دستگیری ضارب پروفسور آلخو ویدال کوادراس در هلند

دستگیری ضارب سوءقصد تروریستی مادرید

علیه پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت در هلند

پلیس اسپانیا ظهر چهارشنبه اعلام کرد

مأموران هلندی عامل مظنون شلیک به آلخو ویدال کوادراس در مادرید را

دستگیر کردند او تحت یک حکم بازداشت بین‌المللی توسط دادگاه ملی اسپانیا بود

روزنامهٔ اسپانیایی ال موندو

ویدال کوادراس در بیمارستان گفته بود که این حمله

به روابط او با مخالفان ایرانی مرتبط است

این سیاستمدار هفته‌ها قبل از شلیک گلوله به‌صورتش

از سوی عوامل رژیم ایران تهدید به مرگ شد

این شرایط همراه با رابطه نزدیک او با مخالفان حکومت ایران باعث شد

مأموران تحقیق مسیر رژیم ایران را به خط اصلی تحقیقات خود تبدیل کنند

ظهر چهارشنبه ۳۰ خرداد رسانه‌های اسپانیایی و بین‌المللی در یک خبر فوری اعلام کردند که عامل اصلی سوءقصد تروریستی علیه پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت در نوامبر گذشته در مادرید، توسط پلیس هلند در این کشور دستگیر شده است.

پلیس اسپانیا ساعت ۱۲ و ۴۶ دقیقه به‌وقت اروپا اعلام کرد: «مأموران هلندی عامل مظنون شلیک به آلخو ویدال کوادراس در مادرید را در هلند دستگیر کردند. او تحت یک حکم بازداشت بین‌المللی توسط دادگاه ملی (اسپانیا) بود. این ششمین دستگیری صورت‌گرفته بر اساس تحقیقات کمیسیون اطلاعات عمومی پلیس است».

رادیو تلویزیون سراسری اسپانیا گزارش داد: «عامل مظنون تیراندازی به ویدال کوادراس در هلند دستگیر شد.

وی یک شهروند فرانسوی ۳۷ ساله تونسی‌الاصل است که به‌دلیل این‌که عامل اصلی حمله بوده، تحت تعقیب بود. ویدال کوادراس قربانی شلیک گلوله‌یی در نوامبر گذشته شد که نزدیک بود منجر به مرگ او شود.

وزارت کشور و پلیس ملی (اسپانیا) دستگیری یک شهروند فرانسوی تونسی‌الاصل در هلند توسط مأموران هلندی را تأیید کرده‌اند. این ششمین بازداشتی است که در چارچوب تحقیقات انجام شده توسط کمیساریای اطلاعات عمومی پلیس آگاهی کشور انجام می‌شود.

محرز عیاری ۳۷ ساله، یک شهروند فرانسوی تونسی‌الاصل با چندین سابقه در فرانسه، کشور محل سکونت او است. دستگیری عیاری ششمین دستگیری است که در چارچوب تحقیقات کمیساریای اطلاعات پلیس اسپانیا پس از اصابت گلوله به‌صورت ویدال کوادراس ۷۸ ساله. در نزدیکی خانه‌اش. در مادرید انجام شده است».

روزنامهٔ اسپانیایی ال موندو نیز در گزارشی در این رابطه نوشت: «ویدال کوادراس، ۷۸ ساله و رئیس سابق حزب کاتالونیا. پس از اصابت گلوله به‌صورتش. فوراً در بیمارستان بستری شد. دادگاه ملی اسپانیا مسئولیت تحقیقات را برعهده گرفت چرا که احتمال می‌رود یک حمله تروریستی باشد. ویدال کوادراس وقتی در بیمارستان وضعیت باثباتی پیدا کرد گفت که این حمله به روابط او با مخالفان ایرانی مرتبط است.

همان‌طور که ال‌موندو پیش‌تر گزارش کرده بود، این سیاستمدار پیشین هفته‌ها قبل از شلیک گلوله به‌صورتش از سوی عوامل رژیم ایران تهدید به مرگ شد. این شرایط، همراه با رابطه نزدیکی که او را با مخالفان حکومت ایران پیوند می‌دهد، باعث شد مأموران تحقیق مسیر (رژیم) ایران را به خط اصلی تحقیقات خود تبدیل کنند».

لطفا به اشتراک بگذارید: