأس این فروغهای جاویدان ملت ایران، از شهید اشرف رجوی یاد کنم؛ زنی که در زندان شاه، در اثر شکنجه، شنوایی یک گوشش را از دست داد و آثار زخمهای زیادی بر بدن داشت، اما در حاکمیت آخوندی، خمینی و لاجوردی او را به‌شهادت رساندند و از پیکر بی‌جانش هم درنگذشتند. دژخیمان در برابر سایر زندانیان اوین، پیکر بی‌جانش رامُثله کردند...  سلام بر اشرف وبرهمه پرچمداران و شهیدان راه آزادی.

بله، این رنجها و این خونها، بهای آزادی است همان کشاکشی بی‌امانی که به فلسفه "بودن یا نبودن"فرزند انسان معنا می‌دهد. همان"نغمه آزادی نوع بشر"که به‌رغم جباران ستمگر، هرگز خاموشی نمی‌پذیرد همان"آه شرربار" سرکوب‌شدگانی که بنیاد ستم را زیر و زبر می‌کند.

زنان، نخستین سرکوب‌شدگان تاریخند که علاوه بر تحمل ستم سیاسی،اقتصادی و اجتماعی، کفاره "گناه" زن بودن را هم بایدبپردازند. اگر زنان نیمی از تمامیت انسانهای روی کره زمین هستند، پس ستم جنسی و فرهنگ مبتنی بر آن بلافاصله روی نیمه دیگر ـ یعنی همه مردان بازتاب دارد و مرد‌را هم دربند و آلوده نگه می‌دارد. یعنی که آزادی قطعی و نهایی فرد و اجتماع انسانی در گرو آزادی زن سرکوب شده است یعنی ستم جنسی، همه پهنه‌های دیگر وجود و فعالیت انسانی را دربر می‌گیرد شاعر بزرگ ایران سعدی، چه خوب گفته است که:

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش زیک گوهرند

چو عضوی به‌درد آورد روزگار

دگر عضوها را نمانَد قرار

تاریخ از بردگان خیلی صحبت کرده و در مورد جشن‌هایی که به سبب آزادی آنها برپا‌ شده، فراوان سخن گفته است. اما از "برده برده‌ها"یعنی از دردمندترین و ستمکش‌ترین بخش اجتماع انسان، کمتر صحبت شده است. و ما امروز جمع شده‌ایم تا صدای گمشده در آوارِ قرنها و هزاره‌های سرد و خاموش را به گوشها برسانیم: صدای زنان؛ صدای سرکوب‌شدگان.....

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: