مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱-جلسه در پارلمان ایتالیا: ارائه بیانیه اکثریت نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف، تحت عنوان حمایت از آزادی و مقاومت در ایران، برای صلح و امنیت جهانی

سخنرانی‌های سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنا، وزیر خارجهٔ ایتالیا ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳

نایکه گروپیونی عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا:

مشخصه دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران زن‌ستیزی آن است. تصادفی نیست که زنان در صف اول مقاومت هستند. آنها به‌رغم تبعیض و محرومیت امروز با شجاعت بسیار، برای تغییر مبارزه می‌کنند.

اگر رهبری زنان در مقاومت ایران واقعیت دارد. اگر پرزیدنت شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی یک زن است. تصور کنید که اگر رژیم تلاش نمی‌کرد جلوی آنها را بگیرد چه می‌توانستند بکنند. به‌همین دلیل یقین دارم که روزی در ایران، برابری زن و مرد به یک واقعیت تاریخی تبدیل خواهد شد....

جولیو ماریو ترتزی، خانم الیزابتا زامپاروتی خوش آمدید، عالیجناب پوتزولو. ما هم‌چنین منتظر دیگر همکارانمان هستیم. در هر صورت از خانم سناتور انگرینو برای حضورشان تشکر می‌کنم.

اول از همه، من می‌خواهم این جلسه را با این نکته شروع کنم، با سه کلمه برای خواهران ایرانی‌ام که برای من بسیار مهم هستند: زن، مقاومت و آزادی. اما مایلم امروز به بیانی واضح و قاطع با آنها این‌را بگویم و تکرار کنم: زن، مقاومت و آزادی.

امروز، در آستانه روز جهانی مادر، موضوع این نشست را نه تنها برای زنان ایرانی و نبرد آنها برای دموکراسی و آزادی، بلکه برای ارزش و پیامدهایی که این نبرد برای خود به ارمغان می‌آورد، بسیار حائز اهمیت می‌دانم. رژیم ایران تصمیم گرفته است با خشونت بی‌سابقه هر صدای مخالف و زنان ایرانی را سرکوب کند. یک سند بسیار تاثیرگذار داستان دردناک نیکا شاکرمی، دختر ۱۶ ساله‌یی را روایت می‌کند که توسط پاسداران شکنجه شد. سپاه پاسداران که توسط پارلمان کانادا وارد لیست سازمانهای تروریستی شدند. در روزهای اخیر موج اعدامها به اوج بی‌سابقه‌یی رسیده است، ۵۹ اعدام در ۱۲ روز. واضح است که همهٔ این خشونتها ریشهٴ سیاسی دارد؛ رژیم مذهبی حاکم بر ایران که قادر به پاسخگویی به نیازهای مردم نیست، می‌خواهد اعتراض آنها را سرکوب کند. این غیرقابل قبول است و کشورهای دموکراتیک باید احساس مسئولیت کنند. پارلمان ایتالیا، مجلس نمایندگان، این مسئولیت را احساس کرد و سند اکثریتی را امضا کرد که نقض حقوق‌بشر در ایران و دخالت‌های این رژیم در خاورمیانه را محکوم کرده است. دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران با زن‌ستیزی و یک سیاست سرکوب بی‌رحمانه بارز می‌شود که از تبعیض علیه زنان شروع شده و در قالب یک رژیم ظالم و خشونت‌طلب ظاهر شده است. اما سیاست رژیم ایران در طول زمان در یک بی‌عدالتی به‌صورت سیستماتیک و منظم، زنان را از فعالیت‌های اجتماعی حذف کرده و این تصادفی نیست. اگر در ایران زنان در نهادها، در قوه قضاییه بودند، اگر به آنها اجازه داده می‌شد نقشی تعیین‌کننده در جامعه ایفا کنند، مطمئن هستم که مانع و حتی بیشتر از آن، خاری در چشم این رژیم بودند و امروز همه‌چیز طور دیگری پیش می‌رفت. حتی قانون حجاب اجباری بسیار خشن تحمیل شده بر زنان، تبعیض‌هایی که در موضوع خانواده، ازدواج و سپس در زمینه حفاظت از فرزندان رخ می‌دهد، نفرت‌انگیز است. از سوی دیگر، تصادفی نیست که این زنان هستند که در صف اول مقاومت در برابر حکومت قرار دارند. با وجود محرومیت‌ها، تبعیض‌ها، تنزل‌‌دادن آنها به شهروندان درجه‌دو، این زنان هستند که امروز با شجاعت بسیار بیشتر از مردان، با بی‌عدالتی‌ها و نابرابریها مبارزه می‌کنند و خواهان تغییر هستند و برای آن مبارزه می‌کنند. اگر امروز با این مشکلات مقابله نکنیم، اگر از آنها در مبارزه برای حقوقشان و هم‌چنین برای دموکراسی حمایت نکنیم و حقوق اولیه‌یی را که از آنها دریغ شده نادیده بگیریم، ما که از نقش خود در جامعه آگاه هستیم، در مقابل کسانی که می‌خواهند سرنوشت خودشان را بسازند، در جایگاه پایین‌تری خواهیم بود. اگر رهبری زنان در مقاومت ایران واقعیت دارد، اگر پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی یک زن است، تصور کنید در صورتی که رژیم تلاش نمی‌کرد آنها را مهار کند و جلوی آنها را برای رسیدن به آزادی بگیرد، چه می‌توانستند بکنند. اگر امروز با قاطعیت می‌گویم که باید با همان انگیزه و خواستی که آنها برای جنگیدن دارند در کنار مقاومت ایران با آنها باشیم، به‌این دلیل است که به‌احتمال موفقیت آنها و به امکان موفقیت خودمان اعتقاد راسخ دارم. به‌برکت قدرت، شجاعت و ارادهٴ این زنان است که امروز یقین دارم روزی در ایران هم برابری زن و مرد به‌واقعیت تبدیل خواهد شد، یک واقعیت تاریخی حتی در آن بخش از دنیا.

در اینجا به‌طور خلاصه به محورهایی که در پلتفرم برای آینده یک ایران دموکراتیک ذکر شده می‌پردازم: لغو مجازات اعدام، انتخاب ایران بدون سلاح اتمی. خانم مریم رجوی چندین‌بار به ایتالیا سفر کرد، من افتخار شناختن او و گوش‌دادن به صحبت‌های او را داشتم و این فرصت را داشتم که هم در ژوئیه گذشته و هم به‌تازگی در ماه مارس، به‌مناسبت روز جهانی زن، در آنجا نیز افتخار حضور داشته باشم. اطمینان دارم که با اراده او و پشتیبانی ما سرانجام به لغو هر نوع تبعیض و حق انتخاب آزادانه پوشش، حق ازدواج و طلاق آزادانه و حق تحصیل و کار دست خواهیم یافت و شاهد ممنوعیت استثمار زنان تحت هر عنوانی در ایران خواهیم بود. متشکرم.

سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

....زمان آن فرا رسیده است که در نهایت بر روی چیزی که یک گام تعیین‌کننده است، یعنی تحریم سپاه پاسداران در تمامیت آن تمرکز کنیم. چند بار گفته‌ایم که سر اژدهای شنیع ترور و جنگ‌افروزی در ایران است و علت وخامت وضعیت ژئوپلیتیکی که در اطراف خود می‌بینیم دقیقاً در این است.

سناتور جولیو ترتزی - رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

سناتور جولیو ترتزی - وزیر خارجهٔ ایتالیا ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳

...این فرصت را در این مقر پارلمانی داریم تا قبل از هر چیز، بیش از ‌پیش تصریح کنیم بر حمایت از مهم‌ترین شخصیت رهبری‌کننده مقاومت دموکراتیک در ایران، خانم مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران. به‌طور مطلق و بدون هیچ‌گونه محدودیتی، مجدداً بر حمایت مطلق خود از کار بزرگی تأکید می‌کنم که او انجام می‌دهد، یعنی رهبری و تلاش برای یک ایران آزاد و دموکراتیک. همان‌طور که خانم گروپیونی گفت، از کار قهرمانانه، از شجاعت، از قربانیان، از فداکاری این همه زن، این همه دختر قدردانی می‌کنیم. هم‌چنین از سوی بسیاری از دوستداران آزادی و حامیان آزادی که هدف این کنفرانس است خوشبختم تا به‌نمایندگی از شخصیت‌های برجسته پارلمانی و هم‌چنین شخصیتهایی سخن بگویم که از طریق فدراسیون ایتالیایی حقوق‌بشر، متعهد به حمایت از حقوق‌بشر هستند. از جمله استانگو، انجمن به قابیل دست نزنید، که خزانه‌دار و رئیس آن، الیزابتا زامپاروتی و سرجیو دلیا امروز با ما هستند، الیزابتا، در میان سخنرانان نیز هست.

بنابراین یک سلام صمیمانه به خانم رجوی و به همه مردم آزاده و بزرگ ایران که می‌خواهند آزاد باشند و از او پیروی می‌کنند و برای دستیابی به آزادی مبارزه می‌کنند. ما باید در این کمپین که سالیان ما را متحد ساخته، به‌طور واقعی خوشبین و معتقد باشیم، چون موفقیت در چشم‌انداز نزدیک است. زیرا رژیم ایران به‌طور واقعی اثبات کرده که یک حکومت تروریستی است. ما در حساس‌ترین لحظهٔ تاریخی هستیم، و این‌را می‌دانیم، حساس‌ترین و حتی غم‌انگیز دقیقاً بواسطه رژیم ایران. بارها گفته‌ایم که سر این مار، یا این اژدهای شنیع، و این اژدها شاید از سایر کشورها نیز سر برآورده باشد، اما یکی از مشکلات اساسی وخامت وضعیت آشفته ژئوپلیتیکی که در اطراف خود می‌بینیم دقیقاً سر آن در تهران است. حتی نه فقط در خاورمیانه بلکه در خارج از آن، در اروپا، در غرب، فساد می‌کند و تلاش می‌کند جامعهٔ ما را از طریق اطلاعات نادرست فاسد کند. تحریم‌ها را دور بزند و هر کاری را که جامعه بین‌المللی، برای دفاع از مردم ایران و هم‌چنین برای دفاع از آزادی سایر کشورها و امنیت سایر کشورهای منطقه انجام می‌دهد به شکست بکشاند. در سطح داخلی گفتم که وضعیت به‌شدت ناپایدار است، زیرا رژیم نمی‌تواند وضعیت را کنترل کند، نمی‌شود وجدانها را کنترل کرد، در کشوری که زنان تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند، آزار و اذیت زنان به فجیع‌ترین شکل وجود دارد. بسیجی‌ها را می‌بینیم، سپاه پاسداران را می‌بینیم که آنها را می‌زنند، به وحشتناک‌ترین اشکال شکنجه می‌کنند و مثله می‌کنند.

زمان آن فرا رسیده است که سرانجام بر روی چیزی تمرکز کنیم که یک گام تعیین‌کننده است، یعنی تحریم سپاه پاسداران در تمامیت آن، همان‌طور که کانادا انجام داده است. کشورهای دیگر آن‌را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده‌اند، زیرا این یک اقدام سیاسی کاملاً ضروری است، این از نظر اقتصادی یک اقدام ضروری است، زیرا این پاسداران هستند که نفت، سلاح و تروریسم را کنترل می‌کنند. نه تنها از طریق نیروهای نیابتی خود، بلکه از طریق نیروهای رسمی نظامی. همان‌طور که در حکم دادگاه بوئنوس‌آیرس نیز گفته شده، آنها در طول سال‌ها حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که به مراکز یهودیان در آمریکای جنوبی حمله کرده و واقعیت‌های عملیاتی را در به‌اصطلاح مثلث آمریکای جنوبی ایجاد کرده‌اند، جایی که بنیادگرایی و پاسداران در آن فعالیت می‌کنند. عملاً این سال‌ها، در ایران یک نوع انقلاب دائمی رخ داده است، بله در نهادهای مختلف قومی-فرهنگی کشور، طبیعتاً کشوری که آن واقعیات متعدد و تفاوتها وجود دارند و به‌همین دلیل قیام‌ها و خواست‌های حق تعیین سرنوش در ایران حاکی از عطش مردم به آزادی و دموکراسی است که محرک و هدایت‌کننده جنبش مقاومت است.

موضوع تحریم کامل و تحریم همه‌جانبه‌یی است که می‌توان علیه سپاه پاسداران اعمال کرد و این می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده برای خلاص‌شدن ما از شر این رژیم باشد. اینها همه عناصری هستند که باید ما را به قیام به مسئولیت وادارند، بدین معنا که ما را ملزم می‌کنند که اقدامات قاطعی در پیش بگیریم. یعنی به هر سوءتفاهم و هر شکل مماشات، هر احساس ضعفی که بارها در گذشته نسبت به رژیم ایران نشان دادیم پایان دهیم. در خاتمه، ما باید حق جنبش عظیم مردم ایران را که سازمان مجاهدین خلق است ادا کنیم. مجاهدین مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، سال‌ها مورد تهمت و افترا بوده‌اند، با داستانهای هولناک، با گستردن دام‌هایی برای آنها، با آسیب‌های جسمی. ما سال‌ها پیش در رم نیز شهید داشتیم، پروفسور رجوی را در ژنو داشتیم، که به‌ضرب گلوله ۱۲قاتل که از تهران به‌طور ویژه برای کشتن او آمده بودند، به‌قتل رسید. اسدالله اسدی، دیپلمات‌تروریست را دیدیم. حالا چگونه می‌توان تصور کرد که هنوز این واقعیت نادیده گرفته شود که سفارت‌خانه‌های رژیم ایران پایگاههای تروریسم علیه مردم ما، علیه مردم شما باشند، مانند آنچه که چهار سال پیش در نزدیکی فرودگاه رواسی در پاریس توسط اسدالله اسدی رخ داد؟ می‌دانیم که در دادگاه آنتورپ وی به حداکثر مجازات محکوم شد و سپس به‌طور شرم‌آور با گروگانهایی مبادله شد که رژیم ایران به‌این منظور اسیر کرده بود. در اینجا همه این عناصر ما را به یک نتیجه می‌رسانند؛ ما باید متحد باشیم، در سطح اروپایی متحد باشیم، در دنیای خود متحد باشیم تا عدالت را برای سازمان مجاهدین محقق کنیم. حتی آخوندها بسیار تلاش کردند از سیستم‌های اف.بی.آی، ازسیستم اینترپل، اعلامیه‌های هشدار قرمز، به‌صورت غیرقانونی سوءاستفاده کنند و ادعا کنند که این جنبش «تروریست» است. این کاملاً نادرست است و ما می‌دانیم چرا که توسط دادگاههای آمریکایی و دست‌کم در چند مورد دیگر نیز به‌طور مکرر رد شده است. موضوع محاکمه و پرداخت غرامت علیه مطبوعات آلمانی با جبران خسارات وارده به جنبش به‌دلیل توهین و دروغ‌پردازی که به‌واسطه این اطلاعات نادرست متحمل شده بود هم یک نمونهٴ دیگر است. خب، من معتقدم که این جلسه برای محکوم کردن سپاه پاسداران، رژیم تروریستی حاکم بر تهران است و برای برقراری عدالت در حق سازمان مجاهدین و تمامیت مردم ایران متشکرم... .

۲- خبرگزاری ایتالیایی آنسا: فراخوان اعلان شده توسط گروپیونی، ترتزی و پوتزولو

درخواست از همه دولتها برای حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی، به‌رسمیت شناختن حق کانونهای شورشی در رودررویی با سپاه پاسداران، محاکمه مسئولان قتل‌عام۶۷ و شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی.

روز پنجشنبه در مجلس فراخوانی با عنوان «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت در جهان» با حمایت اکثریت فراحزبی نمایندگان مجلس ارائه شد. این درخواست که به امضای اکثریت نمایندگان رسیده است، شامل ۴ نایب‌رئیس پارلمان، ۱۲ رئیس کمیسیونهای مجلس، ۶ رئیس گروه‌های پارلمانی و ۳ معاون نخست وزیران پیشین می‌باشد. هم‌چنین خانم گروپیونی از حزب ایتالیا زنده است که ریاست کنفرانس مطبوعاتی را برعهده داشت، سناتور جولیو ترتزی و پوتزولو، سخنرانی کردند.

مریم رجوی که به این کنفرانس وصل شده بود گفت: «امیدوارم دولت ایتالیا نشانه‌های مندرج در این فراخوان را برای هدایت سیاست جدید اتحادیه اروپا در قبال ایران، که شامل قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی است، اتخاذ کند». وی افزود: فراخوانی که به امضای اکثریت نمایندگان مجلس رسیده است، برخلاف سیاست مماشات، توجه جامعه جهانی را به یکی از جدی‌ترین تهدیدات صلح و امنیت جهانی جلب کرده و راه‌حلی جامع برای آن ارائه می‌کند.

گزارش تلویزیون اخبار ۲۴ ساعته ایتالیا از کنفرانس در پارلمان ایتالیا و گفتگو با خانم الیزابتا زامپاروتی

تلویزیون اخبار ۲۴ ساعته ایتالیا در گزارشی از کنفرانس در پارلمان ایتالیا و اعلام قطعنامه اکثریت نمایندگان در حمایت از مقاومت ایران با خانم الیزابتا زامپاروتی از انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید به گفتگو پرداخت.

خانم زامپاروتی درباره قطعنامه اکثریت پارلمان ایتالیا گفت: این یک ابتکار مهم است، زیرا امروز بیانیه‌یی ارائه شد، سندی که به امضای اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا و در نتیجه به امضای تمامی نیروهای سیاسی رسید، در محکومیت نقض بسیار جدی حقوق‌بشر در ایران و هم‌چنین حمایت از مقاومت ایران، این جنبش. به رهبری یک زن است مریم رجوی. این به تنهایی می‌تواند جایگزین رادیکال رژیم زن‌ستیز و دین‌سالار مانند رژیم ایران باشد. زیرا مریم رجوی پرزیدنت منتخب مقاومت ایران است. و ما واقعاً نیاز داریم که نسبت به رژیم ایران درک دیگری داشته باشیم تا بر آن غلبه کنیم، زیرا این رژیم یکی از نابردبارترین، تمامیت‌خواه‌ترین و خشن‌ترین رژیمهای جهان است...

در چهار ماه و چند روز سال جاری حداقل ۲۱۲اعدام را اجرا کرده است. بنابراین سرعت فوق‌العاده و خونینی است. حداقل ۶زن از ابتدای سال اعدام شده‌اند این تازه بدون اشاره به آزار و اذیت مخالفان سیاسی یا تحرکات جوانان یا قومیتهای مختلف که در ایران هستند می‌باشد. به‌طور خلاصه، این حکومتی است که اگر تعداد اعدامها را با جمعیت مقایسه کنیم، رکورددار اعدامها در جهان است. امروز رژیم ایران تهدیدی برای امنیت نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه برای امنیت جهان است، این رژیمی است که ۴۰سال است مردم ایران را سرکوب و اذیت و آزار می‌کند. به‌ویژه زنان ایران که از زن‌ستیزی و خشونت این رژیم رنج می برند.

خانم الیزابتا زامپاروتی درباره راههای مقابله با چنین وضعیتی گفت: اول از همه، گنجاندن پاسداران در لیست تروریستی است همان‌طور که کانادا اخیراً انجام داد، گام مهم دیگر حمایت از جنبش‌های اپوزیسیون به‌ویژه مقاومت ایران است، این خود به ایجاد آلترناتیو در مقابل رژیم ایران کمک می‌کند. به‌ویژه مقاومت ایران برنامه‌یی دارد که به ۱۰ ماده تقسیم می‌شود که شامل لغو مجازات اعدام، برابری زن و مرد و یک سری اصول قانون اساسی است که باید ما را به حمایت از این سازمان سوق دهد. این ابتکار امروز نیز در مجلس نمایندگان صورت گرفت، اما بالاتر از آن، من معتقدم که حضور زنان در این جنبش به‌ویژه مریم رجوی می‌توانند سهم مهمی در این تغییر داشته باشند که باید در جهان مورد حمایت قرار گیرد....

۳- تظاهرات یاران شورشگر، محکومیت اعدامهای فزاینده، گرامیداشت شهیدان

۴-گزارش فاکس نیوز از افشاگری جدید شورای ملی مقاومت کمیسیون امنیت و ضدتروریسم.

مقاومت ایران سایت فوق سری پهپادی رژیم ایران را که توسط سپاه پاسدارانو نیابتی‌های تروریست استفاده می‌شود فاش کرد. این گزارش شواهدی از یک سایت پهپادی فوق سری را در شمال قم ارائه می‌دهد. خامنه‌ای از سال۲۰۰۴شخصاً بر پروژه پهپادهای رژیم ایران نظارت داشته است.

فاکس نیوز آمریکا در۱۰می۲۰۲۴ در گزارشی از افشاگری جدید شورای ملی مقاومت ایران می‌نویسد: «این گزارش شواهدی از یک سایت هواپیماهای بدون سرنشین فوق سری را در جمهوری اسلامی ایران، در شمال شهر قم در منطقه گنجینه ارائه می‌دهد. بر اساس این گزارش، اعضای سپاه پاسداران برای استفاده از «انواع هواپیماهای بدون سرنشین» در پایگاه، از جمله سری مهاجر، ساخته‌شده توسط صنعت هوانوردی موسوم به قدس، آموزش دیده‌اند. کارمندان صنعت هوانوردی قدس هم‌چنین از این سایت برای آموزش گروه‌های کوچکی از نیروهای نیابتی حزب‌الله و اعضای گروه‌های نیابتی رژیم ایران از سوریه، یمن و عراق برای استفاده از سکوی پهپاد مهاجر-۴ استفاده می‌کنند. این سایت وجود هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر-۴، مهاجر-۶ و مهاجر-۱۰ را نشان می‌دهد.

علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن دی‌سی، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «هفت ماه پس از شروع جنگ در منطقه، آشکار شده است که رژیم حاکم بر تهران «سر مار» جنگ و صدور تروریسم در خاورمیانه است. از این‌رو، دولتهای غربی باید به‌جای سازش و تعامل در برخورد با حکومت تهران، قاطعیت اعمال کنند و آن را به‌خاطر فعالیت‌های شرورانه‌اش مورد حسابرسی قرار بدهند. صنعت حمل و نقل هوایی قدس در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری قرار دارد، جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین در زرادخانه آن، مهاجر-۱۰، می‌تواند یک محموله ۳۰۰ کیلوگرمی را برای برد ۲۰۰۰ کیلومتر حمل کند. پهپادها در تشدید تنش در خارج پس از ۷اکتبر... نقش داشته‌اند. مؤسسه صلح ایالات متحده خاطرنشان می‌کند که «نیروهای آمریکایی مستقر در سراسر خاورمیانه بیش از ۱۶۰بار توسط شبه‌نظامیان حامی رژیم ایران بین اکتبر ۲۰۲۳ و فوریه ۲۰۲۴مورد حمله قرار گرفتند». یکی از این حملات مرگبار بود. در ۲۸ژانویه، یک نیابتی رژیم ایران از یک پهپاد برای کشتن سه سرباز آمریکایی در اردن استفاده کرد. جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که گروه موسوم به مقاومت اسلامی در عراق پشت این حمله بوده است....

فاکس نیوز به‌نقل از اسناد افشا شده توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت می‌افزاید: این اسناد و تصاویر هوایی نشان می‌دهد چگونه سایت قم در سال‌های اخیر گسترش یافته است. این سایت اولین بار در فوریه ۲۰۰۵ به‌عنوان زمین آزمایش پهپاد پیشنهاد شد. در ماه می‌۲۰۰۶، ۱۸۰۰هکتار زمین در نزدیکی قم به وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح تحویل داده شد. عکس‌های هوایی اولین باند ۵۰۰ متری سایت را نشان می‌دهد که در سال۲۰۰۷ ایجاد شد. در سال۲۰۱۴ عکس‌ها نشان داد که باند فرودگاه به ۱۴۰۰متر گسترش یافته است و در سال۲۰۲۰ به ۱۵۰۰متر گسترش پیدا کرد تا پهپادهای بزرگتر نیز بتوانند آزمایش شوند. عکس‌های افزوده نشان می‌دهد که یک اشیانه حدود۳۰ در ۴۰متری در سال۲۰۲۱ اضافه شده است.  بر اساس این گزارش، علی خامنه‌ای «از سال۲۰۰۴ شخصاً بر پروژه پهپادهای رژیم ایران نظارت داشته است». مقاومت ایران از کشورهای غربی می‌خواهد اقدام مشابه آمریکا را در پیش بگیرند که در سال۲۰۱۹ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری کرد.

۵- ورشکستگی و فضیحت شعبده دور دوم انتخابات مجلس رژیم

خبرنگار سیمای آزادی ـ گوهردشت کرج - ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۳

روز جمعه ۲۱اردیبهشت، رأی‌گیری، مسجد مرکز رأی‌گیری خلوت خلوت است هیچکس نیست، خبرنگار سیمای آزادی گوهردشت

کرمانشاه - ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۳

فضیحت ورشکستگی نمایش انتخابات رژیم در جریان جنگ گرگهای درون رژیم بیشتر برملا شد.

سایت حکومتی خبر آنلاین نیز نوشت: اعداد و ارقام و در صدها نشان می‌دهد که منتخب تهران پایین‌ترین آرای واجدین شرایط را کسب کرده‌اند. نوباوه ۳و ۴۸صدم درصد، روح الامینی ۲و ۵۸درصد!

روزنامه حکومتی رسالت نوشت: حالا در شرایطی که دور اول مشارکت ۲۵درصدی داشتیم فاجعه‌یی در مشارکت روز جمعه دور از ذهنها و پیش‌بینی‌ها نبود. وقتی می‌گفتیم شما جبهه را خالص‌سازی نمی‌کنید بلکه خالی‌سازی می‌کنید، کسی توجه نکرد.

همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی رژیم خطاب به پاسدار وحیدی وزیر کشور رژیم نوشت: این‌که وزیر کشور انتخابات اخیر را حماسه و نمایندگی مجلس را با ۳ تا ۵درصد رأی مردم قابل‌قبول و خوب دانسته آیا معنایش این است که به‌دنبال حماسه‌ی قابل‌قبول‌تری برای انتخابات۱۴۰۴ است؟

آخوند ابطحی مشاور رؤسای جمهور سابق رژیم نیز خطاب به قالیباف نوشت: یا هشت درصد نمی‌دانید چیست یا حماسه؟.

اعضای مجلس ارتجاع در مصاحبه‌ها و در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به ورشکستگی شعبده انتخابات رژیم اعتراف کردند.

علی خضریان عضو مجلس ارتجاع ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

... . و یک مسأله هم همین مشارکت در انتخابات خب بی‌تعارف ما نسبت به متوسط دوره‌های قبلی با این افت مشارکتی مواجه هستیم... . . این یقه‌گیریها و بداخلاقی‌ها که ته‌اش باعث می‌شود که مردم نسبت به حکومت دارند بدبین می‌شوند ما باید تلاشمان بر این باشد این مسائل نباید زمینه این بدگویی‌ها را فراهم بکند..

علیرضابیگی عضو مجلس ارتجاع گفت: مردم حس کردند قرار نیست از راه انتخابات تغییری رخ دهد، پای صندوق رأی نیامدند.

سایت حکومتی انتخاب نیز تحت عنوان «این شما و این «مجلس‌الدوله جدید» نوشت: نزدیکان رئیسی بازی را در انتخابات بردند؟ با برگزاری دور اول انتخابات مشخص شد که پایگاه قالیباف دیگر مانند گذشته نیست و علاوه بر آن‌که او نسبت به چهارسال پیش از یاران کمتری برخوردار است، دیگر حتی نمی‌تواند تعداد نفراتی هم‌سو که از نظر عددی تعیین‌کننده باشند را راهی مجلس کند.

روزنامه حکومتی هم‌میهن نوشت: که تقابل تازه نفسان با یاران قالیباف و محصولی در بهارستان آغاز شده و رایزنیهای جریانهای سیاسی حاضر در مجلس برای تصاحب کرسی ریاست آن پر رنگتر و جدی‌تر از هفته‌های قبل به نظر می‌رسد. آنها سودای کنار زدن قالیباف را در سر می‌پرورانند سودایی که اگر محقق شود قالیباف را مجبور به چشیدن تجربه تلخ سقوط حداد عادل در مجلس نهم خواهد کرد...

۶- تظاهرات بازنشستگان و ادامه اعتصاب سراسری طلافروشان علیه سرکوب و چپاول آخوندی- ۲۳اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان تأمین اجتماعی ـ اهواز – ۲۳اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران پر درآمد چه بر سر تو آمد

حسین حسین شعارشون دروغ و دزدی کارشون

تأمین اجتماعی از انحصار دولت آزاد باید گردد

گرانی تورم بلای جان مردم

فقط کف خیابون به دست می‌آد حقمون

بازنشستگان فولاد ـ اصفهان – ۲۳اردیبهشت ۱۴۰۳

فقط کف خیابون به دست می‌آیدحقمون

یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه

کارگران بازنشسته ـ شوش و هفت‌تپه ـ ۲۳اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتراض مردم به وضعیت جاده‌ها ـ سیروان ـ ۲۲اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتصاب سراسری طلافروشان ـ پانزدهمین روز ـ ۲۲اردیبهشت ۱۴۰۳

۷-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ـ هفت اعدام جنایتکارانه در زندان بم و زندان دستگرد اصفهان در روزهای شنبه و یکشنبه

دژخیمان خامنه‌ای امروز یکشنبه ۲۳اردیبهشت ۴ زندانی به‌نام‌های مسعود استکی، جعفر حسن زاده، مجید رضایی و مصطفی آقامحمدی را در زندان دستگرد اصفهان حلق‌آویز کردند. سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت زندانیان زندان دستگرد در اعتراض به انتقال این چهار نفر به سلول انفرادی برای اعدام دست به اعتراض زدند. شنبه ۲۲اردیبهشت سامان جرنگیده، حامد شه‌بخش و یک زندانی دیگر در زندان بم توسط جلادان قضاییه بدار آویخته شدند. روز پنجشنبه ۱۹اردیبهشت علاوه بر ۴ زندانی که اعدام جنایتکارانه آنها در اطلاعیه ۲۰اردیبهشت شورا اعلام شد، دژخیمان خامنه‌ای دو زندانی دیگر به‌نام‌های نورالله بنجالو و محمد افغان را در زندان مرکزی گرگان حلق‌آویز کردند. به این ترتیب از ابتدای اردیبهشت تاکنون دست‌کم ۹۴زندانی توسط جلادان قضاییه روانه چوبه‌های اعدام شده‌اند.

مقاومت ایران خواهان اقدام فوری بین‌المللی برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه زندانیان سیاسی و احاله پرونده نقض حقوق‌بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران به شورای امنیت ملل‌متحد و قرار گرفتن سردمداران آن در برابر عدالت است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - ۲۳اردیبهشت۱۴۰۳

۸- پاسدار چیذری معاون عملیاتی نیروی تروریستی قدس: حضرت آقا یک ‌تنه محور مقاومت را راهبری و فرماندهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۲۳اردیبهشت پاسدار چیذری معاون عملیات نیروی تروریستی قدس گفت: حضرت آقا فرمانده محور مقاومت است و خود ایشان یک‌تنه محور مقاومت را هدایت و رهبری و راهبری و فرماندهی می‌کنند. فرماندهی میدان در مقطعی با حاج قاسم بود که ذیل حضرت آقا کار می‌کردند، ذیل این فرماندهی سایر فرماندهان توانستند محور مقاومت را به یکجایی برسانند که الآن نتیجه‌اش عملیات طوفان‌الاقصی می‌شود. عملیات طوفان‌الاقصی نتیجه سالهای متمادی آموزش و پشتیبانی است .

۹- خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنسولگری در دمشق کشته شد و قبلاً هیچ تصویری و نامی از او در رسانه‌ها منتشر نشده بود «پاسدار محمدهادی حاج‌رحیمی» بود. این خبرگزاری، نام یکی از سرکردگان رده بالای سپاه که در جریان حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری رژیم در دمشق در ۱۳فروردین امسال به هلاکت رسیده بود را افشا کرد. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: یکی از این افراد که قبلاً هیچ تصویر و نامی از او در رسانه‌ها منتشر نشده بود «پاسدار محمدهادی حاج‌رحیمی» بود. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس افزود: پاسدار حاج رحیمی پس از به کشته شدن پاسدار حجازی، به سمت معاون هماهنگ‌‌‌کننده نیروی قدس منصوب شد و پس از چند سال در حالی که مسئولیت بالاتری داشت جانشین پاسدار علی زاهدی در منطقه سوریه شد.

۱۰-تحولات جنگ درمنطقه – ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا: در حملات اسراییل به شهر رفح در ۲۴ساعت گذشته، ۱۸ فلسطینی جان خود را از دست دادند. آمار قربانیان در غزه ۳۵۰۳۴ کشته و ۷۸۷۵۵ مجروح اعلام شد.

فراخوان مجدد دبیرکل ملل متحد، برای آتش‌بس فوری و فرستادن کمکهای بشردوستانه به غزه.

سنتکام: رهگیری و انهدام ۴ پهپاد جنگی حوثی های وابسته به رژیم ایران توسط ارتش آمریکا

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، به‌دنبال بمباران و گلوله‌باران سنگین اردوگاه جبالیا در شمال و منطقه زیتون در مرکز غزه، دهها فلسطینی کشته و مجروح شدند. منابع پزشکی در بیمارستان کویتی شهر رفح اعلام کردند در کمتر از ۲۴ساعت، بیش از ۱۸ جسد و تعدادی مجروح، پس از بمباران اسراییل به بیمارستان رسیده است. خبرگزاری وفا افزود طی حملات ۲۴ساعت گذشته اسراییل تنها در شهر رفح ۱۸ فلسطینی کشته شدند.

فرانس۲۴ گزارش داد: ظرف ۲۴ساعت گذشته ۶۳ فلسطیینی در جریان حمله اسراییل به غزه کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۵هزار و ۳۴ کشته و ۷۸هزار و ۷۵۵ مجروح اعلام کرد.

سی.ان.ان گزارش داد: «دفاع مدنی در غزه تخمین می‌زند که حدود ۱۰هزار جسد زیر آوار ساختمانهای ویران‌شده غزه گیر افتاده‌اند... این گروه می‌گوید اسراییل ۷۰ تا ۸۰درصد از قابلیت‌های دفاع غیرنظامی را نابود کرده است».

روز یکشنبه تایمز اسراییل نوشت: یک سرتیپ ارتش اسراییل که سمت معاون فرمانده نظارت بر تأسیسات دفاعی را به عهده دارد، مجروح شده است. از آغاز جنگ غزه تاکنون، این بالاترین رتبه در سلسله مراتب نظامی ارتش اسراییل است که در جنگ آسیب دیده است. این منبع به‌نقل از وزارت دفاع اسراییل نوشت از آغاز عملیات زمینی در غزه تاکنون ۷۶۶تن از نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند. صبح یکشنبه یک پهپاد جنگی از خاک لبنان به سمت مجتمع روش هانیکرا واقع در شمال اسراییل پرتاب شد.

خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: «جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه گفت... : «اگر حماس گروگانها را آزاد کند، فردا آتش‌بس برقرار خواهد شد». این منبع، افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را پس از هشدار به اسراییل در روز چهارشنبه مطرح کرد؛ هشداری مبنی بر این‌که در صورت حمله... به شهر رفح... تحویل گلوله‌های توپخانه و سایر تسلیحات را به اسراییل متوقف خواهد می‌کند».

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد در یک پیام ویدئویی به کنفرانس بین‌المللی دربارهٔ کمک‌رسانی به غزه، گفت: «من فراخوان خود یعنی همان فراخوان جهان را برای آتش‌بس فوری بشردوستانه، آزادی بی‌قید و شرط همهٔ گروگانها و افزایش فوری کمکهای بشردوستانه تکرار می‌کنم».

دیوید کامرون وزیر خارجهٔ انگلستان در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفت: که اقدام اسراییل برای یک حملهٔ عمده به رفح «شدیداً خطرناک» خواهد بود. کامرون گفت که دولت انگلستان از حمله به رفح حمایت نمی‌کند و این اشتباه است که اسراییل «بدون برنامه‌یی برای محافظت از مردم» به آن ادامه دهد».

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اولاف شولتز صدراعظم این کشور به اسراییل نسبت به حملهٔ گسترده به رفح هشدار داد و تأکید کرد که چنین حمله‌یی، منجر به تلفات «باور نکردنی» در میان «غیر نظامیان بی‌گناه» خواهد شد.

هاآرتص نوشت: «به‌رغم اختلاف‌نظرهای عمیق با حماس، مقامات اسراییلی در آخر هفته تأکید کردند که مذاکرات درباره توافق آزادی گروگانها متوقف نشده است... اسراییل هفته گذشته در گفتگو با میانجیگران قطری و مصری ملاحظات خود را نسبت به پیشنهاد حماس اعلام کرد».

رویترز گزارش داد: «معترضان در سراسر اسراییل به خیابان‌ها بازگشتند و خواهان آزادی گروگانها شدند... در تل‌آویو برخی از معترضان قبل از متفرق‌شدن توسط پلیس که از ماشینهای آب‌پاش برای عقب‌راندن جمعیت استفاده کرد، بزرگراه اصلی شهر را مسدود کردند».

هاآرتص نیز گزارش کرد: دهها هزار نفر در سراسر اسراییل تظاهرات کردند و خواستار آزادی گروگانها و برگزاری انتخابات زودرس شدند... معترضان گفتند، تحت حکومت نتانیاهو، گروگانها باز نخواهند گشت.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا - سنتکام- روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: طی دو روز گذشته ۴پهپاد جنگی بدون سرنشین حوثی های وابسته به رژیم ایران توسط نیروی هوایی آمریکا بر فراز خلیج عدن رهگیری و منهدم شدند.

۱۱-مجلس رژیم و اذعان به فقر و گرانی:

در جلسه روز یکشنبه مجلس ارتجاع، برخی اعضای مجلس به سیاستهای غارتگرانه و رانت‌خواری باندهای رژیم و فشار کمرشکن بر اقشار فقیر جامعه اعتراف کردند.

محسن زنگنه – تلویزیونی رژیم ۱۴۰۳۰۲۲۳

ما در برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که برود این معافیتها را سامان‌دهی کند. ما داریم این اینجا ۱۵۰هزار میلیارد تومان از منابع دولت رو حذف می‌کنیم بعد می‌رویم از مردم بدبخت بیچاره یک درصد ارزش افزوده اضافه می‌کنیم بعد پدر اصناف را در میاریم بعد، روی محصولات کشاورزی می‌رویم مالیات می‌گذاریم، مردم صداشون به مجلس نمی‌رسه، اما شرکت‌های بزرگ الحمدالله صداشون به مجلس می‌رسه، بورس صدایش مجلس می‌رسه، اگر ما این را حذف کنیم، یعنی باید سال بعد ارزش افزوده یک درصد دیگه بیشتر بشه. من نام بعضی از این شرکتها رو می‌خوانم عرض کردم فهرستی که من از سازمان مالیاتی گرفتم و در این فهرست یکدانه صندوق وجود نداره در این فهرست یک دانه شهرداری وجود نداره. من خواهش می‌کنم دوستانی که الآن نگران شهرداریها هستن بگویند، کدام شهرداری امسال سال گذشته مالیاتش شده بیشتر از ۵۰۰میلیون تومان نام ببرند. هیچ‌کدام نیستند. ببین دوستان من نام شرکتها رو بگم بانک ملت سیزده‌هزار میلیارد تومان داره از این معافیت استفاده می‌کنه، پتروشیمی پردیس من بعضی‌ها رو می‌خوانم شش هزار میلیارد تومان، منطقه آزاد انزلی پنج هزار و هفتصد میلیارد، گروه پتروشیمی تابان فردا پنج هزار و سیصد میلیارد، بنیاد مستضعفان چهار هزار و هفتصد میلیارد، شرکت پالایش نفت اصفهان چهار هزار‌و‌پانصد میلیارد، کشتیرانی حافظ چهار هزار و صد میلیارد، پتروشیمی کاویان سه هزار و ششصد میلیارد، اینارو شما جمع بزنید می‌شه حدود صد‌هزار میلیارد تومان بیش از صد‌هزار. اگر ما اینجا تخفیف بدهیم، باید بریم از مردم بگیریم، این خیلی عجیبه که ما اینجا یک رانتی را ایجاد کردیم تا می‌گوییم، می‌گویند آقا بورس قرمز می‌شه .

علی بابایی کارنامی نماینده مجلس: همین هفته حوزه انتخابیه، ما می‌رفتیم بین کشاورزان همه ما را زیر سؤال می‌بردند، کود که نمی‌دهیم، از اون طرف آب که نمی‌دهیم، پول تسهیلات که نمی‌دهیم، تنش آبی را مدیریت نمی‌کنیم، بعد من اگر با این سختی و در حقیقت برنج و محصولات شالی تولید می‌شود. اما داریم پشت کشاورز رو خالی می‌کنیم و این ....

موسوی لاریگانی - تلویزیون رژیم ۱۴۰۲۰۲۲۳

متأسفانه ما شعار سال رو که مقام معظم رهبری بیان می فرمایند همه بنر می‌کنیم، همه در جلسات تکرار می‌کنیم، اما در عمل مخالفت می‌کنیم. در غرب استان اصفهان شده، علی‌رغم این‌که به اونها اجازه کشت غلات کشت گندم دادند، اما الآن تصمیم دارند گندم‌های اونها رو بخشکانند و حقیقتاً بعضی از کشاورزان حتی توان این‌که بیمه هم بکنند نداشتند. ما تولیدی مهم‌تر از تولید گندم نداریم چون نان مردم است..

۱۲-شهردار منطقه ۵ شیراز ساعاتی پیش توسط افراد ناشناس به‌ قتل رسید. پس از اعلام خبر، شورای شهر شیراز بلافاصله تعطیل شد.

۱۳- رئیس سازمان نقشه‌برداری رژیم در مورد فرونشست زمین هشدار داد:  فرونشست در ایران وضعیت خوبی ندارد موضوع، عدد نرخ فرونشست نیست. مهم این است که فرونشست به مناطق شهری و تأسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده‌است.

۱۴- به‌دنبال افشای دزدی ۱۰۰ میلیاردی مؤسسه وابسته به رائفی پور، رئیس بانک مرکزی رژیم در وحشت از عواقب آن، به معاونین و رئیس مرکز حراست خود دستور داد، ضمن بررسی دقیق انتشار اطلاعات مالی این مؤسسه، گزارش کاملی از این موضوع و افراد ذیربط تهیه و ارائه کنند.

۱۵- در جریان جنگ گرگها روزنامه حکومتی فرهیختگان به بررسی عواقب دزدیهای باندهای غالب پرداخت و نوشت: اگر تا پیش از این، افشاگریها از سوی دو جریان سیاسی مقابل، علیه یکدیگر انجام می‌شد، الآن این‌گونه نیست و افرادی از طیف‌های هم‌سو به یکدیگر حمله می‌کنند. هدف طراحان این افشاگریها، خارج کردن رقابتهای انتخاباتی است. تا انتخابات حول «چه کسی کمتر دزدیده؟» شکل بگیرد. این منبع افزود: بزرگ‌ترین تبعات این افشاگریها، به حاشیه رفتن اصل مبارزه با فساد است. مسأله دوم بی‌اعتمادی مردم به نظام خواهد بود و سومین مسأله هم شماتت‌هایی است که صورت می‌گیرد. نمونه آن متنی است که محمدجواد آذری‌جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت. او تأکید کرد که این جریانهای به‌جای رقابت بر سر «برنامه برای پیشرفت کشور» در حال رقابت بر سر این هستند که «چه کسی کمتر دزدیده است».

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: