مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱-پراتیک کهکشان (قسمت  پنجم)

مشهد  –۱۰۰۰۱

کرج  –۱۰۰۰۲

 کرمان –۱۰۰۰۳

شیراز –۱۰۰۰۴

شیراز –۱۰۰۰۵

شیراز –۱۰۰۰۶

چندین شهر و هشتک رای بی رای

هیچ زنی حق رای دادن ندارد چون دراین کشور حق زندگی ندارد. سقز ۱۴۰۳

رای بی رای

رای ما سرنگونی آخوندی انتخاب ما مریم رجوی

جوانان شورشگر حق دارند از خود دفاع کنند ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۲-اورسوراواز نخستین سالگرد ۱۷ ژوئن-تیر ماه ۱۳۸۳

خواهر مریم: اگر مقاومت برای آزادی گناه است، ما به این گناه بزرگ افتخار می‌کنیم، به زندان رفتن به‌خاطر آزادی افتخار میکنیم و به‌شهادت برای آزادی افتخار میکنیم

سالگردکودتای نافرجام ۱۷ژوئن، سرفرازی و پیروزی مقاومت ایران در برابر ارتجاع و استعمار، درهم‌شکستن توطئه بزرگ در ۲۷خرداد۱۳۸۲

سالگرد کودتای نافرجام ۱۷ ژوئن ـ در هم شکسته شدن کامل توطئه‌یی بزرگ، سرفرازی و پیروزی مقاومت ایران

در سالگرد کودتای نافرجام ۱۷ژوئن پس از حکم نهایی منع تعقیب توسط قضاییه فرانسه در ۲۵شهریور۹۳ و پس از درهم شکستن استیناف خواهی مفتضحانه آخوندها به اسم یک مزدور مرده و به‌گور سپرده شدن پرونده ننگین ۱۷ژوئن، نتایج پیروزی بزرگ عدالت بر زد و بند و شیطان‌سازی، بسا درخشان و الهام‌بخش است. اکنون به‌روشنی می‌توان نتایج شکست تاریخی بزرگ‌ترین توطئه علیه مقاومت ایران را در موقعیت و تعادل بین مقاومت و دشمن به‌رأی‌العین دید و لمس کرد. حکم بستن پروندهٴ ۱۷ژوئن توسط قضاییهٔ فرانسه هم‌چنان که یک مهر مشروعیت و حقانیت بر کارنامهٔ درخشان مقاومت ایران و ارتش آزادی است، یک عبرت تاریخی برای ارتجاع و استعمار است که دوران سربریدن مقاومت راستین ملتها و ذبح عدالت برای تحقق منافع دولتها به‌سرآمده است. هم‌چنین پیامی است به‌ملتها که با پایداری و پرداخت بها هم‌چون پایداری پرشکوه ۱۴سالهٔ اشرفیها می‌توان و باید طومار ظلم و ستم و زد‌و‌بند و عدالت‌کشی را درنوردید.

تهنیت به مردم ایران، به مریم رهایی و به ارتش آزادی، به‌خاطر پیروزی زرین عدالت و مقاومت بر تارَک همهٔ دستآوردهای سالیان در برابر کودتای ارتجاعی و استعماری.

بله اکنون آخوندها و مزدوران کف بر دهان بور و کور و مات و مبهوت بر جای مانده‌اند! یک دهه یاوه‌گویی و لجن‌پراکنی و دروغ و دغل و دنائت، بسته‌بندی شده در دلارها و یوروهای نفتی، افاقه نکرد و مردم ایران پیروز شدند. گفته بودیم که پرونده ۱۷ژوئن «سیاهترین لکه در مبارزه ضدتروریستی در اروپا و بالاترین مشوق برای دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم بر ایران بوده است» (۲۱ آذر ۱۳۸۵).

اما این بار داستان با کودتا علیه مصدق بزرگ که یک روز بیشتر طول نکشید، سراپا متفاوت بود. کاش پیشوای نهضت ملی ضداستعماری مردم ایران یک صد هزار از همین مجاهدان آزادی ستان و یاران اشرف‌نشان میداشت.

می‌رود می‌شکند می‌سوزد، می‌دمد می‌شکفد در هرجا

و این مسیری است تاقلهٔ پیروزی

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۳- تجمع و اعتراض مجاهدین سر‌ِموضع در اشرف۳، محکوم کردن زد و بند و معامله کثیف آزاد کردن دژخیم قتل عام (ننگ بر این بند و بست)

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۴- تظاهرات یاران شورشگر، محکومیت آزادی دژخیم حمید نوری توسط دولت سوئد و سیاست مماشات با رژیم قتل عام و رکورد دار اعدام در جهان - شنبه ۲۶خرداد۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

خنجر و خیانت به حقوق‌بشر، آزادی دژخیم حمید نوری و تقدیم او به رژیم ایران

تشویق به نسل کشی، جنایت علیه بشریت، تروریسم و گروگانگیری است

خانم مریم رجوی: همه زندانیان و شکنجه‌شدگان و دادخواهان و خانواده‌های شهیدان قتل‌عام و تمام مردم ایران، آزاد کردن دژخیم را قویاً محکوم می‌کنند. نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند.

مقاومت ایران از هفته گذشته نسبت به معامله ننگین برای آزادی این دژخیم هشدار داده بود. آزادی دژخیم حمید نوری یکی از دست‌اندرکاران قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی که ۹۰درصد آنها اعضا و هواداران سازمان مجاهدین بودند، یک اقدام شرم‌آور و غیرقابل توجیه است که رژیم آخوندها و شکنجه‌گران و جلادانش را در ادامه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و هم‌چنین گروگانگیری و تروریسم تشویق می‌کند. این خنجر و خیانت به حقوق‌بشر و پایمال کردن خون همه سربداران و شکنجه شده‌ها محسوب می‌شود. تقدیم کردن این جنایتکار به رژیم آدمخوار این اطمینان خاطر را به آخوندهای حاکم بر ایران می‌دهد که چنان‌چه تروریستها و دژخیمانشان مانند اسدالله اسدی و حمید نوری در کشورهای دیگر به دست عدالت گرفتار شوند، با اهرم گروگانگیری آنها را باز پس می‌گیرد.

طرح وزارت اطلاعات در ابتدا این بود که با صحنه‌سازی از طریق عوامل و مزدورانش، از محکوم شدن این دژخیم و یا دست کم از محکوم شدن او به زندان طولانی‌مدت جلوگیری کند اما با شهادت زندانیان سرموضع و به‌ویژه انتقال دادگاه به آلبانی و استماع مجاهدان اشرف۳ و بیش از ۲سال تظاهرات و تجمعات و اقدامات اعتراضی یاران مقاومت، این طرح خنثی شد.

کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران پیش از این، در ۸ژوئن در رابطه با زد و بند و معامله با رژیم آخوندی برای آزادی دژخیم حمید نوری و عواقب آن هشدار داده بود. در حالی که کمیسیون حقیقت‌یاب ملل متحد، که از جمله با رأی دولت سوئد انتخاب شده، از کشورهای مختلف جهان خواسته است که مرتکبان جنایت علیه بشریت در ایران را در سیستم‌های قضایی خودشان مورد تعقیب و حسابرسی قرار دهند، آزادی دژخیم حمید نوری نقض تعهدات بین‌المللی سوئد و هم‌چنین بی‌احترامی آشکار به دادگستری و قضات و دادستانهای سوئد است که اکنون نتیجه تلاش‌های خود را لگدمال شده می‌بینند.

کاظم غریب آبادی معاون قضاییه رژیم در ۷خرداد ۱۴۰۳ در ملاقات با پسر دژخیم گفت: «همه دستگاههای ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، ستاد حقوق‌بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در تلاش هستند» حمید نوری را آزاد کنند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران اعلام کرد: همه زندانیان و شکنجه‌شدگان و دادخواهان و خانواده‌های شهیدان قتل‌عام و تمام مردم ایران آزاد کردن دژخیم حمیدنوری را قویاً محکوم می‌کنند. نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند.

هم‌چنانکه در اطلاعیه ۲۸آذر ۱۴۰۲ کمیسیون قضایی شورای‌ملی مقاومت خاطرنشان شده است: هموطنان آزاده و یاران شورشگر از مرداد۱۴۰۰ تا آبان۱۴۰۲ در برابر دادگاههای بدوی و استیناف و در شهر استکهلم ۱۲۱تظاهرات و تجمع و اقدام اعتراضی و کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند که بلندترین صدا و برجسته‌ترین واکنش ایرانیان بود. بسیاری از تجمعات و تظاهرات در شرایط جوی نامساعد و حتی هوای ۲۰درجه زیر صفر برگزار شد. باج دادن به آخوندهای گروگانگیر و ضدبشر باعث می‌شود که آنها بیش از‌پیش خاک سوئد را جولانگاه تاخت و تاز تروریستی خود قرار دهند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران -۲۶خرداد۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۶-آخوند دژخیم پورمحمدی عضو هیأت مرگ در قتل‌عام۶۷ کاندیدای شعبده انتخابات خامنه‌ای پس از هلاکت رئیسی جلاد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما با فعالیت‌های مجاهدین بود. با عمقش و وسعتش در این دوره من آشنا شدم. قبلاً آشنایی داشتم دادگاه انقلاب خیلی با اینها سروکار داشتیم. واقعاً هنوز تاریخ مجاهدین آشکار نشده. به اعتراف خودشان به اسناد معتبر ۷۸هزار نفر کشتند یا زخمی کردند. که فقط ۱۷هزار نفر ترور شهری است که اکثرش توسط مجاهدین انجام شده و در عملیات فروغ جاویدان می‌خواستند به تهران برسند

آخوند دژخیم پورمحمدی – تلویزیون رژیم - ۲۵خرداد ۱۴۰۳

برنامه انتخاباتی صف اول که اختصاص داره به‌ گفتگو با نامزدهای محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و بررسی سوابق عملکرد و کارنامه نامزدها...

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۷-آخوند احمد خاتمی عضو شورای نگهبان و خبرگان ارتجاع: تشکر می‌کنم از قوه قضاییه جهت محاکمه مجاهدین

مجاهدین ۱۷هزار نفر از جمله امام جمعه‌ها را کشتند

تلویزیون رژیم-۲۵ خرداد ۱۴۰۳

احمد خاتمی امام جعه تهران: تشکر می‌کنم از قوه قضاییه جهت محاکمه جنایتکاران منافـــق آدم‌کـــــش کار بسیار ستودنی است که این اقدام را صورت دادن جنایتها کردن هفــــده‌هزار نفر رو بی‌گناه کشتند از امام جمعه گرفته تا رزمنده گرفته... این وحشیها رو قوه قضاییه دارد محاکمه می‌کنه (تکبیر-مرگ بر منافقین و کفار) ...به‌عنوان یک عضو شورای نگهبان می‌گویم کسی حق نداره اهانت کنه به خاطر عدم احراز چیزای دیگه جای خودشو داره ما فقط عرصه ریاست‌جمهوری را دیدیم نه همه عرصه‌ها...  نخواهند با سیاه‌نمایی علیه نظام رأی بیارن عزیز من شما در سبد نظام می‌خوای انتخاب بشی می‌خوای علیه نظام بدگویی کنی تا رأی جمع کنی این درست نیست. ان‌شاءالله مردم ما برترین را برگزینند رئیسی گونه الحمدالله این الگو پیش روی ما هست ولایت مدار نه ولایت شعار

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۸-کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران منتشر می‌کند

کلیپ دو حمله تروریستی مزدوران رژیم ملایان به ساختمان پشتیبانان مقاومت در شمال پاریس در سال گذشته.

در اطلاعیه دبیرخانه شورای‌ملی مقاومت ایران ۲۴خرداد۱۴۰۳ (۱۳ژوئن ۲۰۲۴) خاطرنشان شده بود که ساختمان پشتیبانان مقاومت ایران در سنت‌اوئن‌لومون در شمال پاریس که رسماً تحت عنوان «انجمن سیما» به ثبت قانونی رسیده است، دو بار توسط مزدوران رژیم در ۳۱می‌و ۱۱ژوئن ۲۰۲۳مورد حملهٔ تروریستی قرار گرفت. همان ساختمانی که معاون قضاییه جلادان روز گذشته اعلام کرد از حمله پلیس فرانسه به آن‌که «به‌طور زنده توسط ایران رصد می‌شد» استقبال می‌کند. هم‌زمان تلویزیون و رسانه‌های رژیم آخوندها به نمایش دادن عکسهای مجعول از سلاحهای موهومی مبادرت کردند که گویا پلیس فرانسه از «مقر مجاهدین در پاریس» به‌دست آورده است!

اگر فاشیسم دینی و مزدورانش حساب حملات تروریستی سال گذشته را پس داده بودند اکنون به این اندازه وقاحت و رذالت به‌خرج نمی‌دادند.

۱-کلیپ حمله تروریستی با شلیک ۶‌گلوله در ساعت ۶صبح چهارشنبه ۳۱می‌۲۰۲۳ (۱۰ خرداد ۱۴۰۲)

۲-کلیپ ورود تروریستها به همین ساختمان در ساعت ۳صبح یکشنبه ۱۱ژوئن ۲۰۲۳ (۲۱ خرداد ۱۴۰۲)

۳-کلیپ به آتش کشیدن ورودی ساختمان با مواد آتشزا و فرار بعدی مزدوران تروریست

شورای ملی مقاومت ایران، کمیسیون امنیت و ضدتروریسم – ۲۵خرداد۱۴۰۳

۹-خبرگزاریهای بین‌المللی اعلام کردند دژخیم حمید نوری با دو گروگان سوئدی در یک معامله بین دولت سوئد و رژیم پلید آخوندی مبادله شد. این خبر، خشم و اعتراض هموطنانمان را به‌ویژه در سوئد برانگیخته است.

رویترز در گزارشی درباره آزادی دژخیم حمید نوری نوشت:  مقامات گفتند که سوئد و ایران روز شنبه تبادل زندانیان را انجام دادند و سوئد یک مقام سابق رژیم ایران را که به‌دلیل دست داشتن در اعدام دسته‌جمعی زندانیان در دهه۱۳۶۰ محکوم شده بود، آزاد کرد، در حالی که رژیم ایران نیز دو سوئدی را که در آنجا زندانی بودند آزاد کرد. مبادله زندانیان با میانجیگری عمان انجام شده است. رویترز افزود: نوری کسی است که به‌خاطر نقش او در اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷ محکوم شده بود،

کاظم غریب آبادی معاون قضاییه رژیم ایران در حساب ایکس خود نوشت سوئد مقام سابق رژیم ایران حمیدنوری را آزاد کرد

اولف کریسترسون نخست‌وزیر سوئد در بیانیه جداگانه‌یی اعلام کرد: یوهان فلودروس و سعید عزیزی شهروندان سوئدی که در ایران بازداشت شده بودند به سوئد بازگشته‌اند. کریسترسون گفت: رژیم ایران از هر دو آنها به‌عنوان مهره در یک بازی مذاکرات با هدف آزادی حمید نوری از زندان در سوئد استفاده کرد. دولت به همراه سرویسهای امنیتی سوئد که با رژیم ایران مذاکره کرده‌اند، به‌شدت روی این موضوع کار کرده است.
رویترز افزود: شورای ملی مقاومت ایران، ائتلافی از گروه‌های مخالف حکومت ایران، گفت که به نظر می‌رسد سوئد در اقدامی که تهران را تشویق می‌کند، تسلیم تاکتیک‌های باج‌گیری و گروگان‌گیری رژیم ایران شده است. وکیل کنت لوئیس، که وکالت دهها شاکی در پرونده نوری در سوئد را برعهده داشت، گفت که با موکلانش مشورتی صورت نگرفت و از آزادی نوری شوکه  شدند. او به رویترز گفت: «این توهین به کل سیستم قضایی و همه کسانی است که در این محاکمات شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش از آزادی دژخیم حمید نوری نوشت: دولت‌های ایران و سوئد روز شنبه در یک تبادل زندانی، حمید نوری که به‌دلیل جنایات جنگی مرتبط با اعدام‌های دسته‌جمعی سال۱۳۶۷ در جمهوری اسلامی توسط سوئد محکوم شده بود را آزاد کردند. در مقابل، یک دیپلمات اتحادیه اروپا و فرد دیگری که توسط رژیم ایران بازداشت شده بودند، آزاد شدند. حکومت ایران، همان‌طور که نخست‌وزیر سوئد اولف کریسترسون اعلام کرد، علاوه بر یوهان فلودروس شهروند سوئدی که برای بخش دیپلماتیک اتحادیه اروپا کار می‌کرد، فرد دیگری به نام سعید عزیزی را نیز آزاد کرد. آسوشیتدپرس افزود: عمان در این تبادل نقش میانجیگری را ایفا کرد، خبرگزاری رسمی عمان گزارش داد در سال۲۰۲۲، دادگاه ناحیه استکهلم حمید نوری را به‌دلیل نقش او در اعدامها به حبس ابد محکوم کرد. این دادگاه او را به‌عنوان دستیار معاون دادستان در زندان گوهردشت در خارج از شهر کرج شناسایی کرد. اعدام‌های دسته‌جمعی سال۱۳۶۷ در پایان جنگ طولانی ایران با عراق رخ داد. پس از این‌که روح خمینی، آتش‌بس با میانجیگری سازمان ملل‌متحد را پذیرفت،

نخست‌وزیر سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی دربارهٔ مبادلهٔ دژخیم نوری با دو گروگان سوئدی گفت: «یوهان فودریوس سوئدی ۳۳ساله به‌طور غیرقانونی از ۱۷آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۷۹۰روز در ایران زندانی بود. وی توسط رژیم ایران دستگیر شده و در زندان بدنام اوین در تهران زندانی بوده است. . هم‌چنین شهروند سوئدی سعید عزیزی که او نیز با همان دلایل بی‌اساس در نوامبر گذشته دستگیر شده بود. (رژیم) ایران این دو را به‌عنوان آجرهایی از یک بازی بدطینت مذاکرات زندانی کرده تا سوئد حمید نوری را آزاد کند. او در ۲۰۱۹ دستگیر و به‌دلیل قتل و جنایت جدی علیه حقوق بین‌الملل به حبس ابد محکوم شد. دولت در برابر یک چالش سخت قرار گرفته: یا این‌که وارد مذاکرات پیچیده با (رژیم) ایران بشود برای این‌که بتواند سوئدی‌های بی‌گناه را از زندان (رژیم) ایران نجات بدهد - و همزمان بپذیرد که یک (فرد) محکوم به جنایات جدی که در ایران در دهه۸۰میلادی رخ داده آزاد بشود و به (ایران) برگردد. یا این‌که به‌دلیل پرنسیپ‌ها حاضر به مذاکره با حکومتی مانند (رژیم) ایران نشود. البته که این یک چالش سخت بود ولی با این‌حال تصمیم برای ما خیلی واضح و طبیعی بود. دولت سوئد و من به‌عنوان نخست‌وزیر یک مسئولیت منحصربه‌فرد در قبال جان و امنیت شهروندان سوئد داریم. اولف کریسترسن افزود: «یکی از عواقب تصمیم‌هایی که دولت (سوئد) امروز گرفته این است که حمید نوری الآن به ایران باز گشته است. دولت و من در اولین فرصت اطلاعات بیشتری در این باره خواهیم داد».

تئو فرانکن نمایندهٔ پارلمان فدرال بلژیک، وزیر پیشین مهاجرت: سوئد حمید نوری را که به‌خاطر قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷حبس ابد خود را سپری می‌کرد آزاد کرد. مماشات دولتهای اتحادیه اروپا با این رژیم، خیانت به مردم ایران است و ترور بیشتر توسط رژیم ایران را تشویق می‌کند

روزنامهٔ سوئدی آفتون‌بلادت

اعتراض به استرداد جلاد (رژیم) ایران: «این اقدام تضعیف قانون سوئد است». حمید نوری جلاد محکوم به حبس ابد به رژیم ایران تحویل داده شد. این اقدام احساسات شدیدی را در میان ایرانیان در تبعیدی در سوئد برانگیخت

آفتون‌بلادت ۲۶خرداد۴۰۳ گزارش داد:

سوئد و (رژیم) ایران مبادله زندانیان را انجام داده‌اند. یوهان فلودروس و سعید عزیزی شهروندان سوئدی که در ایران زندانی بودند به سوئد تحویل داده شدند. در مقابل، دولت سوئد با استرداد جلاد ابد حمید نوری به ایران موافقت کرده است.

(حمید نوری) پس از اعدام جمعی هزاران زندانی سیاسی در زندان در سال۱۳۶۷ به جنایات سنگین علیه بشریت و قتل محکوم شد.

نماینده اتحاد انجمن‌ها برای ایران آزاد در اروپا می‌گوید که این یک ضربه سنگین به حاکمیت قانون، در ارتباط با قربانیان رژیم و مبارزان ایرانی است. نوری با یک محاکمه عادلانه روبه‌رو شد، او اجازه یافت تا حکم خود را مورد تجدید نظر قرار دهد و به حبس ابد محکوم شد. اما اکنون او آزاد شده است و می‌تواند در ایران مرتکب جنایات جدید علیه حقوق‌بشر بشود.

آفتون‌بلادت افزود: «حمید نوری در سال۲۰۱۹ در سوئد دستگیر شد. از آن زمان او در بازداشت به سر می‌برد و بعداً به حبس ابد محکوم شد. در سال‌هایی که محاکمه‌های او ادامه داشت، تعداد زیادی از ایرانیان در تبعید علیه رژیم ایران از جمله در مقابل دادگاه منطقه استکهلم تظاهرات کردند. (نماینده اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد در اروپا) گفت، آزادی حمید نوری قانون سوئد را تضعیف می‌کند... . او در اینجا در سه مورد به حبس ابد محکوم شده است. او معتقد است که (رژیم) ایران سیستمی برای گروگان‌گیری زندانیان خارجی با هدف بازگرداندن... حامیان رژیم و کسانی که در خارج از کشور محکوم شده‌اند ایجاد کرده است. وی از جمله به زمانی اشاره می‌کند که یک دیپلمات (رژیم) ایران که به‌دلیل طراحی برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی در فرانسه محکوم شده بود، (به ایران) بازگردانده شد. (وی گفت): ما شاهد روند نگران‌کننده‌یی در اتحادیه اروپا هستیم که به سیاست گروگان‌گیری رژیم پاداش می‌دهد. یک دیپلمات (رژیم) ایران که به اتهام تروریسم و بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در سال۲۰۱۸ به ۲۰سال زندان محکوم شده بود، اخیراً در بلژیک در تبادل مشابه زندانیان آزاد شد». آفتون‌بلادت در ادامه نوشت: «در سال۱۳۶۷ هزاران زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند (نماینده اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد در اروپا). گفت من به تمام خانواده‌هایی فکر می‌کنم که اقوام آنها قربانی (حمید نوری) شده‌اند. آنها امروز از اجرای عدالت محروم شدند.

۱۰- سیل و آبگرفتگی در استانهای مختلف میهن، پیام همدردی مریم رجوی با هموطنان سیل‌زده

مریم رجوی: با صمیمانه‌ترین همدردی‌ها با آسیب‌دیدگان سیل در دامنه البرز.

فجایع طبیعی نظیر سیل و زلزله در حکومت آخوندی به‌دلیل غارت و چپاول ثروتهای کشور و استفاده از آنها برای تروریسم و جنگ‌افروزی یا ساختن بمب اتمی هر بار قربانی می‌گیرد. باشد روزی که با سرنگونی خامنه‌ای ضحاک، ثروتهای ایران‌زمین برای رفاه و آسایش مردم ستمدیده استفاده شود.

سیل و آبگرفتگی در استانهای مختلف کشور از جمله مازندران، خراسان شمالی و مرکزی خساراتی بر جای گذاشت و باعث آبرفتگی در سطح شهرها شد و راههای روستایی و برق را در برخی استانها قطع کرد.

مدیر هلال احمر رژیم در مازندران گفت: به‌دنبال سیل در جاده چالوس، تاکنون سه نفر مفقود گزارش‌شده است. فرماندار رژیم در چالوس نیز گفت: یکی از مصدومان سیل در محور کندوان اعلام کرد که خانواده وی شامل یک زن و دو فرزند مفقود شده‌اند. ارگانهای رژیم آخوندی نسبت به‌وقوع سیل در استان استان در سه روز آینده هشدار داده‌اند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-قتل یک‌سوختبر زحمتکش بلوچ در میناب توسط پاسداران جنایتکار خامنه‌ای

پاسداران جنایتکار خامنه‌ای روز جمعه ۲۵خرداد با شلیک به یک خودرو سوختبر زحمتکش بلوچ در حالی که هیچ باری هم نداشت، وی را به‌قتل رساندند.

۱۲- هلاکت رئیس اداره تعزیرات حکومتی پاوه در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران رئیس اداره تعزیرات حکومتی پاوه در بامداد شنبه ۲۶خرداد ۱۴۰۳ در یک حمله مسلحانه در مقابل منزل خود در کرمانشاه کشته شد.

۱۳- روز شنبه زائران خانه خدا دومین روز مناسک حج را با ورود به صحرای عرفات برگزار کردند. زائران بیت‌الله الحرام در این ر وز نماز ظهر و عصر را در مسجد نمره برگزار نمودند. سپس با غروب آفتاب حرکت به سمت مشعرالحرام را آغاز کردند تا شب را در آنجا سپری کنند و پس از نماز صبح، مناسک حج را با رفتن به منا و رمی جمرات ادامه دهند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴-خامنه‌ای در پیامی به‌مناسبت مناسک حج با تکرار دجالبازیهایش برای بهره‌برداری از کشتار و ویرانی در غزه خطاب به ایادی و مزدورانش گفت: امسال مسأله‌ٔ برائت برجسته‌تر از گذشته است. فجایع غزّه که در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است، جای هیچ‌گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه‌ٔ مسلمان باقی نگذاشته است. برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد

یادآوری می‌کنیم که روز ۱۴خرداد به‌دنبال سخنان خامنه‌ای بر سر قبر خمینی، ریاست دولت فلسطین اعلام کرد: این اظهارات که آشکارا هدفش قربانی کردن خون مردم فلسطین با هزاران کودک و زن و افراد سالمند و ویران کردن سرزمین فلسطین است؛ به برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی راه نخواهد برد. مردم فلسطین که از صد سال قبل می‌جنگند نیازی به جنگهایی ندارند که در خدمت امیدهایشان به آزادی و استقلال و حفاظت از بیت‌المقدس و مقدسات اسلامی و مسیحی نیست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۵- درباره کسادی شعبده انتخاباتی خامنه‌ای یک کارشناس حکومتی اذعان کرد: پورمحمدی زاکانی و قاضی‌زاده امکان عمل سیاسی ندارند. قالیباف، جلیلی و پزشکیان علیٰرغم داشتن آرای ایدئولوژیک و سیاسی هنوز موفق به جلب آرا توده‌یی نشده‌اند. در ادامه جنگ گرگها در باند حاکم در جریان شعبده انتخاباتی خامنه‌ای، مهاجری از این باند نوشت: تقابل قالیباف و جلیلی جدی‌تر می‌شود. هر دوی آنها در مناظره‌ها زیر ضرب رقبا خواهند بود.

سایت حکومتی رویداد ۲۴ با عنوان کنایه مستقیم و رک قالیباف به جلیلی نوشت: نباید رئیس دولتی بیاید که ایده‌هایش را بخواهد تمرین کند.

رسانه حکومتی شرق نیز خبر داد که از ۱۵۰ خبرگزاری توسط خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) بررسی شده، تبلیغ این خبرگزاری برای پاسدار جلیلی پنج برابر پاسدار قالیباف است.

مسعود پزشکیان در مورد برنامه اقتصادی اعلام کرد که من را مسئول اقتصاد بگذارید قطعاً خراب می‌کنم باید مشاور و کارشناس متخصص، مسئول اقتصاد شود.در واکنش به پزشکیان، فرهیختگان متعلق به ولایتی نوشت: حداقل نیمچه کارشناس باشید.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۶-تحولات جنگ درمنطقه – ۲۶خرداد ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا نوشت ۱۹تن بر اثر بمبارانهای شدید مناطق مختلف شهر غزه توسط اسراییل کشته شدند. هم‌چنین به‌دنبال گلوله‌باران شهرهای خان یونس و رفح توسط توپخانه و تانکهای اسرائیلی، چندین ساختمان مسکونی منهدم و تعدادی کشته و مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به نوار غزه را ۳۷هزار و ۲۹۶ کشته و ۸۵هزار و ۱۹۷تن مجروح اعلام کرد

کانال سی.بی.اس آمریکا گفت: مقامات آمریکایی با ابراز نگرانی نسبت به حملات عمیق‌تر اخیر اسراییل در داخل خاک لبنان، آنرا زمینه سازی برای یک حمله گسترده توسط نیروهای اسراییل تفسیر می‌کنند.

سران هفت کشور صنعتی جهان پس از پایان اجلاس سه روزه خود در ایتالیا، در بیانیه مشترکی ضمن ابراز نگرانی عمیق از عواقب عملیات در حال انجام اسراییل علیه غیرنظامیان در رفح، از اسراییل خواستند این تهاجم را متوقف کند. کاخ‌سفید با انتشار بیانیه سران کشورهای جی ۷ نوشت در این بیانیه سران گروه هفت کشور صنعتی جهان، با استقبال از انتصاب کابینه جدید دولت فلسطین، آمادگی خود برای حمایت از این دولت را اعلام کردند و از اسراییل خواستند از انجام اقداماتی که منجر به تضعیف دولت فلسطین می‌شود خودداری کند.

دفتر کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد اعلام کرد: کارشناسان حقوق‌بشر ملل‌متحد کشتار غیر نظامیان در عملیات نظامی اسراییل در اردوگاه نصیرات را محکوم کردند.

سنتکام فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا روز شنبه اعلام کرد طی ۲۴ساعت گذشته نیروهای ارتش آمریکا موفق شدند دو شناور انفجاری بدون سرنشین متعلق به حوثی ها را در دریای سرخ منهدم کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۷-رئیس حکومتی کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران درباره ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت ماهانه با کسریهایی مواجه است. یعنی این سازمان ماهانه حدود چهار تا پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. وی افزود: اگر دولت دست از جیب این سازمان بردارد امکان حل این مشکلات به‌وجود خواهد آمد. همه صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته هستند.                           

۱۸-بیانیه رهبران گروه جی هفت

رهبران گروه هفت طی بیانیه‌یی از رژیم ایران خواستند اقدامات شرورانه و بی‌ثبات کننده خود را متوقف کند. در این بیانیه از جمله آمده است:

ما بر عزم خود تأکید می‌کنیم که رژیم ایران هرگز نباید سلاح هسته‌یی تولید کند یا به آن دست یابد. ما از تهران می‌خواهیم که تشدید تنشهای هسته‌یی را متوقف و معکوس کند، و ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد، متوقف کند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۹ - ویژه برنامه یی به مناسبت سالگردکودتای نافرجام ۱۷ژوئن

سالگردکودتای نافرجام ۱۷ژوئن،سرفرازی و پیروزی مقاومت ایران در برابر ارتجاع و استعمار، درهم‌شکستن توطئه بزرگ در ۲۷خرداد۱۳۸۲

اورسوراواز نخستین سالگرد ۱۷ ژوئن-تیر ماه ۱۳۸۳

خواهر مریم: اگر مقاومت برای آزادی گناه است، ما به این گناه بزرگ افتخار می‌کنیم، به زندان رفتن به‌خاطر آزادی افتخار میکنیم و به‌شهادت برای آزادی افتخار میکنیم.

در سالگرد کودتای نافرجام ۱۷ژوئن پس از حکم نهایی منع تعقیب توسط قضاییه فرانسه در ۲۵شهریور۹۳ و پس از درهم شکستن استیناف خواهی مفتضحانه آخوندها به اسم یک مزدور مرده و به‌گور سپرده شدن پرونده ننگین ۱۷ژوئن، نتایج پیروزی بزرگ عدالت بر زد و بند و شیطان‌سازی، بسا درخشان و الهام‌بخش است. اکنون به‌روشنی می‌توان نتایج شکست تاریخی بزرگ‌ترین توطئه علیه مقاومت ایران را در موقعیت و تعادل بین مقاومت و دشمن به‌رأی‌العین دید و لمس کرد. حکم بستن پروندهٴ ۱۷ژوئن توسط قضاییهٔ فرانسه هم‌چنان که یک مهر مشروعیت و حقانیت بر کارنامهٔ درخشان مقاومت ایران و ارتش آزادی است، یک عبرت تاریخی برای ارتجاع و استعمار است که دوران سربریدن مقاومت راستین ملتها و ذبح عدالت برای تحقق منافع دولتها به‌سرآمده است. هم‌چنین پیامی است به‌ملتها که با پایداری و پرداخت بها هم‌چون پایداری پرشکوه ۱۴سالهٔ اشرفیها می‌توان و باید طومار ظلم و ستم و زد‌و‌بند و عدالت‌کشی را درنوردید.

در سال۱۳۸۲ رژیم آخوندی سرمست از امتیازات ناشی از اشغال عراق و زد و بندهای میلیاردی با قدرتهای جهان، در این اشتباه محاسبه فاحش به‌سر می‌برد که کار مقاومت ایران با بمباران مراکزش در عراق، پرونده‌سازی شوم ۱۷ژوئن و قرار دادنش در لیستهای اتحادیهٔ اروپا و آمریکا، به پایان رسیده و می‌تواند آن را نابود کند و از ادامهٔ رویارویی با آن و خطری که تمامیتش را تهدید می‌کند، بگریزد. اما امروز در سالگرد آن توطئهٔ خطیر که با زد و بند دو دولت و هزینه‌های میلیاردی، برای نابودی نهایی نیروی رزمندهٴ ضدولایت فقیه تدارک دیده شده بود، شاهد حضور هر چه قدرتمندتر، سرفرازتر و بالنده‌تر نسلی هستیم که با قدرت برآمده از انقلاب رهایی‌بخش مریم و به یمن کارزار جهانی و بی‌وقفهٴ پشتیبانان و حامیان مقاومت ایران از میان حلقه‌های محاصره مزدوران ولایت و همهٔ توطئه‌های ارتجاعی و استعماری، سالم و توانمند بیرون آمده و در هیأت تشکیلات پولادین، منسجم و یکپارچه‌اش در کمین نظام به زانو درآمدهٴ ولایت فقیه نشسته است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: