جلسه در پارلمان ایتالیا با حضور خانم مریم رجوی -قسمت آخر

جلسه در پارلمان ایتالیا 

ارائه بیانیه اکثریت نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف

تحت عنوان حمایت از آزادی و مقاومت در ایران

برای صلح و امنیت جهانی

سخنرانی‌های:

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

الیزابتا زامپاروتی از بنیاد به‌قابیل دست نزنید

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان ایتالیا

مردم ایران مشروعیت سیاسی قیام و سرنگونی یک حکومت تروریستی و یاغی

مانند حکومت آخوندها را دارند و باید این‌را به‌صراحت و بدون ترس بگوییم

امانوئله پوتزولو

ما به‌طور فزاینده‌ای معتقدیم که مبارزه مقاومت ایران

سازمان مجاهدین و خانم رجوی، مبارزه ما نیز هست

اکثریت پارلمان ایتالیا و هم‌چنین بسیاری کشورهای جهان و اکثریت پارلمان اروپا

به‌صورت سراسری به‌ماهیت رژیم آخوندها پی برده‌اند

امانوئله پوتزولو

در مورد اشرف۳ ما باید کاملاً از آنها محافظت کنیم

دیگر نمی‌توانیم به‌هیچ‌وجه اجازه بدهیم آنچه یک‌سال پیش

در مورد مخالفان ایرانی اتفاق افتاد رخ بدهد

نمی‌توانیم اجازه بدهیم دخالت کم‌ و بیش مشهود حکومت تهران به آنجا برسد

و به آزار و اذیت میهن‌پرستان ایرانی در آنجا منجر شود

امانوئله پوتزولو - عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان ایتالیا :

من از شما نمایندگان پارلمان تشکر می‌کنم. درود می‌فرستم به شما دوستان مقاومت ایران. سخنانم را با یک سؤال بسیار ساده شروع می‌کنم که البته چند سالی است از بسیاری از ما می‌پرسند، از کسانی که بیشتر از همه به‌عنوان ایتالیایی، به‌عنوان اروپایی از شما حمایت می‌کنند؛ به‌عنوان یک شهروند غربی به‌عنوان یک فرد آزاد، از ما سؤال می‌شود که چرا از مبارزات آزادیخواهان آنها، یعنی ایران، حمایت می‌کنید؛ این سؤال بارها از من پرسیده شده و قطعاً از سناتور ترتزی نیز سؤال شده، به‌طور خلاصه می‌گویند چرا درگیر دردسر مسائل ایران می‌شوید؟ ایران یک تمدن بزرگ است، یک کشور بزرگ، اما یک‌سری مشکلات هم در ایران هست؛ شما چرا خودتان را درگیر می‌کنید؟ چند مشکل کوچک آزادی و حقوق‌بشر وجود دارد، اما چرا به‌قول معروف باید برویم پا روی دم سگ خوابیده بگذاریم؟ من فکر می‌کنم برخی از ما اهمیت مشکل را درک کرده‌ایم. معتقدم همه یا فقط آنهایی که به‌طور خلاصه می‌گویند گویی این یک موضوع غیرضروری است، مشکل را درست متوجه نشده بودند، اما پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ باید متوجه آن شده باشند، همه ما متوجه شده‌ایم، بنابراین من به این معنا نمی‌پردازم که در پشت آن، همان‌طور که سناتور ترتزی به‌خوبی گفت و خانم رجوی هم تأکید کردند، جهت‌دهنده و پشت استراتژی حملات ۷ اکتبر گذشته، رژیم تهران بوده است. پس می‌توان فهمید که حمایت ما باید از اینجا، مجلس نمایندگان ایتالیا و سنا شروع شود و امیدوارم که به گام‌های عملی از طرف دولت ما به‌عنوان ایتالیایی‌ها در حمایت از مبارزه مجاهدین و خانم رجوی بالغ شود.

این حمایت بدون شک پایه‌های بنیادی در کشور ما دارد که مطمئناً به حمایت مستقیم از مبارزه شما، مبارزه آزادیخواهانهٔ شما برای کشور تان مرتبط است. ما به‌طور فزاینده‌ای معتقدیم که مبارزة مقاومت ایران، مقاومت شما، سازمان مجاهدین و خانم رجوی، مبارزه ما نیز هست و باید بتوانیم چشممان را روی این واقعیت باز کنیم. اکثریت پارلمان ایتالیا و هم‌چنین بسیاری کشورهای جهان و اکثریت پارلمان اروپا به‌صورت سراسری به‌ماهیت رژیم آخوندها پی برده‌اند.

سمت‌گیری امروز حکومت تهران خطری برای جهان البته بعد از خطر اصلی است که برای مردم ایران در بر داشته و هست و به‌همین دلیل می‌خواستم جمله‌ای از یک شاعر آمریکایی را تکرار کنم که قبلاً با شما دوستان ایرانی، در جلسات پاریس و یا بروکسل به آن اشاره کردم او زراپوند است که می‌گوید، معتقد است که فرهنگ و عقاید هستند که تبدیل به‌عمل می‌شوند در اینجا شما دقیقاً این مفهوم را به اثبات رسانده‌اید چرا که پشت مبارزه شما منافع اقتصادی خودتان نیست، بلکه یک آرمان و عقیده هست؛ پشت آرمان شما شهدای بسیاری بوده‌اند، پشت مبارزه شما یک ایده و یک بینش وجود دارد، یک بینش در مورد کشور شما، یک بینش نوین از جهان وجود دارد و به‌همین دلیل است که این بینش شما جهانی است و به‌همین دلیل ما که ایرانی نیستیم اما احساس می‌کنیم در این هدف شما مشترک هستیم، می‌توانیم آن‌را بپذیریم. محتوای درخواستی که ما نمایندگان، سناتورها و بسیاری دیگر از سیاستمداران اروپایی و غربی در این ماهها به آن اعتقاد داشته و امضا کرده‌ایم، حاوی بنیادهای آزادیخواهانه‌ای است که من عمداً نمی‌خواهم اینجا لیست کنم اما فکر می‌کنم باید به پنج نکته سریع اشاره کنم که محتوای مبارزه ما را کاملاً خلاصه می‌کند تا بتوانیم بیشتر و بیشتر با آنها پیوندمان را قوی کنیم:

اول از همه دلایل حمایت گسترده‌ای از این مبارزه ارائه بدهیم در فراخوانی که به امضای نمایندگان پارلمان رسیده است، محکومیت غیرقابل انکار و بسیار صریح و قطعی نسبت به‌کسانی که ناقضان اهریمنی حقوق‌بشر هستند، به‌ویژه نسبت به زنان، ظلم و خفقانی که در ایران زنان آزادیخواه و زنان ایرانی متحمل می‌شوند که به آزادی عشق می‌ورزند. ولی باید هر روز متحمل تحقیر و سرکوب حقوق اساسی خودشان شوند.

دوم، حمایت قاطع از برنامهٔ ۱۰ماده‌ای و بسیار دقیق که مریم رجوی در یک برنامه سیاسی به جهانیان ارائه کرده‌اند. یعنی مجاهدین خلق نمی‌گویند ما فقط می‌خواهیم یک رژیم تروریستی و جنایتکار را به‌طور مشروع سرنگون کنیم، بلکه می‌گویند این برنامه جایگزین و آلترناتیو ما است و ما به‌طور قاطعانه و قانع‌کننده‌ای در این مورد با آنها شریک هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

سوم، از نظر من و می‌خواهم نکته‌ای در مورد محلی به‌نام اشرف۳ به‌طور خلاصه بگویم، ما باید کاملاً از آنها محافظت کنیم، دیگر نمی‌توانیم به‌هیچ‌وجه اجازه بدهیم آنچه تقریباً یک‌سال پیش در این محل در مورد مخالفان ایرانی اتفاق افتاد رخ بدهد؛ جایی که به‌هر حال از نظر فرهنگی یک منطقهٔ اروپایی است. این یک موضوع بسیار مهم است، ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم دخالت کم‌ و بیش مشهود حکومت تهران به آنجا برسد که به آزار و اذیت میهن‌پرستان ایرانی در آنجا بیانجامد. من آنها را میهن‌پرست می‌نامم زیرا در شما این عشق به وطن خود را می‌بینم، در حالی‌که در تبعید و دور از وطن خود هستید.

چهارم، ما نمایندگان سیاسی ارو‌پای غربی، بیایید کمی جسارت نیز داشته باشیم. ما نمی‌توانیم حمایت از مبارزات آزادیخواهانه شما را به شخص ثالث و دیگران بسپاریم. باید مشکل را درست تشخیص بدهیم و به‌وضوح تحریم کنیم، آن‌را با صدای بلند بگوییم، حتی اگر غیردیپلماتیک به‌نظر برسد. مردم ایران مشروعیت سیاسی قیام و سرنگونی یک حکومت تروریستی و یاغی مانند آخوندها را دارند، باید این را به‌صراحت و بدون ترس بگوییم و هم‌چنان‌که سناتور ترتزی که قبل از من سخنرانی کرد گفت و قبل از همه خانم رجوی، منتظر چه چیز دیگری هستیم.

در آخر هم از نمونهٔ خوب دیروز پیروی کنیم که دیروز سرانجام یک خبر خوب از کانادا رسید که خوب است سایر کشورها از آن پیروی کنند. امیدوارم ایتالیا این خط را دنبال کند که سپاه پاسداران اساساً و ماهیتاً یک ارگان تروریستی هستند. تنها چیزی که لازم است این است که آن‌را به‌طور رسمی اعلام کنیم و آنها را به‌عنوان تروریستهایی معرفی کنیم که به نام یک حکومت عمل می‌کنند و ما باید این‌را در مراجع رسمی به‌ثبت برسانیم، زیرا دیگر وقت ماندن برای تماشای دیگران نیست، پس بیایید به میهن‌پرستان ایرانی درود بفرستیم و به مریم رجوی درود بفرستیم، زنده‌باد ایران آزاد.

الیزابتا زامپاروتی از بنیاد به‌قابیل دست نزنید

ما در مرکز مبارزه و نبردی هستیم که امروز در یک فراخوان

به امضای اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا رسیده است

همان‌گونه که مریم رجوی به‌درستی می‌گوید این سند

شاخص یک تحلیل درست از بحران کنونی بین‌المللی است

الیزابتا زامپاروتی - از بنیاد به‌قابیل دست نزنید :

متشکرم. از شما دوستان واقعاً ممنونم که ما را دور هم جمع کردید و این فرصت را به‌ما دادید تا دوباره با هم باشیم، دوباره هم‌دیگر را ببینیم، افکار و واکنش‌ها و حتی احساسات و صمیمیتمان را در این روز، با مریم رجوی به‌اشتراک بگذاریم. تغییر در دنیایی که ما در آن غوطه‌ور هستیم و این یکی دیگر از دلایل نزدیک شدن امروز ما به مریم رجوی است، که با رهبری تماماً زنانه خود نیز بیانگر یک دگرگونی رادیکال در برابر رژیمی مذهبی، زن‌ستیز و تاریک‌اندیش مثل حکومت ایران است. برای ما به‌خوبی محرز می‌شود که چگونه امروز کشمکش سیاسی، مبارزه سیاسی بین استبداد و جهان و اندیشه آزادیخواهانه ما است، بنابراین ما در مرکز مبارزه و نبردی قرار داریم که امروز در یک فراخوان، یک متن، یک سند، به امضای اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا رسیده است.

همان‌گونه که مریم رجوی به‌درستی می‌گوید، این سند شاخص یک تحلیل درست از بحران کنونی بین‌المللی است.

بنابراین، عدم تفاهم، امروز در کنار مقاومت ایران نبودن، به‌معنای عدم درک و از دست‌دادن یک پازل اساسی برای فهم و درک شرایطی است که در آن به‌سر می‌بریم. من می‌خواهم بگویم که رژیم ایران – این‌را همیشه گفته و تکرار می‌کنم- که امروز تهدیدی آشکار برای امنیت جهانی است، زیرا ۴۰ سال است که تهدیدی برای مردم بوده است. مریم رجوی گفت، تعداد اعدامها تقریباً هر ساعت یک نفر است. این به‌واقع چیزی است که هرگز نباید چشم را از آن برداشت و چشم برنداشتن برای من به‌معنی این است که امروز با شما و در کنار مقاومت ایران باشیم. این برای من به‌عنوان یکی از اعضای انجمن به قابیل دست نزنید که یک روز در میان به زندانها می‌رویم به‌معنای چشم نبستن است، از نظر من باید در کنار کسانی بود که تحت حاکمیت یک رژیم استبدادی، مانند رژیم ایران زندگی می‌کنند. این برای من یعنی نگاه‌کردن به بهترین وجه ما که باعث می‌شود بی‌تفاوت نباشیم و هرگز چشم از این واقعیت وحشتناک برنداریم. البته در رابطه با آن قطعاً باید سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد، ولی مهم‌تر از همه به‌رسمیت‌شناختن سیاسی مقاومت ایران ضروری است. به‌عنوان یک سازمان، به‌عنوان یک جنبش سیاسی طرف‌مذاکره. زیرا هر چند با گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای جنایتکار، بی‌تردید این در فروپاشی رژیم مؤثر خواهد بود، ولی ما پس از فروپاشی آن رژیم، باید جایگزین آن رژیم را از قبل آماده کرده باشیم و در ساخت این آلترناتیو، باید مقاومت وجود داشته باشد و باید فوراً به‌عنوان آلترناتیو به‌رسمیت شناخته شود. من فکر می‌کنم این سند که حداقل به امضای اکثریت نمایندگان مجلس رسیده نیز باید مورد استفاده قرار گیرد. بسیار متشکرم.

لطفا به اشتراک بگذارید: