بیانیه دبیرکل ملل متحد در مورد خشونت ساختاری و فیزیکی علیه زنان و دختران

سازمان ملل متحد اعلام کرد: دبیرکل ملل متحد بیانه‌یی در مورد خشونت ساختاری و فیزیکی علیه زنان و دختران دریافت کرده است که در آن آمده است: رژیم ایران در آوریل ۲۰۲۴، طرح «نور» را برای اجرای قوانین حجاب آغاز کرد. بلافاصله پس از شروع، ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن دختران نوجوان توسط مقامات دستگیر و به داخل وسایل نقلیه برای انتقال به بازداشتگاه و بازجویی هل داده می شوند.

رویترز اعلام کرد: بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رژیم ایران ۲ آبشار دیگر از سانتریفوژهای غنی‌سازی اورانیوم را در سایت فردو نصب کرده و کار روی آبشارهای بیشتر را آغاز کرده و در عین‌حال بقیه را در نیروگاه زیرزمینی خود در نطنز طراحی کرده است.

رویترز افزود: در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز پنجشنبه به کشورهای عضو شورای حکام ارسال شد، آمده که در ۹ و ۱۰ ژوئن رژیم ایران به آژانس اطلاع داد که ۸ آبشار حاوی ۱۷۴سانتریفوژ آی – آر- ۶ (IR-۶) طی ۳تا۴هفته آینده در فردو نصب خواهد شد.

پزشکیان کاندیدای شعبده انتخابات، به‌طور تلویحی به شکست این نمایش اعتراف کرد و نوشت: تا الآن در میان مردم انگیزه‌یی برای شرکت در انتخابات نمی‌بینم. اگر اصلاح‌طلبان کماکان همراهی نکنند، پس از مشورت با بزرگان، گزینهٔ انصراف را بررسی خواهم کرد.

علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات پاسدار قالیباف گفت: نباید اجازه دهیم، پرچم رئیسی زمین بیفتد، نباید بگذاریم افرادی روی کار بیایند که در ظاهر از خامنه‌ای می‌گویند اما در باطن خون به دل آنها کرده‌اند.

سایت حکومتی دیده‌بان نوشت: جلیلی کاندیدای جبهه پایداری و خالص‌سازان، محمدباقر قالیباف را پیمانکار خواند و گفت: «مقام ریاست‌جمهوری مقام اجرا به‌معنای پیمانکاری نیست. جایگاه تشخیص و تصمیم است».

در مقابل، مجید رفیعی از دار و دسته قالیباف، جلیلی را یک خیال‌باف نامید.

راغفر کارشناس حکومتی با نگرانی از قیام مردم گفت: مردم هر روز چپاول می‌شوند، هیچکس نیست که بگوید چرا روزانه شاهد افزایش قیمتها هستیم! آن هم در کالاهایی که یارانه ارزی دریافت می‌کنند! این‌ها به اعتراضات در کشور دامن می‌زند. وی افزود: ناآرامی‌هایی که در ۱۴۰۱ رخ داد واکنشی به نابرابریهای ساخته شده در کشور بود.

تایمز اسراییل به‌نقل از رسانه‌های لبنان از حمله هوایی اسراییل به ساختمانی در شهر جاناتا در منطقه تایر خبر داد که حداقل هفت نفر در آن کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه، در یک گزارش میدانی از غزه نوشت: برخی از ساکنان غزه از حماس به‌دلیل شکست در پایان دادن به جنگ با اسراییل که زندگی آنها را ویران کرده است، انتقاد کردند. ام علا، ۶۷ساله که در جریان جنگ ۲بار آواره شده، گفت: حماس مردم فلسطین را به جنگی برای نابودی کشانده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: ابو ایاد، ۵۵ساله، که در شمال غزه زندگی می‌کند، گفت: حماس ما و درد ما و ویران شدن زندگی ما را مسخره کرده است، ابوشاکر ۳۵ساله خطاب به حماس گفت منتظر چی هستید؟ چه می‌خواهید؟ جنگ باید به هر قیمتی تمام شود. ما دیگر نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: