رویترز ـ وکیل کنت لوئیس، گفت: از آزادی نوری 'منزجر و شوکه شده' است

در پی معامله ننگین سوئد با دیکتاتوری حاکم بر ایران و آزاد کردن دژخیم حمیدنوری، رویترز خبر داد:

شورای ملی مقاومت ایران، ائتلافی از گروه‌های مخالف حکومت ایران، گفت به نظر می‌رسد سوئد در اقدامی که رژیم تهران را جری می‌کند، تسلیم تاکتیک‌های باج‌گیری و گروگان‌گیری شده است.

رویترز افزوده است: وکیل کنت لوئیس، که وکالت دهها شاکی در پرونده نوری در سوئد را برعهده داشت، گفت از آزادی نوری 'منزجر و شوکه شده' است.

آسوشیتدپرس نوشت: سوئد یک محکوم به اعدامهای جمعی در سال ۶۷ را آزاد کرد. مجاهدین خلق در بیانیه‌یی به این مبادله اعتراض و اعلام کردند: این امر باعث جری‌تر شدن فاشیسم مذهبی برای تقویت تروریسم، گروگان‌گیری و باج‌گیری می‌شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اپوزیسیون ایران روز شنبه آزادی یک مقام سابق رژیم که به‌علت نقشش در اعدام‌های دسته‌جمعی مخالفان در سال ۱۳۶۷ زندانی شده بود را در ازای آزادی دو شهروند سوئدی، "شرم‌آور" خواند. این منبع افزود: «آزادی حمید نوری، به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق، اقدامی 'شرم‌آور و غیرقابل توجیه' و 'اهانتی به قوه قضاییه سوئد' است. اعضای این سازمان، اکثریت قریب به اتفاق قربانیان کشتار زندانیان در سال ۱۳۶۷ را تشکیل می‌دادند. »

سایت بیلد در گزارشی با عنوان «دیپلوماسی گروگانگیری با رژیم ایران!» نوشت: سوئد روز شنبه حمید نوری قاتل جمعی را به رژیم ایران تحویل داد. او در اعدامهای جمعی در ایران در سال ۶۷ که از جمله به دستور رئیسی صادر شد، دست داشت.

سایت بیلد افزود: آزادی نوری باعث خشم در میان ایرانیان تبعیدی شد که پس از اعدامهای جمعی در سال ۶۷ ایران را ترک کردند.

 مراسم عید قربان در خانه خدا، با حضور بیش از یک ونیم میلیون زائر .

سایت حکومتی انتخاب ضمن انتشار خبر بازداشت شمار نامعلومی از عوامل رژیم که در پوش زائران خانه خدا به مراسم حج اعزام شده بودند نوشت، نماینده خامنه‌ای به بازداشت این افراد که آنها را زائران حج می‌نامید، اعتراض کرده است.

به گزارش فرانس ۲۴ یک دادگاه عالی حقوق‌بشر روز جمعه، دولت وقت آرژانتین را مسئول عدم جلوگیری یا تحقیق مناسب در مورد حمله به مرکز آمیا در ۳۰ سال پیش که منجر به کشته شدن ۸۵ نفر شد، دانست. در ماه آوریل، دادگاهی در آرژانتین حزب‌الله لبنان را مسئول این حمله دانست که آن را "جنایت علیه بشریت" خواند و رژیم ایران را"دولت تروریستی" خواند. دادگاه حقوق‌بشر اینتر آمریکایی، دولت وقت آرژانتین را مسئول ناتوانی در جلوگیری از حمله یا بررسی صحیح آن اعلام کرد و پس از این حکم، بوئنوس‌آیرس از اینترپل خواست تا احمد وحیدی، وزیر کشور رژیم ایران را که متهم به طراحی این حمله است، بازداشت کند.

پزشکیان کاندیدای شعبده انتخابات از جلاد ۶۷ حمایت کرد و گفت: رئیسی دنبال حق و عدالت بود.

به‌دنبال وقوع سیل در جاده چالوس، ٣ نفر از اعضای یک خانواده مفقود شدند. پیکر یکی از مفقودین که زن هموطن ٢٢ ساله بود، پیدا شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: