محمود الهباش مشاور رئیس دولت فلسطین: خامنه‌ای می‌گوید ۷ اکتبر دقیقاٌ همان چیزی بود که منطقه نیاز داشت، این یک حرف پوچ و توخالی است

محمود الهباش مشاور رئیس دولت فلسطین : 

توقف جنگ در اولویت قرار دارد

هر گروه فلسطینی آزاد است که با رژیم ایران یا غیرآن همخوان باشد

ولی ما فقط از مردم‌مان شروع می‌کنیم زیرا در این درد و رنجها زندگی می‌کنیم

 

محمود الهباش مشاور رئیس دولت فلسطین در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز در پاسخ به سؤالی درباره این گفته خامنه‌ای که ۷ اکتبر دقیقاٌ همان چیزی بود که منطقه نیاز داشت، گفت:

این یک حرف پوچ و توخالی است. تنها کسی که حق دارد ارزیابی نماید که چه چیز ضروری یا غیر ضروریست کسی است که بها می‌پردازد. کسی ‌است که دستش در آتش است. کسی که قربانی میدهد، حق دارد ارزیابی کرده و اندازه گذاری نماید که چه چیز درست است و چه چیز غلط است. چه چیز ضروریست و چه چیز غیر ضروریست. به همین دلیل الان رای و نظر، نه نظر رژیم ایران و سایرین بلکه نظر مردم فلسطین است.

هر گروه فلسطینی که از این سمت‌گیری مردمی خارج شود که می‌گوید توقف جنگ در اولویت قرار دارد از چارچوب فلسطینی خارج خواهد شد. او آزاد است که با رژیم ایران یا غیر ایران همخوان باشد ولی ما فقط از احساسمان به مردممان شروع می‌کنیم. زیرا در این درد و رنجها زندگی می‌کنیم. ما کسانی‌ هستیم که درد و رنج می‌کشیم. ما کسانی هستیم که شهید داده‌ایم. ما کسانی هستیم که قربانی داده‌ایم، کسانیکه بر خاک می‌افتند، فرزندان و برادرانمان هستند و خانه‌هایی که ویران می‌شود خانه‌های ماست و قربانیانی که بر خاک می‌افتند ما هستیم. از اینرو آنچه ما را به حرکت در می‌آورد و باید به ما سمت بدهد و همه سیاستهای ما را هدایت می‌کند منفعت مردم فلسطین است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: