حمله ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در آلبانی شهادت فرمانده افشین (قسمت سوم)

حمله ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در آلبانی

شهادت فرمانده افشین

(قسمت سوم)

 

سناتور تد کروز

عمیقاً نگران این هستیم که در سراسر اروپا

و به‌ویژه در حال حاضر، فرانسه و آلبانی

متحدان ما در حال مماشات با رژیم ایران و سرکوب مخالفان ضد رژیم هستند.

 

رندی وبر نماینده کنگره آمریکا: من حمله بی‌مورد پلیس آلبانی به اشرف۳، محل سکونت ۳هزار پناهجوی ایرانی را به‌شدت محکوم می‌کنم.

درک یان اپینک نمایندهٔ پارلمان هلند: «اقدام رسوا علیه کمپ پناهندگان ایرانی در آلبانی. خشونت، باید درخواست آلبانی را برای همکاری نزدیک‌تر با اتحادیهٔ اروپا بلوکه کند. کمکهای مالی اتحادیهٔ اروپا به‌آلبانی را مسدود کنید!».

 

شیلا جکسون لی عضو کمیته قضایی کنگره آمریکا

(۳۱ خرداد)

ما باید فعالیت‌هایی را محکوم کنیم

که ایرانیان آزادیخواه در فرانسه و آلبانی را

از بیان دیدگاههای دموکراتیک خود

در مخالفت با استبداد مذهبی در ایران باز می دارند

 

بیانیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل

می خواهد که حمله به اشرف-۳ را محکوم کنند

و از همه افرادی که اصول اصلی آزادی

دموکراسی و عدالت را گرامی می دارند می خواهد

اعتراض کنند و حمایت خود را از مردم مظلوم ایران نشان دهند.

سایت کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت ۲۰ ژوئن

 

دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت و نایب‌رئیس اول پیشین پارلمان اروپا۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴

«قطعا جهان با یک ایران دموکراتیک و آزاد، جهانی بهتر و کاملاً متفاوت خواهد بود ولی دولتهای غربی تلاش می‌کنند این حقیقت را نبینند. آنها بزدل هستند، وقتی جنایت‌های این رژیم را تحمل می‌کنند.

نخست‌وزیر پیشین آلبانی سالی بریشا (امروز در پارلمان این کشور) دربارهٔ حمله به‌اشرف۳ گفت: اینجا هستم تا اعلام کنم که این لحظه بیش از همیشه، من احساس می‌کنم یکی از آنها هستم. احساس می‌کنم یک مجاهد هستم، یک مبارز آزادی هستم و از آنها حمایت می‌کنم. امروز مجاهد هستم، چرا که دولت این کشور یک مبارز آزادی را در خاک خودش کشت.

من هم به نوبه خودم می‌گویم: من هم امروز یک مجاهد هستم. چون بودن با شورا و مجاهدین و مریم رجوی، ایستادن در طرف درست تاریخ علیه دیکتاتوری و استبداد است».

 

ایندیپندنت انگلستان- ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

تصاویر و فیلمهای رسیده از صحنه‌های شوکه‌کننده در اشرف‌نشان می‌دهد

پلیس به یک منطقه محدود حمله کرده

و به مردان و زنانی که در مقابل آنها قرار دارند اسپری شیمیایی می‌زنند

 

نیلز موئیز، مدیر منطقه اروپایی عفو، کمیسر حقوق‌بشر پیشین شورای اروپا:

آلبانی باید تحقیقات فوری در استفاده از زور در رابطه با شهروندان اشرف که مخالفان سیاسی ایرانی پناهنده بودند و منجر به مرگ علی مستشاری در آن حمله شد را انجام دهند.

هر فرد مقصر در آن حمله و نقض حقوق‌بشر در مقابل ساکنان اشرف باید پاسخگو باشد.

 

بیانیه ریشارد چارنسکی نماینده پارلمان اروپا

۲۳ ژوئن ۲۰۲۳

ساکنان اشرف۳ از همه حقوق مصرح در کنوانسیون پناهندگی

و کنوانسیون حقوق‌بشر اروپا برخوردارند

 

اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد

۳۱ خرداد ۱۴۰۲

تلاش‌های مکرر برای نفوذ، کمپینهای اطلاعات نادرست و حملات تروریستی علیه مخالفان رژیم ایران که در خارج از کشور پناهنده هستند - در آلبانی و در بقیه اروپا - ماهیت ذاتا تروریستی آیت‌الله‌های حاکم در ایران را نشان می‌دهد.

 

ورهوفشتاد نخست‌وزیر پیشین بلژیک

آلبانی با حمله به پناهندگان ایرانی در کشور خود

در سمت اشتباه تاریخ قرار گرفته است

بیانیه مطبوعاتی کمیته دوستان ایران آزاد در کشورهای نوردیک

۳۰ خرداد ۱۴۰۲

در یک چرخش شوکه‌کننده از حوادث، بیش از ۱۰۰۰ پلیس، یک حمله غیرمنتظره به اشرف۳، واقع در مانز آلبانی انجام دادند. متأسفانه این اقدام تجاوزکارانه به خواست رژیم حاکم بر ایران در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ صورت گرفت.

ما دولت آمریکا و سازمان ملل را مسئول می‌دانیم که امنیت و رفاه ساکنان اشرف را تضمین کنند

آنها باید تضمینهای لازم را برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی بیشتر که به‌طور آشکار معاهدات بین‌المللی متعدد از جمله کنوانسیون پناهندگان را نقض می‌کند و هم‌چنین اصول مندرج در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر را نقض می‌کند، ارائه دهند.

 

نامه سناتور مارک دمسماکر از سنای بلژیک

ما امیدواریم مقامات آلبانی به تعهدات بین‌المللی خود، از جمله تعهدات مندرج در کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر، پایبند باشند. ساکنان اشرف۳ که به‌خاطر حاکمیت رژیم ستمگر تهران پناهنده هستند، دیگر نباید قربانی موج جدیدی از ظلم و آزار واقع شوند.

 

نامه باب بلکمن

رئیس مشترک کمیته بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای ایران آزاد و دموکراتیک

به نخست‌وزیر آلبانی

۳۰ خرداد ۱۴۰۲

ما از دولت شما می‌خواهیم که هر اقدام مناسبی را برای تضمین حقوق ساکنان اشرف۳ بر اساس معاهدات بین‌المللی، از جمله کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر انجام دهد.

 

واشنگتن‌تایمز

«خشم در کنگره»

سرکوب اخیر سازمان مجاهدین خلق ایران

خشم قانونگذاران برجستهٔ ایالات‌متحده را برانگیخته است

 

جیمز جونز

زمان آن فرا رسیده است

که از اعضای مجاهدین خلق در اشرف۳ حمایت کامل کنیم

و از حقوق اساسی آنها در برابر هر گونه تهاجم رژیم محافظت کنیم

قطعه زیر از پایین به اینجا منتقل شود

دیوید جونز:

ما امروز در حالی گرد آمده‌ایم که هنوز از اخبار نگران‌کننده حمله هفته گذشته پلیس آلبانی به اشرف۳ شوکه شده‌ایم. و همه ما به تعداد زیادی از ساکنان که در آن حمله مجروح شدند، ابراز همدردی می‌کنیم. .

اما این سؤال پیش می‌آید که انگیزه آن حمله چه بوده است؟ چرا این اتفاق افتاد؟ حالا من را بدبین خطاب کنید، اما من معتقدم بی‌دلیل نیست که بگوییم کسانی در تهران هستند که از حمله پلیس آلبانی به اشرف۳ اصلاً ناراضی نبودند. اعتراضات توده‌یی اخیر در ایران قدرت حمایت مردمی از مجاهدین خلق ایران را نشان داده است

 

مایک پمپئو:

من در سال گذشته فرصت سفر به‌اشرف۳ در آلبانی و شنیدن داستانهای هولناک شخصی مقاومت را داشتم. به‌تازگی دیدیم که به‌آن حمله شده.

باید صریح باشیم، همهٔ ما؛ این نوع اقدامات فقط زمانی اتفاق می‌افتد که رهبران ما بیش از آن‌که در کنار مردم ایران بایستند، به‌مماشات و معامله با رژیم ایران علاقه‌مند باشند. و این‌که هر گونه معامله، چه رسمی باشد و چه غیررسمی، یک فاجعه برای مردم ایران و جهان خواهد بود.

 

مقاله هشدار آمیز تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا

در روزنامه واشنگتن تایمز

«حمله به شورای ملی مقاومت ایران، وحشت عمیق رژیم را آشکار می‌سازد و بر نقش محوری سازمان مجاهدین خلق در برانگیختن قیامهای سراسری و وارد کردن ضربات شدید به کنترل شکننده رژیم تأکید می‌کند».

 

جولیو ترتزی:

واقعه‌یی که چند روز پیش در اشرف رخ داد باید به‌سرعت حل و فصل شود. با توجه به اطمینانهایی که توسط نخست‌وزیر ادی راما ۶ سال پیش به مجاهدین داد که شرایطی که در کنوانسیون ژنو در مورد پناهندگان سیاسی در سال ۱۹۵۱ پیش‌بینی شده باید مبنای اقامت این افراد شگفت‌انگیز در اشرف باشد.

وسلی کلارک:

من با سناتور لیبرمن موافقم، که این یک اشتباه است، و امیدوارم دوستان ما در آلبانی آن را اصلاح کنند، چون زمان زیاد نگذشته از زمانی که خود آلبانی برای آزادی مبارزه می‌کرد. مطمئناً مردم آلبانی به‌خوبی درک می‌کنند که زندگی تحت استبداد چیست.

جان بولتون:

یک سال پیش، آنها یک حمله سایبری بزرگ علیه دولت آلبانی انجام دادند تا تلاش کنند به آن دولت فشار بیاورند، فکر می‌کنم برای این‌که زندگی را برای شورای ملی مقاومت غیرممکن کنند.

و ما شواهدی از آن و موفقیت آن (این اعمال فشار) را در چند روز گذشته دیده‌ایم. آلبانی کشوری کوچک با دولت کوچک است. این روش رفتار ایرانی‌ها با دولتهاست، وقتی فکر کنند که می‌توانند از عواقب آن بگریزند.

جودی اسگرو - ۱۰ تیر ۱۴۰۲

سال پیش من این سعادت را داشتم که وقتی در آلبانی بودم یکبار از اشرف۳ دیدار کنم. افراد زیادی را دیدم. سابقه آشنایی من با آنها به زمانی بر می‌گشت که وزیر مهاجرت در کانادا بودم. در آن زمان آنها مورد وحشیگریهای زیادی قرار گرفته بودند. من هر وقت به آنها نگاه می‌کنم چشمانم پر اشک می‌شود چرا که آنها رنجهای زیادی را تحمل کرده‌اند. شما رنجهای زیادی کشیده‌اید و اکنون اینجا هستید. شما هر روز و هر روز مبارزه می‌کنید. کلامی وجود ندارد که بتواند نه فقط قدردانی مردم ایران بلکه قدردانی جهان را از شما بیان کند.

دومینیک آتیاس - ۱۰ تیر ۱۴۰۲

مسیر پیروزی پر پیچ و خم است. همان‌طور که دوباره این روزها در حوادث وحشتناکی در اشرف۳ در آلبانی شاهد آن بودیم. یک خشونت جدید که این زنان، مردان و کودکان در معرض آن قرار گرفتند و من به شجاعت و عزم و اراده آنها درود می‌فرستم و من به شجاعت و عزم و اراده آنها درود می‌فرستم.

این خنجری بود که به قلب آنها وارد شد و هم‌چنین در اینجا ممانعت از تظاهرات مخالفان در پاریس که خوشبختانه با شکست مواجه شد. ولی ۴۰ سال مبارزه شما را پولادین کرده است.

ریجارد چارلنسکی:

نخست وزیر آلبانی راما در نامه خود به تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۶ شخصاً این تضمین را به من داده است. من این نامه را توئیت کرده‌ام و می‌توانید آن را در توئیتر من مشاهده کنید. نخست‌وزیر در این نامه نوشت، نسخه انگلیسی و آلبانیایی آنرا مشاهده کنید. نقل‌قول می‌کنم، آلبانی به‌طور کامل، کاملاً متعهد است تا تمامی حقوق مندرج در کنوانسیون ژنو، ۱۹۵۱، کنوانسیون حقوق‌بشر اروپا و کلیه قوانین بین‌المللی برای پناهندگان ایرانی را تضمین کند.

پس از امضای این نامه که توسط نخست‌وزیر آلبانی امضا شد، هم ما در پارلمان اروپا و هم اعضای مجاهدین خلق در کمپ لیبرتی متقاعد شدند که به آلبانی منتقل شوند زیرا این کنوانسیون‌ها همه حقوق آنها از جمله حق فعالیت سیاسی و آزادی بیان را تضمین می‌کند

اد ملکرت:

من استقامت جنبش شما را ستایش می‌کنم که بر وحشیگری که در دوران نمایندگی ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق شاهد بودم غلبه کرده است. پشتکار حتی زمانی که حتی خانه جدید شما در آلبانی نمی‌تواند به‌عنوان یک پناهگاه امن عمل کند. همه اینها مانع از آن نشده است که از دنیا بخواهید چشمان خود را نبندند و در عوض واقعیت را رو در رو ببینند.

لورانس فلمان ریل ۱۰ تیر ۱۴۰۲

کمیته ما از حمله خشونت‌بار به قرارگاه اشرف۳ توسط افراد بیشمار پلیس آلبانی شوکه شده است. بسیار ضروری است که یک تحقیقات مستقل درباره این حادثه غم‌انگیز صورت بگیرد.

 

سنای ایالات متحده

استماع در کمیته روابط خارجی آمریکا

درباره امنیت پناهندگان در اشرف۳

چهارشنبه ۴ مرداد (۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳)

 

سناتور منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا: در ۲۰ ژوئن دولت آلبانی به کمپ اشرف حمله کرد، جایی که آنها سالها میزبان پناهندگان ایرانی بودند، من به آلبانیاییها برای پذیرش این پناهندگان درود می‌فرستم، اما اخیراً حمله‌یی صورت گرفته است و روایتهای متفاوتی وجود دارد زیرا یک نفر در طول حمله یا پس از آن درگذشت و هم ساکنان کمپ و هم افسران پلیس مجروح شدند. آیا می‌توانید متعهد شوید که از حقوق و آزادیهای اساسی محل سکونت کمپ اشرف دفاع کنید؟

جیمز او برایان کاندیدای دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و اروآسیا

 

کنگره ایالات متحده

قطعنامه دو حزبی شماره ۶۲۷ در مجلس نمایندگان

قطعنامه دو حزبی در کنگره دولت آمریکا را فرامی‌خواند

تا با آلبانی از حفاظت کامل پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳

و برخورداری آنها از تمامی حقوق مقرر در کنوانسیون ژنو ۱۹۵۱

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر

از جمله حق حیات، حق آزادی و امنیت و حفاظت از دارایی‌ها

هم‌چنین آزادی بیان و اجتماعات اطمینان حاصل کند

قطعنامه تصریح می‌کند بیش از ۹۰۰ زن و مرد در اشرف۳ سابقه زندانی سیاسی داشته

و شاهد جنایات رژیم در زندانها بوده‌اند و بسیاری از آنها شاهد قتل‌عام ۱۹۸۸ (سال۶۷)

و سایر قتلهای سیاسی و برخی شاهد جنایات ابراهیم رئیسی بوده‌اند

آنها باید کاملاً محافظت شوند تا برای شهادت احتمالی در هر دادگاه بین‌المللی حضور یابند

 

شیلا جکسون لی

عضو کمیته‌های قضایی و امنیت داخلی در کنگره آمریکا

امروز ما قطعنامه‌یی را به کنگره ارائه کردیم

که از دولت ایالات متحده می‌خواهد که در همکاری کامل با دولت متحد آلبانی

از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳حفاظت کند

و آنها از تمام حقوق مندرج در کنوانسیون ژنو ۱۹۵۱ و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر

از جمله حق حیات

آزادی و امنیت و حمایت از دارایی و هم‌چنین آزادی بیان و تجمع برخوردار شوند

رندی و بر عضو کمیتهٴ فضا و تکنولوژی کنگره آمریکا

مفتخرم از قطعنامه‌یی که ارائه می‌شود حمایت کنم

که به دولت آمریکا فراخوان می‌دهد تا در همکاری کامل با آلبانی

حفاظت همه‌جانبه پناهندگان سیاسی در اشرف را تضمین کند

آنها حق دارند از تمامی حقوق مندرج در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو برخوردار شوند

 

بیانیه مطبوعاتی لنس گودن نماینده کنگره آمریکا

در مورد قطعنامه دو حزبی ۶۲۷ در مجلس نمایندگان

این قطعنامه شامل فراخوانی

برای حمایت بین‌المللی از پناهندگان سیاسی ایرانی در آلبانی

و درخواستی برای گنجاندن قتل‌عام ۶۷

در تحقیقات شورای حقوق‌بشر است

 

تاون‌هال

مقالهٔ بروس مک‌کولم مدیر مؤسسهٔ استراتژی‌های دموکراتیک

قطعنامهٔ اخیر مجلس نمایندگان از دولت ایالات‌متحده می‌خواهد

با همکاری با متحدمان آلبانی حمایت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ را

تضمین کند و آنها را از تمام حقوق مندرج در کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر برخوردار کند

 

روزنامهٔ استارز اند استرایپس آمریکا – مقالهٔ قاضی تد پو

برای کمک به‌مردم ایران در دستیابی به‌اهداف دموکراتیک خود

از مخالفان ایرانی حفاظت کنید

قطعنامه مجلس نمایندگان در مورد اعتراضات و سرکوب در ایران از دولت ایالات‌متحده می‌خواهد با همکاری با متحد ما آلبانی، حمایت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را تضمین کند و آنها را از تمام حقوق مندرج در کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر برخوردار شوند.

مطابق با قطعنامهٔ دو حزبی مجلس نمایندگان، دولت ایالات‌متحده و همهٔ متحدان اصلی آن باید اقدامات فوری برای دفع حملات فزایندهٔ .حکومت. تهران به‌مدافعان حقوق‌بشر در پیش بگیرد، از جمله با ارائهٔ ضمانت‌های صریح پیرامون حقوق مسلم به‌ساکنان اشرف۳ در سراسر جهان.

سناتور تام تیلس عضو ارشد کمیته‌های قضایی و بانکداری سنای آمریکا

ما در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از اشرف حمایت می‌کنیم. اشرف یک مرکز الهام برای مردم و جوانان ایرانی است

مایک پمپئو – وزیر خارجه پیشین آمریکا

ببینید آخرین بار کجا با شما بودم، اشرف۳ در آلبانی. به حملات علیه اعضای مجاهدین خلق در آنجا نگاه کنید. امنیت اولیه، اساسی‌ترین حقوق ساکنان اشرف۳ باید برای هر ملت و برای همه مردم بسیار مهم باشد.

باید بگویم که از حمله به اشرف۳ در ۳۰ خرداد امسال وحشت‌زده شدم. و جای تعجب نیست که رژیم ایران و رهبران ارشد آن بارها و بارها آن را جشن گرفتند. در واقع، آنها صرفاً خواهان حملات بیشتر، و انهدام بیشتر این مبارزان آزادی بودند. باید واضح بگوییم، سیاست مماشات دولت بایدن در قبال رژیم ایران بود که ساکنان اشرف۳ را در برابر این حمله و ارعاب بیشتر آسیب‌پذیر کرد. وقتی به آیت‌الله و یارانش امتیاز می‌دهیم قربانیانشان حمایت ما را از دست می‌دهند.

ببینید، ما می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

من معتقدم که ایالات متحده باید آن را انجام دهد. من معتقدم که ایالات متحده باید تمام تلاش خود را برای کمک به دولت آلبانی در مقابله با تهدیدها، ارعاب و باجگیری رژیم ایران انجام دهد. من می‌دانم که آنها احساس فشار می‌کنند. آنها می‌توانند آن را ببینند. ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم. قطعنامه‌ای که پس از حمله به اشرف۳ در مجلس نمایندگان ارائه شد، قبلاً مورد حمایت دو حزب قرار گرفته است. این قطعنامه از دولت ایالات متحده می‌خواهد که با همکاری متحد ما آلبانی، حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی را که در اشرف۳ زندگی می‌کنند، تضمین کند. بسیار ساده است. این باید راهنمای سیاست ایالات متحده باشد، و باید نحوه برخورد ما با ساکنان، قهرمانان اشرف۳ و جلوگیری از تحقق خواسته‌های رژیم ایران در آنجا باشد.

 

بیانیهٔ مجمع پارلمانی شورای اروپا متشکل از ۴۷ کشور

در حمایت از قیام مردم ایران و حقوق مجاهدین در اشرف۳

با امضای ۱۱۰ تن از نمایندگان

ما قویاً اصرار داریم که حقوق اساسی ساکنان اشرف

از جمله آزادی بیان و اجتماعات باید

طبق اعلامیه جهانی حقوق‌بشر تأمین شود

نخست وزیر آلبانی در نامه خود به معاون پارلمان اروپا

در آوریل ۲۰۱۶ تأیید کرد که «آلبانی به‌طور کامل متعهد است

تا تمامی حقوق مندرج در کنوانسیون ژنو ۱۹۵۱

کنوانسیون اروپایی حقوق بشر

و قوانین بین‌المللی را برای پناهندگان ایرانی تضمین کند»

 

محکومیت جهانی قضاییهٔ سرکوبگر رژیم ایران

توسط ۴۵۳ استاد و حقوقدان و انستیتوی حقوقی بین‌المللی

ما از مقامات ذیربط در کشورهای دموکراتیک در اروپا و سایر کشورها می‌خواهیم

علناً اقدامات سرکوبگرانه رژیم ایران که علیه اعضای مجاهدین خلق

به‌عنوان اقدامات قضایی ارائه شده است را محکوم کنند

و اطمینان حاصل شود که مخالفان ایرانی

از حقوق انسانی کامل خود در اروپا و سراسر جهان برخوردار هستند

از مقامات ذیربط در کشورهای دموکراتیک در اروپا و سایر کشورها می‌خواهیم

از حقوق بنیادین انسانی و سیاسی پناهندگان مجاهدین خلق در اشرف۳ در آلبانی

همان‌طور که در کنوانسیون ژنو ۱۹۵۱، کنوانسیون اروپایی حقوق بشر

میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی

و سایر قوانین بین‌المللی تصریح شده است حفاظت گردد

 

پارلمان بریتانیا

فراخوان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک

قطعنامه نمایندگان پارلمان انگلستان

بر حق فعالیت سیاسی مجاهدین در اشرف۳ تأکید و تصریح می‌کند

این حق توسط میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی تضمین شده

و آلبانی از امضاکنندگان آن است

قطعنامه فراخوان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک در پارلمان انگلستان

 

ثبت رسمی و اجازه فعالیت گروه پارلمانی دوحزبی

«دفاع از حقوق و حفاظت اشرف۳» در کنگره آمریکا

 

بیانیهٔ اهداف گروه پارلمانی:

تشریک مساعی با دولت آمریکا برای تعامل با متحدان اروپایی

برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر تخلفات دیپلماتیک به‌ویژه در بالکان

برای مهار فعالیت‌های شرورانه نمایندگی‌های دیپلماتیک رژیم

با هدف بسته شدن آنها و اخراج عوامل مرتبط با آنها

کار با دولت آمریکا برای کمک به آلبانی

به‌منظور اطمینان از حفاظت از ساکنان اشرف

و برخورداری آنها از تمامی حقوق مندرج در

اعلامیه جهانی حقوق بشر

کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو، کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر

و کنوانسیون بین‌المللی آزادیهای مدنی و سیاسی

گروه پارلمانی تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند

که مخالفان ایرانی که اغلب آنها سابقه زندانی سیاسی دارند

از تعقیب توسط رژیم ایران هم در داخل کشور و هم در خارج محافظت شوند

گروه پارلمانی تلاش می‌کند

تا صداهای اشرف۳ را تقویت نموده و اطمینان حاصل کند

دیدگاههای آنها توسط جامعه بین‌المللی شنیده شود

تلاش برای پایان دادن به سوءاستفاده از انترپل

برای آزار یا تعقیب مخالفان

از جمله پناهندگان سیاسی در اشرف۳

با اتهامات ساختگی سیاسی

 

بیانیهٔ اهداف:

نظارت بر رفتارهای منفی و مخرب وزارت اطلاعات

و شعبه‌های آن نظیر انجمن نجات به‌ویژه علیه ساکنان اشرف۳

همکاری با دولت آلبانی و رهبران شهر اشرف از جمله سفر و بازدید در آلبانی

دعوت مخالفان در اشرف۳ برای سخنرانی در جلسات علنی از طریق آنلاین

دعوت از سازمانهای بین‌المللی و کارشناسان برای مستندسازی

و بررسی عوامل تهدید و حملات علیه ساکنان شهر اشرف

و همکاری با اعضاء کنگره و شهروندان حوزه آنها

برای ترتیب دادن سفر هیأت کنگره به اشرف۳

 

لنس گودن ـ عضو کمیته قوای مسلح کنگره:
ما شاهد حمایت فزاینده در سراسر کنگره ایالات متحده از اعضای جامعه اشرف۳ در آلبانی هستیم. من حامی قوی حقوق آنها، مبارزه آنها برای تغییر رژیم در ایران هستم. به زمانی که با بسیاری از اعضای آن جامعه گذراندم بسیار افتخار می‌کنم.

 

تام مک کلینتاک

سر مار جنگ‌افروزی در تهران است

این قطعنامه ۱۰۰ این واقعیت ساده را به‌رسمیت می شناسد

و از تمایل مردم ایران برای خلاصی همیشگی از شر آن

و استیفای حقوق خود برای داشتن یک جمهوری دموکراتیک، آزاد،

مبتنی بر جدایی دین و دولت، مرفه و غیرهسته‌یی حمایت می‌کند

کنگره بارها با تلاش‌های آخوندها برای به حاشیه راندن

تفرقه انداختن، بی‌اعتبار کردن و سرکوب جنبش آزادی ایران

و به‌ویژه نیروی محرکه آن، مجاهدین خلق مخالفت کرده است

کنگره بارها خواستار حمایت از ناراضیان ایرانی در اشرف

هم در عراق و هم بعداً در آلبانی شده است

 

بحث درباره حقوق پایه‌یی اشرف۳

و لیست‌گذاری سپاه پاسداران

در مجلس عوام انگلستان

مجلس عوام انگلستان در پایان یک بحث پارلمانی قطعنامه حقوق پایه‌یی اشرف۳ و لیست‌گذاری سپاه پاسداران را که توسط باب بلکمن در بحث از «دموکراسی و آزادی در ایران» ارائه شده بود تصویب کرد. در این جلسه ۶ تن از نمایندگان به‌طور مبسوط در رابطه با اشرف۳ و مقاومت ایران صحبت کردند.

مجلس انگلستان از دولتهای اروپایی به‌ویژه دولت آلبانی می‌خواهد که با فعالیت‌های غیرقانونی رژیم تهران مقابله کنند و از حقوق اعضای اپوزیسیون ایرانی مجاهدین خلق ایران در اشرف۳ مطابق با کنوانسیون ۱۹۵۱پناهندگان ژنو، کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر و حقوق بین‌الملل حفاظت کنند.

 

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان

من این افتخار را داشته‌ام که سه بار در چند مورد از اشرف دیدن کنم.

موزه موجود در آن محل به‌طور استثنایی مبارزاتی طولانی را که مردم متحمل شده‌اند به تصویر می‌کشد (یعنی). حملات وحشیانه و قتل‌عام که بسیار مکرر اتفاق افتاده است.

در آلبانی، پنجه‌های رژیم هم‌چنان افراد را تهدید می‌کند. سپاه پاسداران بارها دولت آلبانی را از طریق حملات، اطلاعات نادرست و حملات تروریستی هدف قرار داده است.

من متأسفم که در مواردی، به‌ویژه در ژوئن سال گذشته، نیروهای پلیس آلبانی به کمپ یورش بردند.

من تقریباً مطمئن هستم که این حمله بر اساس ادعاهای دروغین بوده است.

حملات مستمر آنها به سیستم‌های سایبری برای به‌اصطلاح هشدار به دولت و باج‌گیری از آنها استفاده می‌شود. اکنون، من از دولت آلبانی می‌خواهم که در برابر این تهدیدها بایستد. هیچ کشوری نباید از ترس چنین دشمن فاسد و شرور، (ارزشهای) خود را زیر پا بگذارد.

بنابراین امیدوارم وزیر به مجلس اطمینان دهد که از همتایان آلبانیایی ما حمایت خواهد کرد و آنها را تشویق می‌کند تا در مقابل رژیم بایستند و از حقوق کسانی که در آن اردوگاه هستند که قبلاً بی‌رحمی بیش از حد را تجربه کرده‌اند، محافظت کند.

 وین دیوید-نماینده پارلمان انگلستان:

عالیجناب به اشرف۳ در آلبانی اشاره کرد، چه اتفاقی افتاده است، توجه به این نکته مهم است که اتحادیه بین المجالس، که من در آن هستم، مدیر اجرایی گروه بریتانیایی، هیاتی را به آلبانی اعزام خواهد کرد و من تلاش خواهم کرد تا بهترین نحو ممکن اطمینان حاصل کنم که این هیات، این موضوع را در حین بازدید خود بررسی کند.

دیوید راتلی، معاون پارلمانی وزیر خارجه انگلستان:

در مورد دخالت ایران در سایر کشورها به‌ویژه امروز در آلبانی اظهارنظرهایی شده است که نمونه تاکتیکهای پلید این حکومت است. ما از شرکای خود در مواجهه با فشارهای رژیم ایران حمایت می‌کنیم و پس از سفر عضو گرامی کایر فیلی و اتحادیه بین پارلمانی، ما علاقه‌مند خواهیم بود که بدانیم آیا اطلاعات دیگری وجود دارد که باید از آن بیاموزیم یا خیر. اگر چنین است، آن را گردآوری خواهیم کرد.

 

کنگرهٔ ایالات متحدهٔ آمریکا

دورهٔ ۱۱۸ سال دوم- قطعنامهٔ شمارهٔ ۱۱۴۸

ارائه شده از سوی ۱۴۴ تن از

نمایندگان مردم از هر دو حزب

 

قطعنامه دوحزبی محکومیت تروریسم رژیم ایران

جنگ نیابتی منطقه‌یی و سرکوب داخلی

با امضای ۸ تن رؤسای کمیته‌های مجلس نمایندگان

و رؤسای ۳۷ زیرکمیته در کنگره آمریکا

 

حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی

حمایت از حقوق مجاهدین در اشرف۳

و به‌رسمیت شناختن مبارزه کانون‌های شورشی

با سپاه پاسداران

 

رژیم ایران در سال ۲۰۲۳ محاکمه ساختگی

۱۰۴ تن از اعضای مقاومت را که عمده آنها در اروپا

از جمله در فرانسه و آلبانی اقامت دارند آغاز کرد

تا سابقه قانونی ساختگی علیه آنها ایجاد نماید

و توطئه‌های تروریستی علیه آنها را توجیه کند

 

بیش از ۹۰۰ زن و مرد مستقر در اشرف۳ زندانیان سیاسی سابق

هستند که شاهد جنایات رژیم ایران در زندانهای رژیم بوده‌اند

و بسیاری از آنها شاهد قتل‌عام ۱۹۸۸ و سایر قتل‌های سیاسی

در ایران هستند و از جمله برخی از آنها شاهدان عینی جنایات

ابراهیم رئیسی هستند لذا آنها باید به‌طور کامل برای شهادت های

احتمالی در برابر هر دادگاه بین‌المللی که در مورد قتل در ایران

تحقیق می‌کند محافظت شوند

 

در نوامبر ۲۰۲۱ قوه قضاییه سوئد کل دادگاه استکهلم را

به مدت دو هفته به آلبانی منتقل کرد تا شهادت

هفت زندانی سیاسی سابق ایرانی را که اکنون

در اشرف۳ ساکن هستند و شاهدان حیاتی محاکمات

مربوط به‌قتل‌عام سال ۱۹۸۸ محسوب می شدند تسهیل کند

 

نخست وزیر آلبانی در نامه ۱۹ آوریل ۲۰۱۶

به یکی از معاونان پارلمان اروپا نوشت:

آلبانی به‌طور کامل متعهد به تضمین تمام حقوق مقرر

شده در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو کنوانسیون حقوق‌بشر اروپا

و تمامی قوانین بین‌المللی برای پناهندگان ایرانی است

 

قطعنامه مجلس نمایندگان

از دولت ایالات متحده می خواهد با همکاری متحد ما

آلبانی حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در کمپ

اشرف۳ را در برابر توطئه‌ها و فشارهای رژیم ایران تضمین کند

و آنها را از تمامی حقوق مندرج درکنوانسیون ژنو ۱۹۵۱

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر از جمله حق حیات، آزادی

و امنیت، حفاظت از املاک و دارایی و هم‌چنین آزادی بیان

و گردهمایی بهره‌مند سازد

 

اکثریت پارلمان ایتالیا

بیانیه «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی»

با امضای۲۰۲ نماینده شامل ۴ نایب‌رئیس پارلمان، ۳ دبیر پارلمان

۱۲ رئیس کمیسیون پارلمانی، رؤسای ۶ گروه پارلمانی

۵ معاون وزیر، ۳ معاون پیشین نخست‌وزیر و یک وزیر پیشین

تأکید بر حقوق مجاهدین اشرف۳

در چارچوب کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر

و فراخوان به حسابرسی از مسئولان قتل‌عام ۱۳۶۷

اکثریت پارلمان ایتالیا

این رژیم با تشکیل یک دادگاه فرمایشی

و غیابی برای رهبری مقاومت ایران و ۱۰۰ عضو مجاهدین

درصدد زمینه‌سازی برای اقدامات تروریستی

و اعمال فشار به کشورهای اروپایی برای محدود کردن آنهاست

 

امانوئله پوتزولو ـ عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

و می‌خواهم نکته‌یی در مورد محلی به‌نام اشرف۳ به‌طور خلاصه بگویم، ما باید کاملاً از آنها محافظت کنیم، دیگر نمی‌توانیم به‌هیچ‌وجه اجازه بدهیم آنچه تقریباً یک‌سال پیش در این محل در مورد مخالفان ایرانی اتفاق افتاد رخ بدهد؛ جایی که به‌هر حال از نظر فرهنگی یک منطقهٔ اروپایی است. این یک موضوع بسیار مهم است، ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم دخالت کم‌ و بیش مشهود حکومت تهران به آنجا برسد که به آزار و اذیت میهن‌پرستان ایرانی در آنجا بیانجامد. من آنها را میهن‌پرست می‌نامم زیرا در شما این عشق به وطن خود را می‌بینم، در حالی‌که در تبعید و دور از وطن خود هستید.

 

بیانیه اکثریت نمایندگان پارلمان مولداوی

فراخوان به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

و حمایت از طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی

و حقوق مجاهدین در اشرف۳

بیانیه اکثریت پارلمان مولداوی

رژیم ایران با تشکیل یک دادگاه فرمایشی و غیابی

برای رهبری مقاومت و ۱۰۰ تن از اعضای مجاهدین

قصد دارد برای اقدامات تروریستی علیه آنها به‌خصوص در اروپا

زمینه سازی و اروپا را برای محدود کردن مخالفان

به‌ویژه در اشرف۳ در آلبانی تحت فشار قرار دهد

اقدامات رژیم ایران

علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را قویاً محکوم می‌کنیم

و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون ۱۹۵۱ژنو

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم

 

کنفرانس در مجلس ملی فرانسه

پاریس – ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 هروه سولینیاک- نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک:

به همین دلیل است که رژیم ساکنان اشرف سوم را نیز هدف قرار می‌دهد و چرا ما این تعهد اخلاقی را داریم که ژیلبر میتران، یادآوری کرد از کسانی که در اشرف تحت کنوانسیون ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر هستند، محافظت کنیم.

 ژیلبر میتران رئیس فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران)

می‌خواستم در اینجا شهادت شخصی بدهم برای کسانی که به تاریخچه این مردان و زنانی که امروز در محلی به نام اشرف۳ هستند آشنایی ندارند. لازم به توضیح است که اشرف۳ که امروز در آلبانی، نزدیک تیرانا است، خلق‌الساعه به‌وجود نیامده. داستان، داستان بازماندگان قتل‌عام‌هایی است که در دهه ۱۳۶۰ در ایران رخ داد، به‌ویژه در سال ۱۳۶۷

بسیاری از این مبارزان مقاومت در این کمپ هستند. ما نمی‌توانیم سرنوشت آنها را نادیده بگیریم، چه سرنوشت شخصی و انسانی آنها را، چه آرمانی را که آنها از آنها دفاع می‌کنند.

ما به استقبال این پناهندگان رفتیم که بسیار آسیب‌دیده از عراق می‌آمدند، اما خیلی شجاع، خیلی باوقار. و آنها دوباره آینده‌شان را در آنجا ساختند، کمی دورتر از بمبها.

. این رزمندگان مقاومت، هر جا باشند هدف شکار و تحت تعقیب مأموران رژیم آخوندی هستند؛ هر جا که باشند، از جمله در قاره اروپا و در یکی از کشورهای عضو پیمان ناتو.

ژان فرانسوا لوگاره رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه، شهردار پیشین منطقه یک پاریس:

رژیم در شرایط سختی قرار دارد، در آستانه خفگی است و دو هدف اصلی را دنبال می‌کند یعنی همه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در سراسر جهان و طبیعتاً سمبل آنها یعنی پناهندگان اشرف، این شهر خارق‌العاده که ما از آن بازدید کردیم. سه بار به آنجا رفتم و پیشرفت این شهر را دیده‌ام. این یک ماجرای انسانی کاملاً خارق‌العاده بود.

در این شهر تمرکزی از دانش، هوش، شجاعت و مقاومت باور نکردنی وجود دارد به همین دلیل است که آنها می‌خواهند این مکان و ساکنان آن‌را به‌طور تمام‌عیار نابود کنند. این اولین عقیده و باور من است. اکنون زمان آن است که قدم برداریم. اکنون زمان حضور است، زیرا این رژیم، بله، این رژیم سقوط خواهد کرد.

 

بیانیه اکثریت پارلمان استونی

در حمایت از جمهوری دموکراتیک و برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی

  • اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ آلبانی را قویاً محکوم می‌کنیم و بر حقوق آنها تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم.
  • دادگاه فرمایشی برای بیش از ۱۰۰ عضو مجاهدین بهانه‌یی برای زمینه‌سازی اقدامات تروریستی در اروپا، و فشار برای محدود کردن مخالفان، به‌ویژه اشرف۳ در آلبانی است.

 

استماع بلینکن در کمیته خارجی کنگره آمریکا

اعتراض نمایندگان کنگره

به تسلیت وزارت‌خارجه به‌خاطر مرگ رئیسی

نماینده کنگره براد شرمن:

من امیدوارم که شما به سفیر ایالات متحده در آلبانی نیز دستور دهید تا از اشرف۳ بازدید کند تا نگرانی مداوم ما را نشان دهد. این به‌ویژه موضوع مطرحی است زیرا رئیسی رئیس‌جمهور رژیم ایران مرد و برخیها برای مرگ او تسلیت گفتند، او شخصاً مسئول مرگ دهها هزار ایرانی بود، از جمله بسیاری از اعضای خانواده کسانی که در اشرف۳ هستند.

 

بیانیه اکثریت پارلمان ولز (۳۶ نماینده از ۶۰ نماینده)

حمایت از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی

فراخوان به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

و به‌رسمیت شناختن مبارزه کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین با پاسداران

اکثریت پارلمان ولز شامل سه وزیر و رؤسای ۱۳ کمیسیون از ۱۵ کمیسیون

اقدامات رژیم ایران علیه مجاهدین در اشرف۳ در آلبانی را قویاً محکوم

و بر حقوق آنها تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید کردند

 

اکثریت پارلمان ولز

دادگاه فرمایشی برای بیش از ۱۰۰ عضو مجاهدین

بهانه‌یی برای زمینه‌سازی اقدامات تروریستی در اروپا

و فشار برای محدود کردن مخالفان به‌ویژه اشرف۳ در آلبانی است

 

 مارک آیشروود-نماینده پارلمان ولز:

من به نخست‌وزیر قبلی ولز نامه‌یی نوشتم، من نگرانی شما را در مورد امنیت مخالفان ایرانی، به‌ویژه آنهایی که در اشرف۳ در آلبانی زندگی می‌کنند، مطرح کردم و درخواست شما را از دولت ولز برای محکوم کردن صریح هر گونه تهدید، از جمله حملات سایبری و انتشار اطلاعات دروغ برای هدف قرار دادن این افراد مطرح کردم.

 

 یولیا داسکالو – نمایندهٔ پارلمان مولداوی:

ما به‌شدت اقدامات رژیم ایران را علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ در آلبانی محکوم می‌کنیم و حقوق آنها را مطابق با کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأیید می‌کنیم.

 

بیانیه اکثریت نمایندگان کانتون ژنو (۵۴ نماینده از ۱۰۰ نماینده)

حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

و به‌رسمیت‌شناختن مبارزه کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین با پاسداران

اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را

قویاً محکوم می‌کنیم و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم.

 

بیانیهٔ مشترک ۵۵۳ تن از قانونگذاران انگلستان

شامل اکثریت مجلس عوام و ۳۲۹ تن اعضای مجلس اعیان از تمامی احزاب

حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

و به‌رسمیت‌شناختن مبارزه کانون‌های شورشی مجاهدین با پاسداران

اکثریت مجلس عوام شامل ۲۲۴ نماینده و ۳۲۹ لرد و بارونس از مجلس اعیان

اقدامات رژیم آخوندی را علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ در آلبانی

قویاً محکوم کردند و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون ژنو

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید کردند

بیانیه اکثریت مجلس عوام و ۳۲۹ عضو مجلس اعیان

رژیم ایران با تشکیل یک دادگاه فرمایشی و غیابی

برای رهبری مقاومت و ۱۰۰ تن از اعضای مجاهدین

قصد دارد برای اقدامات تروریستی علیه آنها به‌خصوص در اروپا زمینه‌سازی کند

و اروپا را برای محدود کردن مخالفان به‌ویژه در اشرف۳ تحت فشار قرار دهد

 

 دکتر متیو آفورد نمایندهٔ پارلمان انگلستان:

ما اقدامات رژیم ایران را علیه مخالفان در مکانهایی مانند کمپ اشرف در آلبانی به‌شدت محکوم می‌کنیم و بر حقوق آنها تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم.

 

بیانیه اکثریت نمایندگان پارلمان مالت

اکثریت نمایندگان پارلمان مالت

به کارزار جهانی حمایت از طرح ده ماده‌یی خانم رجوی،

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و

برسمیت شناختن مبارزه کانون‌های شورشی پیوستند

 

بیانیهٔ اکثریت نمایندگان پارلمان مالت

اقدامات رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را

قویاً محکوم می‌کنیم و بر حقوق آنها در چارچوب کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر تأکید می‌کنیم

اکثریت پارلمان مالت

رژیم ایران با تشکیل یک دادگاه فرمایشی و غیابی برای رهبری مقاومت

و بیش از ۱۰۰ تن از اعضای مجاهدین

قصد دارد برای اقدامات تروریستی علیه آنها به‌خصوص در اروپا زمینه‌سازی کند

و اروپا را برای محدود کردن مخالفان به‌ویژه در اشرف۳ تحت فشار قرار دهد

 

برونو ماسه، شهردار ویلیه آدام، فرانسه:

در شهر اشرف۳ که چندین بار از آن بازدید کرده‌ام. در آنجا، اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که هزار نفر از آنها از قتل‌عام در زندانها زنده مانده‌اند و برخی از آنها هنوز هم آثار آن‌را بر بدن دارند، گردهم آمده‌اند و شعلهٔ مقاومت را روشن نگه می‌دارند. نیرویی از این شهر ساطع می‌شود که چشم هر بازدیدکننده‌یی را خیره می‌کند و پیروزی اجتناب‌ناپذیر را هر روز نزدیک‌تر می‌کند.

به‌همین دلیل با سازمان‌دادن یک محاکمهٔ ساختگی غیابی، رژیم می‌خواهد پرونده‌های موهومی تشکیل بدهد تا کشورهای اروپایی را برای اقدام علیه این مبارزان شجاع اشرف۳ تحت‌فشار قرار دهد. نیرویی که با فاشیسم مذهبی مخالفت می‌کند با تشکیل شورای ملی.

کلیپ دوم:

کلیپ سوم:

 

لطفا به اشتراک بگذارید: