مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱-هفتم ذیحجه، شهادت پنجمین پیشوای تشیع انقلابی، شکافندهٴ علوم زمان، خصم مرتجعان و جباران، امام محمد باقر (ع)

هفتم‌ذیحجه۱۱۴هجری، سالروز شهادت پنجمین پیشوای تاریخی تشیع انقلابی، حضرت محمد بن علی، امام محمد باقر علیه‌السلام است. امام محمد باقر در حماسه عاشورا ۳ساله و در شمار کودکانی بود که در کاروان اسیران با پرچمداری زینب کبری از کربلا به شام و از آنجا به مدینه رفتند. او در سال ۹۵هجری در بحبوحهٔ اختناق اموی در پی شهادت امام سجاد به دست خلیفهٴ ارتجاع، عهده‌دار رهبری جنبش انقلابی گردید. وقتی امام باقر هدایت جنبش انقلابی تشیع را به عهده گرفت، اختناق مطلق خلفای اموی که تحت نام اسلام مردم را چپاول و سرکوب می‌کردند در اوج بود، اما حماسهٔ جاودان عاشورا تأثیرات عمیقی بر جامعهٔ آن روزگار گذاشت و خلفای جور تلاش کردند. علاوه بر زندان و شکنجه و کشتار، با ترویج افکار ارتجاعی و طبقاتی با رنگ و لعاب اسلامی، تن‌دادن به ظلم و نابرابری و اجبارات بنده‌ساز را تحت عنوان قضا و قدر توجیه کنند، و روح ظلم ستیز و رهایی‌بخش اسلام اصیل را به محاق ببرند و از میان بردارند. برای عبور دادن جنبش از این سرفصل خطیر، امام باقر دو کار سترگ را به موازات هم پیش برد:

اول: تقویت و تداوم جنبش مخفی نیرومند و گسترده شیعیان رزمنده، پاکباز و آگاه. جنبشی که از شرق خراسان تا ماورای خَزَر و از ری تا آذربایجان و از فارس تا کوفه و بصره و اهواز گسترده بود.

دوم: مبارزه نظری علیه مدعیان ریایی دین و فقاهت و ترسیم مرزهای اسلام انقلابی با انواع گرایشهای انحرافی که حکومت اموی به آنها دامن می‌زد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۲-ملاقات امیل بلسیگ با خانم مریم رجوی - ۲۳خرداد ۱۴۰۳

آقای امیل بلسیگ رئیس گروه نمایندگان پیشین مجلس ملی فرانسه با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در روز چهارشنبه ۲۳خرداد دیدار و گفتگو کرد. این ملاقات در پی اعلام حمایت ۲۰۰تن از نمایندگان مجلس فرانسه صورت گرفت.

خانم رجوی ضمن قدردانی از حمایت دیرپای آقای امیل بلسیگ و قانونگذاران فرانسوی از مقاومت ایران به تشریح وضعیت رژیم آخوندی، بعد از ضربه استراتژیک مرگ رئیسی پرداخت که ارکان رژیم را به لرزه انداخته است، پرداخت. خانم رجوی گفت: دستگاهی که خامنه‌ای از ریاست‌جمهوری جلاد۶۷ چیده بود، فرو ریخت و بحرانهای رژیم را هر چه بیشتر تشدید کرد. خامنه‌ای برای برون‌رفت از این بحران تنها راه را سرکوب و جنگ‌افروزی و انقباض هر چه بیشتر یافته است. سلاخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان خامنه‌ای و جنگ‌وجدال و تشتت بالاترین مهره‌های رژیم و کاندیداهای نمایش انتخابات از علائم بحران فزایندهٴ کنونی است.

امیل بلسیگ ضمن تشکر از فرصت این دیدار با استناد به بیانیه ۲۰۰نماینده مجلس فرانسه در حمایت از مقاومت ایران گفت: مقاومت شما با تاریخچه درخشان و برنامه پیشرو به راستی شایسته حمایت هر انسان آزادیخواهی است. بلسیگ گفت: مجاهدین و شورای ملی مقاومت هماورد اصلی رژیم آخوندی است و به همین دلیل این‌چنین دیوانه‌وار به شیطان‌سازی و سوءاستفاده از مطبوعات و به کار گرفتن برخی خبرنگاران از جمله در فرانسه برای ضربه زدن به شما با هزینه‌های هنگفت می‌پردازد. آقای بلسیگ گفت: تجربه نشان داده است که مقاومت شما به‌دلیل پایگاه مستحکم مردمی و استقلال سیاسی، همواره این توطئه‌ها را خنثی کرده و سربلند بیرون آمده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۳-فعالیت کانونهای شورشی در رابطه با نمایش انتخابات رژیم

تهران – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

اسلام شهر – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

تبریز – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

شیراز – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

دزفول – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

شهر کرد – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

آمل – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

یزد – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

کرج – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

بابل – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

اصفهان – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

رشت – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

سنندج – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

سنندج – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

خرم‌آباد – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

بابل – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

همدان – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

ساری – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

الیگودرز – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

همدان – ۲۴خرداد ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۴- خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، خبرگزاری‌مهر اطلاعات‌آخوندی و خبرگزاری سپاه پاسداران به‌طور همزمان و همآهنگ خبر از حمله پلیس فرانسه

 به‌دنبال لجن‌پراکنی روزنامه لوموند دربارهٴ کودک سربازان علیه مجاهدین دادند. ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم مدعی هستند،در آستانهٔ ۳۰خرداد مشابه معامله حمله به اشرف۳ در سال گذشته، پلیس فرانسه ساعاتی قبل به یکی از مراکز مجاهدین در پاریس حمله کرده و این در حالی است که مریم رجوی به بیمارستان منتقل شده است!

نیروی قدس می‌گوید:  بعد از حملهٔ خرداد ماه سال گذشته پلیس آلبانی به مقر اشرف۳ حالا در ادامه روند دیپلماسی عزتمند جمهوری اسلامی به یکی از مراکز گروهک تروریستی مجاهدین در شهر پاریس حمله کرده است.

سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین در پاریس گفت: نه خانم رجوی به بیمارستان رفته‌اند، نه حمله‌ای به مراکز مجاهدین صورت گرفته و نه معاملهٔ کثیفی که به بهانهٔ کودک سربازان صورت گرفت. عزت و شوکتی برای رژیم درمانده در آستانهٔ انتخابات رنگ‌باخته به بار آورده است. سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین افزود: در ساعت ۵بعدازظهر چهارشنبه ۲۳خرداد، پلیس از همان مقر پشتیبانان مجاهدین در شمال پاریس که سال گذشته در همین ایام ۲بار مورد شلیک و حمله تروریستی عوامل رژیم قرار گرفت بازدید کرد و بر پیگیری پرونده تروریستی سال گذشته که شماری از عوامل آن دستگیر شده‌اند، تأکید نمود. در بازدید پلیس هیچ چیز و هیچ کار غیرقانونی در این مقر وجود نداشت  و ساکنان آن از بازدید پلیس استقبال کردند. در حکم دادگاه پاریس در سال گذشته در مورد اجازه تظاهرات مجاهدین در میدان ووبان پاریس از این مقر به‌عنوان ”انجمن سیما“ نام برده شده است که همه چیز در آن به ثبت قانونی رسیده است. نیاز شدید رژیم به دادگاه غیابی در قضاییه جلادان و لجن‌پراکنی‌های احمقانه و مضحک کودک ‌سربازی و معاملات و زد و بندهای مربوطه در سالگرد کودتای نافرجام ۱۷ژوئن علیه مقاومت ایران مثل روز روشن است.

قضائیه جلادان دیروز سیمای آزادی را عامل وحشت‌افکنی در سراپای وجود دیکتاتوری دینی اعلام کرد و از دولت آلمان هم خواست جلوی تظاهرات ایرانیان در برلین در روز ۲۹ژوئن را بگیرد

سخنگوی مجاهدین خطاب به خامنه‌ای و بیت‌العنکوت فرتوت و کلیه عوامل و مزدوران و همدستان ولایت گفت: در جنگی که جنگ سرنوشت مردم ایران برای آزادی و حاکمیت جمهور مردم است، ما کماکان بیابیا می‌گوییم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۵-روایت «منبع آگاه» در خبرگزاری رسمی رژیم تحت عنوان حمله پلیس فرانسه به مقر مجاهدین و ترس و لرز نظام در باتلاق انتخابات از سرفصل ۳۰خرداد

در رخدادهای واقعه ۳۰خرداد ۱۳۶۰ سازمان مجاهدین خلق به همراه دیگر گروهک‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی با هدف ایجاد تشنج شدید در برخی نقاط کشور قصد تجمع در شهرهای مهم را داشتند. در شهرهای مختلف کشور از جمله اهواز، تبریز، اصفهان، بندرعباس، اراک و تعدادی دیگر از شهرها نیز جنگ شهری به‌وقوع پیوست.

فرقه رجوی اکنون بر هیجان‌ها و مشکلات مردم ایران سوار می‌شود و ملت به‌ویژه جوانان را تشویق به ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران می‌کند. حجاب دارند اما شعار کشف حجاب سر می‌دهند.

غریب‌آبادی معاون بین‌الملل قضاییه جلادان: عملیات بازرسی مقر مجاهدین در فرانسه به‌طور زنده توسط ما رصد می‌شد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: حمله پلیس فرانسه به مقر مجاهدین‌‌ در پاریس از اهمیت بالاتری هم برخوردار است چرا که فرانسه اساساً یکی از اصلی‌ترین حامیان مجاهدین‌‌ محسوب می‌شود. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۲۴خرداد ۱۴۰۳: در تفتیش پلیس فرانسه از مقر مجاهدین‌‌ در پاریس، مقادیری سلاح نیز به دست آمده که بیانگر ادامه فعالیت‌های این گروهک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته خبرگزاریهای فرانسوی از حمله پلیس فرانسه به یکی از مقرهای مجاهدین در شمال پاریس اطلاع دادند.

نکته جالب این است که گروهک تروریستی منافقین سازمان مجاهدین‌‌ در تناقضی آشکار نسبت به موضع قبلی خود، جای دیگر عنوان کرده است که: "مراجعه و بازدید پلیس از مقر «انجمن سیما» متعلق به پشتیبانان مقاومت در شمال پاریس حلقه دیگری از معامله ننگینی بود که قربانی آن مثل همیشه مجاهدین و مقاومت ایران و حامیان آنها هستند." و ضبط اسناد یا بازداشت نفرات را به‌طور کلی دروغ عنوان کرده است

۶- ۲۵خرداد۱۳۹۲شهادت مجاهدان اشرفی کلثوم صراحتی و محمد جواد نقاشان در حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی همزمان با شکست مهندسی خامنه‌ای در نمایش انتخابات

لیبرتی شنبه۲۵خرداد ساعت ۱ و ۲۵ دقیقه

لیبرتی شنبه۲۵خرداد ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه

مجاهد شهید کلثوم صراحتی

مجاهد شهید جواد نقاشان

روز دوشنبه ۲۵خرداد ۱۳۹۲، در ساعت ۱۳و ۱۵دقیقه مجاهدان اشرفی در لیبرتی هدف یک تهاجم جنایتکارانهٴ موشکی قرار گرفتند. در این حملهٔ وحشیانه بیش از ۴۰موشک ۱۰۷ میلی‌متری به داخل کمپ لیبرتی شلیک شد که در اثر آن، مجاهدان خلق کلثوم صراحتی و جواد نقاشان به‌شهادت رسیدند و بیش از ۷۰تن از مجاهدین مجروح شدند. مجاهد قهرمان اصغر شریفی که در این موشک‌باران بر اثر اصابت ترکش به سرش مجروح شده، بر اثر پیامدهای آن سرانجام در روز ۱۰بهمن ۱۳۹۳ در آلبانی به‌شهادت رسید.

مسعود رجوی- ۲۵ خرداد ۹۲:

عجز و در ماندگی در مهندسی انتخابات، شکست و رسوایی در حماسه بازی سیاسی در اثر شکستن طلسم ولایت و فروپاشی جبهه خلافت

چند ساعت پس از موشک‌باران مجدد مجاهدین در زندان لیبرتی، نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در همان مرحله اول، به‌سود شیخ حسن فریدون روحانی اعلام شد. حمله موشکی از قبل با اعزام کارشناس عملیات تروریستی در شورایعالی امنیت رژیم، با کمک مالکی و کوبلر و پارس کردن های «زنجیره ای» و «هدفمند» پاسداران اطلاعاتی و سیاسی نظام، طراحی و زمینه‌سازی شده بود. اما فرمان اجرای حمله در این روز مشخص، بدون شک از جانب ولی‌فقیه در ارتباط مستقیم با نتیجه انتخابات صادر شده است.

نشان دادن ضرب شست موشکی به قهرمانان بی‌دفاع و در زنجیر از یک‌سو و ادعای مسخره شرکت ۷۲درصد از دارندگان حق رأی در انتخابات رژیم ولایت فقیه، همان «موازنه مثبتِ» مورد نیاز خامنه‌ای در شرایطی است که از ترس قیام و تکرار خیزشهای سال۱۳۸۸، ناگزیر باید شیخ تحمیلی را به ریاست‌جمهوری بپذیرد... ...

بگذریم که رسم رایج در سربریدن مجاهدین در «عزا و عروسی» رژیم آخوندی، بر همگان معلوم و شناخته شده است. در هرحال قیمت را باید مجاهدین و مقاومت ایران بپردازند.

اگر رژیم چنین نکند، نه فقط تعادل بیرونی خود را در برابر اپوزیسیون و نیروی جنگنده ضد رژیم، بلکه تعادل درونی‌اش را هم در بین پاسداران نظامی و امنیتی و سیاسی خود از دست می‌دهد. ما هم البته برای پرداخت بها و خونبهای آزادی خلق و میهن اسیر، تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پیمان بسته‌ایم و حاضر می گوییم (حاضر حاضر جمعیت).

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۷-آخوند دژخیم پورمحمدی عضو هیأت مرگ در قتل‌عام۶۷ کاندیدای شعبده انتخابات خامنه‌ای پس از هلاکت رئیسی جلاد:

من در خرداد۶۰ به‌عنوان دادستان انقلاب انتخاب شدم، بعد از اون یک مأموریت بزرگ یک پرونده بزرگ رو در تهران به ما سپردندسال آخر جنگ یعنی سال۶۷ عملیات ممتدی که آخریش فروغ جاویدان هست. می‌خواستند تهران را فتح بکنند و مسلط بشوند. در آن سال به‌قول خودشان ۲۳۰۰ سرباز و افسر و بسیجی ما را در جبهه اسیر گرفتند و توی اردوگاه مستقل خودشان بردند. در جمع‌آوری آماری که اخیراً انجام دادیم به اعتراف خود این سازمان که تمام بیانیه‌های صادر شده، اطلاعات ما کاملاً متقن و دقیق است،نزدیک به ۷۸۰۰۰ بسیجی و سپاهی توسط این سازمان یا کشته یا زخمی شدند.

در سال۸۰ در دفتر مقام معظم رهبری به‌عنوان مسئول گروه بررسی سیاسی اجتماعی انتخاب شدم. من با توجه به پیشینه خودم که بخشی از عمرم را در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی سپری کردم می‌تونم اطمینان بدم که به امنیت داخلی امنیت خارجی بیفزاییم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۸-تحولات جنگ درمنطقه ـ ۲۴خرداد ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا در بامداد پنجشنبه اسراییل طی حملات شدیدی منطقه المواسی در غرب شهر رفح در جنوب غزه را هدف قرار داد که طی آن شماری از فلسطینیانی که به این منطقه پناه آورده بودند کشته و مجروح شدند. وفا هم‌چنین از حمله نیروهای اسراییلی به اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد در جریان حمله نظامی اسراییل به غزه تاکنون ۳۷۲۳۲ فلسطینی کشته و ۸۵۰۳۷تن زخمی شده‌اند.

نیویورک تایمز به نقل از سازمان بهداشت جهانی نوشت: غزه تحت شرایط قحطی رنج می‌برد. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که بخش اعظم غزه با «گرسنگی فاجعه‌بار» مواجه است. نیویورک تایمز نیز با انتشار خبر دیگری نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا گفت تغییر‌ات مورد درخواست حماس، صداقت مذاکره‌کنندگان آن را زیر سؤال می‌برد.

آسوشیتدپرس نوشت: حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه صدها راکت به سمت شمال اسراییل شلیک کرد، این اقدام ساعاتی پس از کشته شدن یک فرمانده ارشد حزب‌الله به‌نام طالب سامی عبدالله در اثر حملات هوایی اسراییل صورت گرفت

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۹-با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در مرز بانه در شامگاه سه‌شنبه ۲۲خرداد یک کولبر زحمتکش کرد مجروح شد.

.۱۰-یورش به‌تجمع فرهنگیان بازنشسته در تهران

مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته در تهران را با ضرب‌وشتم آنها متفرق کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱-اخبار شعبده انتخابات

در چهارمین روز از شروع تبلیغات کاندیداهای شعبده انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، موضوع کناره‌گیری کاندیداهای پوششی مطرح شده است. خبرگزاری حکومتی انتخاب، تحت عنوان سیگنال انصراف زاکانی به‌نفع کاندیدای اصول‌گرا نوشت که او گفته، اگر ذره‌یی احساس کنم که سایر کاندیداها بتوانند اقدامات بنده را دنبال کنند حضور در انتخابات را برای خود حرام می‌دانم.

 روزنامه حکومتی سازندگی از فشار به‌پاسدار جلیلی برای کناره‌گیری خبر داد و نوشت: قالیبافی‌ها از جلیلی خواسته‌اند در انتخابات به‌نفع قالیباف کناره‌گیری کند. متقابلاً جلیلی‌ها به‌قالیباف گفته‌اند شما رئیس یک قوه هستید پس شما به‌نفع جلیلی کناره‌گیری کنید. بدین ترتیب تقابل در کاندیداهای اصول‌گرا که پایگاه رأی مشترکی هم ندارند اما هر دو از یک جناح هستند آشکار شد.

کیهان خامنه‌ای نوشت: پزشکیان به‌گونه‌یی تلویحی بر ادامه راه دولت کنونی تأکید کرد ولی این سخن با دیدگاه و روش و منش سیاسی کسانی که در ستاد انتخاباتی خود به‌کار گرفته‌اند نه فقط همخوانی ندارد بلکه در نقطه مقابل آن قرار دارد. این جماعت همانها هستند که وقتی روحانی در مسئولیت خود با ناکامی روبه‌رو شد ایشان را رحم اجاره‌ای نامیدند. مراقب باشید.

روزنامه حکومتی اعتماد به‌پوشالی بودن انتخابات در حکومت آخوندی اذعان کرد و نوشت: انتخابات واقعی وقتی محقق خواهد شد که به‌مردم امکان تغییر در سیاستها، عناصر و شیوه حکمرانی داده شود. انتخاباتی که در آن امکان تغییر نباشد نامش هر چه باشد انتخابات نیست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 ۱۲-پنج هزار کودک کار در تهران

یک کارگزار حکومتی اعتراف کرد: حدود ۵۰۰۰کودک کار و خیابان در شهر تهران وجود دارد. کاظمی دبیر ارگان حکومتی موسوم به‌مرجع حقوق کودک افزود: طبق بررسیها، برخی استانهای دیگر ترکیب غالب جمعیت کودکان کار خیابان را، اتباع ایرانی تشکیل می‌دهند که علاوه بر بازماندگی از تحصیل، مشکل فقر مادی را هم باید به‌عنوان متغیر مؤثر در نظر گرفت.

۱۳-دادستان جنایتکار رژیم در اصفهان از شناسایی ۲۰۰نفر به‌اتهام توهین به‌رئیسی جلاد در سرنگونی هلیکوپتر خبر داد و اعلام کرد بیش از ۲۰۰نفر از توهین‌کنندگان و تمسخرکنندگان به‌کشته‌های خدمت، شناسایی شدند. موسویان گفت: برای این افراد در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است. وی افزود: با دستور دادستان کل کشور و تأکید رئیس کل دادگستری اصفهان با این افراد برخورد قضایی قاطع صورت خواهد گرفت.

۱۴-بحران فرونشست زمین

به گزارش رسانه حکومتی فرارو یک کارشناس حکومتی درباره بحران فرونشست زمین اعتراف کرد: حکمرانی غلط آب باعث شده است هم‌اکنون وضعیت دست‌کم ۱۴استان کشور به‌لحاظ پدیده فرونشست زمین در شرایط بحرانی قرار بگیرد. هم‌اکنون میانگین فرونشست زمین در ۱۴استان کشور بر اساس آخرین آمار‌ها بیش از ۱۰ سانتی‌متر در سال است. از نظر تعداد و میزان فرونشستها بالای ۱۰ سانتی‌متر در سال، ایران رکورددار جهان است.

بیت‌اللهی با اشاره به‌این‌که هم‌اکنون ۱۴استان کشور سالانه به‌طور متوسط بیش از ۱۰ سانتی‌متر فرونشست زمین دارند، گفت: بحرانی‌ترین وضعیت فرونشست در کرمان با نرخ سالانه میانگین بیش از ۳۰ سانتی‌متر رخ می‌دهد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

۸-رویترز در مورد فعالیت های اتمی رژیم

خبرگزاری رویترز درباره فعالیت‌های اتمی رژیم نوشت دیپلماتها روز چهارشنبه گفتند که ایران با افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود در دو سایت زیرزمینی، به‌قطعنامه هفته گذشته هیأت نظارت بر هسته‌یی سازمان ملل علیه خود، پاسخ می‌دهد. رویترز افزود: ۵دیپلمات گفتند رژیم ایران قصد دارد آبشارها یا خوشه‌های بیشتری از سانتریفیوژها، در هر دو سایت غنی‌سازی زیرزمینی خود نصب کند. دیپلماتها در مورد تعداد یا نوع سانتریفوژهای اضافه شده یا سطح غنی‌سازی آنها توضیحی ندادند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: