اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام

امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ زندانیان سیاسی در زندانهای اوین (بندهای زنان، ۴و۶، ۸)، قزلحصار (واحد۳و۴)، مرکزی کرج، خرم‌آباد، خوی، نقده، مشهد و سقز اعتصاب غذای خود را در بیستمین هفته «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» آغاز کردند.

زندانیان اعتصابی در بیانیهٔ خود تأکید کرده‌اند در بحبوحه نمایش انتخابات، رژیم آخوندی به سرکوب مردم و اعدام زندانیان ادامه می‌دهد زیرا نگران آن است که در خلال این نمایش بر اثر بالا‌گرفتن جنگ‌وجدال باندی با انفجار خشم مردم روبه‌رو شود، به همین خاطر به دستگیری فعالان و معترضان و جنگ علیه زنان ادامه می‌دهد و احکام سنگین صادر می‌کند.

تاون هال، در مقاله‌یی به قلم بروس مک کولم رئیس مؤسسه راهبردهای دموکراتیک در آمریکا، نوشت: رهبران غربی برای یک سیاست جدید و درست در قبال ایران، تنها باید به پیام گردهمایی اپوزیسیون ایران در برلین در ۲۹ژوئن- ۹ تیر توجه کنند. کشورهای دموکراتیک باید ضرورت سرنگونی رژیم را به‌رسمیت بشناسند و تحریم انتخابات را نشانه‌ای از آمادگی مردم ایران برای از سرگیری این هدف بدانند.

نویسنده مقاله افزود: درگیریهای مداوم بین رژیم و کانون‌های شورشی مجاهدین خلق، نشان می‌دهد که فعالیت‌های ضد رژیم با وجود سرکوب‌های شدید تنها تشدید شده است.

دولت‌های دموکراتیک موظفند از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی حمایت کنند و به مردم ایران کمک کنند تا خود را از ظلم و ستمی که چهار و نیم دهه است گریبان‌شان را گرفته رهایی بخشند.

پرستاران شیراز عصر روز دوشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار می‌دادند پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن و پرستار بیدار است از تبعیض بیزار است.

غارت‌شدگان مسکن در اراک در اعتراض به وعده‌های عمل نشده رژیم مقابل معاونت عمرانی رژیم در استانداری این شهر تجمع کردند.

هم‌چنین بازنشستگان مخابرات اصفهان و زنجان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت مجلس رژیم بدون اسم بردن از پاسدار جلیلی با نگرانی گفت: فقط اسم برخی از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده کفایت می‌کند تا مکانیزم ماشه علیه نظام عملیاتی شود.

در جریان جنگ گرگها در جریان فکاهیات انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، آخوند حمید رسایی به پزشکیان حمله کرد و گفت: پزشکیان رقیب قالیباف نیست بلکه رفیق اوست. پزشکیان فقط یک لولوی جذاب، برای ترساندن بدنه و اجماع همه پشت سر کسی است که ۲۰ سال است می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، ولی مردم نمی‌خواهند.

سایت حکومتی دیده‌بان نوشت: زاکانی و مدیران شهرداری پاسخ دهند، ۱۰۸۰ اتوبوسی که خریدید کجاست؟ فروش زمین ۵۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران آن هم در آستانه انتخابات در راستای کدام مولدسازی بود؟!

قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد آتش‌بس غزه در شورای امنیت با۱۴رأی مثبت تثبیت شد.

نماینده آمریکا گفت: همکاران امروز این شورا پیام روشنی برای حماس فرستادند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد.

رویترز خبر داد آمریکا در حال بررسی مذاکرات یک‌جانبه برای معامله در مورد گروگانهای خودش با حماس است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ده فرد، نهاد و کشتی حامل محموله‌های غیرقانونی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را تحریم کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: