آخرین تحولات جنگ در منطقه

روز چهارشنبه سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد : طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ خمپاره و پرتابه جنگی توسط حماس از منطقه رفح به سوی گذرگاه کرم شالوم در جنوب اسراییل شلیک شد. سامانه دفاع هوایی ارتش اسراییل موفق شد ۵ پرتابه را رهگیری کند و بقیه در یک منطقه باز سقوط کردند.

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد:شب گذشته جنگنده‌های اسراییل اهداف نظامی حزب‌الله در ۸منطقه در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. رسانه‌های لبنانی این عملیات را وسیع‌ترین حملات به جنوب لبنان توصیف کردند.

سنتکام روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش آمریکا ۳ پهپاد جنگی بدون سرنشین حوثیهای تروریست وابسته به رژیم ایران را بر فراز خلیج عدن رهگیری و منهدم کردند.

سنتکام: متعاقباً در بامداد چهارشنبه به وقت صنعا، حوثیهای تروریست مورد حمایت رژیم ایران یک موشک بالستیک ضدکشتی را بر فراز خلیج عدن پرتاب کردند که هیچ خسارتی به‌بار نیاورد و در دریا فرود آمد.

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: من نقشی از جانب رژیم ایران در به پایان رساندن درگیری غزه نمی‌بینم. رژیم ایران از بزرگترین تحریک کنندگان این درگیری است، از تأمین مالی و حمایت از حماس گرفته تا حزب‌الله و سایر گروههایی که نقش چشمگیری در ایجاد بی‌ثباتی داشته‌اند.

رویترز: آمریکا می‌گوید حماس پیشنهاد تجدید نظر شده آتش‌بس را ارائه کرده است.

رویترز: آمریکا بر این باور است که با از سرگیری مذاکرات در قاهره در روز چهارشنبه، می‌توان اختلافات باقی مانده بین اسراییل و حماس را در مذاکرات بر سر آخرین پیشنهاد آتش‌بس حماس برطرف کرد.

روزنامه الشرق‌الأوسط: به نظر می‌رسد که جنگ غزه بر استقرار نظامی رژیم ایران در سوریه تأثیر گذاشته است. منابع محلی گفتند تهران پس از کشته شدن چند تن از اعضای برجسته خود در حملات اسرائیل، برنامه‌هایی را برای انتقال مقر سپاه پاسداران از حومه دمشق به مناطق نزدیک به مرز با لبنان آغاز کرده است.

روزنامه الشرق‌الأوسط: سوریه به‌ویژه در پی این تحولات مواضع «خنثی» و حتی «سرد» در قبال رژیم ایران اتخاذ کرده است، در حالی که گمان می‌رود آژانسهای امنیتی سوریه اطلاعاتی درباره افسران این رژیم درز داده باشند.

لطفا به اشتراک بگذارید: