تحولات جنگ درمنطقه

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا در بامداد پنجشنبه اسرائیل طی حملات شدیدی منطقه المواسی در غرب شهر رفح در جنوب غزه را هدف قرار داد که طی آن شماری از فلسطینیانی که به این منطقه پناه آورده بودند کشته و مجروح شدند.
وفا همچنین از حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد .
رویترز به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد در جریان حمله نظامی اسرائیل به غزه تاکنون ۳۷۲۳۲ فلسطینی کشته و ۸۵۰۳۷ تن زخمی شده‌اند.

رویترز در گزارشی از درگیریها در منطقه المواسی در رفح نوشت: ساکنان رفح روز پنج شنبه گفتند که تانک‌های اسرائیلی در بحبوحه یکی از بدترین شب‌های بمبارانها از هوا، زمین و دریا به عمق منطقه غربی رفح پیشروی کردند و بسیاری از خانواده‌ها را مجبور به ترک خانه‌ها و چادرهای خود در تاریکی کردند. ساکنان گفتند این مناطق در زمان آغاز حمله به رفح توسط اسرائیل به عنوان منطقه بشردوستانه تعیین شده است.
رویترز به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد در جریان حمله نظامی اسرائیل به غزه تاکنون ۳۷۲۳۲ فلسطینی کشته و ۸۵۰۳۷ تن زخمی شده‌اند.
نیویورک تایمز بن نقل از سازمان بهداشت جهانی نوشت غزه تحت «شرایط قحطی»، رنج می‌برد. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که بخش اعظم غزه با «گرسنگی فاجعه‌بار» مواجه هست .
به گزارش رویترز، دو منبع امنیتی مصر گفتند که حماس خواهان ضمانت‌های کتبی امریکا برای آتش‌بس دائمی و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه است تا طرح آتش‌بس مورد حمایت آمریکا را امضا کند.
نیویورک تایمز نیز با انتشار این خبر نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا گفت تغییرات مورد درخواست حماس، صداقت مذاکره کنندگان آن را زیر سوال می‌برد.
آسوشیتدپرس نوشت: حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه صدها راکت به سمت شمال اسرائیل شلیک کرد، این اقدام ساعاتی پس از کشته شدن یک فرمانده ارشد حزب الله بنام طالب سامی عبدالله در اثر حملات هوایی اسرائیل صورت گرفت.
ارتش اسرائیل اعلام کرد برخی از ۲۱۵ موشک شلیک شده رهگیری شدند، در حالی که برخی دیگر باعث شعله ور شدن آتش سوزی شدند.  
ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد، جتهای نیروی هوایی اسرائیل ساختمان‌های نظامی حزب‌الله از جمله پایگاههای پرتاب موشک حزب الله را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.
به گزارش رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در تماسی با همتای اسرائیلی خود خواستار کاهش تنش در مرز لبنان شد.  
سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم و می‌خواهیم شاهد کاهش تنش در منطقه باشیم.
سنتکام اعلام کرد نیروهای آمریکا سه پرتابگر موشک کروز ضد کشتی را در منطقه تحت کنترل حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران و یک پهپاد پرتاب شده توسط حوثیها د را بر فراز دریای سرخ، منهدم کردند.
سنتکام همچنین اعلام کرد: براثر حمله پهپادی حوثیهای به یک کشتی یونانی در دریای سرخ خساراتی به موتورخانه این کشتی وارد شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: