گسترش سیل و آبگرفتگی در ۲۳ استان

سیل و آبگرفتگی در شهرهای میهن به۲۳ استان گسترش یافت و خساراتی به هزاران تن دیگر از هموطنان وارد کرد.

استانهای درگیر سیل عبارتند از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد.

گزارشها حاکی از مفقود شدن یک کارگر محروم در منطقه ۱۵ تهران بر اثر سیل است.

کرمان

خوزستان -شوش

خوزستان- ماهشهر

کهگیلویه و بویر احمد

بجنورد

اسلام‌آباد غرب

گزارشها حاکی از مفقود شدن یک کارگر محروم در منطقه ۱۵ تهران بر اثر سیل است.

به گزارش رسانه‌های حکومتی در جریان جاری شدن سیل در خراسان جنوبی حدود ۴۰۰ روستا گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خواف است.

در خواف در استان خراسان رضوی بر اثر سیل ۳۰ خودرو سواری طعمه سیل شدند

خراسان رضوی- خواف

خراسان رضوی- سبزوار

بارش شدید باران در استان کرمانشاه باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، حمیل در اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود اسلام‌آباد غرب، و سر فیروزآباد شد

کرمانشاه- ثلاث باباجانی

کرمانشاه

خراسان جنوبی- عشق آباد

یک مرد: عمق فاجعه را نگاه کنید آقایون کی می‌خواهید. نگاه کنید. کمک هر کی میتونه کمکمان کنه بجنبید زندگیمان رفت کمکمان کنید

ایلام

لرستان – خرم‌آباد

سیستان و بلوچستان – زابل

خوزستان- دزفول

اصفهان

کردستان- بوکان

یاسوج

به‌رغم گسترش ویرانیها و خساراتهای ناشی از سیل رژیم ضدمردمی و غارتگر آخوندی از کمترین اقدام برای مقابله با ضایعات و ویرانیهای سیل خودداری کرده است.

 

یک مرد: روستای داوودی کرمانشاه چند واحد از منازل مسکونی اینجا خسارات وارد شد احشام شان را آب برده دامداری شان خسارت دیده داخل  مزارع کشاورزی از اون گونیهای کاه گوسفندها. چند تا گوسفند هم آب برده به پایین.

مریم رجوی:

در شرایطی که سیل ویرانگر ۲۱استان میهن ما را در برگرفته و بخشهای وسیعی از هموطنانمان به‌ویژه اقشار محروم با آثار وخیم سیل دست به گریبان هستند، برای همیاری و کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده اعلام کارزار «استمداد ملی» می‌کنم.

از همه هموطنان به‌ویژه جوانان در شهرها و استانهای همجوار می‌خواهم که به کمک سیل‌زدگان و بی‌خانمانها و نجات کسانی که در محاصره سیل گرفتار شده‌اند بشتابند.

به یاری آسیب دیدگان برخیزیم.

رژیم آخوندها و دولت جلادان تنها در فکر حفظ نظام ننگین ولایت فقیه هستند. آنها با چپاول اموال و سرمایه‌های مردم ایران و هدر دادن آنها در پروژه‌های ضدملی و میهنی مانند بمب اتمی و جنگ‌افروزی خارجی مردم ما را در برابر حوادث طبیعی بی‌پناه گذاشته‌اند.

 

سیل در شهرهای ایران (1) 

لطفا به اشتراک بگذارید: