کودتای نافرجام آزمایش بزرگ مقاومت ـ قسمت دوازدهم ـ پرده‌ها کنار می‌روند

پرده‌ها کنار می‌روند!
در روزهای توطئه و تدارک حمله کودتاگونه ۱۷ژوئن ۲۰۰۳ علیه دفتر شورای ملی مقاومت ایران در فرانسه، دولت شیراک که به‌دنبال یک معامله کثیف با رژیم ملاها از منافع این معامله سرمست بود، قطعاً فکر نمی‌کرد که حقانیت و مشروعیت و برق فدای حداکثر مقاومت مردم ایران برای آزادی و استقلال و به‌ویژه معصومیت مشعل‌های انسانی، بر وجدانها اثر خواهد گذاشت، زبانها را خواهد گشود و خورشید حقیقت، دود و دم سیاه ناشی از بسیج شیطان‌سازی و تهمت‌های ناروای تروریسم، سکت و فرقه‌گرایی علیه قربانیان زندانی را، کنار خواهد زد. مماشاتگران و آخوندهای خون‌آشام گمان نمی‌کردند که مضافاً بر محکومیت در افکار عمومی و در انظار سیاسی و بین‌المللی، روزی سری‌ترین مکالمه‌ها و زد و بندهایشان، در پس دیوارهای ستبر نیز، بازگو خواهد شد و زمستان خواهد رفت و روسیاهی به توطئه‌ها و سیاست‌های کثیف استعماری و ارتجاعی خواهد ماند. ولی چنین روزی، فرا رسید:
با انتشار کتابی به قلم «ژان کلود موریس» سردبیر وقت هفته‌نامه معروف فرانسوی «ژورنال دودیمانش»، پشت‌پرده زد و بند ننگین رژیم آخوندی و دولت شیراک، برای حمله کودتاگونه ۱۷ژوئن ۲۰۰۳، علیه دفتر شورای ملی مقاومت ایران برملا شد. ژان کلود موریس که شخصاً شاهد گفتگوی «دومینیک دو ویلپن»، وزیر خارجه دولت شیراک و کمال خرازی وزیر خارجه حکومت آخوندی بوده است، سخنان رد و بدل شده بین طرفین در تهران را، برای انجام عملیات کودتا گونه علیه مقاومت ایران در اورسوراواز، در کتاب خود بازگو می‌کند.

عنوان این کتاب که توسط انتشارات معروف «پلون» منتشر شده است، عبارت کوتاهی از ژاک شیراک است که خطاب به نویسنده کتاب می‌گوید: «اگر تکرار کنید، تکذیب خواهم کرد!» ۳۰ صفحه از این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای، به سیاست دولت شیراک در قبال رژیم آخوندها و زد و بند و تبادل اطلاعات و هماهنگی با وزارت اطلاعات و سفارت رژیم در فرانسه، برای اجرای حمله ۱۷ژوئن ۲۰۰۳ اختصاص دارد.

ژان کلود موریس توضیح می‌دهد: «. اگر این همه را به پرونده مجاهدین اختصاص داده‌ام، به این علت است که این پرونده نمونه بارز ”مصلحت حکومتی ”ست. از نظر من چهره ”مصلحت حکومتی ”چیزی نیست جز چهره صدیقه مجاوری و چهرهٔ بدون لب محمد که [در دادگاه پاریس برای رسیدگی به خودسوزیهای بعد از حمله] می‌گوید: ”من عاشق زندگی هستم ”».

سردبیر وقت ژورنال دو دیمانش، در بخشی از مقدمه کتابش به‌شهادت مشعل فروزان آزادی، صدیقه مجاوری، بر اثر خودسوزی در مقابل د. اس. ت اشاره کرده و چنین می‌نویسد: «یک زن ایرانی، خود را در مقابل د. اس. ت به آتش می‌کشد».

ژورنال دو دیمانش در شماره هفته اول ماه مارس خود (یکشنه ۸مارس برابر با ۱۸اسفند) درباره انتشار این کتاب- که بازتاب وسیعی درمحافل مطبوعاتی و سیاسی و قضایی فرانسه داشته است- با تیتر «زد و بندهای فرانسوی- ایرانی» چنین می‌نویسد: «آیا وکلای سازمان مجاهدین خلق ایران به پیوست درخواست ختم پرونده که می‌خواهند ثبت کنند، یک نسخه از کتاب «اگر تکرار کنید، تکذیب خواهم کرد» انتشارات پلون، نوشته ژان کلود موریس را ضمیمه خواهند کرد؟ در صورتی که خود را از آن محروم کنند، اشتباهی مرتکب خواهند شد».

ژورنال دو دیمانش می‌افزاید: «مدیر تحریریه وقت ژورنال دو دیمانش در کتاب خود، پشت‌پرده موج دستگیری اورسورواز، در ژوئن ۲۰۰۳ را بر ملأ می‌سازد، (که عبارت‌اند از): جلسات تبادل از سال ۲۰۰۰ بین د. اس. ت و اطلاعات ایران، سفر وزیر خارجه دمینیک دو ویلپن به تهران در مارس ۲۰۰۳، دیدار بین وزیر کشور و سفیر ایران در مه ۲۰۰۳».

ژورنال دو دیمانش در ادامه می‌نویسد: «اصلی‌ترین سازمان اپوزیسیون رژیم ملاها، سازمان مجاهدین خلق ایران، اخیراً از لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا حذف شده است».

کودتای نافرجام آزمایش بزرگ مقاومت ـ قسمت دوازدهم ـ پرده‌ها کنار می‌روند ـ بخش دوم

لطفا به اشتراک بگذارید: