سالگردکودتای نافرجام ۱۷ژوئن سرفرازی و پیروزی مقاومت ایران در برابر ارتجاع و استعمار

اورسوراواز نخستین سالگرد ۱۷ ژوئن-تیر ماه ۱۳۸۳

خانم مریم رجوی : اگر مقاومت برای آزادی گناه است، ما به این گناه بزرگ افتخار می‌کنیم، به زندان رفتن به‌خاطر آزادی افتخار میکنیم و به‌شهادت برای آزادی افتخار میکنیم

  • سهیلا صادق:

من حرفم اینه اینو برسونین بهشون… از صبح تا حالا اومدیم هی می‌گن نمی‌دونیم…  معلوم نیست کی اینجا مسئوله که  … ما

  • خواندن پیام خانم مریم رجوی برای توقف خودسوزیها توسط سوسن عضدانلو

« چقدر برایم مشکل است به همین دلیل برانگیخته شدم که برایتان چند سطر بنویسیم و از شما بخواهم که هر چه سریع‌تر خودسوزی را متوقف کنید و مرا بیش از این دردمند و نگران نکنید».

 دکتر هزارخانی: صبح روز سه‌شنبه ساعت ۶ ریختند خونه مونو و بله منم دستگیر شدم منم مورد بازجویی قرار گرفتم منم بردن توی سرباز خونه سرژی

  • یک هموطن:

توی تحصن شون این بچه‌ها نه غذا می‌خورن نه هیچ کدوم آب می‌خورن

  • صحبت مادر رضاییها:

«گفت ولی یک کاغذ داد دست من به فارسی نوشته بود که چیزه شما جزو تروریستها هستید و ما مأموریم که بیاییم شما رو ببریم ۲۴ ساعت تا ۴۸ساعت ببریم بازجویی کنیم بعد برمی‌گردونیم گفتم آخه من پیرزن۷۶ساله رو می‌خواین با این مریضی کجا ببرین ما کاری نکردیم که ما رو گفتین جزو تروریستها. گفتم تروریست اون رژیم خمینیه».

 برادر مجاهد محمدعلی جابرزاده

«این مقاومتهایی که حتی بازجو ها رو به وحشت انداخته بود و کسانی که مثل ما در زندان اعتصاب غذا کرده بودیم از این وحشت شون هی التماس می‌کردن که شما دیگه قطع بکنین؛ واقعاً ما می‌دیدیم که این وحشت بازتاب همون مقاومتهاییه که شماها در کشورهای مختلف در اینجا و به اشکال مختلف و به قهرمانانه‌ترین شکلش که فی‌الواقع خودش یک استاندارد بسیار عالی در سطح جهان و مقاومتهایی که در این شکلش بی‌سابقه بوده به جا گذاشته».

  • برادرمجاهد مهدی ابریشمچی:

«با هم ادامه میدیم تا وقتی که مریم رجوی رو بین خودمون ببنیم خسته نباشید درود بر شما به پیش تا آزادی مریم رجوی»

 

سالگردکودتای نافرجام ۱۷ژوئن

سرفرازی و پیروزی مقاومت ایران

در برابر ارتجاع و استعمار

درهم‌شکستن توطئه بزرگ در ۲۷ خرداد ۱۳۸۲

 

در سالگرد کودتای نافرجام ۱۷ژوئن پس از حکم نهایی منع تعقیب توسط قضاییه فرانسه در ۲۵شهریور۹۳ و پس از درهم شکستن استیناف خواهی مفتضحانه آخوندها به اسم یک مزدور مرده و به گور سپرده شدن پرونده ننگین ۱۷ژوئن، نتایج پیروزی بزرگ عدالت بر زد و بند و شیطان‌سازی، بسا درخشان و الهام‌بخش است. اکنون به‌روشنی می‌توان نتایج شکست تاریخی بزرگترین توطئه علیه مقاومت ایران را در موقعیت و تعادل بین مقاومت و دشمن به رأی‌العین دید و لمس کرد. حکم بستن پرونده ۱۷ژوئن توسط قضاییهٔ فرانسه هم‌چنان که یک مهر مشروعیت و حقانیت بر کارنامهٔ درخشان مقاومت ایران و ارتش آزادی است، یک عبرت تاریخی برای ارتجاع و استعمار است که دوران سربریدن مقاومت راستین ملتها و ذبح عدالت برای تحقق منافع دولتها به‌سرآمده است. هم‌چنین پیامی است به‌ملتها که با پایداری و پرداخت بها هم‌چون پایداری پرشکوه ۱۴سالهٔ اشرفیها می‌توان و باید طومار ظلم و ستم و زد‌و‌بند و عدالت‌کشی را درنوردید.

در سال۱۳۸۲ رژیم آخوندی سرمست از امتیازات ناشی از اشغال عراق و زد و بندهای میلیاردی با قدرتهای جهان، در این اشتباه محاسبه فاحش به‌سر می‌برد که کار مقاومت ایران با بمباران مراکزش در عراق، پرونده‌سازی شوم ۱۷ژوئن و قرار دادنش در لیستهای اتحادیهٔ اروپا و آمریکا، به پایان رسیده و می‌تواند آن را نابود کند و از ادامهٔ رویارویی با آن و خطری که تمامیتش را تهدید می‌کند، بگریزد. اما امروز در سالگرد آن توطئهٔ خطیر که با زد و بند دو دولت و هزینه‌های میلیاردی، برای نابودی نهایی نیروی رزمندهٔ ضدولایت فقیه تدارک دیده شده بود، شاهد حضور هر چه قدرتمندتر، سرفرازتر و بالنده‌تر نسلی هستیم که با قدرت برآمده از انقلاب رهایی‌بخش مریم و به یمن کارزار جهانی و بی‌وقفهٔ پشتیبانان و حامیان مقاومت ایران از میان حلقه‌های محاصره مزدوران ولایت و همهٔ توطئه‌های ارتجاعی و استعماری، سالم و توانمند بیرون آمده و در هیأت تشکیلات پولادین، منسجم و یکپارچه‌اش در کمین نظام به زانو درآمدهٔ ولایت فقیه نشسته است.

نظامی که در پی نبرد ۴۰سالهٔ مجاهدین و مقاومت ایران و با قیامهای بزرگ دی‌ماه۹۶ و آبان و دی۹۸ و قیام بزرگ ۱۴۰۱ در برابر ارتش گرسنگان و مقاومت آزادی‌ستان سازمان‌یافته و سراسری در بن‌بست سرنگونی و در گرداب بحرانهای داخلی و بین‌المللی آخرین نفسهایش را می‌کشد و ولی‌فقیه آن وحشت‌زده تحت عنوان «سربازگیری دشمن از جامعهٔ جوان کشور» و خاموش کردن «شعله امید در دلهای مردم به‌خصوص جوانان» از دست مجاهدین ابراز وحشت می‌کند.

بیچاره شب‌پرستان نمی‌دانستند، که از همان روز کودتای ۱۷ژوئن، که خورشید را به اسارت می‌بردند، آفتاب حقیقت و عدالت و آفتاب آزادی مردم ایران، در تدارک طلوع‌های درخشان دیگر است و می‌رود تا مشروعیت و اصالت و نیروی جبرشکن خود را در نبرد با تاریکی هر روز بیشتر از پیش به اثبات برساند.

پس سلام بر صدیقه مجاوری و ندا حسنی و بر زنده شهیدانی هم‌چون مرضیه، و محمد، و نادر، و هادی و محسن و حمید و علی و حشمت و دیگر یارانشان در خارج و داخل ایران که وجود خود را به شمعهای فروزان آزادی و مشعل‌های جاودان مقاومت و تاریخ این میهن تبدیل کردند.

سلام بر ذبح عظیم ملت ایران در آستان فرشته آزادی که خلق اسیرمان از یکصد سال پیش، سر به پایش نهاده است.

در مهر ۱۳۹۳ پس از شکست و بسته شدن کامل پرونده ۱۷ ژوئن به حکم دادگستری فرانسه، خانم مریم رجوی پیروزی نهایی و درخشان کارزار مقاومت ایران را در پرونده‌ای که از ۱۴ سال پیش از آن مخفیانه در قضاییه فرانسه به درخواست آخوند خاتمی باز شده بود، اعلام کرد.

خانم مریم رجوی  – ۲مهر۹۳ در سالن واگرام فرانسه

به نام خدا به نام ایران به نام آزادی،
به نام صدیقه و ندا که تا هر زمان که سرود انسان و نغمه آزادی جاریست نامشان جاودان خواهد ماند

و سلام، و سلام بر جانها و خونهایی که در دفاع از ضرورت مقاومت برای آزادی نثار شد.

هموطنان! دوستان عزیز
بزرگترین سرمایه‌گذاری رژیم ولایت فقیه در فرانسه بر باد رفت، پرونده ۱۷ژوئن فروپاشید

حقانیت مقاومت؛

حقانیت مقاومت، حقانیت مقاومت اثبات شد و پاکی و شفافیتش احترام همگان را برانگیخت. و جهان بر مشروعیت مقاومت برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه صحه گذاشت.

شعار جمعیت: مجاهد پیروز است ارتجاع نابود است

تحقیقات و پرونده ۱۴ساله قضاییه فرانسه، سند تاریخی جامعی است که واقعیتهای تکان دهنده‌یی را درباره کشاکش میان مردم و مقاومت ایران با دیکتاتوری مذهبی و مماشات‌گران حامی آن را روشن می‌سازد:

درخشان‌ترین واقعیت، پایداری بزرگ جنبش مقاومت است. در مقطع ۱۷ژوئن، آخوندها ۱۲دولت را برای نابودی این مقاومت با خود همراه کرده بودند. بسیاری از شما بیاد می‌آورید یکی از مقامات وقت فرانسه رسماً می‌گفت هدف حمله، از هم پاشاندن تشکیلات اپوزیسیون است. مقامات وقت فرانسه، خواستار گرفتن اطلاعات علیه مجاهدین از کشورهای دیگر می‌شدند، آنها پرونده خالی را به‌صورتی غیرعادی باز نگه‌داشتند.


پول مالیات‌دهندگان فرانسوی برای پروژه‌یی هزینه می‌شد که خواست استبداد مذهبی بود، یعنی انهدام مقاومت.
بله، در کشاکش این ۱۴سال، آنچه بارز شد، نیروی ماندگاری و قدرت معنوی این جنبش بوده است. جنبشی که اعضایش در این سالیان، به‌ویژه در اشرف و لیبرتی زیر حداکثر فشار، محاصره و ۶ قتل‌عام بوده‌اند جنبشی که در برابر دهها دادگاه حاضر شده، جنبشی که مورد تحقیق بی‌وقفه دهها سرویس اطلاعاتی، همراه با شیطان‌سازی قرار گرفته و با اهرم قضاییه، هدف یک کنترل سنگین واقع شده، ولی سرانجام از آتش همه این توطئه‌ها پاک و سربلند بیرون آمده است.

دست زدن شعار: مجاهد پیروز است ارتجاع نابود است

و هم‌چنان که؛ ویلیام بوردون وکیل برجسته این مقاومت گفت: که الآن اینجا حضور داره

حکم منع تعقیب بر این اساس صادر شد که اپوزیسیون ایران، تجسم حق مشروع مقاومت در برابر دیکتاتوری و بربریت است و این در تاریخ قضا در فرانسه بی‌سابقه است. زیرا راه را بر احکام دیگری از این دست می‌گشاید و قدرت حق و حقوق را دوباره برقرار می‌سازد. این تصمیم قاضی تری ویدیک در عین‌حال اعاده حیثیت از قضاییه فرانسه نیز هست که برخلاف قاضی بروگیر که منافع دولتی را نمایندگی می‌کرد، استقلال عمل قضات را در فرانسه به‌نمایش می‌گذارد.

دوستان عزیز! هموطنان
آن همه رنجها و سوز دلها و فداکاریهای این سالیان. که امروز ثمره آن را می‌بینیم، هرگز فراموش نمی‌شود. صدیقه و ندا که همواره همه وجدانهای این دوره زمانه را به بیداری فرا می‌خوانند امروز بیش از همیشه زنده و حاضرند.

شعار خون شهیدان ما رنج اسیران ما در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان

ایستادگی در نبرد با دشمن ضدبشری، در دل زندانها، در اشرف و لیبرتی، در خیابانهای تهران و سراسر جهان یا در صحنه سخت‌ترین پیکارها در دادگاههای جهان. این راه و رسمی است که پیروزی می‌آفریند. و برای آزادی، برای عدالت و حقوق بین‌الملل و برای جهان بشری، راه می‌گشاید.

سلام بر آزادی
سلام بر مردم ایران
سلام بر همه شما

شعار ایران مریم مریم ایران

 

 مرضیه باباخانی ـ پاریس مهر ۱۳۹۳

«من امروز آمده‌ام تا بگویم در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ بر من چه گذشت. یازده سال پیش روز ۱۸ ژوئن ۲۰۰۳ برای اعتراض به یک معاملهٔ ننگین در مقابل مقر د. اس.ت.در پاریس خود را به‌آتش کشیدم.

بیش از دو سال در بیمارستان بودم. مدتها در یک اتاق ایزوله‌شده. به کما فرو رفتم می‌فهمیدم، ولی قادر به تکلم نبودم. درد را حس می‌کردم، ولی قادر به بیان آن نبودم. دوران بسیار سختی بود. می‌دانستم که اگر هم زنده بمانم، با دنیای متفاوتی مواجه خواهم بود.

ولی به‌رغم همهٔ درد و فشار ناشی از سوختگی و نداشتن هیچ چشم‌اندازی.

حتی یک لحظه هم از آن چه کردم ابراز پشیمانی نکردم

و امروز هم من خودم را به آتش کشیدم، نه به‌خاطر آن‌که از زندگی سیر شده بودم، نه به‌خاطر شخص خودم، بلکه به‌خاطر یک ملت، برای مردمم، چون می‌دیدم و لمس می‌کردم که حملهٔ ۱۷ ژوئن بخشی از معامله با آخوندها با هدف نابود کردن مقاومت علیه فاشیسم مذهبی است. هدف، حفظ یک دیکتاتوری به‌خاطر منافع اقتصادی بود. نمی‌توانستم ساکت بمانم. هیچ چیز دیگری جز جانم را نداشتم. مقامات یک دولت دموکرات در حال زد و بند با دیکتاتوری مذهبی بودند. تحت فشار مراکز قدرت مطبوعات تبلیغات دروغین و دروغهای بسیاری را درج کردند.

از آنجا که به زندگی عشق می ورزم دست به این کار زدم. من به‌خاطر زیبایی‌های زندگی این کار را انجام دادم. می‌خواستم زنان میهنم آزاد باشند. این کار را کردم تا روزی در میهنم آزادی و عدالت برقرار شود».

 

حمید عرفا ـ بهمن ۱۳۹۲

«راستش توصیف اون روزا فکر می‌کنم برای هر کس خیلی سخته، به‌طور واقعی یه روز صبح ۶صبح بیدار میشی متوجه میشی که هر چیزی که آمال و آرزوت بوده بهش این‌طوری حمله شده، اینطوری زیر پا گذاشته شده همون آرمانی که انتخاب کردم آرمان آزادی مردم، مردم ایران و مقاومتشون اینطوری هتک حرمت شده به مادرامون حمله کردن به خواهرامون حمله کردن، ضرب و شتم کردن این‌طوری دستگیر کردن تو تمام رسانه‌هاشون با توطئه‌ای که داشتن خبرهای دروغ پخش می‌کردن دنبال این بودن که این در واقع حرفای دروغ در مورد این مقاومت نشون بدن.

شیوه‌های اعتراضی که داشتم خوب داشتیم انجام می‌دادیم همه، همه هوادارای مقاومت، همه اعضای مقاومت ولی به‌طور واقعی کارساز نبود. در این کشاکش درونی به ازیه جای به این رسیدم تو کل این پروسه مقاومت هیچ وقت بدون فدا و بدون از خود گذشتن و بدون مایه گذاشتن از خود خوب نمی شه این راه رو باز کرد.

به‌طور خاص وقتی چنین توطئه‌یی انجام شده به‌خاطر همین هم انتخاب کردم با افتخار انتخاب کردم برای آرمانی که خودم انتخاب کردم برای همه اون ارزشهای انسانی که خودم انتخاب کردم که وجدانهای که تو همه دنیا هست هر انسانی که با وجدانه از این موضوع نمیدونه و مطلع نیست بیدارش کنم».

 خواهر شهرزاد صدر به زبان فرانسه در ۲۷خرداد ۸۲ در فرانسه

 «ژاک شیراک و دولت فرانسه، یک زد و بند وحشتناک با رژیم ایران کردند. ما این‌را به‌رسمیت نمی‌شناسیم». 

 

تهنیت به مریم رهایی و ارتش آزادی

به‌خاطر ابطال برچسب تروریستی علیه مجاهدین

و ارتش آزادیبخش ملی ایران توسط دادگاه فرانسه

 

مسعود رجوی- ۲۵ اردیبهشت۹۰

فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا ینفَعُ النَّاسَ فَیمْکثُ فِی الأَرْضِ 

سپس اما، کف به کناری می‌رود و آنچه به سود مردمان است در زمین باقی می‌ماند.

تهنیت به مردم ایران، به مریم رهایی و به ارتش آزادی، به‌خاطر پیروزی زرین عدالت و مقاومت بر تارَک همهٔ دست‌آوردهای سالیان در برابر کودتای ارتجاعی و استعماری.

بله اکنون آخوندها و مزدوران کف بر دهان بور و کور و مات و مبهوت بر جای مانده‌اند! یک دهه یاوه‌گویی و لجن‌پراکنی و دروغ و دغل و دنائت، بسته‌بندی شده در دلارها و یوروهای نفتی، افاقه نکرد و مردم ایران پیروز شدند.

گفته بودیم که پرونده ۱۷ ژوئن «سیاهترین لکه در مبارزه ضدتروریستی در اروپا و بالاترین مشوق برای دیکتاتوری تروریستی و مذهبی حاکم بر ایران بوده است» (۲۱ آذر ۱۳۸۵).

سلام بر صدیقه و ندا و بر زنده شهیدانی هم‌چون مرضیه و محمد و نادر و هادی و محسن و حمید و علی و حشمت و دیگر یارانشان در خارج و داخل ایران

آنان که «وجود خود را به‌شمعهای فروزان آزادی و مشعله‌ای جاودان مقاومت و تاریخ این میهن تبدیل کردند. سلام بر“ ذبح عظیم ”ملت ایران در آستان فرشتهٔ آزادی که خلق اسیرمان از یکصد سال پیش سر به‌پایش نهاده است. آزادی، خجسته آزادی.

سلام بر‌جگرهای سوخته و لبهای تشنه و بدنهای فرسوده و گرسنه در اعتصاب غذای ۱۷ روزه.

سلام بر اشکها و لبخندهایتان، بر غم جانکاهی که شما را در این ایام فراگرفته بود و بر فوران شِگَرف شادی‌هایتان در لحظهٔ اعلام و شنیدن خبر آزادی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت. لحظه‌یی که از شکوهمند‌ترین لحظه‌های تاریخ مقاومت مردم ایران در برابر رژیم آخوندی است. لحظه‌یی که تار‌و‌پود، بود و نبود و عطش سوزان ایران و ایرانی برای آزادی را در انظار جهانیان به‌نمایش گذاشت» (۱۲ تیر ۱۳۸۲)..

«و سلام بر هموطنان محبوب و یاران پاکباز مجاهدین و مقاومت ایران که در روزگار صعوبت و جفای زمانه، در داخل و خارج میهن، رسم وفا و پایداری پیشه کردند. بر روی مجاهدین آغوش گشودند و هر چه مجاهدین نداشتند به آنان دادند. خوشا بر آئینه دل و صافی ضمیر و دستهای نوازشگری که بر یکایک زخمهایمان مرهم التیام نهاد. خنجرها را یکایک از پشت و پهلویمان بیرون کشید و توطئه‌ها را در هم شکست» (۲۱ آذر ۱۳۸۵).

آنهم در زمانه‌ای که سنگ را بسته و سگ (آنهم سگ هار) را قلاده گشودند و با انواع مشوقها استمالت کردند.

اما این بار داستان با کودتا علیه مصدق بزرگ که یک روز بیشتر طول نکشید، سراپا متفاوت بود. کاش پیشوای نهضت ملی ضداستعماری مردم ایران یک صد هزار از همین مجاهدان آزادی ستان و یاران اشرف‌نشان میداشت.

 

میرود میشکند میسوزد، میدمد میشکفد در هرجا

و این مسیری است تاقلهٔ پیروزی

 

رهبر مقاومت مسعود رجوی ۳۰خرداد۱۳۹۱

به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران، سالگرد ۳۰خرداد رو گرامی میداریم.

روز شهیدان و زندانیان سیاسی، سالگرد تأسیس ارتش آزادیبخش ملی و روز روزهای مجاهدین، روز مریم رهایی در انقلاب ایدئولوژیک در سال ۱۳۶۴، همزمان با عملیات پیروزمند چلچراغ و فتح شهر مهران و ریختن جام‌زهر به حلقوم خمینی ضدبشر و گل گرفتن درِ تنور جنگی، جنگ ضدمیهنی. پس امروز روز روزهای مجاهدین و به موازات رود خروشان شهیدان، با جویباری از تبریکات است. بر همگی، بر مجاهدین و مقاومت ایران و بر خلق قهرمان در میهن اسیر، گرامی و مبارک باد!

(شعار جمعیت - شعار خون شهیدانمان، رنج اسیرانمان در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان!)

از مناسبتهای همین ایام، همگی یادمون هست، کودتای سیاه و ننگین ۱۷ژوئن رو در سال ۱۳۸۲، راستی که چه توطئه و شر کثیری بود! خوشا که مریم و مجاهدین اما با پایداری و ایستادگی اون رو به خیر عظیمی برای مردم و مقاومت ایران تبدیل کردند؛ با جانبازی و پاکباختگی. سلام بر صدیقه و ندا، عشقهای شعله‌ور و فروزان، سلام بر ذبح عظیم ملت ایران، در آستان فرشتهٔ آزادی.

سلام بر شهیدان و مجاهدان صدیق، از اشرف و موسی تا جاودانه فروغها.

بله مجاهدین این هستند! زنان و مردانی که اراده کرده‌اند غل و زنجیرها رو در هم بشکنند و در برابر همهٔ اجبارات، سرسخت و استوار و گردن‌فراز باقی بمانند و هر چقدر که شرایط هم سخت‌تر بشه، اونها بیشتر و بالاتر برافروزند.

به یاد کهکشان شهیدان، از روز ۳۰خرداد تا همین امروزبه‌پامی‌خیزیم، قیام می‌کنیم و یک دقیقه کف مستمر می‌زنیم.

بله از صدیقه و ندا تا شهدای قیام در سال۸۸ و جاودانه فروغها و تاریخچه ایستادگی و مقاومت انقلابی در برابر رژیم آخوندی فقط می‌توان در یک جمله گفت که

می‌رود می‌شکند می‌سوزد، میدمد می شکفد در هرجا

و این مسیری است تاقلهٔ پیروزی و سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندی

در هرجا و در هر شرایطی بگذار دشمنان خلق باز هم ما رو به هر طریقی که می‌خواهند بیازمایند، فقط با ارتجاع داخلی در این سالیان روبه‌رو نبودیم، علاوه بر اون ارتجاع منطقه‌یی و بین‌المللی هم فعالانه در کار بود و پشت رژیم خمینی قرار داشت از ۱۲دولتی که بر سرمون ریختند یادتون هست در دیماه گذشته اون وکیل برجستهٔ فرانسوی گفت که مجاهدان و ساکنان اشرف بدون این‌که خودشون خواسته باشند به سمبلهای مبارزه برای بشریت تبدیل شده‌اند.

براستی نمی‌دانم که با مناسبتهایی که در آستانه ۳۰خرداد، هر سال به آن میرسیم، از کجای اون باید گفت؟ از ۳۰خرداد، از چلچراغ و فتح مهران، از ۱۷ژوئن، از داستانهای اشرف و سرفصلهاش، از مجاهدین اشرف در لیبرتی، از ابعاد این کارزار بین‌المللی، از یاران اشرف‌نشان، از مقاومت و اعتراض مردم ایران در داخل میهن، و همه و همه. پس در یک‌کلام بهتر است خلاصه کنیم که، هم‌چنانکه از قول اون شخصیتها گفتم، به نظر می‌رسد کارزاری است که نه فقط سرنوشت ما و ملتمون، بلکه در ارتباط مستقیم است با آینده مردم این منطقه از جهان و یا آن‌چنان که گفت، آینده بشریت معاصر. افسران آمریکایی نوشته بودند که این همون چالش استراتژیک بزرگ آمریکا هم هست.

مقابله با رژیم آخوندی، رژیم ولایت فقیه، نوشته بودند که مقابله با بزرگترین چالش استراتژیک آمریکا، اقتضا می‌کند بدانیم که دشمن ما کیست و دوست ما کیست؟

می‌خواهم بگویم که مقاومت برای آزادی و حاکمیت مردم در ایران، به جای استبداد دینی، موضوع ابعادش بسا فراتر از مرزهای خودمون رفته است و خوشا مجاهدینی که این بار بزرگ و سنگین، این رسالت و مأموریت سرفراز تاریخی رو در ۵دهه از زمان شاه تا شیخ در سخت‌ترین و بغرنج‌ترین شرایط تا امروز، دوام آوردند، قوام آوردند و به سوی پیروزی پیش بردند، با همهٔ درد و رنجش، با بهای سنگین و خونینش، جنگی که پیوسته ابعادی بیشتر و بالاتر پیدا می‌کنه. پس برمی‌گردم باز هم به رود خروشان خون شهیدان، در پرتو مهر تابان که ضامن پیروزی محتوم خلق ماست.

 

 ترانه ژان فرا خواننده فرانسوی

شاعر همواره تصریح می‌کند

که او می‌تواند بالاتر از افق را ببیند

و آینده در تسخیر اوست

من به نسل امروز اعلام می‌کنم

همراه با آراگون

زن آینده بشریت است

در میان نسل قدیم و جدید

مبارزه شما از مبارزه ما تفکیک ناپذیر است

در میان انسان‌هایی که قانون را ترسیم می‌کنند

تعدادی از زبان من را می سرایند

دیگران از زبان انجیل می‌گویند

شاعر همواره تصریح می‌کند

اون نظم قدیم را ویران می‌کند

تصویر حوا و سیب آدم را

در برابر نفرینهای ابدی که نثار زن می‌شود

من همراه با آراگون اعلام می‌کنم

زن آینده بشریت است

لطفا به اشتراک بگذارید: