گسترش اعتراضات و اعتصاب کسبه علیه اخاذی مالیاتی

گفتگو با دکتر محمد حسین تسوجی

مدتی است که شاهد اعتراضات و اعتصاب برخی کسبه بر سر مالیات هستیم. مانند صنف طلافروشان که مدتی است شاهد اعتصاب سراسری آنها هستیم در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، همدان، مشهد، اصفهان و شیراز. اما آنها به چه چیزی اعتراض دارند و حرفشان چیست؟

دولت آخوند رئیسی و باندهای تابعه در مجلس و نهادهای مطیع امر ولایت، دست دولتهای پیشین را در گرفتن مالیات از پشت بسته‌اند، تا جایی که بیش از ۲۰ نوع جدید مالیات را به نام خود ثبت کرده‌اند.

روزنامه حکومتی خبرآنلاین می‌نویسد: «جریان اصول‌گرا از سال۱۳۹۸ تا به امروز با در اختیار گرفتن ابتدا مجلس و سپس دولت، بیش از ۲۰ مالیات و هزینه جدید به مردم تحمیل کرده است و رکورد دریافت بیشترین مالیات از مردم نسبت به دولتها و مجالس قبل را شکسته است. مالیات بر ملک، اجاره، خودرو، کارتخوان، قبوض، انتقال پول، افزایش عوارض و هزینه‌های مختلف خدمات دولتی و البته فیلترشکن»

دولت رئیسی در سه سال گذشته با رشد بیش از ۳۰۰درصدی اخذ مالیات، نشان داد چگونه بر گرده مردم سوار شده است: «در سه بودجه ارائه‌شده در دولت رئیسی درآمدهای مالیاتی با رشدی بیش از ۳۰۰ درصد همراه شد. یعنی درآمدهای مالیاتی نسبت به آخرین بودجه دولت روحانی نزدیک به چهار برابر شد 

لطفا به اشتراک بگذارید: