اخبار تحولات جنگ در منطقه

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، حملات هوایی اسراییل به مناطق مسکونی در شهر غزه منجر به کشته شدن سه زن و یک کودک شد.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد : در حملات نظامی اسراییل به غزه از۷ اکتبر تاکنون ۳۷۲۶۶ فلسطینی کشته و ۸۵۱۰۲ تن زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: هلیکوپترهای اسراییلی روز پنجشنبه رفح را بمباران کردند

ساکنان رفح گفتند «آتش بسیار شدیدی از هواپیماهای جنگی، بالگردهای آپاچی و کوادکوپترها، علاوه بر توپخانه و جنگنده‌های نظامی اسرائیل، که همگی منطقه غرب رفح را مورد حمله قرار می‌دادند، وجود داشت. خبرگزاری فرانسه افزود: تنش در مرزهای شمالی اسراییل نیز افزایش یافت و حملات بیشتر توسط حزب‌الله مواضع نظامی اسراییل را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه: جو بایدن در نشست سران گروه هفت در ایتالیا، حماس را 'بزرگترین مانع ' برای توافق بر سر آتش‌بس غزه و آزادی گروگانها خواند. رئیس جمهور آمریکا گفت: «من طرحی را ارائه کرده‌ام که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، G7و اسرائیلی‌ها تأیید شده است و بزرگترین مشکل این است که حماس از امضای آن امتناع می‌کند.

به گزارش سی.ان.ان، اسامه حمدان سخنگوی حماس گفت: طرح بایدن که در اواخر ماه گذشته به‌طور علنی اعلام شد، خواسته‌های این گروه برای پایان دادن به جنگ را برآورده نمی‌کند. حماس برای پذیرش آتش‌بس، به یک موضع روشن از سوی اسراییل نیاز دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در بیت المقدس، در تظاهراتی در نزدیکی پارلمان اسرائیل، تظاهر کنندگان از دولت خواستند تا توافقی را برای آزادی گروگانها تضمین کند، در حالی که تظاهر کنندگان با تصاویری از برخی از گروگانها راهپیمایی می‌کردند، روی یکی از بنرها نوشته شده بود: «همین الآن آتش‌بس کنید».

به گزارش رسانه‌های اسراییلی صبح روز جمعه چندین آژیر موشک در مناطق مختلف شمال اسراییل به صدا درآمد. پلیس اسراییل در مورد مناطقی که مورد اصابت قرار گرفته گفت: خسارت مالی وارد شده است اما تلفات جانی گزارش نشده است.

فرانس ۲۴ گزارش داد : تنشها در مرز اسراییل و لبنان روز جمعه پس از آن‌که حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران قول داد انتقام مرگ یک فرمانده ارشد خود را بگیرد، بالا گرفت. خبرگزاری لبنان گزارش داد در حمله هوایی اسراییل در نزدیکی شهر تیر tyrدر جنوب لبنان، دست کم یک غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: «حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران دو موشک کروز ضد کشتی را به سمت خلیج عدن پرتاب کردند. هر دو موشک به کشتی و ربنا یک کشتی حامل کالای فله متعلق به اوکراین، اصابت کرد. کشتی و ربنا دچار آتش‌سوزی شد و خدمه برای خاموش کردن آتش اقدام کردند. در جریان این حمله یک دریانورد غیرنظامی به‌شدت مجروح شد.

ارتش آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد :که در آخرین تلاش خود دو قایق گشتی حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران، یک کشتی سطحی بدون سرنشین و یک پهپاد حوثی ها را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده است

‌رابرت وود نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست توجیهی ملل متحد درباره یمن گفت:

رژیم ایران موشکهای بالستیک ضد کشتی را برای حوثی‌ها تأمین کرده که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. نباید گذاشت رژیم ایران به نقض مستمر و وقیحانه قطعنامه‌های شورای امنیت ادامه دهد.

لطفا به اشتراک بگذارید: