مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱-فردیس کرج - انفجار در شهرداری غارتگر حکومتی

۲-یزد - انفجار در  اداره کل  تبلیغات ضد‌اسلامی

۳-بم - انفجار در  اداره  فرهنگ و ارشاد ضد‌اسلامی

۴-مشهد - انفجار در شهرداری غارتگر حکومتی  منطقه ۱۲

۵-خشکبیجار (گیلان) ـ انفجار در کمیته امداد خمینی ملعون

۶-جلسه خبری وزارت‌خارجه حکومت آخوندی

سؤال خبرگزاری رسمی رژیم: اخیرا ما شاهد بودیم که مریم رجوی در چند کشور اروپایی، ایتالیا و انگلیس، آلمان و هم‌چنین کنگره آمریکا خواهان افزایش تحریم‌ها و البته فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی اروپا بود

آموزش درایت سیاسی!

و روخوانی سخنگوی ترسان وزارت‌خارجه آخوندها به کنگره آمریکا و دولتهای اروپایی همراه با پرهیز دادن از شنیدن حرف‌های یک جریان تروریستی، کشورهای تحریم کننده لازم است یک بازبینی بکنند و سیاست‌های غلط خودشان را اصلاح کنند.

تلویزیون رژیم -۲۴اردیبهشت۱۴۰۳

کنعانی-نشست خبری-سازمان-۱۴۰۳۰۲۲۴-۱۵۳۰

خبرنگار ایرنا: سلام و عصر به‌خیر. جناب کنعانی در چند هفته اخیر ما شاهد بودیم که سرکرده گروهک منافقین در واقع در چند کشور حالا اروپایی، ایتالیا و انگلیس، آلمان و هم‌چنین کنگره آمریکا در واقعیت نزد مقامات رسمی آنها خواهان افزایش تحریم‌ها علیه ایران و البته فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی اروپا بود. می‌خواستم واکنش دستگاه دیپلماسی به این در واقع تحرکات گروهک منافقین بدانم.

کنعانی: خب آنهایی که بالاخره اولاً شنونده حرف‌های یک جریان تروریستی منفور و یک گروهک تروریستی شناسنامه‌دار در واقع هستند و یا در واقع به توصیه‌های یک جریان مطرود و منفور اگر در واقع عمل بکنند، طبیعتاً باید در عقل سیاسی و درایت سیاسی آنها تردید و تشکیک عمیق کرد. این‌که بخواهند به توصیه گروهکی عمل بکنند که آواره دیگر کشورها هست و هم‌چنین آن دسته از کشورهایی که سالیان طولانی، تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و ظالمانه را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردن، خب حتماً اکنون اگر حکمت و درایت سیاسی داشته باشند، قاعدتاً باید یک ارزیابی از نتایج این اقدامات غیرقانونی خودشان هم داشته باشند که نتیجه این تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه چه بوده و لذا گمان می‌کنم که طبیعتاً هم منافقین نسبت به آنچه که انجام دادند خب پاسخ‌شان را از ملت گرفتن، و هر روز مجبورند به‌دنبال کشورهایی باشند که هم‌چنان مایل هستند رویکردهای خطای خودشان را علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار می‌کنند، درعین ‌حال کشورهای تحریم کننده هم لازم هست یک بازبینی در نتایج اقدامات غلط گذشته خودشان بکنند و سیاست‌های غلط خودشان را اصطلاح بکنند.

۷- وزارت‌خارجه استرالیا- تحریم۵ فرد و ۳ نهاد وابسته به رژیم آخوندی از جمله پاسدار قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس، پاسدار آشتیانی وزیر دفاع رژیم و نیروی دریایی سپاه پاسداران

سایت وزارت‌خارجه استرالیا: ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت استرالیا در واکنش به رفتار بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران، تحریم‌های هدفمندی را علیه ۵ فرد و ۳ نهاد دیگر رژیم ایران اعمال می‌کند. محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع رژیم ایران و اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله مقامات ارشد تحریم شده امروز هستند. سپاه یک بازیگر شرور است که مدتهاست تهدیدی برای امنیت بین‌المللی و مردم ایران بوده است تحریم‌شدگان هم‌چنین شامل مقامات ارشد رژیم ایران، و تجار و شرکتهایی می‌شوند که در توسعه برنامه‌های موشکی و پهپاد رژیم ایران مشارکت داشته‌اند. نهادهای تحریم شده شامل نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز هست.

۸- شانزدهمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «‌سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

روز سه‌شنبه ۲۵اردیبهشت ماه زندانیان سیاسی در زندانهای قزلحصار، اوین (بند زنان و بندهای شش، هشت و چهار)، مرکزی خرم‌آباد، مرکزی کرج، خوی و نقده در شانزدهیمن هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اعتصاب غذا کردند. زندانیان اعتصابی اعلام کردند این دور از کارزار اعتصاب غذا را در حالی برگزار می‌کنیم که دو زندانی سیاسی عقیدتی هموطن به نام خسرو بشارت و کامران شیخه به ترتیب ۱۴ و ۱۰روز است، برای اجرای حکم غیرانسانی اعدام به سلولهای انفرادی بند امن در واحد سه زندان قزلحصار منتقل شده‌اند. زندانیان اعتصابی افزوده‌اند در شانزدهمین هفتهٔ کارزار «سه‌شنبه‌های علیه اعدام» شاهد قطعی شدن حکم غیرانسانی اعدام برای توماج صالحی، محمود محرابی، حبیب و عباس دریس، رضا رسایی، مجاهد کورکور و دهها هموطن دیگر هستیم. زندانیان اعتصابی از همه هموطنان خواسته‌اند با هر وسیله ممکن صدا و ندای مظلومیت زندانیان زیر حکم اعدام باشند و از دیگر زندانیان نیز خواسته‌اند برای مقابله با این روند غیرانسانی به کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» به‌پیوندند.

۹- تظاهرات بازنشستگان - اعتصاب سراسری طلافروشان برای هفدهمین روز متوالی- پیوستن صنف لوازم بهداشتی و آرایشی تهران به اعتصاب۲۵اردیبهشت ۱۴۰۳

 بازنشستگان و مالباختگان بانک ملت ـ تهران – ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۳

هلدینگ خیانت می‌کند مدیر حمایت می‌کند

درخشنده حیا کن بانک ملتو رها کن

هلدینگ باید تعطیل بشه سرمایه تحویل بشه

بازنشستگان ـ کرمانشاه – ۲۵اردیبهشت۱۴۰۳

کارکنان برق نورآباد ـ خرم‌آباد – ۲۵اردیبهشت۱۴۰۳

اعتصاب کارگران پتروشیمی ـ مکران – ۲۵اردیبهشت۱۴۰۳

اعتصاب طلافروشان ـ در شهرهای مختلف – ۲۵اردیبهشت۱۴۰۳

اعتصاب صنف لوازم بهداشتی و آرایشی ـ تهران – ۲۵اردیبهشت۱۴۰۳

۱۰- درگیری مردم خشمگین روستای آرو در دماوند با مأموران یگان ویژه ضدشورش وحوش خامنه‌ای شماری از مردم معترض را مجروح و دستگیر کردند.

روز یکشنبه ۲۳اردیبهشت مردم خشمگین روستای آرو در دماوند در شرق تهران، در اعتراض به طرح رژیم برای انتقال آب این روستا با مأموران یگان ویژه، درگیر شدند. وحوش خامنه‌ای در این درگیری ضمن ضرب‌وشتم وحشیانه و مجروح کردن مردم به خانه‌های شماری از آنها حمله و مردم معترض را بازداشت. کردند. سایت حکومتی عصر شرق روز دوشنبه ۲۴اردیبهشت درباره درگیری مردم با مزدوران سرکوبگر یگان ضدشورش نوشت: در جریان این درگیری چند تن از نیروی انتظامی و چند نفر از اهالی روستا دچار آسیب می‌شوند که حال سه نفر از مصدومان این حادثه نسبتاً وخیم اعلام شده است!

۱۱-سراوان: شلیک پاسداران خامنه ای به یک خودرو و قتل یک هموطن بلوچ

پاسداران جنایتکار خامنه ای در سراوان صبح روز دوشنبه ۲۴اردیبهشت با شلیک به یک خوردرو حامل اعضای یک خانواده ، یک هموطن بلوچ را به قتل رساندند و سه تن دیگر شامل یک زن و دو کودک سه ساله و پنج ساله را به شدت مجروح کردند.

به گزارش رسانه های محلی، مأموران به این خودرو بدون هشدار و به صورت همزمان، از چند جهت شلیک کردند. از پنج سرنشین خودرو چهار تن از جمله یک جوان حدودا ۲۸ساله با اصابت گلوله بشدت مجروح شد و پس از خارج شدن از خودرو، با شلیک دوباره به او، وی را به قتل رساندند. مزدوران نیروی انتظامی بعد از این جنایت، اقدام به بستن بازار و مغازه های اطراف محل تیراندازی کردند.

۱۲-شلیک مأموران جنایتکار خامنه‌ای در هیرمند و قتل دو هموطن بلوچ

روز دوشنبه ۲۴اردیبهشت مأموران جنایتکار خامنه‌ای به چهار هموطن بلوچ در روستای مرزی کندو واقع در شهرستان هیرمند شلیک کردند. بر اثر این اقدام جنایتکارانه مأموران، دو برادر هموطن بلوچ جان باختند و یک برادر دیگر آنها به همراه یک رهگذار مجروح شدند.

۱۳-تحولات جنگ درمنطقه ـ ۲۵اردیبهشت۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا: ۸۲کشته و ۲۳۴ مجروح در حملات اسراییل به غزه در ۲۴ساعت گذشته. شمار کشته‌شدگان تاکنون ۳۵۱۷۳تن و شمار مجروحان ۷۹۰۶۱تن است.

رویترز: حمله تانکهای اسراییل به مناطق مسکونی در شرق رفح

آژانس امداد سازمان ملل‌متحد برای آوارگان فلسطینی: از ۶مه ۴۵۰۰۰۰غیرنظامی فلسطینی به اجبار از شهر رفح آواره شده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: در حملات ۲۴ساعت گذشته اسراییل به غزه، دست کم ۸۲نفر کشته و ۲۳۴نفر زخمی شدند. منابع پزشکی روز سه‌شنبه اعلام کردند تعداد قربانیان حملات اسراییل به نوار غزه به ۳۵۱۷۳نفر افزایش یافته است. دست کم ۷۹۰۶۱نفر دیگر در این حمله مجروح شده‌اند. بسیاری از قربانیان هم‌چنان زیر آوار و در جاده‌ها محبوس هستند و امدادگران هنوز قادر به رسیدن به آنها نیستند.

به گزارش رویترز: ساکنان رفح می‌گویند که تانک‌های اسراییلی به مناطق مسکونی در شرق رفح حمله کردند و وارد محله‌های الجینه، السلام و البرزیل شدند. یکی از ساکنان به رویترز گفت: تانکها امروز صبح از غرب جاده صلاح‌الدین به سمت محله‌های برزایل و جنینا پیشروی کردند. آنها در خیابانهای داخل منطقه هستند و درگیری در جریان است.

هاآرتص روز سه‌شنبه به‌نقل از ارتش اسراییل خبر داد: «عملیات در جبالیا گسترش یافته  است ...

آژانس ملل‌متحد برای پناهندگان فلسطینی اعلام کرد: «اونرو تخمین می‌زند که نزدیک به ۴۵۰هزار نفر از ۶ماه می‌تاکنون، به اجبار از رفح آواره شده‌اند».

آسوشیتدپرس در گزارشی از وضعیت غزه نوشت: رنج و عذاب در غزه همزمان با پیشبرد عملیات توسط نیروهای اسراییلی تشدید می‌شود. امدادگران روز دوشنبه برای توزیع مواد غذایی رو به کاهش و دیگر تجهیزات به صدها هزار فلسطینی آواره شده، به‌دلیل آنچه که اسراییل می‌گوید یک عملیات نظامی محدود در رفح است، تلاش کردند، این در حالیست که دو گذرگاه اصلی در نزدیکی شهر جنوبی غزه بسته شده است.

 معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه گفت: در پی دستور اخیر اسراییل برای تخلیه غزه، ۱۰۰۰۰۰فلسطینی دیگر در شمال غزه آواره شده‌اند. این بدان معناست که حدود یک پنجم جمعیت ۲.۳میلیون نفری غزه در هفته گذشته آواره شده‌اند. طی هفته گذشته هیچ مواد غذایی از دو گذرگاه اصلی در جنوب غزه وارد نشده است. گذرگاه رفح به مصر از زمان تصرف یک هفته پیش توسط نظامیان اسراییلی بسته شده است...

به گزارش آسوشیتدپرس مدیر بیمارستان کویت در شهر رفح، یکی از آخرین مراکز درمانی فعال در این شهر، گفت اسراییل به کارکنان پزشکی و ساکنان نزدیک این مرکز گفته شده است که محلهای خود را ترک کنند. وی هشدار داد: هر گونه تخلیه بیمارستان، عواقب فاجعه باری به‌دنبال خواهد داشت.
در همین حال، مؤسسه خیریه بین‌المللی آکسفام، نسبت به شیوع بیماری در غزه به‌دنبال خسارات ۲۱۰میلیون دلاری به زیرساخت‌های آب و فاضلاب، آوارگی جمعی هشدار داد:  کارمندان آکسفام در غزه گزارش دادند که مردم مجبور به نوشیدن آب کثیف و آلوده شدن کودکان توسط حشرات در اطراف فاضلابها هستند...

سی.ان.ان به‌نقل از دو مقام ارشد آمریکایی گزارش داد: «دولت بایدن ارزیابی کرده است که اسراییل تعداد کافی از نیروهای خود را در حاشیه شهر رفح... گردآوری کرده تا در روزهای آینده تهاجم گسترده‌یی را انجام دهد، اما مقامات ارشد آمریکایی در حال حاضر مطمئن نیستند که آیا اسرائیل تصمیم نهایی خود را اتخاذ کرده تا چنین اقدامی را در سرپیچی مستقیم از رئیس‌جمهورآمریکا انجام بدهد یا خیر؟».

نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: «در حالی‌که نیروهای اسراییلی روز سه‌شنبه با نیروهای حماس در شمال و جنوب غزه می‌جنگیدند، دولت اسراییل با نارضایتی فزایندهٴ مقامات نظامی خود مواجه است. افسران ارشد فعلی و سابق ارتش با صراحت بیشتری استدلال می‌کنند از آنجایی که دولت نتوانسته طرحی را برای پس از جنگ در غزه ارائه کند، سربازان اسراییلی در ماه هشتم جنگ مجبور می‌شوند دوباره در مناطقی در شمال این منطقه بجنگند، که نیروهای حماس به آنجا بازگشته‌اند. بدون پایان آشکاری برای این چرخه و با توجه به‌این که مذاکرات ظاهرا متوقف شده است، خطرات برای سربازان در حال افزایش است».

به‌دنبال حمله به یک ماشین سازمان ملل و کشته‌شدن یک کارمند و مجروح‌شدن یک کارمند دیگر آن در غزه، سخنگوی آنتونیو گوترز با صدور بیانیه‌یی، اعلام کرد: «دبیرکل ملل‌متحد همه حملات به کارکنان سازمان ملل را محکوم می‌کند و خواهان تحقیقات کامل است... دبیرکل فراخوان فوری خود را برای آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی همه گروگانها تکرار می‌کند».

تظاهرات جهانی و اعتراضات دانشجویی در شهرهای مختلف جهان در حمایت از مردم فلسطین و برای آتش‌بس فوری در غزه ادامه دارد. این اعتراضات از جمله در چند دانشگاه هلند شامل آمستردام، گرونینگن و آیندهوون و دانشگاه ژنو در سوئیس برگزار شد.

رویترز گزارش داد: با گذشت هفت ماه از جنگ، سربازان اسراییلی در شمال نوار غزه، در مناطقی که قرار بود ماه‌ها پیش پاکسازی شده باشند، به نبرد بازگشته‌اند، و این موضوع پرسش‌های فزاینده در مورد هدف اعلام‌شده دولت، برای از بین بردن حماس را برجسته می‌کند.

نخست‌وزیر قطر روز سه‌شنبه گفت: که مذاکرات آتش‌بس به‌ازای آزادی گروگانها به‌خاطر «اختلافات بنیادین» بین اسراییل و حماس بر سر توقف جنگ در غزه، «تقریباً به بن‌بست» نزدیک می‌شود.

به گزارش سنتکام ارتش آمریکا، بعدازظهر دوشنبه یک پهپاد متعلق به حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در منطقه تحت کنترل آنها منهدم کرده است. سنتکام هم‌چنین گزارش داد: ناوشکن یو.اس.اس‌میسون یک موشک بالستیک ضد کشتی را که توسط حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران از یمن بر فراز دریای سرخ شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد. یک پهپاد پرتاب شده توسط حوثی‌ها نیز بر فراز دریای سرخ منهدم شد.

در جریان اجلاس شورای امنیت ملل‌متحد دربارهٔ یمن، رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، گفت: «ما قبلاً به شواهد گسترده‌یی از ارائه تسلیحات پیشرفته از جمله موشکهای بالستیک و کروز توسط رژیم ایران به حوثی‌ها اشاره کرده‌ایم، که نقض تحریم‌های سازمان ملل است و بی‌ثباتی منطقه را بیشتر می‌کند... ما باید به‌طور جمعی رژیم ایران را به‌خاطر نقش بی‌ثبات‌کننده‌اش محکوم و تأکید کنیم که نمی‌تواند پشت حوثی‌ها پنهان شود. به‌گزارش سایت سازمان ملل در این جلسه، بسیاری از اعضای شورای امنیت حوثی‌ها را فراخواندند تا حملات به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ و خلیج عدن را متوقف کنند.

۱۴- رسانه حکومتی بهارنیوز اذعان کردکه راه‌یافتگان به مجلس رژیم، نماینده ۲ تا ۳درصد از مردم هستند! و این پایین‌ترین مشارکت انتخاباتی در جهان است.

بیژن نوباوه که بیشترین رأی تهران در دور دوم را کسب کرده، نماینده ۳درصد از واجدین شرایط خواهد بود. علیرضا سلیمی، از محلات که این دوره از تهران کاندیدا شده بود، ۲درصد از کل واجدین شرایط در پایتخت را کسب کرده است!

در انتخابات دور دوم مجلس در تهران فقط ۷درصد! از مردم پای صندوق رفتند که پایین‌ترین میزان مشارکت انتخاباتی در جهان از آن یاد شده است. عجیب‌تر این‌که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند حدود ۴درصد از این ۷درصد نیز رأی باطله داده‌اند!

روزنامه حکومتی جمهوری نوشت: اعتبار مجلس به کمترین میزان چهار دهه گذشته رسیده و فاجعه آنجاست که رئیس مجلس نماینده ۵درصد مردم باشد. مردم با چه زبانی بگویند خواهان تغییرات اساسی هستند؟

روزنامه ایران متعلق به دولت رئیسی جلاد در واکنش به پاسخ آخوند روحانی به شورای نگهبان ارتجاع نوشت: او به لطف همین نهاد، ۸سال بر صندلی ریاست‌جمهوری تکیه زد. روحانی باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا زمانی که توسط شورای نگهبان تأیید می‌شد، خبری از نفی سازوکار نظارت استصوابی نبود و حالا که آرای فقهای این شورا را به دست نیآورده، به نفی قانون می‌پردازد؟

از سوی دیگر روزنامه حکومتی هم‌میهن در مورد جوابیه آخوند روحانی نوشت: شورای نگهبان خود را جایگزین مردم کرده. مشارکت ۸درصدی فریاد بلندی است که مردم برای شنیدن سر داده‌اند.

۱۵-در آخرین روزهای مجلس کنونی ارتجاع، یک عضو مجلس رژیم به نام شیخی به ابعاد جنگ گرگها در درون رژیم اعتراف کرد.

شیخی، مجلس ارتجاع ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۳

ای کسانی که امروز مهم‌ترین مصادر قدرت و تصمیم‌گیری این نظام را در اختیار گرفته‌اید در کدامین سمت تاریخ انقلاب ایستاده‌اید؟ که خودتان به معابر نفوذ دشمن بدل شده‌اید و خروجی تصمیمات‌تان مایه دلسردی و ناامید شدن مردم نجیب و جوانان غیور شده است و به جای اطاعت از ولی امرمان اهداف دشمن را تأمین می‌کنید و صاحبان انقلاب را وادار نموده‌ای که فریاد وامصیبتا سر دهند، که علمای اسلامی و دلسوزان نظام به داد مملکت برسید. چرا باید ما به جایی برسیم که افرادی که با کلام و رفتار خود انقلاب را تیرباران می‌کنند و بی‌ریشه و بی‌مایه هستند، با اتصال‌شان به منابع قدرت و ثروت، بتوانند به‌راحتی بر صندلی مسئولیت‌های حساس تکیه بزنند و هیچ قانون و نهادی هم در برابر شان قرار نگیرد. چه بر سر خود آورده‌اید که آرمانهای انقلاب اسلامی را سلاخی می‌کنید و برخی از غارتگران و افراد معلوم‌الحال را بر قلب ثروتهای مردم و انقلاب نشانده‌اید و این غارتگران به یمن غفلت ناظرینی که قرار بود چشمان بیدار و مغزهای هوشیار این مملکت باشند، پایکوبی می‌کنند و بدتر از دشمن بر میراث انقلاب می‌تازند. 

۱۶ـ معین الدین سعیدی عضو مجلس ارتجاع، درباره مطرح شدن مجدد طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی، در مجلس ارتجاع گفت: کسانی موافق بازگشت این طرح به مجلس هستند که با مافیای فیلترشکن و گردش مالی ۴۷هزارمیلیارد تومانی فیلترشکن‌ها، در ارتباط هستند. وی افزود: تجربه ثابت کرده که محدودیتهایی که روی دسترسی مردم در فضای مجازی بوده نتیجه عکس داشته است.    

۱۷-سایت حکومتی بهار نیوز با عنوان: «قیمت خوراکی پرمصرف ایرانی‌ها دو برابر شد» نوشت: همزمان با ادامه موج گرانی بی‌سابقه اقلام خوراکی، در تازه‌ترین شاهکار دولت رئیسی، قیمت پیاز رکورد شکست! نرخ پیاز از اواخر فروردین افزایشی شد و از هر کیلو گرم حدود ۲۰هزار‌تومان در اسفند سال گذشته به ۳۰ تا ۴۰هزار‌تومان در هفته جاری رسیده است. 

۱۸-شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تا با توجه به حمایت نظامی رژیم ایران از جنگ در اوکراین و حمایت از شبه‌نظامیان در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ و به‌دنبال حملات پهپادی و موشکی رژیم ایران به اسراییل، رژیم را علاوه بر پهپادها در زمینه موشکی نیز تحریم کند. اتحادیه اروپا اعلام کرد: اکنون می‌تواند افراد و نهادهایی را که در تامین، فروش یا به هر شکل دیگری در انتقال موشکها و پهپادهای رژیم ایران دست دارند، هدف قرار دهد. علاوه بر این، صادرات قطعات بیشتر مورد استفاده در توسعه و تولید پهپاد از اتحادیه اروپا به ایران ممنوع خواهد بود.   

۱۹- فرانسه از گسترش نظام تحریم‌های اتحادیهٔ علیه رژیم به‌خاطر صدور پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین و گروه‌های نیابتی آن در منطقه استقبال کرد. وزارت‌خارجهٔ فرانسه در بیانیه‌یی، تأکید کرد: این تصمیم به یک چالش امنیتی بزرگ برای ثبات خاور نزدیک و خاورمیانه پاسخ خواهد داد. انتقال غیرقانونی پهپادها و موشکهای رژیم ایران به گروه‌های منطقه‌یی، به اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌یی دامن می‌زند که تهدیدی جدی برای شرکای ما در منطقه است».  

۲۰-ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا درباره تلاش رژیم برای دستیابی به سلاح هسته‌یی گفت: رئیس‌جمهور بایدن و وزیر بلینکن اجازه نخواهند داد رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد. ما به ارزیابی ادامه می‌دهیم که رژیم ایران در حال حاضر فعالیت‌های کلیدی لازم برای تولید یک دستگاه هسته‌یی قابل آزمایش را انجام ندهد. ما اجازه نمی‌دهیم رژیم ایران سلاح هسته‌یی داشته باشد. همین.

۲۱- نشنال ریویو با اشاره به ضرورت تحقیقات درباره رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن درباره ایران و دسترسی رژیم آخوندی به اسناد طبقه‌بندی شده دولت آمریکا نوشت: سال گذشته، تهران تایمز، روزنامه رژیم ایران، نامه‌یی از بازرس کل دولت به رابرت مالی منتشر کرد که در آن به تعلیق مجوز امنیتی وی اشاره کرد. در آن زمان، اعضای کنگره آمریکا از این‌که در مورد چنین موضوع جدی از رسانه‌های دولتی ایران مطلع شدند، خشمگین بودند. نشنال ریویو در خاتمه نوشت: به عبارت ساده: مردم آمریکا سزاوار این هستند که بدانند آیا نوابغ در وزارت‌خارجه، اطلاعات طبقه‌بندی شده را به آتش‌افروزانی که خاورمیانه را به آتش کشیده‌اند داده‌اند یا خیر؟...

      

لطفا به اشتراک بگذارید: